Årets gladmelding

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Årest gladmelding

Legg inn av jhn »

Njaæ, tunellene e vel ikke først og fremst laget for nytelsens skyld, de e vel mere et nødvendig onde.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Årest gladmelding

Legg inn av dag-zzr »

jhn skrev:Njaæ, tunellene e vel ikke først og fremst laget for nytelsens skyld, de e vel mere et nødvendig onde.


Ække så sikker på det. Nordkapptunnelen er vel laget for å kunne kjøre for å nyte utsikten :scratch Når tunneler ikke er så spennende å se på innvendig, er jeg glad for at akustikken oftest er god :bandana

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årest gladmelding

Legg inn av ArcticTiger »

Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken :thumleft . Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse igjennom Termignioni-høyttalerne der bak så de fyller tunnellen med den herrligste mussikk :knegg
Ikke alle tunneller har like god akkustikk, men Ryen-tunnellen på Ring 3 i Oslo har spesiellt fin akkustikk :thumleft . I gamle dager var det en nytelse å la -67 Bonnevillen rope villt og uhemmmet igjennom åpne megafoner i den tunnellen når man var på vei hjem på morrasida etter et hyggelig besøk i de østre bydeler. Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da :knegg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Intruder »

ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken :thumleft . Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse igjennom Termignioni-høyttalerne der bak så de fyller tunnellen med den herrligste mussikk :knegg
Ikke alle tunneller har like god akkustikk, men Ryen-tunnellen på Ring 3 i Oslo har spesiellt fin akkustikk :thumleft . I gamle dager var det en nytelse å la -67 Bonnevillen rope villt og uhemmmet igjennom åpne megafoner i den tunnellen når man var på vei hjem på morrasida etter et hyggelig besøk i de østre bydeler. Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da :knegg
Er best akustilkk i tuneller med grevling i taket,må vite... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Årest gladmelding

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken :thumleft . Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da :knegg
Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Årest gladmelding

Legg inn av AndreasB »

jhn skrev:
ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken :thumleft . Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da :knegg
Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.
Spør du meg SKAL det være rå lyd i MC.. om den er stillegående kan man like gjerne kjøre bil på strekningen... Hvertfall for min del..

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Årest gladmelding

Legg inn av TheHaughom »

AndreasB skrev:
jhn skrev:
ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken :thumleft . Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da :knegg
Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.
Spør du meg SKAL det være rå lyd i MC.. om den er stillegående kan man like gjerne kjøre bil på strekningen... Hvertfall for min del..
Eller scooter :lol
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Årest gladmelding

Legg inn av AndreasB »

TheHaughom skrev:Eller scooter :lol
Scooter er for jenter og femigutter :P (No offense intended)

Brukeravatar
Kaysorebo
Innlegg: 18
Registrert: 09 mai 2012, 21:38
Motorsykkelen din: CBR1000F 1999
Sted: Tromsø

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Kaysorebo »

dagen gladmelding........ :prf

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Årest gladmelding

Legg inn av jhn »

Alle har vel sine motiver for å kjøre sykkel, mine motiver e ikke å fremstå som ekstra maskulin eller vise mæ frem på en spesiell måte. Lyden av eksospotta e heller ikke viktig, æ kjøre sykkel kun fordi det e trivelig å kjøre.
Om folk langs veien tenker at æ e feminin eller maskulin betyr veldig lite.
De aller fleste kjører pent her i området, men de som ikke gjør det, har alle sammen effektpotter og gir helst litt ekstra på i hovedgata når det e mye folk ute.
De e også ofte kledd som om de e på en bane, men de kjører bare fra kafe til kafe, i 30 sone.
Men de e jo veldig maskuline og har mye lyd, så ... :mk

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Årest gladmelding

Legg inn av Intruder »

Om samferdselsministeren er ny blir det samme budsjett,samme byråkrater,samme NAF og NMCU,alt blir stort sett som det har vært,øyentjenerne får lønna si og bla bla bla.. :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Årets gladmelding

Legg inn av Fidel »

RuneMC skrev:Og litt relevant for oss motorsyklister, så har hun åpnet døren på gløtt igjen i forhold til vaier-rekkverk igjen (fordi det kan brukes på smalere veg)
For ordens skyld: Vaierrekkverk kan ikke brukes på smalere vei. Dette er også bekreftet i brev til NMCU fra Vegdirektoratet. Det finnes faktisk ingen argumenter for å tillate vaier.

La oss håpe på bedre tider med Arnstad.

Les mer her: http://nmcu.org/omkampen-er-i-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Årets gladmelding

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har et effektannlegg til suzukien men synes det er så plagsomt å høre på i lengden, så det ble tatt av og erstattet med orginalpotte. Stilig med lyd men kun på korte turer synes nå jeg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Årest gladmelding

Legg inn av jolan »

jhn skrev:Alle har vel sine motiver for å kjøre sykkel, mine motiver e ikke å fremstå som ekstra maskulin eller vise mæ frem på en spesiell måte.
Daaaaaa tror jeg du er på feil forum, for her er jo alle veldig opptatt av å fremstå som ekstra maskuline (bortsett fra kvinnene som kanskje vil fremstå mer feminine...). Så det må være minst 15dB mer i pottene enn det som står i vognkortet :) Selv har jeg "loud pipes" og går aldri mindre enn 2 gir ned ved forbikjøringer, så bilistene setter både mårrakaffen og mobiltelefonen i vrangstrupen. Så maskulin er jeg! ;)

Bare tuller, selvfølgelig. Men seriøst så har jeg faktisk en del mer lyd i pottene enn det er i originalanlegget. Ikke for å være ekstra maskulin, men fordi jeg synes lyden er fin. Så innbiller jeg meg at jeg blir lettere lagt merke til i trafikken... :\m/:
Sist redigert av jolan den 20 jun 2012, 14:38, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Årets gladmelding

Legg inn av Intruder »

Flott Jolan lyden kan sikkert gjøre inntrykk og gjøre dem OBS på deg.. :thumleft

Hva meg angår legger omtrent alle merke til støttehjula,særlig ved Kal Johan........en grendevei
mellom Stange og Hamar.. :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar