phantom skrev:velkommen til en fornuftig måte å kjøre mc på
Finnes det fornuft ved MC?
Bruker faktisk sykker'n i jobbsammenheng hele sommerhavlåret, jeg. Så sånn sett er det muligens litt fornuft inn i bildet...
Ellers er MC-bruken deilig sløsing og høyst nødvendig fornuftig ufornuft som gir livet mening
Og til Grohl; grattis med ny moppe
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
mente egentlig at det var en fornuftig måte å starte ett forhåpentligvis laaangt mc liv på, å ikke starte med en stor R sykkel. Har selv en sønn som prøvde den vegen, det gikk dårlig, men heldigvis bra tilslutt. kansje jeg lager meg en logg og skriver litt der, kjør vakkert!!
Fikk testet sykkelen i går. Var innom Tyrigrava og en tur til Son. Moro :-) Har skjønt at det er lurt å bytte olje og filter? Gjør jeg detet selv eller får jeg andre til å gjøre det? Hva ellers trengs av vedlikehold? Har en selvsmørende kjedesak jeg ikke vet hvordan jeg fyller. Husker ikke hva den heter nå, men det kan jeg finne ut av.
phantom skrev:mente egentlig at det var en fornuftig måte å starte ett forhåpentligvis laaangt mc liv på, å ikke starte med en stor R sykkel. Har selv en sønn som prøvde den vegen, det gikk dårlig, men heldigvis bra tilslutt. kansje jeg lager meg en logg og skriver litt der, kjør vakkert!!
Njaaaa.....
farligst er vel føreren da?-sykler med bra kjøreegenskaper og bremser er tryggest-HVIS en bruker hodet.
men la oss ikke henge oss opp i detaljer(de fleste sykler i dag har brukbare egenskaper)_VIKTIGST er å kjøre på seg erfaring.
Grohl skrev:Fikk testet sykkelen i går. Var innom Tyrigrava og en tur til Son. Moro :-) Har skjønt at det er lurt å bytte olje og filter? Gjør jeg detet selv eller får jeg andre til å gjøre det? Hva ellers trengs av vedlikehold? Har en selvsmørende kjedesak jeg ikke vet hvordan jeg fyller. Husker ikke hva den heter nå, men det kan jeg finne ut av.
Takk for gratulasjoner!
Hei på deg.
Enkelt vedlikehold fikser du selv.
skulle du ta deg en tur utover til Lier en dag kan jeg koke en kaffekopp og så kan vi gå over hvilke punkt og hvordan.
gi meg en PM i så fall.
filter kan du også kjøpe på forhandlerener ikke spes å hente med frakt.
olja de anbefaler er nok den "beste" for disse litt sære motorene men dagens oljer er mye bedre enn for 20 år siden..så for eksempel biltemas syntet-mcolje holder kravene med god margin.