Wroo-ung MC

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

Velkommen! Vi har da laget en klubb for de som kjører lett. Men kjører du mellomtung eller tung får du bli med uansett :thumleft hvis du ønsker og bli med i en gjeng som kan få utrolig mye tid ilag, skriv litt om deg selv.

F.eks hvor du bor, kontaktinformasjon , hobbyer osv.

Dette tror jeg blir kanon!! :P :p


Wroo-ung MC. 16.10.13

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Bjerknez »

Sitter faktisk å lurer veldig på om jeg skal kjøpe meg en helt ny/demo Duke 125cc...
Men er litt usikker på om den blir litt liten rent fysisk. Jeg er en stor kar på 100kg. og 182cm. på sokkelessen og er redd for at sittestillingen kan bli litt anstrengt... ?

Når det gjelder fart etc. så er jeg jo klar over at man ikke akkurat krøller asfalten med disse, men poenget med enDuke 125 som nummer to sykkel er å bruke den til jobbpendling og litt turer på sandveier/skogsstier etc. i nabolaget her jeg bor. Er ikke mer enn ca. 1.5 mil på jobb, men trafikken er ofte tett om morran og da ønsker jeg en lettkjørt lane split sykkel som kjøpes for å brukes.

Men om den passer meg rent fysisk er jeg usikker på...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av JK95 »

Hei :vs Jeg er en 17 vintre (snart 18 :redface ) Gammel gutt, som holder til i Trondheim. Elsker kjøring, får ikke nok! Kan være grunnen til at sykkelen ikke ble parkert før 3. Desember i fjor, etter en sakte velt med passasjer :sorry I år blir det derfor parkert snart, og ved sesongstart neste år står drømmesykkelen klar til bruk så fort lappen er i boks :prop: Vil dere vite mer så bare spør :prf

Angående Duken der, Bjerknez , så har jeg en venn fra i fjor som var ca 185 ish, og han kjørte lett hjem til brønnøysund med den :knegg Men det beste er jo å prøve, det er jo derfor de har demosykler ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev: Angående Duken der, Bjerknez , så har jeg en venn fra i fjor som var ca 185 ish, og han kjørte lett hjem til brønnøysund med den :knegg Men det beste er jo å prøve, det er jo derfor de har demosykler ;-)
Joda, at man får til å kjøre den selv om man er 185 eller 2m er en ting. Om den er beregnet for så store mennesker er en anne sak :-)

Joda, er bare å prøve, men nærmeste Duke forhandler ligger ca. 5 mil unna, og dessuten hadde det kun blitt med prøvesittingen, da jeg ikke har MC lappen før våren 2014 :)

Jeg er også usikker på hvordan disse 125cc (og spesielt Duke'n) føles å kjøre med tanke på aksellerasjon og fart. Joda, jeg er klar over at det er en 125cc og at man ikek bør forvente gull og grønne skoger, men jeg har liksom ikke noe annet håndfast enn diverse youtube videoer.

Ut fra disse videoene går den greit opp til 70-80km/t på rundt 6-7sek. og da begynner det og dabbe litt av, selv om man til slutt når toppfarten på rundt 125km/t. Har for meg at 90-100km/t er den høyste farten man kan holde over lenger tid uten at det føles alt for anstrengt...?

Blir enten 125cc eller evt. en Duke 390, men denne koster brått litt mer... :vs

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

Dere er iallefall begge velkommen hvis dere ønsker :thumleft

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Nostalgic »

Bjerknez skrev:Sitter faktisk å lurer veldig på om jeg skal kjøpe meg en helt ny/demo Duke 125cc...
Men er litt usikker på om den blir litt liten rent fysisk. Jeg er en stor kar på 100kg. og 182cm. på sokkelessen og er redd for at sittestillingen kan bli litt anstrengt... ?

Når det gjelder fart etc. så er jeg jo klar over at man ikke akkurat krøller asfalten med disse, men poenget med enDuke 125 som nummer to sykkel er å bruke den til jobbpendling og litt turer på sandveier/skogsstier etc. i nabolaget her jeg bor. Er ikke mer enn ca. 1.5 mil på jobb, men trafikken er ofte tett om morran og da ønsker jeg en lettkjørt lane split sykkel som kjøpes for å brukes.

Men om den passer meg rent fysisk er jeg usikker på...

Jeg kjører personlig en YZF, men jeg har prøvd Duke 125 flere ganger og det skal nok ikke være et problem :-) Jeg er ca. 190 cm høy og veier 80kg og det var ikke noe problem i det hele tatt.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Erik.H.M »

Hei! Er denne siden på Facebook også?

Jeg Heter Erik, er 16 år, og bor i Sarpsborg. Elsker å kjøre sykkel, men tror jeg har satt den inn for i år :sk?
Jeg kjøpte meg en gammel Honda cb 125, som jeg skulle ha som et prosjekt. Jeg bygger den om til Cafe Racer :D Den er riktig nok ikke helt ferdig enda, men er ganske sikker på at den blir ferdig over vinteren. :thumleft Jeg kjøpte meg en billig sykkel ved siden av Hondaen (en Yamaha YBR 125) slik at jeg har en sykkel jeg kan bruke helt til Hondaen er ferdig :P :p Er veldig fornøyd med Yamahaen. Mye sykkel for pengene.
Sist redigert av Erik.H.M den 18 okt 2013, 19:12, redigert 3 ganger totalt.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Nostalgic »

Hei, jeg er en 16 år gammel gutt fra Østlandet, nærmere bestemt, Sarpsborg. Jeg har alltid hatt en interesse for motorsykler og motor generelt. Jeg vokste opp på Onsøy i Fredrikstad og bodde der med min onkel som nabo og han pleide og ta meg med ut på kjøreturer på en Honda CB1300F. Helt siden den gang har jeg hatt lyst på min egen motorsykkel og dette ble en realitet i år. Lappen kom i lomma etter jeg måtte dra hjem 3 dager før fra en sydenferie for oppkjøring og har siden 13. Juli fått 8000km på veien.

Jeg kan kontaktes på Facebook (Patrik Skauen), tlf. 97973398 eller her på MCSiden. Jeg elsker og kjøre motorsykler, produsere diverse filmer, videoer og bilder.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

Flotte greier! Kan lage en side på Facebook når jeg er ferdig på jobb. :D

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Nostalgic »

Flott! Jeg kan begynne så smått med noen logo ideer når jeg er ferdig på skolen.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

Kjør på! :P :p

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

Jeg trenge navn slik at jeg kam legge dere til på facebook. Jeg heter Ole Kristian berg på face. :D

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av JK95 »

Johan Kristian Stjern ;-)

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av Icetwins »

På profilbildet ditt har du en rød skinnjakke? Må bare skjekke om det er rett :P :p

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Wroo-ung MC

Legg inn av JK95 »

Icetwins skrev:På profilbildet ditt har du en rød skinnjakke? Må bare skjekke om det er rett :P :p
Stemmer det, 1991-mod Halvarsons :knegg

Svar