Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Å, det er ikke ett helvete. Det er heeelt normalt!!!AndreasB skrev:Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Hehe,det er såpass arbeid at du kan like godt sjekke ventilklaringer med det samme du er igang 

ikkebike.norwegianforum.net
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3511
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
I fare for å virke som en helt forbanna idiot:JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Drenere forgassere? o.O
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3511
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
:)AndreasB skrev:I fare for å virke som en helt forbanna idiot:JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Drenere forgassere? o.O
Sitter en skrue i bunnen av forgasserne. Skru dn ut helt til det renner bensin, men ikke for langt ut å drn ramler ut. Da får du ut eventuell vann el annen skit i bunnen av forgasseren. Husker ikke hert på zzr'en men vanligvis trenger du bare et langt stjerneskrujern
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Will check! Takk ^^Jompa skrev:Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.
Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
kan noen forklare meg hvorfor det å drenere forgasserne skulle hjelpe? Er det mtp kondens osv?
Jeg holder nok en liten finger på tennplugger, siden jeg tror den får bensin.(Eller abtteriet som noen sa, men den er tungstarta tilogmed på trill)
Jeg holder nok en liten finger på tennplugger, siden jeg tror den får bensin.(Eller abtteriet som noen sa, men den er tungstarta tilogmed på trill)
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Oslo :-pKawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Oslo,ja. Det blir litt langt unna. Du får kjøre den over,så kan du vinterlagre den i en "kondensfri" vestlandsgarasje,så tar jeg den samtidig med minAndreasB skrev:Oslo :-pKawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?

Usynkrone forgassere gir ujevn gange,merkes vel helst best på lavt turtall. Men saken er at alle "småting" (dårlige plugger,skitne forgassere/dyser,usynkrone forgassere,feile ventilklaringer) er med på å lage krøll,så det er ikke alltid det kun er det ene som er feil,men en kombinasjon av mange.
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
haha, kanskje jeg skal ta deg opp på det.Kawasaki skrev:Oslo,ja. Det blir litt langt unna. Du får kjøre den over,så kan du vinterlagre den i en "kondensfri" vestlandsgarasje,så tar jeg den samtidig med minAndreasB skrev:Oslo :-pKawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.
Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?![]()
Usynkrone forgassere gir ujevn gange,merkes vel helst best på lavt turtall. Men saken er at alle "småting" (dårlige plugger,skitne forgassere/dyser,usynkrone forgassere,feile ventilklaringer) er med på å lage krøll,så det er ikke alltid det kun er det ene som er feil,men en kombinasjon av mange.
Skal prøve å skru litt etterpå idag (Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene), og se om jeg kommer til tennpluggene
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
mine garasjeregler tilsier tvungen mekking...AndreasB skrev:(Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 738
- Registrert: 08 jun 2012, 18:42
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
- Bosted: Oslo!
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Like! : pmekkern skrev:mine garasjeregler tilsier tvungen mekking...AndreasB skrev:(Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene