Den plassen tror jeg Triumphs nye Explorer er veldig klar til å ta over

AJ skrev:Detronisert betyr vel enkelt og greit at noen blir dytta ned fra tronen, som f.eks. øverste plassen på salgstoppen, noe BMW GS kan påberope seg å ha hatt de siste årene, så vidt jeg har kunnet registrere...
Den plassen tror jeg Triumphs nye Explorer er veldig klar til å ta over
Er vel primært de heftige utslippskrava som gir krav til mindre klaringer og jevnere temp på motoren ja. BMW har prøvd å fase ut boxeren for en 20-25 år sida, det gikk bare ikke.AJ skrev:Nå jobber jo BMW også med MC med en 1250 kubikks boxer med væskekjøling i det samme segmentet og det gjør de nok dels fordi støy og utslippskrav er blitt en smule "nærgående"
Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifteRottenikken skrev:Svar fra en antatt ekte "nostalgiker" , hehe..
Sykkelen med 3 stemmegaffler har også kommet med en bra sykkel på ca. 1200 ccm, to sylindrer har den også.
Syns den fortjener mere oppmerksomhet selv om ikke alle journalister liker den.
Er ikke noen vifte på oljekjøleren på quattro valvole-motoren så vidt meg bekjent. Oljen pumpes rundt vha koaksialpumper, men det er ikke akkurat for kjølevifter å regne.AJ skrev:Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifte
Det finnes nok alternativer som en nesten like bra jaRottenikken skrev:BMW GS som jeg tenker på er sikkert bra den men det er mange andre minst like bra alternativer.
Bimmern`n selger dessverre mye på merke.
(erter vel på meg noen nå, hehe)
"Selge på merke"Bringisen skrev:Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.![]()
![]()
Og det er vel ikke å stikke under en stol at Triumph selger endel på navnet også vil jeg tro
jhn skrev:"Selge på merke"Bringisen skrev:Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.![]()
![]()
Og det er vel ikke å stikke under en stol at Triumph selger endel på navnet også vil jeg troI sånne diskusjoner blir det gjerne brukt med negativt fortegn, e ikke det merkelig. Hvis man selger "på merket" så kommer det vel av at merket e bra. Eller e det folk som kjøper en mc fordi de liker formen og fargene på emblemet?
Æ forstår hva du sier, men ærlig talt, en GS, eller de fleste andre BMW's modeller e jo ikke noen skjønnheter akkurat. Grunnen til at de e blitt så populære e vel i utgangspunktet at det e meget gode sykler, eller tar æ feil? Det samme kan sikkert sies om Triumph. Eller har du et par tre Triumpher for status-markering, show-off faktor, stinne lommer og at du e så trendy? Næ, trukke det.ArcticTiger skrev:jhn skrev:"Selge på merke"Bringisen skrev:Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.![]()
![]()
Og det er vel ikke å stikke under en stol at Triumph selger endel på navnet også vil jeg troI sånne diskusjoner blir det gjerne brukt med negativt fortegn, e ikke det merkelig. Hvis man selger "på merket" så kommer det vel av at merket e bra. Eller e det folk som kjøper en mc fordi de liker formen og fargene på emblemet?
Status-markering, Trendy mote og Show-up faktor er viktig for gamle gutter med stinne lommer vet du Jhn.
Det er i vært fall en av disse nye Guzzimodellene som har en større oljekjøler enn tidligere og en termostatstyrt kjølevifte. Fant også bilder av den på det uoversiktlige nettet, men tok ikke var på linken (så klart...Fidel skrev:Er ikke noen vifte på oljekjøleren på quattro valvole-motoren så vidt meg bekjent. Oljen pumpes rundt vha koaksialpumper, men det er ikke akkurat for kjølevifter å regne.AJ skrev:Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifte
Æ har også lest om dette, men det e vel strengt tatt en væskekjølt motor da?AJ skrev:Det er i vært fall en av disse nye Guzzimodellene som har en større oljekjøler enn tidligere og en termostatstyrt kjølevifte. Fant også bilder av den på det uoversiktlige nettet, men tok ikke var på linken (så klart...Fidel skrev:Er ikke noen vifte på oljekjøleren på quattro valvole-motoren så vidt meg bekjent. Oljen pumpes rundt vha koaksialpumper, men det er ikke akkurat for kjølevifter å regne.AJ skrev:Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifte).
Uansett så synes jeg dette virker som en god idé og jeg har ingen grunn til å tvile på at italienerne får det til å funke - også innafor de kravene myndighetene setter til støy og utslipp. At jeg synes det er en god idé har mye med at jeg liker at noen ønsker å holde på gode velprøvde løsninger, som luft (og oljekjølte) motorer.
Liker de klassiske luftkjølte linjetoerne fra Triumph også, jeg
Det er ikke nødvendigvis tingens skjønnhet eller egenskaper som gir Status, men ofte i større grad prislappen på tingen og alt det trendy, ferdigkjøpte ekstrautstyret.jhn skrev:Æ forstår hva du sier, men ærlig talt, en GS, eller de fleste andre BMW's modeller e jo ikke noen skjønnheter akkurat. Grunnen til at de e blitt så populære e vel i utgangspunktet at det e meget gode sykler, eller tar æ feil? Det samme kan sikkert sies om Triumph. Eller har du et par tre Triumpher for status-markering, show-off faktor, stinne lommer og at du e så trendy? Næ, trukke det.ArcticTiger skrev:jhn skrev:"Selge på merke"Bringisen skrev:Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.![]()
![]()
Status-markering, Trendy mote og Show-up faktor er viktig for gamle gutter med stinne lommer vet du Jhn.
Dvs. det har vel en liten sammenheng med tettheten i lomma
Æ har jo lest mye om Triumphens fortreffelighet her på mc-siden, faktisk så mye at æ e begynt å vurdere en Explorer
Du understreker jo poenget mitt på en måte.ArcticTiger skrev:Det er ikke nødvendigvis tingens skjønnhet eller egenskaper som gir Status, men ofte i større grad prislappen på tingen og alt det trendy, ferdigkjøpte ekstrautstyret.jhn skrev:Æ forstår hva du sier, men ærlig talt, en GS, eller de fleste andre BMW's modeller e jo ikke noen skjønnheter akkurat. Grunnen til at de e blitt så populære e vel i utgangspunktet at det e meget gode sykler, eller tar æ feil? Det samme kan sikkert sies om Triumph. Eller har du et par tre Triumpher for status-markering, show-off faktor, stinne lommer og at du e så trendy? Næ, trukke det.ArcticTiger skrev:jhn skrev:"Selge på merke"Bringisen skrev:Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.![]()
![]()
Dvs. det har vel en liten sammenheng med tettheten i lomma
Æ har jo lest mye om Triumphens fortreffelighet her på mc-siden, faktisk så mye at æ e begynt å vurdere en Explorer
Når det gjelder mine sykkler, så har jeg arvet Ducatin etter brodern, så ja, den har en spesiellt høy status for meg.
Triumphene har kostet meg omtrent det samme som en vel-brukt GS 1200.
-98 Tigern kjøpte jeg fordi den er så innmari kul, -97 Sprinten tilfeldig fordi den var rimelig
, og 1050 Tigern pga den fantastiske smidige, sterke Triple-motoren