Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 10 nov 2014, 15:09
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
- Bosted: Stavanger
Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Som topic sier, noen som har noen erfaringer med denne?
Dette er en sykkel jeg vurderer sterkt, men finner få tester av den.
Har prøvesittet den, men ikke prøvekjørt.
Synes det er rart at Suzuki ikke har hatt noe sånn prøvekjøringsdager på denne.
Og hvorfor er det ingen som kjøper denne?
Føler sykklene i samme klasse blir.
Kawasaki Z-1000 (ser ut som en transformers og mangler Antispinn)
BMW S1000R ( Blir fordyr)
Det bør vel vær mulig å få til en god deal så sent på sessongen?
Dette er en sykkel jeg vurderer sterkt, men finner få tester av den.
Har prøvesittet den, men ikke prøvekjørt.
Synes det er rart at Suzuki ikke har hatt noe sånn prøvekjøringsdager på denne.
Og hvorfor er det ingen som kjøper denne?
Føler sykklene i samme klasse blir.
Kawasaki Z-1000 (ser ut som en transformers og mangler Antispinn)
BMW S1000R ( Blir fordyr)
Det bør vel vær mulig å få til en god deal så sent på sessongen?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Grunnen til mangel på prøvekjøringsdager er nok at den kom sent, først nå mot sommeren i år, så den har ikke vært særlig tilgjengelig. Derfor tror jeg også du skal slite med å få noen "goddeal" på en slik 

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Har tatt en liten testtur på S1000.Bra første inntrykk og nok med krefter i motor,kanskje for mye for rammekonstruksjon,forstilling og elektronikk men det skal sies at jeg ikke testet alle moduser.Den dro godt og ville gjerne opp og ble da nervøs i forstilling som virket noe svak.Noen vil nok si at jeg ikke er vant med traction kontrollen for å ro vekk den.
Synes den ser bra ut og har grei sittestilling med en motor som går bra men passet ikke helt meg.Er absolutt ikke utenkelig at den kan passe fint for mange andre men skal du prøve den så prøv den mer enn 3kvarter og i alle kjøre moduser.
http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... S1000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes den ser bra ut og har grei sittestilling med en motor som går bra men passet ikke helt meg.Er absolutt ikke utenkelig at den kan passe fint for mange andre men skal du prøve den så prøv den mer enn 3kvarter og i alle kjøre moduser.
http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... S1000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 10 nov 2014, 15:09
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Takk for svar Kawagutten.Kawagutten skrev:Har tatt en liten testtur på S1000.Bra første inntrykk og nok med krefter i motor,kanskje for mye for rammekonstruksjon,forstilling og elektronikk men det skal sies at jeg ikke testet alle moduser.Den dro godt og ville gjerne opp og ble da nervøs i forstilling som virket noe svak.Noen vil nok si at jeg ikke er vant med traction kontrollen for å ro vekk den.
Synes den ser bra ut og har grei sittestilling med en motor som går bra men passet ikke helt meg.Er absolutt ikke utenkelig at den kan passe fint for mange andre men skal du prøve den så prøv den mer enn 3kvarter og i alle kjøre moduser.
http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... S1000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har testet z800, den synes jeg sittestillingen ble for aggressiv på, er 192høy..
Synes jeg satt meget godt på den, for jeg sliter når sittestillinga blir for aggressiv, får krampe i hoften etter 2min.
Kjører KTM SMC-R nå, men er på jakt etter en sykkel med abs & traction kontroll.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Mest for penga i klassen pr idag er nok udiskutabelt S1000R fra BMW. Motor, cruisecontrol, org.varmehåndtak for å nevne noe.
Personlig synes jeg ikke japsene har noe spennende å tilby i den klassen, og ville nok vurdert BMWen.... det er et prismessig hakk opp til Superduken fra KTM og Aprillia Tuono, men disse er råere (synes jeg-min heeeelt subjektive mening(sorry Bjerknes))
Triumphen min er utrolig digg å kjøre, men mangler TC, og er totalt overkjørt av tysker'n når det kommer til "mye for penga"
Personlig synes jeg ikke japsene har noe spennende å tilby i den klassen, og ville nok vurdert BMWen.... det er et prismessig hakk opp til Superduken fra KTM og Aprillia Tuono, men disse er råere (synes jeg-min heeeelt subjektive mening(sorry Bjerknes))
Triumphen min er utrolig digg å kjøre, men mangler TC, og er totalt overkjørt av tysker'n når det kommer til "mye for penga"

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Ingen grunn til å unskylde deg Olav KOlav K skrev:Mest for penga i klassen pr idag er nok udiskutabelt S1000R fra BMW. Motor, cruisecontrol, org.varmehåndtak for å nevne noe.
Personlig synes jeg ikke japsene har noe spennende å tilby i den klassen, og ville nok vurdert BMWen.... det er et prismessig hakk opp til Superduken fra KTM og Aprillia Tuono, men disse er råere (synes jeg-min heeeelt subjektive mening(sorry Bjerknes))
Triumphen min er utrolig digg å kjøre, men mangler TC, og er totalt overkjørt av tysker'n når det kommer til "mye for penga"

Jeg er helt enig med deg (uten at jeg har kjørt verken Super duke'n eller Tuonoen). Men at Tuonoen er dyrere enn S1000R stemmer vel ikke? Ikke hvis man tar med de obligatoriske pakkene til S1000R som man nærmest ikke får kjøpt uten før man harnakket må stå på sitt. Men ja, Tuonoen fåes vel i en dyrere versjon også...?
Jeg valgte BMW fremfor Tuono ene og alene fordi det er en BMW og at jeg har for meg at service nettverket er mer tilgjengelig samt de fantastiske adaptive demperne. Men jeg tviler ikke på at Tuonoen er en råflott sykkel. Kanskje jeg til og med mener den ser hakket bedre ut...

Men ryktene sier at det kommer en Street Triple 800cc RS med øhlins dempere etc....


-
- Innlegg: 36
- Registrert: 10 nov 2014, 15:09
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Var innom Monsterbike i Drammen en tur på Lørdag i samme slengen jeg var der borte og kjøpte meg en Kajakk.
Hadde en liten tur på Suzukien da vi hadde det litt travelt.
Synes den virket meget kjekk, nå skal det sies at jeg ikke har allverdens erfaring med mc, men føltes meget greit, satt godt og følte det virket solid.
MEN, gassen! Hva i alledager har Suzuki gjort her? Synes den var veldig av&på, nå har jeg kjørt med ride by wire for det meste, men synes Suzukien var veldig brå.
Ang, S1000R synes jeg blir for dyr, også er jeg litt skeptisk til når alle disse fancy tingene begynner å gå istykker, for min erfaring fra MC-verksted så er det ingen av dem som har det travelt med å skaffe nye deler.
Så kom med tips om dere har noe?
krav: Mulighet for å 2 personer på, ABS & Antispinn.
Sykkelen vil i mesteparten av tiden brukes til og fra jobb alle mnd uten om når di salter.
Fyr løs, setter pris på alle tips :-) (Men prøv å tenk på at jeg er 27, så la det se litt "ut")
Hadde en liten tur på Suzukien da vi hadde det litt travelt.
Synes den virket meget kjekk, nå skal det sies at jeg ikke har allverdens erfaring med mc, men føltes meget greit, satt godt og følte det virket solid.
MEN, gassen! Hva i alledager har Suzuki gjort her? Synes den var veldig av&på, nå har jeg kjørt med ride by wire for det meste, men synes Suzukien var veldig brå.
Ang, S1000R synes jeg blir for dyr, også er jeg litt skeptisk til når alle disse fancy tingene begynner å gå istykker, for min erfaring fra MC-verksted så er det ingen av dem som har det travelt med å skaffe nye deler.
Så kom med tips om dere har noe?
krav: Mulighet for å 2 personer på, ABS & Antispinn.
Sykkelen vil i mesteparten av tiden brukes til og fra jobb alle mnd uten om når di salter.
Fyr løs, setter pris på alle tips :-) (Men prøv å tenk på at jeg er 27, så la det se litt "ut")
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Du skal ikke være så betenkt med all den nye elektronikken.
Dette er akkurat det samme som folk sa om bilder når de begynte å komme med alt mulig. Men det viser seg faktisk at kjøretøy med elektronikk i dag har langt mindre problemer enn i gamledager. (husker ikke hvor jeg leste det)
En annen ting. "Fordelen" med å ha mye elektronikk er at du kan koble til en datamaskin å finne akkurat hvor feilen er (i mange tilfeller) På eldre sykler må du feilsøke på en helt annen måte.
Dette er akkurat det samme som folk sa om bilder når de begynte å komme med alt mulig. Men det viser seg faktisk at kjøretøy med elektronikk i dag har langt mindre problemer enn i gamledager. (husker ikke hvor jeg leste det)
En annen ting. "Fordelen" med å ha mye elektronikk er at du kan koble til en datamaskin å finne akkurat hvor feilen er (i mange tilfeller) På eldre sykler må du feilsøke på en helt annen måte.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
"Bakdelen" med mye elektronikk er at det er elektronikk, ikke logikk. Hvis datamaskinen IKKE forteller hvor feilen er, så må man klø seg i aktre kløft og betale verkstedsregningen for whatever... :-)LordShaft skrev: En annen ting. "Fordelen" med å ha mye elektronikk er at du kan koble til en datamaskin å finne akkurat hvor feilen er (i mange tilfeller) På eldre sykler må du feilsøke på en helt annen måte.
Spøk til side:
Sannheten er vel at elektronikk er kommet for å bli, og hjemme-mekkere er en utdøende rase. "Survival of the fittest!" var vel begrepet Darwin brukte

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Må si meg 100% enig med OlavK lenger opp her. Jeg synes rett og slett ikke japsene har noe spennende i dette segmentet og street kategorien.
BMW'en er i mine øyne noen hestehoder forran med tanke på hva man får for pengene. Om man liker den er jo en annen sak. Men utseendemessig synes jeg disse street syklene fra japsene blir litt kjedelige. Kaaanskje med unntak av Z1000.
BMW'en er i mine øyne noen hestehoder forran med tanke på hva man får for pengene. Om man liker den er jo en annen sak. Men utseendemessig synes jeg disse street syklene fra japsene blir litt kjedelige. Kaaanskje med unntak av Z1000.

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Dropp japsene, blir kjedelig i lengden tipper jeg. Ut ifra det jeg leser så kan Ducati Monster 1200 være noe. Den er også ganske trang i sittestillingen, men den nyeste utgaven er ganske behagelig for meg hvertfall på 183cm.....
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 10 nov 2014, 15:09
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Ser på utstyrslisten så klart S1000r vinner, men så koster den endel mer også, men klart når jeg først skal bruke så mye, så spiller 10-15000kr ikke så mye rolle igrunn, får det vel i bruktverdi?
Men igjen, når det begynner å nærme seg 200.000.- så er veien liten opp til S1000XR
Ducati er uaktuelt grunnet at vi ikke har forhandler i Stavanger, har som sagt KTM nå, og begynner å bli rimelig lei av å reise til kr.sand hver gang det er noe.
Men igjen, når det begynner å nærme seg 200.000.- så er veien liten opp til S1000XR


Ducati er uaktuelt grunnet at vi ikke har forhandler i Stavanger, har som sagt KTM nå, og begynner å bli rimelig lei av å reise til kr.sand hver gang det er noe.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Definitivt ikke noe feil med GSX-S1000 og godt med sykkel for pengene, må jage litt turtall før det skjer noe, mot min egen Tuono, men eller en helt greit sykkel som jeg fint kunde valgt hvis jeg ikke kjørte en Tuono.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Tommas skrev:Ville kjøpt en brukt s1000r om jeg var deg
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=56&t=10024
Noen ganger er du bare SÅ fornuftig Tommas


Spøk til side... jeg er nok ganske enig.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
BMW'en koster ca. 30.000,- mer enn denne Suzuki'en ja, men selv om den koster 30.000,- mer så mener jeg du får mer sykkel for pengene. Du får Quickshifter, cruise control, adaptive dempere med elektronisk justering med knapp på styret, alarm, fire motor moduser, varmeholker samt at jeg tipper motoren er hakket mer spennende ut fra uttalelser jeg har sett samt artikler jeg har lest. BMW'en har jo også hentet ut fler hester og moment av sin motor.Stian skrev:Var innom Monsterbike i Drammen en tur på Lørdag i samme slengen jeg var der borte og kjøpte meg en Kajakk.
Hadde en liten tur på Suzukien da vi hadde det litt travelt.
Synes den virket meget kjekk, nå skal det sies at jeg ikke har allverdens erfaring med mc, men føltes meget greit, satt godt og følte det virket solid.
MEN, gassen! Hva i alledager har Suzuki gjort her? Synes den var veldig av&på, nå har jeg kjørt med ride by wire for det meste, men synes Suzukien var veldig brå.
Ang, S1000R synes jeg blir for dyr, også er jeg litt skeptisk til når alle disse fancy tingene begynner å gå istykker, for min erfaring fra MC-verksted så er det ingen av dem som har det travelt med å skaffe nye deler.
Så kom med tips om dere har noe?
krav: Mulighet for å 2 personer på, ABS & Antispinn.
Sykkelen vil i mesteparten av tiden brukes til og fra jobb alle mnd uten om når di salter.
Fyr løs, setter pris på alle tips :-) (Men prøv å tenk på at jeg er 27, så la det se litt "ut")
På toppen av dette, så får du 3 års gratis veihjelp med i prisen hvis sykkelen skulle bryte sammen hvor du får dekket hotell/transport etc.
Både jeg, Tommas og Zadnez i forumet eier en S1000R og så vidt jeg vet så har ingen av oss hatt noen problemer med syklene. Vertfall ikke jeg.
Konklusjonen min er et ja, BMW'en er dyrere, men den er faktisk verdt det... i mine øyne

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Bjerknez skrev:Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?
Sier seg nok selv at siden Suzuki må opp i turtall har BMW mer bunndrag

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Mulig det, men JEG har jo ikke fått erfart dette da jeg ikke har kjørt Suzuki'en. At man må opp i turtall for å få mer drag kommer jo helt ann på hvilken sykkel man har som refferansepunkt for sammenligningen.hakhap skrev:Bjerknez skrev:Men siden du har kjørt både min OG denne Suzukien mortenolb:mortenolb skrev:Jeg merka ikke noe til det du sier om gassen, synes den var helt fin sånn. Også mer enn nok krefter, de bare kommer uvanlig høyt i registeret.. Dét, samt at den har for lite baksete til å egne seg til noe særlig bagasje, gjør at den ikke er høyt på lista over aktuelle kandidater hos meg.
Hvordan føltes forskjellen i draget på lavere turtall på min kontra denne, eller motor generelt?
Sier seg nok selv at siden Suzuki må opp i turtall har BMW mer bunndrag
Er jo tross alt ikke sååå forskjellige på papiret S1000R og denne Suzuki'en. Som tidligere nevnt så har motorkarakteristikk vel så mye å si som antall hester og moment

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Tommas er den eneste (kanskje i hele verden)
som har byttet ut en BMW S1000R etter 7500 km uten at det har vært økonomiske grunner til det (eller det er vel økonomiske grunner: han har for mye penger:))
Ingen tvil om at BMW er "mest for penga". Ingen hadde engang vurdert en SuperDuke om det var det som var hovedargumentet (gudskjlov er det ikke alltid fornuften som bestemmer). Men i dittt tilfelle bør fornuften avgjøre ift. japaneren.
I Tommas tilfelle hadde jeg også valgt etter hjertet om ikke kona hadde ment jeg har byttet ofte nok i de siste åra: :-)å

Ingen tvil om at BMW er "mest for penga". Ingen hadde engang vurdert en SuperDuke om det var det som var hovedargumentet (gudskjlov er det ikke alltid fornuften som bestemmer). Men i dittt tilfelle bør fornuften avgjøre ift. japaneren.
I Tommas tilfelle hadde jeg også valgt etter hjertet om ikke kona hadde ment jeg har byttet ofte nok i de siste åra: :-)å
Sist redigert av Zadnez den 27 aug 2015, 08:07, redigert 1 gang totalt.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Har jo Sigma i Haugesund som et Ducati-forhandler, 1 drøy time en finværsdag. Hadde kjørt til Bodø jeg altså for å slippe å forholde meg til "den andre sjappa" her i byen, møkk lei.Stian skrev:Ser på utstyrslisten så klart S1000r vinner, men så koster den endel mer også, men klart når jeg først skal bruke så mye, så spiller 10-15000kr ikke så mye rolle igrunn, får det vel i bruktverdi?
Men igjen, når det begynner å nærme seg 200.000.- så er veien liten opp til S1000XR![]()
![]()
Ducati er uaktuelt grunnet at vi ikke har forhandler i Stavanger, har som sagt KTM nå, og begynner å bli rimelig lei av å reise til kr.sand hver gang det er noe.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Nja... det var en frisk påstand, men mulig du har rettZadnez skrev:Tommas er den eneste (kanskje i hele verden)som har byttet ut en BMW S1000R etter 7500 km uten at det har vært økonomiske grunner til det (eller det er vel økonomiske grunner: jan har for mye penger:))
Ingen tvil om at BMW er "mest for penga". Ingen hadde engang vurdert en SuperDuke om det var det som var hovedargumentet (gudskjlov er det ikke alltid fornuften som bestemmer). Men i dittt tilfelle bør fornuften avgjøre ift. japaneren.
I Tommas tilfelle hadde jeg også valgt etter hjertet om ikke kona hadde ment jeg har byttet ofte nok i de siste åra: :-)å

SuperDuke er så absolutt en sykkel jeg kunne byttet til i skrivende stund. Mer gamp, råere lyd, mer hooligan utseende etc. Skulle jeg byttet i DAG, så hadde det nok blitt SuperDuke. Men jeg beholder nok BMW'en en god stund til

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?
Referansepunktet mitt var rekkefirere generelt. Måtte høyere opp enn jeg har følt jeg har vært med noen andre rekkefirere før kicket kommer. Tror jeg hadde godt over 100 før forhjulet letta i andregir, men turtallet kikka jeg ikke så mye på, tok det bare på følelsen. Dog føltes det som det var en del kick lenger ned, bare at forhjulet ikke kom opp. Når du passerte det punktet så dro den noe inni helvete, men da har du jo allerede langt høyere fart enn hva som er greit på norske veier..Bjerknez skrev: Mulig det, men JEG har jo ikke fått erfart dette da jeg ikke har kjørt Suzuki'en. At man må opp i turtall for å få mer drag kommer jo helt ann på hvilken sykkel man har som refferansepunkt for sammenligningen.
Er jo tross alt ikke sååå forskjellige på papiret S1000R og denne Suzuki'en. Som tidligere nevnt så har motorkarakteristikk vel så mye å si som antall hester og moment
-
- Innlegg: 36
- Registrert: 10 nov 2014, 15:09
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
- Bosted: Stavanger
Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer? SYKKEL KJØPT
Nesten et år gikk det før det sto en Suzuki GSXS1000 i garasjen.
Etter mye PM med Bjerknez og gått altfor mange runder falt valget på Suzukien.
Kom tilslutt i land med den deal både jeg og selger var happy med, og kontrakten ble skrevet.
Så ser frem mot en spennende sommer.
Ja s1000r er sikkert bedre på mange punkter, men om jeg finner ut at Suzukien ikke svarer til forventingene så er det jo bare å selge den igjen.
Hadde våre morsom med quickshift, men føler igrunn det går plenty fort nok uten også
Etter mye PM med Bjerknez og gått altfor mange runder falt valget på Suzukien.
Kom tilslutt i land med den deal både jeg og selger var happy med, og kontrakten ble skrevet.
Så ser frem mot en spennende sommer.
Ja s1000r er sikkert bedre på mange punkter, men om jeg finner ut at Suzukien ikke svarer til forventingene så er det jo bare å selge den igjen.
Hadde våre morsom med quickshift, men føler igrunn det går plenty fort nok uten også
