Hei
Jeg Har en Suzuki Gsx 750 ES
tok kompresjonstest på den, og alle sylindrene viste rundt 6 bar.
noen her som vet hva det bør ligge på?
Sylinder Kompresjonstest
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Sylinder Kompresjonstest
syns det virket lavt, målte du med full gass eller uten å røre gasshandtaket ?gsx750es skrev:Hei
Jeg Har en Suzuki Gsx 750 ES
tok kompresjonstest på den, og alle sylindrene viste rundt 6 bar.
noen her som vet hva det bør ligge på?
Re: Sylinder Kompresjonstest
Hei
Jeg målte uten å røre gassen
Jeg målte uten å røre gassen
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Sylinder Kompresjonstest
Viss eg husker rett, alle pluggene ute, varm motor og full gass.gsx750es skrev:Hei
Jeg målte uten å røre gassen
Re: Sylinder Kompresjonstest
Ok da skal jeg ta en ny test
Re: Sylinder Kompresjonstest
Ikke fasiten, og med svært dårlig husk mener jeg at jeg målte rundt 10+ på min fordums GSX1100. Men det er lenge siden... den husken den husken...
Syntes også å svakt erindre at jeg lærte at det skulle være åpen gass også som Tysnes sier.
Syntes også å svakt erindre at jeg lærte at det skulle være åpen gass også som Tysnes sier.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Bosted: Drammen
Re: Sylinder Kompresjonstest
dårlig husk her også
, men jeg trodde det burde ligge rundt 10/1, altså rundt 10 bar
det men det viktigste var/er vel at det er bortimot likt


det men det viktigste var/er vel at det er bortimot likt




Re: Sylinder Kompresjonstest
Enig :-)bjornen skrev: det men det viktigste var/er vel at det er bortimot likt![]()
![]()
![]()
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sylinder Kompresjonstest
Gsx 750 ES -85 mod har en kompresjon på 9,6 - 1.
Så hvis du måler over 9 bar med åpne gasspjeld er det kjempebra. Jeg vil anta at minimum skal
være ca 8 bar.
Så hvis du måler over 9 bar med åpne gasspjeld er det kjempebra. Jeg vil anta at minimum skal
være ca 8 bar.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Sylinder Kompresjonstest


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Sylinder Kompresjonstest
Ved kompresjonstest skal du ta ut luftfiltert først, og gass-spjella skal stå åpne. Litt fikkel når du har vacuum-gassere. Ellers kan du få for lav verdi, f.eks. de som du har fått. Sikreste metoden er en sylinderlekkasjetest, da får du også en indikasjon på hva som er feil, alt etter hvor du hører lufta lekker ut hen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Sylinder Kompresjonstest
Her ( http://autos.yahoo.com/maintain/repairq ... 056_1.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) står det at kompresjon kan målesTysnes skrev:Viss eg husker rett, alle pluggene ute, varm motor og full gass.gsx750es skrev:Hei
Jeg målte uten å røre gassen
både ved å montere måler mot sylinder(e) eller ved en elektronisk kompresjonstest som oppfatter små endringer
i turtallshastighet. Sistnevnte har jeg ikke hørt om. Er det noen som vet om slik elektronisk kompresjonsmåling
er i utstrakt bruk her til lands?
Lenken over forklarer bla hvordan ulik kompresjon på sylindere kan ha bakgrunn i ulike feil, som feks defekt eksosventil
eller toppakning, og om problemer skyldes feks slitte stempelringer / stempler.
Jeg vurderer å ta en "gammeldags" kompresjonsmåling på egen mc, for å få klarere indikasjoner på motortilstand..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80