Endelig har jeg vært på veien for første gang i år.
Eksosanlegget kom torsdag og blei montert torsdag- og fredag kveld. Tilpassinga var ikke 100 % så det blei litt bryting og bending før det var på plass. Slapp heldigvis å bruke storhammern, men avstand mellom rørene var flere millimeter feil, det samme med festet under motoren.
Grenrørene er kommet på plass. Ganske stilig ?
Marving 001.jpg
Festet under motoren passet ikke i det hele tatt, minst en halv cm som manglet. Løsninganga ble å spisse bolten, bende festet og la det stå til. Fikk det på plass til slutt. Det går an å tappe ut oljen, men filteret blir nok aldri mer bytta.
Marving 004.jpg
Marving 006.jpg
Anlegget går klar av hovedstøtta med god margin. Var spent på om den måtte demonteres. Verre ble det med bremsepedalen som tok borti
røret. Løsninga ble å heve pedalen ett hakk på splinen med resultat at jeg må løfte foten for å bruke bakbremsa. Får se om det dukker opp ei løsning på "problemet" etterhvert.
Marving 003.jpg
Dingsen som tar imot hovedstøtta.
Endel "forskning" før jeg fant ut hvor den skulle skrues fast. Måtte kappe den ca 2 cm. Lakken på "dingsen" var så dårlig at jeg bestemte meg for å gi den ett strøk med Quicklakk. Da jeg skulle tørke over med aceton før spraying, forsvant all lakken. Håper resten av anlegget har skikkelig lakk.
Marving 007.jpg
Og endelig klar for "prøvehøring"
Hadde forestilt meg litt mer "italiensk lyd" siden Marving er laget i Italia. Ikke som en Ducati eller gammel Guzzi, men litt skarpere enn originalanlegget.
Det blei litt nedtur når sykkeln hørtes ut som en Volvo 244.
Venstresida ser litt snau ut, men det blir jeg vel fort vant til.
Marving 012.jpg
Marving 013.jpg
Etter mye om og men kom jeg meg ut på veien i formiddag. Kjørte ca 8 mil og satt en halvtime utfor Statoil og skravla med etpar andre som hadde tatt ut syklene i dag. Mao en skikkelig meningsfylt lørdag
Den nye støtdemperen kjentes veldig fin ut, ingen antydning til gynging og fin balanse mellom forgaffel og bakfjæring.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.