God Kveld godt folk :-) og igjen takk for godord:-)
Joo: Nei jeg har aldri prøvd noe slikt før... men jJeg har nå forsøkt meg på skai :-)
Det har vært hektiske dager i det siste...
Tripsteren skal være klar til et treff i DK. 4 mai og jeg hadde ønsket å prøvekjøre noen mil før den tid...
Men det har vært masse jobb med å legge opp alt nytt elektrisk..
Jeg har tatt vekk alt det gamle og lagt opp nytt, så nå passet jeg på skikkelige kabler, kun loddeskjøter med krympestrømpe og alt nytt... :-)
Det ble jo litt greier siden jeg ikke hadde noe skjema til de nye bryterene på styret, og alarmen jeg kjøpte, hadde hadde også en rimelig ræva anvisning...
Dette sammen med at jeg vil la alarmen kombinert med lysbryteren styre tenningen, gjorde at det gikk litt tid på det også :-)
Men jeg er fornøyd med slik det ble :-)
Og ny intrumentering
intrumenter.jpg
el.jpg
Salplate har også vært en greie i det siste... Jeg fikk støpt en plate til å sette oppå selve salen. Denne støpte jeg fast noen bolter til, slik at jeg klan trekke den og så sette den på salen..
sal.jpg
Så dro jeg til sportsbutikken og ba flaut om en yogamatte..

Passet på og fortelle at jeg skulle bruke den til helt annet enn trening!!!!
Denne har lukkete celler og er passe fast til at 2 lag ble et fint fyll for trekket..
sal2.jpg
Deretter kom det jeg gruet (eller gledet) meg mest til... Selve trekket...
Hadde noen ønsker om hvordan det skulle se ut, men budsjettet tillater iallefall ingen salmaker... Så med masse ønsker og lite penger kjørte jeg innom Stoff og stil i Drammen og handlet 2 forskjellige skai typer ( etter anbefaling av en som selger skinn!!), kom på rett over 300 kroner med riktig sytråd til begge typene :-)
Så hadde jeg sett på "overhauling" hvordan de sydde mønster i skinnseter, så dette måtte vel kunne kopieres??
Med skai, en bit at 0,5cm skumgummi og en symaskin jeg har kjøpt for kr 200, åpnet jeg en øl på morgen og stålsatte meg for kunst og håndverks flash back
Symaskinen med sin 15watt kraftige motor:
symaskin.jpg
Men den hadde utførlig forklaring på hvordan tre en nål..
bruksannvisning.jpg
Så da var det bare å begynne... Tenkte at hvis jeg bare fikk til de "pølsene" i trekket, var resten enkelt...
Pølsene gikk forsåvidt greit. La skumgummi i mellom 2 lag med skai og sydde parallelle streker på et passe stort stykke
stoff.jpg
Resten ble litt knotete å finne formen på det som skulle bli sider og selve formen på trekket...
Men jeg er mer enn fornøyd over min første prøve som salmaker...
sal.jpg
Denne plate har da bolter under og passer da oppå selve salen
plate under.jpg
på sykkel.jpg
Alt er nå grunnet og snart slipt klart for lakk :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.