Voodoodoo skrev:Jeg driter i hva kjørelærere og andre sier. Når jeg styrer motsatt vei av svingen for å komme meg igjennom så kontrastyrer jeg. At det liksom skal ha et annet navn FØR sving enn I sving blir jo bare tøys.
Det brukes jo like fullt til retningsendring eller???
Simpson skriver at kontrastyring før sving er noe man velger. Problemet er om man velger det bort så havner man laaaangt ute i periferien. Man kan altså ikke velge å la det være.
Når en kjører bil så kalles det å foresten motratte, når en må svinge feil veg for å komme gjennom svingen.
En teknikk ofte brukt i hine hårde dager med 78 Ascona.
Hvis du svinger, uansett om du kjører speedway med breisladd, rally, drifting, vogntog eller vanlig sykkel for den saks skyld, så er det forhjulene som bestemmer hvor kjøretøyet skal gå.
Hvis ikke kjøretøyet følger forhjulene har du ikke veigrep, så enkelt er det. Det er ren fysikk.
Hvis du kontrastyrer, så betyr det at du svinger motsatt. Og siden du kontrastyrer i hver sving så sier du at du faktisk styrer motsatt av hvor du svinger og defor ikka kan ha veigrep i svingen. Dette er ren logikk.
Men hvis du tar en kontrastyring før en sving, svinger du faktisk motsatt av hvor du skal og oppnår en effekt av denne handlingen.
Men sånn du forklarer dette svinger du jo motsatt hele tiden uansett........hvis ikke kontra betyr motsatt av det motsatte av det motsatte ...............

Ikke vet jeg hva du tenker