Varsel om kontroll?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MrPitlane
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Kontakt:

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av MrPitlane »

Godtvoksen skrev:
Voksen skrev: Hvis du ikke ser forskjellen så synes jeg synd på deg i din ditt daglige virke.
I mitt daglige virke hvor vi jobber skift, så varsler vi neste skift som er ferdig for dagen dersom det er fartskontroll på vei hjem fra jobb. Det er godt å ha gode kolleger.. ;e
:thumleft :vs

Får sms fra kona når hun oppdager kontroller i nabolaget. Roser henne for det og forteller henne at det er bra hun tar ansvar :D

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hva en forskrift eller annet må si om fartsgrensesetting er nok ikke fasit...

tidligere E-18 (313-skoger-Holmestrand) var i utgangspunktet en 80 vei,etter mange tildels uforklarlige ulykker og stor trafikkbelastning ble denne hastigheten nedsatt til 70.(uten nevneverdig effekt på ulykkene)
Når ny E-18 ble åpnet ble fartsgrensen nedsatt til 60.(neste ikke trafikk)
Når hanekleivtunellen kollapset ble trafikken tilbakeført til gamleveien og fartsgrensen økt til 70.(økt trafikk)
nå er trafikken tilbake til nyveien men fartsgrensen beholdt.(lite trafikk)

Kan noen gi en forklaring ut fra de "vitenskaplige satte hastighetsgrensene" på dette???

grensene er nok også satt ut i fra synsing/politisk agenda.

samme med fotobokser-disse skal jo monteres der det er ofte ulykker-men i Opratunellen var alt klart til montering FØR de åpnet for trafikk?? hadde noen kræsjet/veltet med trillebår under konstruksjon eller hva?

Så JA jeg jeg gir et hint til andre på veien ved kontroll hvis de ikke kommer så fort at jeg ikke rekker.
Sist redigert av mekkern den 04 apr 2012, 09:38, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

MrPitlane skrev:
Godtvoksen skrev:
Voksen skrev: Hvis du ikke ser forskjellen så synes jeg synd på deg i din ditt daglige virke.
I mitt daglige virke hvor vi jobber skift, så varsler vi neste skift som er ferdig for dagen dersom det er fartskontroll på vei hjem fra jobb. Det er godt å ha gode kolleger.. ;e

Får sms fra kona når hun oppdager kontroller i nabolaget. Roser henne for det og forteller henne at det er bra hun tar ansvar :D

Jeg har fått SMS fra sjefen dersom det er kontroll på vei til jobb. Så Voksen, det må være den fine vårsola som har gitt deg et lite solstikk i denne saken. :-)

Skulle så gjerne ha støttet opp om deg i debatten siden vi er fra samme bygd, men jeg tror nok ikke du har tålt så tidlig sommer.. :knegg

Brukeravatar
MrPitlane
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Kontakt:

Legg inn av MrPitlane »

voksen skrev:Vi burde heller fokusere på å få ned dødsulykkene i stedet for å hjelpe hverandre til å bryte lovene. Lovene er jo i prinsippet til for oss.
Ved å hilse/varsle: :vs

1 - antall ulykker går ned, dersom teori om fart/ulykkesammenheng stemmer.

2- vi hindrer en motorsyklist i å begå lovbrudd i trafikken. Ikke hjelper han til å begå lovbrudd som voksen hevder.

Kan ikke skjønne problemet med hilsing/varsling. :thumleft :vs

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

AJ skrev:I fjor sommer ble vi varslet av en ansatt på en lokal bensinstasjon. Hun lurte på hvor vi skulle kjøre hen videre og da vi svarte på dette pekte hun i den retning og sa det var kontroll, smilte lurt og gjorde denne håndbevegelsen opp og ned som vi alle kjenner til.
Artig opplevelse :-)
Så er spørsmålet: var det kontroll? Joda, det var det ;-)
Og jeg skal slett ikke utelukke at vi kanskje kunne blitt av de som hadde blitt vinket inn om vi ikke hadde blitt varslet... :-J

Bra forebyggende tiltak (kanskje mest for min lommebok...) fra den ansatte på bensinstasjonen - synes jeg...
:thumleft
For et par år siden sto jeg og 2 kompiser å fyllte bensin.Da kom det en mann bort og sa,"det er laserkontroll i enden av sletta,god tur videre,har sykkel sjøl."Så satte han seg i bilen og kjørte.
Den dagen kjørte vi gjennom 3 kontroller.
2 ble varsla.
Den tredje så førsteman og pumpa med venstrearmen, fikk oss ned i fart.
Da vi passerte lasermannen,satt han med laseren i fanget og hilste på oss. :-)å :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Voksen
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Legg inn av Voksen »

Godtvoksen skrev:
MrPitlane skrev:
Godtvoksen skrev:

Jeg har fått SMS fra sjefen dersom det er kontroll på vei til jobb. Så Voksen, det må være den fine vårsola som har gitt deg et lite solstikk i denne saken. :-)

Skulle så gjerne ha støttet opp om deg i debatten siden vi er fra samme bygd, men jeg tror nok ikke du har tålt så tidlig sommer.. :knegg
Som jeg skrev så har nok jeg også varslet kontroller og gjør det kanskje også.
Om det er å ta ansvar å varsle om kontroller i nabolaget kan det jo også være delte meninger om. Småbarnsforeldre mener kanskje noe annet.
Om det er sjefer eller uteliggere som varsler om kontroller er forsåvidt revnende likegyldig.
Selv har jeg vært i for mange begravelser som skyldes fart, også på motorsykkel. Derfor synes jeg det er feil av oss å hjelpe hverandre til å øke faren for å bli drept eller skadd. Jo høyere farten er jo større er faren.
Ellers plager det meg ingenting at du ikke støtter meg, men jeg håper at ikke deg ,meg eller noen andre her i forumet ender sine dager som følge av en ulykke på veien. Det positive er vel at det foreløpig ikke har skjedd noen dødsulykke på motorsykkel til nå i år. Har selv ikke registrert noen.
Apropo tidlig sol så irriterer det meg at jeg blir påvirket til å sitte å bruke så mye tid på dette her og sier "takk for seg". :vs Ellers så ser jeg at jeg skaper ikke så mye positivt når jeg er med og "fyrer" så mye her. Beklager MrPitlane! :-k Hvis ikke jeg klarer å slette profilen gjør du det AJ?
God sommer alle sammen enten synes vi har rett til å bryte fartsgrensen eller ei! Jeg bryter den selv også selv om jeg synes det er feil av meg.
Ellers vil jeg anbefale dere å henge dere med på turen 1-3 juni som GodtVoksen er med og arrangerer.
Nå vet du jo hvem jeg er GodtVoksen så det er bare å ringe hvis du trenger noe hjelp med oljeskift etc. Pleier ikke å være så vanskelig som det kanskje kan virke som etter å ha lest innleggene mine. Er vel ikke umulig vi havner på samme tur?
God sommer og nå skal jeg ut og nyte den!!!! :vs :vs :vs

Voksen

Legg inn av Voksen »

Fant ikke ut hvordan jeg "jevnes med jorden" :scratch
Håper at du fikser det AJ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Voksen skrev: Apropo tidlig sol så irriterer det meg at jeg blir påvirket til å sitte å bruke så mye tid på dette her og sier "takk for seg". :vs Ellers så ser jeg at jeg skaper ikke så mye positivt når jeg er med og "fyrer" så mye her. Beklager MrPitlane! :-k Hvis ikke jeg klarer å slette profilen gjør du det AJ?
Det var da voldsomt... :eh
Vi tåler da en debatt som dette her inne med klare meninger og uenigheter uten at det behøver å føre til utmeldinger?
MCsiden.no består da vitterlig av mer enn denne ene tråden...
Men er hensikten å "fyre" bare for å skape en dårlig stemning blir saken en annen.
Nevner samtidig at jeg for egen del ikke opplevd dine innspill slik, Voksen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Voksen skrev:Fant ikke ut hvordan jeg "jevnes med jorden" :scratch
Hvis dette er det du ønsker uten å ta betenkningstid, setter jeg selvfølgelig kontoen din som deaktivert. Dvs. at den ikke slettes, men gjøres utilgjengelig.
Gjør det slik fordi vi bestemt at vi vil beholde all historikken som en del av MCsiden.no.
Skulle du senere ønske å gjenoppta medlemskapet kan vi dermed aktivere kontoen igjen.

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Her støtter jeg AJ. Vi må tåle og diskutere, og holde oss til sak. Uenighet er bra og selv om jeg ikke er enig med alle synes jeg det er fint at jeg kan få nye synspunkter.

Hold ut Voksen! Nyt sola og bli med videre.
I don`t care about little things.....

Voksen

Legg inn av Voksen »

Har ikke med noen andre å gjøre enn meg selv som har en tendens til å bruke for mye tid foran en PC og har sterke meninger som gjør at jeg binder opp for mye av egen og andres tid på kanskje unødvendige ting. Hadde jeg brukt denne tiden i det flotte vårværet på sykkel og eget firma så ser jeg det som mye mer fornuftig for alle parter. Ingen sure miner men bare prøve meg på tvungen selvdisiplin. Stå på videre med forumet!
God vår/sommer alle sammen og det mener jeg absolutt selv om jeg ikke alltid er enig i sak! :vs :vs :vs

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Alle har meninger,blir det for galt kan vel emne fryses. :mk
Bør jo være stor takhøyde her.
Syntes sjøl det er et "gøy" emne.
Kan jo ikke få noen diskusjon dersom alle er enige.. :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Voksen

Legg inn av Voksen »

AJ skrev:
Hvis dette er det du ønsker uten å ta betenkningstid, setter jeg selvfølgelig kontoen din som deaktivert. Dvs. at den ikke slettes, men gjøres utilgjengelig.
Gjør det slik fordi vi bestemt at vi vil beholde all historikken som en del av MCsiden.no.
Skulle du senere ønske å gjenoppta medlemskapet kan vi dermed aktivere kontoen igjen.
Har tenk litt en liten stund på det (er jo fersk her) og tror det er lurt å ta en time-out og løsningen du her skisserer virker fornuftig.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

"Voksen"....Bli der du er,med oss !!
Jeg har selv vært i din situasjon,og det løser seg nok.. :vs
Jeg ba de impliserte om unnskyldning,høyst berettiget,og så var det OK !!!
Om du har noe å be om unnskyldning for betviler jeg !! :rose :-({|=
:mc5 Så stænd på du !!
Sist redigert av Intruder den 04 apr 2012, 10:50, redigert 2 ganger totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

werner
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Legg inn av werner »

Hadde blitt kjedelig om alle skulle sittet og jattet med de samme meningene hele tiden. Varsler selv om kontroller, men gir ingen møtende skylda om jeg skulle bli hektet en gang uten å ha blitt varslet. Og at jeg er uenig i hvordan fartsgrenser er satt her og der er en annen sak. Det gjelder både høyt og lavt. Å følge de som er satt er ene og alene mitt ansvar!

Svar