Ok da blir det ikke wr. Det er bra å prøve før kjøp så jo flere jo bedre :-)Maijje skrev:Jeg er litt over 1.70 høy og veier ca. 55 kg, prøvde Apriliaen i går. Hvilket kjentes helt greit ut
Fin størrelse detMaijje skrev:Jeg er litt over 1.70 høy og veier ca. 55 kg, prøvde Apriliaen i går. Hvilket kjentes helt greit ut
Maijje skrev:Jeg skal kjøpe lett-mc nå snart ettersom jeg skal begynne å øvelseskjøre så fort snøen peller seg vekk, men jeg sliter litt med å velgeHar sett på litt forskjellig - yzf,ktm,wrx og rs4... Har vel forsåvidt landet litt på aprilia rs4 i gul! Skal ikke ha noe under 2013 modell og jeg har nok penger, så om noen hadde kommet med innspill og evt. erfaringer, ville jeg blitt veldig glad! To-takter er uaktuelt. Ønsker en sykkel som er god å kjøre, ser bra ut og holder lenge.
Nå må jeg dessverre rette litt på deg Erik :-) Personlig så har jeg opplevd at YZF'en (som også vil si WR X/R) er nokså sparsommelig på oljen. Det vil selvfølgelig gå med litt mer olje i starten om du kjøper en helt ny sykkel som jeg gjorde, men det har aldri vært noe problem med oljestanden.Erik.H.M skrev:Apriliaen er en god sykkel. Prøvde en rs4 for en stund tilbake, og den var nokså behagelig å kjøre. Den gikk nokså greit også. Personlig, så liker jeg wrx'n bedre da den er mer behagelig å kjøre, og går ca. like fort som rs4'n (pluss at jeg er glad i offroad/motard sykler). Wrx'n kan bli i det høyeste laget. Selv er jeg ca 175, og den kunne godt vært noen cm lavere
![]()
![]()
Det eneste du må tenke på hvis du du kjøper yzf eller wrx, er at de drikker litt olje. Du er da nødt til å følge med på at olje nivået ikke blir for lavt slik at motoren ikke skjærer seg.Utenom det, så er det tut å kjør!
Ellers så er alle syklene du har foreslått gode og pålitelige
Tror du misforsto meg litt. Sa det jeg sa på bakgrunn av at jeg vet om flere som har skjært motoren på en YZF pga for lite olje. Dette skjer jo kun hvis man ikke bytter olje minst 1 gang pr. sesong. Du har ikke hatt dette problemet da jeg går ut ifra at du har hatt sykkelen din på atorisert merke verksted (du skriver at du kjøpte sykkelen ny) for første gangs service o.l.patrikskauen skrev:Erik.H.M skrev:Apriliaen er en god sykkel. Prøvde en rs4 for en stund tilbake, og den var nokså behagelig å kjøre. Den gikk nokså greit også. Personlig, så liker jeg wrx'n bedre da den er mer behagelig å kjøre, og går ca. like fort som rs4'n (pluss at jeg er glad i offroad/motard sykler). Wrx'n kan bli i det høyeste laget. Selv er jeg ca 175, og den kunne godt vært noen cm lavere
![]()
![]()
Det eneste du må tenke på hvis du du kjøper yzf eller wrx, er at de drikker litt olje. Du er da nødt til å følge med på at olje nivået ikke blir for lavt slik at motoren ikke skjærer seg.Utenom det, så er det tut å kjør!
Ellers så er alle syklene du har foreslått gode og pålitelige
Nå må jeg dessverre rette litt på deg Erik :-) Personlig så har jeg opplevd at YZF'en (som også vil si WR X/R) er nokså sparsommelig på oljen. Det vil selvfølgelig gå med litt mer olje i starten om du kjøper en helt ny sykkel som jeg gjorde, men det har aldri vært noe problem med oljestanden.