Hadde vært greit å vite hva en bør passe på ,og om det kanskje er noen som vet hvor en kan få tak i instruksjonsbok til denne. 1983 model.

Jeg vet av 2 stk. som har gått 200000 +, og fortsatt er i bruk, så det stemmer nok :-)Bille skrev:Hyggelig å høre det![]()
Ja, det er vel like greit å kjøpe en Haynes bok ja.
Tenkte kanskje det hadde vært greit med en orginal instruksjonsbok også..![]()
Er medlem på ei gruppe på FB som heter XJ900 og der har jeg vært i kontakt med folk som har xj som har ruslet 2-300000 km. Utrolig hvis dette stemmer.
Kjellrf skrev:
En grei sykkel når den virker, men den blei fort litt gammel, som alt på 80-tallet.
fra 1800oghvitløk til ut 80tallet..Bille skrev:Jeg like best eldre sykler, for det er på disse du føler att du virkelig kjører motorsykkel.
Er vel litt nostalgisk annlagt når det gjelder dette.....
HeiKjellrf skrev:En annen i mc-klubben min, måtte bytte strammer på hy-wokjeden (kjeden mellom veiv og gearkasse) etter ca 150', da den gikk i oppløsning.
Ja, det er noen år siden, så feil kan jeg ta. Han byttet stempelringene i samme slengen, og sykkelen gikk merkbart bedre, omtrent som da den var ny. Fikk også tilbake den velkjente hvininga i motoren.Haavar skrev:HeiKjellrf skrev:En annen i mc-klubben min, måtte bytte strammer på hy-wokjeden (kjeden mellom veiv og gearkasse) etter ca 150', da den gikk i oppløsning.
Bare en liten korreksjon. Det er tannhjulsdrift mellom veiv og girkasse. kjededriften er til dynamo og starter. Lei å bytte. Hele motoren må kløves.
Gjett hvorfor jeg bare har 70-talls sykler....Birostris skrev:Kjellrf skrev:
En grei sykkel når den virker, men den blei fort litt gammel, som alt på 80-tallet.
Øy! Ikke vær ufin nå.
Martin -82