Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kjellrf »

AndreasB skrev:Er det ikke et helvete å komme til tennplugger? Må av med sete, tank, luftfilter?
Å, det er ikke ett helvete. Det er heeelt normalt!!!

:punch
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,det er såpass arbeid at du kan like godt sjekke ventilklaringer med det samme du er igang :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Online
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av JohnnyTh »

Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
I fare for å virke som en helt forbanna idiot:

Drenere forgassere? o.O

Online
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av JohnnyTh »

AndreasB skrev:
JohnnyTh skrev:Drener forgassere først og litt kondensfjerner. Kanskje det hjelper og tar jo ikke lang tid
I fare for å virke som en helt forbanna idiot:

Drenere forgassere? o.O
:)
Sitter en skrue i bunnen av forgasserne. Skru dn ut helt til det renner bensin, men ikke for langt ut å drn ramler ut. Da får du ut eventuell vann el annen skit i bunnen av forgasseren. Husker ikke hert på zzr'en men vanligvis trenger du bare et langt stjerneskrujern
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Jompa »

Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.

Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Jompa skrev:Det kan være dårlig batteri.
Batteriet lader seg ut når sykkeln har stått noen timer, og når du bruker selvstarteren blir
spenninga akkurat så lav at tenningsanlegget ikke gir gnist i pluggene.
Sånn er det i allefall på gamle cdi-tenninger.

Hvis du skyver igang, får du ikle samme spenningsfall
Will check! Takk ^^

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

kan noen forklare meg hvorfor det å drenere forgasserne skulle hjelpe? Er det mtp kondens osv?

Jeg holder nok en liten finger på tennplugger, siden jeg tror den får bensin.(Eller abtteriet som noen sa, men den er tungstarta tilogmed på trill)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.

Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.

Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Oslo :-p

Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.

Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Oslo :-p

Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?
Oslo,ja. Det blir litt langt unna. Du får kjøre den over,så kan du vinterlagre den i en "kondensfri" vestlandsgarasje,så tar jeg den samtidig med min :knegg

Usynkrone forgassere gir ujevn gange,merkes vel helst best på lavt turtall. Men saken er at alle "småting" (dårlige plugger,skitne forgassere/dyser,usynkrone forgassere,feile ventilklaringer) er med på å lage krøll,så det er ikke alltid det kun er det ene som er feil,men en kombinasjon av mange.
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:Kan ligge litt skit nedi flottørkamrene som krøller det til for deg,men tror også tennplugger er veien å gå. Egentlig bør du ta en skikkelig service på den i vinter,med ventilsjekk og forgasserrengjøring + synkronisering av disse.

Hvor holder du hus? Du kan komme og holde meg med selskap,skal gjøre samme jobben på min. Har verktøy og det som skal til.
Oslo :-p

Hva skjer egentlig når forgasserne ikke er synkroniserte?
Oslo,ja. Det blir litt langt unna. Du får kjøre den over,så kan du vinterlagre den i en "kondensfri" vestlandsgarasje,så tar jeg den samtidig med min :knegg

Usynkrone forgassere gir ujevn gange,merkes vel helst best på lavt turtall. Men saken er at alle "småting" (dårlige plugger,skitne forgassere/dyser,usynkrone forgassere,feile ventilklaringer) er med på å lage krøll,så det er ikke alltid det kun er det ene som er feil,men en kombinasjon av mange.
haha, kanskje jeg skal ta deg opp på det.

Skal prøve å skru litt etterpå idag (Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene), og se om jeg kommer til tennpluggene

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av mekkern »

AndreasB skrev:(Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene
mine garasjeregler tilsier tvungen mekking... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

mekkern skrev:
AndreasB skrev:(Selv om det ikke er tillatt iht garasjereglene
mine garasjeregler tilsier tvungen mekking... :lol
Like! : p

Svar