I følge innlegget til @ErikW kommer R1300 GS med 21 tommer foran …ErikW skrev: 13 jan 2023, 23:56 BMW blir ihvertfall best på moment. Boxern er herlig der. Kommer en 1400 GS også
7CFD2AB6-BF6F-4438-AC1D-7B1D3D6EE3FB.png
KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1684
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Man MÅ ikke kjøpe noen av disse pakkene heller, men bygge den med alt du vil ha i konfiguratoren og droppe noe om man vil det og få et tilbud.
Pakkene er heller ikke like i sammensetning fra land til land heller, det er litt opp til importør.
Om man ikke går for den dyreste pakken, så er det alltid noen "godbiter" man vil ha spredd utover de andre pakkene, det er neppe tilfeldig.
Så er det noen som vil ha "tredjeparts" utstyr/tilbehør fremfor enten manglende eller BMW sin utgave av samme utstyr/tilbehør, da er det jo litt waste og betale for noe du skifter ut med noe annet med en gang. Vanskelig å unngå med en del ting, men ikke alt.
Typisk crashbars, dempere, keyless, quickshift...
Pakkene er heller ikke like i sammensetning fra land til land heller, det er litt opp til importør.
Om man ikke går for den dyreste pakken, så er det alltid noen "godbiter" man vil ha spredd utover de andre pakkene, det er neppe tilfeldig.
Så er det noen som vil ha "tredjeparts" utstyr/tilbehør fremfor enten manglende eller BMW sin utgave av samme utstyr/tilbehør, da er det jo litt waste og betale for noe du skifter ut med noe annet med en gang. Vanskelig å unngå med en del ting, men ikke alt.
Typisk crashbars, dempere, keyless, quickshift...
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Tidligere bilder
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Den ser jo frekk ut i M farger den der..
Vi får se da, om det er i 2023 eller 2024 jeg skal gå på en "smell" igjen :-D Eller vente til 2025 :)
Vi får se da, om det er i 2023 eller 2024 jeg skal gå på en "smell" igjen :-D Eller vente til 2025 :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Jeg tror 21’ fremme vil bli opsjon. At en ender med å kunne spekke den nye GS’en som en har valg med på Tiger 1200.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Hvis R1300 blir seende slik ut som bildet, så er det nesten så jeg kan legge den i kandidat bonken... men jeg tror disse bildene er litt "pyntet" på.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Tviler sterkt på at den eksospotta blir så smekkerBjerknez skrev: 15 jan 2023, 12:38 Hvis R1300 blir seende slik ut som bildet, så er det nesten så jeg kan legge den i kandidat bonken... men jeg tror disse bildene er litt "pyntet" på.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Kommer helt ann på om de klarer å bygge inn katalysatoren på undersiden og ikke i bakpotta. For meg ser det ut til at de har gjort nettopp dette.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Ang. pottestørrelse; når Moto Guzzi greier det så gjør garantert BMW det også:

Så får man ta katalysatorkladden med på kjøpet...
, om man vil eller ikke
.

Så får man ta katalysatorkladden med på kjøpet...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Enig med tanke på potta. Men den når jo ikke R1300 til anklene engang når det kommer til resten.
Når det er sagt så tror jeg vel neppe at R1300 blir seende slik ut som på bildene over. Jeg blir nok trolig veldig skuffet når jeg ser den i virkeligheten for første gang :)
Når det er sagt så tror jeg vel neppe at R1300 blir seende slik ut som på bildene over. Jeg blir nok trolig veldig skuffet når jeg ser den i virkeligheten for første gang :)
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Ja hvis de fyller opp plassen mellom hjula er det mulig :)FredrikE24 skrev: 15 jan 2023, 16:47 Kommer helt ann på om de klarer å bygge inn katalysatoren på undersiden og ikke i bakpotta. For meg ser det ut til at de har gjort nettopp dette.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?

- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Samme løsning hadde R1100GS og R1150GS. Det er praktisk.Snekker.edvin skrev: 15 jan 2023, 18:45 Screenshot_20230115-184645-961.png:lol Egoistisk sykkel. Dobbel sete som ekstra utstyr
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Vedrørende valget mellom BMW og KTM som i mitt tilfelle består bruken så å si 100 % asfalt med mindre jeg må over på grus for å komme videre. Elsker den rå effekten i KTM’n sammen med justeringsmulighetene, lyden, quickshift +++ Fant en artikkel på nettet hvor jeg er enig i veldig mye også varme fra motor som ikke er noe problem, samme med høyde på sykkel, vekt, vindstøy. Hvor butikk / service / rep kan utføres er ikke uten betydning, heller ikke pris og hvordan du føler du blir mottatt hos forhandler da vi alle er forskjellige. Link til artikkel …
BMW 1250 GS vs KTM 1290 Super Adventure. I chose the…
https://scenic.app/bmw-1250-gs-vs-ktm-1 ... chose-the/
Som vanlig drar jeg en historie uten sammenligning for selve innlegget men hvordan du blir mottatt og tilfeldigheter avgjør ditt valg av kjøretøy. En sambygding av meg hadde for mange ti år tilbake gjort det veldig bra på sin håndverksbedrift så han ville bytte ut sin gamle 17M stv med drømmen flaggskipet fra MB. En tur til nærmeste forhandler uten finstasen på hvor velkomsten var lunken der han tittet på utstilt største S klasse. Turen gikk derfor videre litt bort i gata hvor BMW hadde forhandler, her ble han bukket inn og virkelig tatt godt imot på alle måter. På ett lite sted går jungeltelegrafen raskt så påfølgende kveld dukket MB forhandler opp hjemme hos mannen med to biler som kunne tas i nærmere øyesyn og prøvekjøres. Men, det var ikke så veldig interessant da han allerede hadde skrevet kontrakt på flaggskipet fra BMW og det ble veldig mange BMW’er etter den første.
Pris er helt klart ikke uten betydning men det er nok mange som kjøper sykkel hvor differanse på 70 - 85k er uten betydning da du skal ha den i flere år. Men BMW’s tilbud på ny 2023 modell 1250 GSA rett under 300k Performance som inkluderer alt utstyr, Akropovic eksos, fullt koffertsett og 3 år / 30000 km fri servicer inkludert såfremt tilbudet er hos flere forhandlere. Selve tilbudet frister veldig siden jeg har hatt «litt» lyst på GSA i lengre tid. Men den korte turen jeg hadde var ikke overbevisende for mitt bruk da største ankepunktet mitt er det korte registret på motor vs KTM’n som er en langbeint jævel som er sykt turtallsvillig og min bruk er asfalt. Det er mulig jeg ville fått ett annet syn hvis jeg hadde kjørt en god tur over en helg og forhandler er det vel bare to som er aktuelle i forhold til min lokasjon.
BMW 1250 GS vs KTM 1290 Super Adventure. I chose the…
https://scenic.app/bmw-1250-gs-vs-ktm-1 ... chose-the/
Som vanlig drar jeg en historie uten sammenligning for selve innlegget men hvordan du blir mottatt og tilfeldigheter avgjør ditt valg av kjøretøy. En sambygding av meg hadde for mange ti år tilbake gjort det veldig bra på sin håndverksbedrift så han ville bytte ut sin gamle 17M stv med drømmen flaggskipet fra MB. En tur til nærmeste forhandler uten finstasen på hvor velkomsten var lunken der han tittet på utstilt største S klasse. Turen gikk derfor videre litt bort i gata hvor BMW hadde forhandler, her ble han bukket inn og virkelig tatt godt imot på alle måter. På ett lite sted går jungeltelegrafen raskt så påfølgende kveld dukket MB forhandler opp hjemme hos mannen med to biler som kunne tas i nærmere øyesyn og prøvekjøres. Men, det var ikke så veldig interessant da han allerede hadde skrevet kontrakt på flaggskipet fra BMW og det ble veldig mange BMW’er etter den første.
Pris er helt klart ikke uten betydning men det er nok mange som kjøper sykkel hvor differanse på 70 - 85k er uten betydning da du skal ha den i flere år. Men BMW’s tilbud på ny 2023 modell 1250 GSA rett under 300k Performance som inkluderer alt utstyr, Akropovic eksos, fullt koffertsett og 3 år / 30000 km fri servicer inkludert såfremt tilbudet er hos flere forhandlere. Selve tilbudet frister veldig siden jeg har hatt «litt» lyst på GSA i lengre tid. Men den korte turen jeg hadde var ikke overbevisende for mitt bruk da største ankepunktet mitt er det korte registret på motor vs KTM’n som er en langbeint jævel som er sykt turtallsvillig og min bruk er asfalt. Det er mulig jeg ville fått ett annet syn hvis jeg hadde kjørt en god tur over en helg og forhandler er det vel bare to som er aktuelle i forhold til min lokasjon.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39781
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Artig sak du linket til her, @dypen :) .
Kjenner det klør en del i kjørelysten når jeg leser denne.
Har så langt tett innpå 130.000 storfornøyde KTM kilometere i beltet og satser på en god del mer i 2023

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Jeg prøvekjørte en R1200RS for en stund siden og jeg synes også denne motoren var noe kortpustet. Så enig med Dypen der. Men det vr lrefter i bøtter og spann vel og merke. Det ble bare mye giring.
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Krefter og moment i bøtter og spannBjerknez skrev: 15 jan 2023, 19:12 Jeg prøvekjørte en R1200RS for en stund siden og jeg synes også denne motoren var noe kortpustet. Så enig med Dypen der. Men det vr lrefter i bøtter og spann vel og merke. Det ble bare mye giring.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Det er veldig mange tester der ute mellom 1290 vs GS. Valgen våre og bruken er helt klart forskjellige men i kommentarfeltet vrakes GS på grunn av pris … Link:
https://www.devittinsurance.com/guides/ ... venture-s/
Det ligger veldig mye i denne setningen :)
https://www.devittinsurance.com/guides/ ... venture-s/
Det ligger veldig mye i denne setningen :)
Dommen …Performance heads will lean towards the 1290 then, while two-up distance addicts might find the GS a better fit. But it’s so close, we’d definitely suggest booking a test ride on both…
BMW R1250 GS vs KTM 1290 Super Advenutre S: The Verdict
Stating the obvious here, since each bike got one vote from the test crew, but it’s a little hard to pick an overall winner from these two. That’s partly because they’re both so good, and partly because they have slightly different focuses. But that does mean we can give you a steer on which one is more likely to fit your needs.
First up, the KTM is definitely the high-octane option. It’s quicker, lighter and nimbler, thanks to the conventional forks and chain drive, which cut mass and increase agility. And the engine is nuts, putting out power and torque which would have won superbike races not so long ago. Brembo brakes, excellent fit and finish, and a solid electronic aids package rounds off a very strong offering indeed.
The BMW is every bit as satisfying though. It’s got more than ample performance for most riders, but feels slightly more suited to the long run. The ShiftCam motor is a cracker, with loads of grunt all round, and a fabulous exhaust note even with the stock pipe. The bodywork feels more protective, and the maintenance-free shaft drive will be a boon on longer adventures. BMW’s electronics package is strong, especially with some of the add-ons specified, and while both firms have huge accessory ranges, the BMW’s offerings are a little more comprehensive.
Performance heads will lean towards the 1290 then, while two-up distance addicts might find the GS a better fit. But it’s so close, we’d definitely suggest booking a test ride on both…
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Kanskje jeg får prøvekjøre en 1290 til våren… Har ikke planer om å skifte sykkel, og kanskje dumt å prøvekjøre 1290 da 

- FredrikE24
- Innlegg: 5028
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Har man først hatt en BMW av enten K- eller R-modell så skal det jo litt til å bytte til noe annet. S, F og G er litt sjelløst..
- Bjerknez
- Innlegg: 24598
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Jeg har sansen for BMW som merke. Men jeg synes ikke dem har så mye spennende å by på som trigger kjøpelysten min vertfall. S1000RR er jo en rå sak, men ikke helt min cup of tea. Ellers synes jeg det meste derfra er litt ja... gubbete...
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke har prøvekjørt flere sykler og gjerne lengre i km og tid når jeg først har hatt muligheten!BjørnSover skrev: 15 jan 2023, 20:44 Kanskje jeg får prøvekjøre en 1290 til våren… Har ikke planer om å skifte sykkel, og kanskje dumt å prøvekjøre 1290 da![]()
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Nå er jo ikke katalysatoren i potta i dag heller da..FredrikE24 skrev: 15 jan 2023, 16:47 Kommer helt ann på om de klarer å bygge inn katalysatoren på undersiden og ikke i bakpotta. For meg ser det ut til at de har gjort nettopp dette.

Er en ikke alt for stor "klump" på undersiden på 1250`n. Og laangt mindre enn på mange andre sykler gudskjelov

Og den lille potta på bildet/skisse av GS1300 er jo en Akrapovic-potte. Og mindre/andre potter kan jo settes på 1250`n i dag også det.

Her et bilde av 1250`n min med MIVV-potte som er godkjent med DB-killer :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av biker7 den 15 jan 2023, 21:58, redigert 2 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: KTM 1290 Super Adventure - BMW R1200/1250GS utfordrer?
Tenker du prøvekjøring og selge etter noen år?dypen skrev: 15 jan 2023, 21:27Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke har prøvekjørt flere sykler og gjerne lengre i km og tid når jeg først har hatt muligheten!BjørnSover skrev: 15 jan 2023, 20:44 Kanskje jeg får prøvekjøre en 1290 til våren… Har ikke planer om å skifte sykkel, og kanskje dumt å prøvekjøre 1290 da![]()