Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Vel, som emnet tilsier, så nekter sykkelen min å starte ved bruk av starteren om dagen. Spiller ingen rolle om choke er av eller på.
Starte den på trill (Dyttan opp til innkjørselen til garasjen, og trillet ned) funket fint inntil igår.
Da måtte jeg ta den ned en lengre bakke utenfor her, og tilogmed da surrer den lenge på lavt turtall før den klarer å gå på høyere turtall.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke?
Starte den på trill (Dyttan opp til innkjørselen til garasjen, og trillet ned) funket fint inntil igår.
Da måtte jeg ta den ned en lengre bakke utenfor her, og tilogmed da surrer den lenge på lavt turtall før den klarer å gå på høyere turtall.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke?
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
jeg hadde en suzuki som var sånn en gang. det var en kombinasjon av dårlige tennplugger og kondens
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Du kan jos tarte med å drenere gasserne. Har den vært lagret vinter etter vinter med fulle gassere?
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
er den bedre når den er varm?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Som nevnt lenger oppe,tennplugger. Er det lenge siden du skiftet disse?
Kondens,et ømtålig tema her inne for tiden,så får trå litt varsomt
Tidlig vår og høst,har min også en tendens til å jukse litt,en skvett kondensfjerner pleier å hjelpe.
Ellers,mere info om hva som er gjort av vedlikehold på moppen din,og om hvordan den oppfører seg varme etc vil hjelpe.
Kondens,et ømtålig tema her inne for tiden,så får trå litt varsomt

Ellers,mere info om hva som er gjort av vedlikehold på moppen din,og om hvordan den oppfører seg varme etc vil hjelpe.
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
For å svare litt hultertilbulter:
Har ikke byttet tennplugger så lenge jeg har hatt den, men har kjørt en del km siden jeg kjøpte den, så kan jo være det?
Den går helt fint når den er varm. Kan stoppe den, spise i 45 min, og starter med en gang etterpå. Men om jeg lar den stå i oppvarmet garasje til neste dag, er den umulig å få start på igjen.
@ZZR-Erling: Den startet helt fint tidligere, er bare i det siste at den har vært slik som dette.
Har ikke byttet tennplugger så lenge jeg har hatt den, men har kjørt en del km siden jeg kjøpte den, så kan jo være det?
Den går helt fint når den er varm. Kan stoppe den, spise i 45 min, og starter med en gang etterpå. Men om jeg lar den stå i oppvarmet garasje til neste dag, er den umulig å få start på igjen.
@ZZR-Erling: Den startet helt fint tidligere, er bare i det siste at den har vært slik som dette.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Ser nå at du nevner i første innlegg at det ikke spiller noen rolle om choke er på eller av. Dette i lys av siste innlegget ditt får meg til å lure på om choken din er som den skal?
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Enig. Det. Sjekk choken, drener forgassere og en skvett kondensfjerner. Hvis ikke det hjelper hadde jeg tatt pluggene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Når blei ventilene justert sist?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
Min erfaring er at små ventilklaringer medfører tungstarta motor når den er halvvarm,men helt ok når den er kald.
Men en ventilsjekk/justering er selvfølgelig noe som bør gjøres innimellom
ikkebike.norwegianforum.net
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
+1Kawasaki skrev:Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
Min erfaring er at små ventilklaringer medfører tungstarta motor når den er halvvarm,men helt ok når den er kald.
Men en ventilsjekk/justering er selvfølgelig noe som bør gjøres innimellom
http://home.comcast.net/~joelcool/valve ... vezx11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Choken dreper hvertfall motoren ganske bra når den er varm, så det virker som at den fungerer slik den skal. Men men, man vet jo aldri.JohnnyTh skrev:Enig. Det. Sjekk choken, drener forgassere og en skvett kondensfjerner. Hvis ikke det hjelper hadde jeg tatt pluggene.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
En smule for komplisert for meg dette tror jeg, selv om jeg ikke er redd for å bli litt møkkete : pejs skrev:+1Kawasaki skrev:Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
Min erfaring er at små ventilklaringer medfører tungstarta motor når den er halvvarm,men helt ok når den er kald.
Men en ventilsjekk/justering er selvfølgelig noe som bør gjøres innimellom
http://home.comcast.net/~joelcool/valve ... vezx11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
En annen ting kan være olje.. Noe jeg erfarte senest i dag.
Om du har fått olje inn i sylindrene, skaper dette ekstra kompresjon som gjør det vanskelig for startmotoren å dra rundt motoren.
MEN.. I og med at det er lenge siden du byttet tennplugger er jo det en rimelig start på en feilsøking, pluss ikke dumt heller.
Ventiljustering er nok ikke så ille som det ser ut som.. Det eneste som er veldig viktig, er å være NØYAKTIG...
Om du har fått olje inn i sylindrene, skaper dette ekstra kompresjon som gjør det vanskelig for startmotoren å dra rundt motoren.
MEN.. I og med at det er lenge siden du byttet tennplugger er jo det en rimelig start på en feilsøking, pluss ikke dumt heller.
Ventiljustering er nok ikke så ille som det ser ut som.. Det eneste som er veldig viktig, er å være NØYAKTIG...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Det er jo en KawaCrinos skrev:En annen ting kan være olje.. Noe jeg erfarte senest i dag.
Om du har fått olje inn i sylindrene, skaper dette ekstra kompresjon som gjør det vanskelig for startmotoren å dra rundt motoren.
MEN.. I og med at det er lenge siden du byttet tennplugger er jo det en rimelig start på en feilsøking, pluss ikke dumt heller.
Ventiljustering er nok ikke så ille som det ser ut som.. Det eneste som er veldig viktig, er å være NØYAKTIG...

-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Å, det er ikke ett helvete. Det er heeelt normalt!!!AndreasB skrev:Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Hehe,det er såpass arbeid at du kan like godt sjekke ventilklaringer med det samme du er igang 

ikkebike.norwegianforum.net
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
I fare for å virke som en helt forbanna idiot:JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Drenere forgassere? o.O
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
:)AndreasB skrev:I fare for å virke som en helt forbanna idiot:JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Drenere forgassere? o.O
Sitter en skrue i bunnen av forgasserne. Skru dn ut helt til det renner bensin, men ikke for langt ut å drn ramler ut. Da får du ut eventuell vann el annen skit i bunnen av forgasseren. Husker ikke hert på zzr'en men vanligvis trenger du bare et langt stjerneskrujern
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Will check! Takk ^^Jompa skrev:Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
kan noen forklare meg hvorfor det å drenere forgasserne skulle hjelpe? Er det mtp kondens osv?
Jeg holder nok en liten finger på tennplugger, siden jeg tror den får bensin.(Eller abtteriet som noen sa, men den er tungstarta tilogmed på trill)
Jeg holder nok en liten finger på tennplugger, siden jeg tror den får bensin.(Eller abtteriet som noen sa, men den er tungstarta tilogmed på trill)
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
ikkebike.norwegianforum.net