Åssen gikk det a kz1300, fikk du kikka og prøvesittet The White Horse ellerkz1300 skrev:Helt enig AT, her er det ingen må ha. Skal nok bruke vinteren til å vurdere. Men kan hende at jeg tar meg en Fredrikstad tur på lørdag for å kikke på MS'en Eker har for å føle hvordan MS'en passer til min høyde. Ønsker selvfløgelig å ha en sal som gjørr at begge bena kan plantes i bakken.
Ny sykkel i 2013
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Ny sykkel i 2013
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Ny sykkel i 2013
Nei, virker som nå før jul så er det familien som bestemmer mye av fritiden min, men er i kontakt med selger pr. mail.ArcticTiger skrev:Åssen gikk det a kz1300, fikk du kikka og prøvesittet The White Horse ellerkz1300 skrev:Helt enig AT, her er det ingen må ha. Skal nok bruke vinteren til å vurdere. Men kan hende at jeg tar meg en Fredrikstad tur på lørdag for å kikke på MS'en Eker har for å føle hvordan MS'en passer til min høyde. Ønsker selvfløgelig å ha en sal som gjørr at begge bena kan plantes i bakken.
Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Ny sykkel i 2013
Hei Andreas, har vært i kontakt med selger og dette er lista over utstyr som er på sykkelen. Er vurderingen din fremdeles riktig med hensyn på pris.Andreas skrev:I 2011 kostet en MTS S Touring 273.000,- før ekstrautstyr. Av det jeg ser på bildene så har denne dette ekstrautstyret:kz1300 skrev:Hei Andreas, takk for en god og kompetent vurdering av de 2 syklene. Har du noen ide om hva som kunne vært ny prisen på den hvite 2011 modellen. Tenker mye på verdifall og har alltid tenkt at der er fornuftig å kjøpe 1 til 2 år gammel sykkel med lav km og hvor det største verdifallet er tatt.Andreas skrev:Skummelt, men ganske morsomt når man er i en sånn prosess og føler man er veldig nær for å bare hoppe i det å handlekz1300 skrev:Det er alltid skummelt å visualisere sine drømmer, men jeg har tatt sjangsen. Det er jo ikke sikkert jeg løper å kjøper, men at jeg har PMS fantasier og drømmer for sesongen 2013 det er sikkert. Hvis jeg ender opp med KZ1300 veteranen en sesong til så ikke mobb meg.
Ellers er jeg enig i at Multistrada'en er en nydelig sykkel, men sett i forhold til de to syklene som er vist til i denne tråden. Hvit MS 2011 modell i Fredrikstad for 250k og rød 2012 modell i Trondheim for 270k. Hvilken tror dere er det beste kjøpet?
Vilken av de som er det beste kjøpet kommer vell mest på vilken farge du vil ha.. Men slik tenker jeg:
Hvit 2011 til 250K:
+Greit utstyrt med ganske dyre deler. Synes det er rart å starte med å putte på tankdeksel og skvettlapp i carbon, men men. Slipp-on potten denne har er bare for utseende, da lyddemper ligger sammen med katalysator i manifoilden. GPS og toppboks er nå ivertfall kjekt å ha.
-Bruktsykkel, 1200km er jo ikke all verden, men den er nå ikke "ny"
-Fabrikkgarantien går ut neste år
-Omregistreringsavgift på nesten 3000
Rød 2012 til 270K:
+Ubrukt, ny sykkel
+2års fabrikkgaranti fra datoen den blir registrert
+Ingen omregistreringsavgift
+2012 modellene kom med noen utbedringer. Lengre og mer plass i salen for fører. Ny og bedre brytere på styret. Slepering på gassvarmeholken (slipper en lang loop med ledning)
-Ingen ekstrautsyr. Men har man lyst på denne, så får man en god deal på kjøp av ekstrautstyr. Å da kan du velge noe etter egen smak. Men Touring utgaven har nå bra med utstyr orginal uansett...
-Trondheim er et jo et stykke unna. Men en løsning her på frakt o.l tenker jeg kan ordnes!
Håper dette kan hjelpe litt
-Toppboks 4500,-
-Termignoni slip-on 6600,-
-Carbondeksel oppe på tanken 3100,-
-Carbonhugger 1800,-
-Carbonskvettlapp 2400,-
-Carbontank pad`s 600,-
-Touring vindskjerm 1300,-
-Ducati/Garmin GPS 5200,-
-Komfort førersete 1700,-
-Komfort passasjersete 1100,-
Det blir jo utstyr for 28300,- Men regner med han som kjøpte den ny fikk en god rabatt på dette. Så denne sykkelen kostet vell rundt regnet ca. 300.000,- Så det har nå vært noen dyre 1200km på han første eieren...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ny sykkel i 2013
I følge den lista så er det jo enda mer karbondeler til den. Det står jo i annonsen også at alt ikke er montert.. Hele "nesen" med luftinntakene, registerreimdekslene, framskjerm og skiltholder i karbon.
Da snakker vi vell ivertfall rundt 15.000,- ekstra i deler Må være noen som har vært ivrig i bestillinga av ekstra-stash til den Multistradaen der
Da snakker vi vell ivertfall rundt 15.000,- ekstra i deler Må være noen som har vært ivrig i bestillinga av ekstra-stash til den Multistradaen der
- JanK
- Innlegg: 727
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Ny sykkel i 2013
[video]http://www.youtube.com/watch?v=VvHg63wGQfc[/video]
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ny sykkel i 2013
Jeg linker til denne igjen; min yndlingstest av Multistrada God porsjon humor ispedd litt seriøs testing
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zyZ64Ef-yaY[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zyZ64Ef-yaY[/video]
Re: Ny sykkel i 2013
kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?
Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?
Må føye til at det går nok ikke å få pant slettet før han har betalt det han skylder. Det er vel grunn til å tro at det du betaler for sykkelen skal dekke noe av det. Det er vel tvilsomt at han har liggende kapital til å dekke dette før betaling, da hadde han neppe behøvd noe pant i sykelen.
Sist redigert av Godtvoksen den 26 nov 2012, 20:32, redigert 1 gang totalt.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ny sykkel i 2013
Regner med det med pant i sykkelen er bekymringsløst uansett når sykkelen selges via en forhandler...Godtvoksen skrev:kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?
Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?
Re: Ny sykkel i 2013
Ms er en rå sykkel, men personlig synes jeg den hører til i klassen sport turer sammen med f.eks tiger 1050 Enn i klassen adventure. Men i det segmentet dominerer den, har kjørt den og den er helt rå. Lykke til :-)
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Ny sykkel i 2013
Bekymringsløst eller ikke dette er ihvertfall hva Sparebank1 skriver på sine nettsider.Andreas skrev:Regner med det med pant i sykkelen er bekymringsløst uansett når sykkelen selges via en forhandler...Godtvoksen skrev:kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?
Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?
Heftelser
Som kjøper kan du risikere at en kreditor med tinglyst pant i motorsykkelen holder deg ansvarlig for eventuell gjeld uavhengig av hva som er avtalt mellom deg og selger i kjøpekontrakten. Det er derfor veldig viktig å sjekke om det hefter tinglyst pant i motorsykkelen.
Her er jeg svært skeptisk, slik jeg har sjekket på nettet så uansett hva som skrives i kjøpekontrakt blir ikke heftelsen innløst følger den registreringsnummeret og hvis mislighold er eier av registreringsnummreret ansvarlig ikke personen som opptok lånet. Og ihenhold til informasjon på Brønnøysund registrene tar det 14 dager å slette pantet. Så ja her har jeg mange spørsmål jeg må ha svar på før jeg går videre.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Ny sykkel i 2013
Det er vel bare å kontakte de som har pantet direkte, og spørre hvordan dette kan ordnes på en grei måte?
Antakelig er framgangsmåten denne: Selger skriver under på vognkort del 2 og leverer det til panthaver, hvorpå du betaler den avtalte sum til panthaver, som så sletter pantet og gir deg vognkort del 2.
Selger og panthaver ordner så opp seg imellom.
Antakelig er framgangsmåten denne: Selger skriver under på vognkort del 2 og leverer det til panthaver, hvorpå du betaler den avtalte sum til panthaver, som så sletter pantet og gir deg vognkort del 2.
Selger og panthaver ordner så opp seg imellom.
Re: Ny sykkel i 2013
Når jeg kjøpte Silkesvarten så var det pant i den på 200K og det ble ordnet slik jeg har beskrevet lengre opp. Det er ganske vanlig at det er pant i sykler i dag. Du får nok greie svar på det fra selger...
Re: Ny sykkel i 2013
Verdt å lese?
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Ny sykkel i 2013
Due, det står jo på tysk
Re: Ny sykkel i 2013
Ja, men jeg har lest denne i Svenske Motorrad også. Tenker spesielt på:jhn skrev:Due, det står jo på tysk
"Angeschliffene Schwinge
Gleich zweimal schliff die verschlissene Kette dermaßen an der Schwinge, dass es nicht nur den dort befindlichen Schleifklotz binnen kürzester Zeit zerbröselte, sondern auch die Schwinge arg angeschliffen wurde. Ein Schaden, der bereits an anderen Dauertest-Ducatis passiert war."
Google translate :
sanded rocker
Twice the worn chain cut to the swingarm so that it not only located there sanding block crumbled in no time, but the rocker was badly abraded. A damage that had already happened in other duration test Ducatis.
Det som står er at kjedet slet seg to ggr på 50 000km gjennom beskytelsen på svingarmen, og inn i denne, lite gunstig! De måtte da selvf bytte to svingarmer.