Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
showman
Innlegg: 23
Registrert: 26 jan 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Ducati Monster 695

Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av showman »

Hei! Har dere erfaringer med å kjøpe billig skinn fra pakistan eller uk?

Har fult kjøreutstyr og i tilegg skinn jakke jeg bruker. Men vill ha en Ducati skinn jakke får å kjøre stilen helt ut.. Gidder ei å bruke 5000kr på en i norge, i tilfelle jeg bytter sykkel i fremtiden.

Har funnet greie og billige jakker, er ikke all verdens viktig hvis de ikke er helt ekte, eller har den beste beskyttelsen, er kun får å bruke på solskinnsdager rundt i byen og på butikken og korte turer.

http://viewitem.eim.ebay.no/Ducati-Moto ... 64476/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Denne er fra UK, men har funnet en jeg liker bedre fra Pakistan..


Hva tror dere?

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av MrPitlane »

Når det gjelder klær, kjøp det du liker og har råd til. Itte sikker på at "opprinnelsesland" er viktig. Ikke brått sikkert at Svenske skinndresser som Halvarsson osv er satt samen av svenske kuer i Sverige. :prop:

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av DrGreve »

Min mening er at pris bør være andre prioritet. Nr. 1 må være om jakken er EC-godkjent eller ikke?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av jonnykr »

MrPitlane skrev:Når det gjelder klær, kjøp det du liker og har råd til. Itte sikker på at "opprinnelsesland" er viktig. Ikke brått sikkert at Svenske skinndresser som Halvarsson osv er satt samen av svenske kuer i Sverige. :prop:
Er nok garantert ikke satt sammen av Svenske kuer. :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:Min mening er at pris bør være andre prioritet. Nr. 1 må være om jakken er EC-godkjent eller ikke?
Hva er EC godkjent?
Hvis du mener CE godkjenning er dette helt uten betydning for noe som helst for deg som forbruker.
Ikke er det noe kvalitetsstempel.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av Andreas »

simpson skrev:
DrGreve skrev:Min mening er at pris bør være andre prioritet. Nr. 1 må være om jakken er EC-godkjent eller ikke?
Hva er EC godkjent?
Hvis du mener CE godkjenning er dette helt uten betydning for noe som helst for deg som forbruker.
Ikke er det noe kvalitetsstempel.
For selve jakken har det vell ingen betydning..? Men en CE-godkjenning vil være et kvalitetstempel på at beskytterne inni jakka er godkjent.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av Andreas »

showman skrev:Hei! Har dere erfaringer med å kjøpe billig skinn fra pakistan eller uk?

Har fult kjøreutstyr og i tilegg skinn jakke jeg bruker. Men vill ha en Ducati skinn jakke får å kjøre stilen helt ut.. Gidder ei å bruke 5000kr på en i norge, i tilfelle jeg bytter sykkel i fremtiden.

Har funnet greie og billige jakker, er ikke all verdens viktig hvis de ikke er helt ekte, eller har den beste beskyttelsen, er kun får å bruke på solskinnsdager rundt i byen og på butikken og korte turer.

http://viewitem.eim.ebay.no/Ducati-Moto ... 64476/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne er fra UK, men har funnet en jeg liker bedre fra Pakistan..


Hva tror dere?
Jeg tror at jakka i den linken så veldig jalla ut!

Har du vært å kikket i Norge etter en orginal Ducatijakke? Du vil nok finne en til langt mindre enn 5000.. Er du heldig, så kanskje du finner en som ikke er "årets modell", så du kan prute litt :prf Ducati sine skinnjakker er laget av Dainese, som er et veldig kjent kvalitetsmerke.

Min Ducati Dainesejakke er laget i Ukraina, så ingen italienske kyr i den heller :P :p

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:
DrGreve skrev:Min mening er at pris bør være andre prioritet. Nr. 1 må være om jakken er EC-godkjent eller ikke?
Hva er EC godkjent?
Hvis du mener CE godkjenning er dette helt uten betydning for noe som helst for deg som forbruker.
Ikke er det noe kvalitetsstempel.
Beklager at jeg byttet om på bokstavene slik at du ikke skjønte hva jeg mente... sånn med en gang. Flott at du tok det etterhvert da :)

Her har vi en tråd som globe kaller atgatt hvor alle påpeker (med rette) viktigheten av å bruke godkjent sikkerhetsutstyr og så må sikkerheten vike fordi man syns jakken er tiltalende.
Hvor er logikken?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av simpson »

DrGreve skrev:
simpson skrev:
DrGreve skrev:Min mening er at pris bør være andre prioritet. Nr. 1 må være om jakken er EC-godkjent eller ikke?
Hva er EC godkjent?
Hvis du mener CE godkjenning er dette helt uten betydning for noe som helst for deg som forbruker.
Ikke er det noe kvalitetsstempel.
Beklager at jeg byttet om på bokstavene slik at du ikke skjønte hva jeg mente... sånn med en gang. Flott at du tok det etterhvert da :)

Her har vi en tråd som globe kaller atgatt hvor alle påpeker (med rette) viktigheten av å bruke godkjent sikkerhetsutstyr og så må sikkerheten vike fordi man syns jakken er tiltalende.
Hvor er logikken?
Det har ikke noe med å være pirkete å gjøre.
Kunne jo være at det er en standard som heter EC.
Men CE er ikke noen sikkerthetsstandard eller noe lignende. Det er kun samsvarserklering fra fabrikken om at produktet er produsert i henhold til EC direktivet og betyr ikke en dritt.
"Alt" er CE godkjent.
Men hva er "godkjent" sikkerhetsutsyr da? Det finnes ikke noen organ som setter en standard og godkjenner utstyr for deg eller meg.
Men innen racing er det forskjellige standarer som kreves for sikkerthetsutstyr men det har ikke noe å gjøre i denne sammenheng.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av DrGreve »

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er mitt poeng at man er på ville veier hvis man først prioritere pris, så prioriterer man smak og til slutt sikkerhet.
CE er en norm og produsentene bruker den normen i sin beskrivelse av produktet.
Og man kan jo dra dette enda lengre.. Jeg kjøper jakken fordi den tiltaler meg på utseende og pris, men tar jeg på meg ryggskinne, ødelegger jeg en av premissene for at jeg kjøpte jakken(utseende), så da dropper jeg å ta på meg skinnen..
Jeg holdt å si, da skjønner jeg hvorfor du kjører Ducati :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av Vagabond60 »

Kjøre stilen helt ut sier trådstarter og skal kjøpe noe billig junk ? Tviler på at den "skinnjakken" viser noen stil i det hele tatt, mest sansynlig så tar den seg best ut på veggen da den nok begynner å falme, gå opp i sømmene og de påklistrede boskatvene faller av i mer en 10 km i timen !


CE merking er ingen kvalitets/sikkerhets garanti. Det er utrolig mange CE numre som henviser til et eller annet minimumskvalitet. 1 eksempel er Biltema. Alt de selger av dykkermasker/svømmeføtter etc er CE merket. Det reklameres også med dykkerutstyr. Hvis du tar nummeret som CE merket henviser til, så henviser det til kravene for strandleker !

Altså, det er godkjent som leketøy på stranden og ikke i vannet !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av AJ »

Jeg kjøpte en lignende billigjakke fra Pakistan som den linken viser til i første post (la inn bildet av Ducati-jakka i posten).
Ikke spesielt imponert over kvaliteten, nei. Stivt skinn og harde polstringer. For ikke å snakke om Triumph-logoen og måten bokstavene er tilskåret og sydd på. Såpass amatørmessig at jeg fant å ikke ville bruke jakka.

Men at den tåler en støyt er jeg likevel ikke særlig i tvil om.

Men at det kommer mye bra kjøreklær fra Pakistan er det vel neppe særlig tvil om. Flere anerkjente merker får klærne sine laget der. Har selv jakke og bukse fra tyske HELD, "Made in Pakistan" og begge holder høy kvalitetesstandard så langt jeg kan bedømme.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av Andreas »

simpson skrev: "Alt" er CE godkjent.
Men hva er "godkjent" sikkerhetsutsyr da? Det finnes ikke noen organ som setter en standard og godkjenner utstyr for deg eller meg.
Men innen racing er det forskjellige standarer som kreves for sikkerthetsutstyr men det har ikke noe å gjøre i denne sammenheng.
CE-sertifisert sikkerhetsutstyr til beskyttelse av MC-fører/passasjerer, skal være testet etter to Europeiske standarder. Det er EN-1621-1 og EN-1621-2. Dette gjelder jakke, bukse og ryggskinne. For hjelm så gjelder vell en egen CE EN-standard.

Hvis MC-jakken din kommer med beskyttere hvor dette dokumenteres og er påskrevet, og er godkjent etter disse testene, så er jo det et kvalitetsstempel.

Men de sier jo ingenting om kvaliteten i tekstilene/skinnet og sømmene til selve jakken/buksen...

Vagabond60
Innlegg: 95
Registrert: 09 okt 2010, 08:24
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av Vagabond60 »

Og hvem godkjenner CE merkingen ?
Det er produsenten selv. Det er ikke slik at det er et uavhengig testbyrå som kontrollerer og godkjenner. Dette er et av hovedproblemene med CE merking. Det er ikke uten grunn at f.eks Tyskland holder på med sin T.Ü.V. godkjenning.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.10896216

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av DrGreve »

Ok, da er jeg såpass ydmyk at jeg innrømmer at jeg da har misforstått hele merkingen og min argumentasjon mot denne jakken over er ført på feil grunnlag.
Resten står jeg for, at sikkerhet må komme før mote. Det beste er jo selvfølgelig å kunne kombinere.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar