Årets gladmelding
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Årest gladmelding
Njaæ, tunellene e vel ikke først og fremst laget for nytelsens skyld, de e vel mere et nødvendig onde.
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Bosted: Notodden
Re: Årest gladmelding
jhn skrev:Njaæ, tunellene e vel ikke først og fremst laget for nytelsens skyld, de e vel mere et nødvendig onde.
Ække så sikker på det. Nordkapptunnelen er vel laget for å kunne kjøre for å nyte utsikten


-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Årest gladmelding
Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken
. Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse igjennom Termignioni-høyttalerne der bak så de fyller tunnellen med den herrligste mussikk
Ikke alle tunneller har like god akkustikk, men Ryen-tunnellen på Ring 3 i Oslo har spesiellt fin akkustikk
. I gamle dager var det en nytelse å la -67 Bonnevillen rope villt og uhemmmet igjennom åpne megafoner i den tunnellen når man var på vei hjem på morrasida etter et hyggelig besøk i de østre bydeler. Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da 


Ikke alle tunneller har like god akkustikk, men Ryen-tunnellen på Ring 3 i Oslo har spesiellt fin akkustikk


- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Årest gladmelding
Er best akustilkk i tuneller med grevling i taket,må vite...ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken. Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse igjennom Termignioni-høyttalerne der bak så de fyller tunnellen med den herrligste mussikk
![]()
Ikke alle tunneller har like god akkustikk, men Ryen-tunnellen på Ring 3 i Oslo har spesiellt fin akkustikk. I gamle dager var det en nytelse å la -67 Bonnevillen rope villt og uhemmmet igjennom åpne megafoner i den tunnellen når man var på vei hjem på morrasida etter et hyggelig besøk i de østre bydeler. Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Årest gladmelding
Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken. Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Årest gladmelding
Spør du meg SKAL det være rå lyd i MC.. om den er stillegående kan man like gjerne kjøre bil på strekningen... Hvertfall for min del..jhn skrev:Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken. Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Årest gladmelding
Eller scooterAndreasB skrev:Spør du meg SKAL det være rå lyd i MC.. om den er stillegående kan man like gjerne kjøre bil på strekningen... Hvertfall for min del..jhn skrev:Akkurat dette e grunnen til at æ ikke e så glad i effektanlegg. Det skjer jo relativt ofte at man blir forbikjørt av en mc uten at man har sett den komme, på svingete vei. Jo mere høylydt anlegg de har, dess flere hakk girer de ned, og større fart på sukkaten. Det e ubehagelig og kan vel også være direkte farlig.ArcticTiger skrev:Enig med deg ZZR ang tunnell-akkustikken. Det er en sann nytelse å gire Multistradan ned 2 hakk og la det Buldrende Hjertet tone ut i fri utfoldelse ... ...
... ... Mang en søvnig folkevognsjøfør fikk raskt sukkaten ut av øya da


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Årest gladmelding
Scooter er for jenter og femigutterTheHaughom skrev:Eller scooter

- Kaysorebo
- Innlegg: 18
- Registrert: 09 mai 2012, 21:38
- Motorsykkelen din: CBR1000F 1999
- Bosted: Tromsø
Re: Årest gladmelding
dagen gladmelding........ 

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Årest gladmelding
Alle har vel sine motiver for å kjøre sykkel, mine motiver e ikke å fremstå som ekstra maskulin eller vise mæ frem på en spesiell måte. Lyden av eksospotta e heller ikke viktig, æ kjøre sykkel kun fordi det e trivelig å kjøre.
Om folk langs veien tenker at æ e feminin eller maskulin betyr veldig lite.
De aller fleste kjører pent her i området, men de som ikke gjør det, har alle sammen effektpotter og gir helst litt ekstra på i hovedgata når det e mye folk ute.
De e også ofte kledd som om de e på en bane, men de kjører bare fra kafe til kafe, i 30 sone.
Men de e jo veldig maskuline og har mye lyd, så ...
Om folk langs veien tenker at æ e feminin eller maskulin betyr veldig lite.
De aller fleste kjører pent her i området, men de som ikke gjør det, har alle sammen effektpotter og gir helst litt ekstra på i hovedgata når det e mye folk ute.
De e også ofte kledd som om de e på en bane, men de kjører bare fra kafe til kafe, i 30 sone.
Men de e jo veldig maskuline og har mye lyd, så ...

- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Årest gladmelding
Om samferdselsministeren er ny blir det samme budsjett,samme byråkrater,samme NAF og NMCU,alt blir stort sett som det har vært,øyentjenerne får lønna si og bla bla bla.. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Årets gladmelding
For ordens skyld: Vaierrekkverk kan ikke brukes på smalere vei. Dette er også bekreftet i brev til NMCU fra Vegdirektoratet. Det finnes faktisk ingen argumenter for å tillate vaier.RuneMC skrev:Og litt relevant for oss motorsyklister, så har hun åpnet døren på gløtt igjen i forhold til vaier-rekkverk igjen (fordi det kan brukes på smalere veg)
La oss håpe på bedre tider med Arnstad.
Les mer her: http://nmcu.org/omkampen-er-i-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Årets gladmelding
Jeg har et effektannlegg til suzukien men synes det er så plagsomt å høre på i lengden, så det ble tatt av og erstattet med orginalpotte. Stilig med lyd men kun på korte turer synes nå jeg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Årest gladmelding
Daaaaaa tror jeg du er på feil forum, for her er jo alle veldig opptatt av å fremstå som ekstra maskuline (bortsett fra kvinnene som kanskje vil fremstå mer feminine...). Så det må være minst 15dB mer i pottene enn det som står i vognkortet :) Selv har jeg "loud pipes" og går aldri mindre enn 2 gir ned ved forbikjøringer, så bilistene setter både mårrakaffen og mobiltelefonen i vrangstrupen. Så maskulin er jeg!jhn skrev:Alle har vel sine motiver for å kjøre sykkel, mine motiver e ikke å fremstå som ekstra maskulin eller vise mæ frem på en spesiell måte.

Bare tuller, selvfølgelig. Men seriøst så har jeg faktisk en del mer lyd i pottene enn det er i originalanlegget. Ikke for å være ekstra maskulin, men fordi jeg synes lyden er fin. Så innbiller jeg meg at jeg blir lettere lagt merke til i trafikken...

Sist redigert av jolan den 20 jun 2012, 14:38, redigert 2 ganger totalt.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Årets gladmelding
Flott Jolan lyden kan sikkert gjøre inntrykk og gjøre dem OBS på deg..
Hva meg angår legger omtrent alle merke til støttehjula,særlig ved Kal Johan........en grendevei
mellom Stange og Hamar.. :-)å

Hva meg angår legger omtrent alle merke til støttehjula,særlig ved Kal Johan........en grendevei
mellom Stange og Hamar.. :-)å
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;