AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Mompen
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Kontakt:

Re: AJ Arena... Dexter-metoden oppe til vurdering ;-)

Legg inn av Mompen »

AJ skrev:Fikk en hyggelig mail fra GMS i dag:
GMSmail.PNG
Så nå må våren bare komma med bare væger så kjapt som mulig \:D/ :prop:
Og da er vi klare for ælt som kælt :bananas
Høres ut som en god beskjed å få! Hvertfall med det været som er ute nå, så er det kanskje ikke lenge før man kan lufte sykkelen litt :D

Venter på bar asfalt selv..
Brombrom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... Tiger klar for nye eventyr!!

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Etter som vi snakker om å vente på bar vei, så slenger jeg inn et spørsmål. Den dagen jeg skal hente ut TDM'en, er det noe jeg bør tenke på da? Kondensfjerner i tank eller noe slikt? Fylte tanken helt full når jeg leverte den altså... Og olje og oljefilter skulle dem bytte under vinterlagringa.
Bensin er ferskvare og forringes, dvs. at kvaliteten blir dårligere over tid. Derfor er nok det ideelle å helle ut bensina som er på tanken og fylle på ny. Men sånt gjør man jo ikke. Men det som er lurt - tror jeg - er å fylle etter med ny bensin så fort du har kjørt noen mil. Dvs. ikke vente til du har kjørt tanken tom med den gamle bensina fra i fjor høst..
Ække sikkert alle her inne er enig med meg i dette, men jeg tror altså at det er lurt å gjøre det sånn .

Ellers er det lite annet å tenke på enn å kjøre forsiktig i starten når vårsleppet er i gang \:D/

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

bare kjør tanken "tom" og fyll ny...fix ferdig.
eneste prob med den gml bensina er litt mindre "futt" så toppfarta lider litt men kan jo være greit med en tank å innkjøre seg på først? :8-[ :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg har aldri merka noe som helst forskjell på ny og gammel bensin. Jeg fyller full tang på høsten. Starter og kjører på våren og fyller når jeg ellers ville gjort.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Delte meninger om dette, men ble ikke noen krig av den grunn heldigvis ;)
Da gjør jeg som jeg pleier, og det blir omtrent som AJ sa, fyller så fort det har sunket et par streker ;) er en av de som liker å ha full tank hele tiden, og ikke blir det så mye å betale hver gang heller, bare små beløp stadig vekk. Engang fylte jeg kun for 15kr, haha. Det var i førsten når jeg fikk sykkelen, og da var det nesten full tank, men jeg svinga innom første bensinstasjon å fylte for hele 15kr. Måtte bare fylle, var jo første turen på sykkel alene, spennende var det ;)

Montru om bensin og melk er det samme, godt med engang, og etter et par uker blir den sur :lol

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Jeg har ingen tro på at bensin blir dårlig ved lagring. Det er vel vel heller sånn at gruff og dritt setter seg i forgassere og sånt og at det gir start problemer når vinteropplag brytes. Jeg lagrer vanligvis alt av kjøretøy inkludert mc,mopeder,hagetraktor,snøfresere med full tank og har ikke opplevd ytelsesmessig forringelse av den grunn når de litt motvillig har startet. At de ikke har vært særlig startvillige om våren har antagelig mere å gjøre med at så gørra lat som jeg er så er ikke bensinsystemet blitt kjørt tomt ved bortsetting ? :-k I år har alt blitt lagret med "tomme" tanker, forandring fryder, og de har vært mere startvillige enn før. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke noe om.

FJZZR
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200

Legg inn av FJZZR »

I bensin tilsettes additiver ( hemmelig luriumstoff) som blandt annet skal gi lettere start. Dette additivet tilsettes i røret et par meter før bensina når tankbilen. Jeg tror at mange fabrikat bruker litt butan for å få bedre start egenskaper. butan fordamper etterhvert, så derfor blir den mer tungstartet med "gammel" bensin. Når motoren først har startet, går den like bra.
Hvis jeg ikke har fått starte, har jeg koblet av tanken og matet forgasserne med fersk bensin slik at motoren har litt tørt krutt å starte på.

Startgass var fine saker en gang i tiden, men jeg er litt skeptisk hvis sykkelen har katalysator, og det har vel alle nå.

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Fyller tanken like før den er tom..
If it ain't broke, I'll break it.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Som en kommentar til FJZZ. Jeg har gått og glant på rackfyllinger i noen år av tankbiler og jeg har ALDRI sett at noe er blitt tilført rett før fylling av bilene hverken i Bergen,Stavanger,Oslo eller Tønsberg. Min jobb var å kvalitets sikre og jeg forholdt meg til prøvene jeg tok av bilene, analyser tatt på tankene før fylling og hva jeg så ute på racket. Ikke noe ble tilført produktet fra tank til bil som jeg så.
Derimot så så jeg ting jeg ikke kunne være enig i ved lossing fra skip til landtank og som gjorde at det ble litt ](*,) Jeg hadde ansvar for all import av bensin og utkjøring fra Sjursøya i 2,5 år for et norsk oljeselskap uten å se mye å klage på. Derimot så har det jeg så av annen import fått meg til å styre unna fylling av bensin fra et par store oljeselskap når jeg en sjelden gang er i Oslo og trenger bensin. Min kunnskap er helt sikkert utdatert nå men gamle fordommer liker jeg å holde i live :\m/:
Såvidt jeg vet tilsettes ingen luriumstoff hverken før lossing,i landtanken og før lasting på bil. Det tas prøver som skal bevitnes hele veien. Derimot så ble det tilført noe lurium firtiniri på bensinstasjonene av bla annet av et firma med et stort gult skjell i logoen sin tid. Det forårsaket masse toillbaill men vi fant ut hva som sannsynlig skjedde her og så ble produktet ble trukket fra markedet som en sikkerhetsforanstaltning.
For maaange år siden så var det helt klart Texaco som hadde drivstoff med høyest kvalitet i Oslo området. På smøreoljer så er det verdt å nevne Noroil/Statoil og Hydro. Skikkelig bra greier selv om det kom fra Lysekil :knegg

Pollti

Legg inn av Pollti »

Siden det snakkes litt om ikke mc ting. Husker jeg hadde mottak av Jet til Rygge i sin tid. Det var ånkli hemmelige spesifikasjoner gitt siden det skulle brukes på F5 og 16 til Forsvaret :mk Jeg målte båten og regnet ut hvor mye han hadde ombord og så, bare for å gjøre jobben min da det var gjort så snudde jeg meg rundt og spurte Skipperen om han hadde Kvalitets Sertifikat. Da da sa han og gav meg kopi av sertifikat utstedt i Russland :redface På toppen av arket stod det : Nato Top Secret :terge Jeg lurer på om noen i Kreml lo jeg ?

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Da sier jeg takk for alle innspill, og takk til Aj for lån av tråden hans :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Min noe tilårskomne NAD CD-spiller sa takk for seg her om dagen... Det samme gjorde NAD forsterkeren fra 1992 i fjor en gang. Og nå er NAD perioden over for en stund i hvert fall, erstattet av Harman/Kardon.
Forsterkeren jeg kjøpte i fjor har fungert upåklagelig. Nå spiller den sammen med budsjett CD-spilleren HK 980, som jeg har hatt et par dager.
Funker greit den også, men mangler nok (foreløpig...) noe av tyngden, varmen, detaljdefinisjonen og dynamikken til NAD-spilleren...
Kan være at dette endrer seg litt etter en tid med tilpasning til såvel forsterker som høyttalere, som også har sitt utspring fra USA.

Har alltid kjørt på budsjettprodukter eller noe i nærheten av mellomklasse, om man kan si det slik om stereokomponenter. HK980 som jeg nettopp kjøpte var satt ned til under tusenlappen hos Soundgarden. Ser og føles bra ut, men føles litt mangelfull lydmessig i forhold til NAD'en, men det kan muligens bare være en forbigående følelse som endrer seg så snart HK'en har tilpasset seg sine nye omgivelser.

Her er et bilde av "vidunderet"...:

Bilde

Og her en av de siste låtene jeg har spilt med spilleren nå i dag:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=qmR8nLsgtmo[/video] ;-)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: AJ Arena... Merns jeg venter på motorsykkelføre...

Legg inn av Snikkeren »

Og vi som har en dedikert Lyd&Bilde-tråd til sånt. ;e

Jeg vet at HK HD980 CD spilleren er ganske populær, så det skulle jo tilsi at lydkvaliteten er bra. Men alt kommer jo an på øret som lytter.

Grattis med ny CD spiller. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

FInnes det CD fortsatt?? :) :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:FInnes det CD fortsatt?? :) :knegg
:knegg
Javisst! Ække alle som streamer, eller hva man kaller'e for no' :roll
Speller til og med vinylplater fortsatt, jeg :janikk

Men 78-platene har jeg jeg rydda bort... :jada:

Svar