Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

kz1300 skrev:Helt enig AT, her er det ingen må ha. Skal nok bruke vinteren til å vurdere. Men kan hende at jeg tar meg en Fredrikstad tur på lørdag for å kikke på MS'en Eker har for å føle hvordan MS'en passer til min høyde. Ønsker selvfløgelig å ha en sal som gjørr at begge bena kan plantes i bakken.
Åssen gikk det a kz1300, fikk du kikka og prøvesittet The White Horse eller :-k

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

ArcticTiger skrev:
kz1300 skrev:Helt enig AT, her er det ingen må ha. Skal nok bruke vinteren til å vurdere. Men kan hende at jeg tar meg en Fredrikstad tur på lørdag for å kikke på MS'en Eker har for å føle hvordan MS'en passer til min høyde. Ønsker selvfløgelig å ha en sal som gjørr at begge bena kan plantes i bakken.
Åssen gikk det a kz1300, fikk du kikka og prøvesittet The White Horse eller :-k
Nei, virker som nå før jul så er det familien som bestemmer mye av fritiden min, men er i kontakt med selger pr. mail.

Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
kz1300 skrev:
Andreas skrev:
kz1300 skrev:Det er alltid skummelt å visualisere sine drømmer, men jeg har tatt sjangsen. Det er jo ikke sikkert jeg løper å kjøper, men at jeg har PMS fantasier og drømmer for sesongen 2013 det er sikkert. Hvis jeg ender opp med KZ1300 veteranen en sesong til så ikke mobb meg.

Ellers er jeg enig i at Multistrada'en er en nydelig sykkel, men sett i forhold til de to syklene som er vist til i denne tråden. Hvit MS 2011 modell i Fredrikstad for 250k og rød 2012 modell i Trondheim for 270k. Hvilken tror dere er det beste kjøpet?
Skummelt, men ganske morsomt når man er i en sånn prosess og føler man er veldig nær for å bare hoppe i det å handle :thumleft

Vilken av de som er det beste kjøpet kommer vell mest på vilken farge du vil ha.. Men slik tenker jeg:

Hvit 2011 til 250K:

+Greit utstyrt med ganske dyre deler. Synes det er rart å starte med å putte på tankdeksel og skvettlapp i carbon, men men. Slipp-on potten denne har er bare for utseende, da lyddemper ligger sammen med katalysator i manifoilden. GPS og toppboks er nå ivertfall kjekt å ha.
-Bruktsykkel, 1200km er jo ikke all verden, men den er nå ikke "ny"
-Fabrikkgarantien går ut neste år
-Omregistreringsavgift på nesten 3000

Rød 2012 til 270K:

+Ubrukt, ny sykkel
+2års fabrikkgaranti fra datoen den blir registrert
+Ingen omregistreringsavgift
+2012 modellene kom med noen utbedringer. Lengre og mer plass i salen for fører. Ny og bedre brytere på styret. Slepering på gassvarmeholken (slipper en lang loop med ledning)
-Ingen ekstrautsyr. Men har man lyst på denne, så får man en god deal på kjøp av ekstrautstyr. Å da kan du velge noe etter egen smak. Men Touring utgaven har nå bra med utstyr orginal uansett...
-Trondheim er et jo et stykke unna. Men en løsning her på frakt o.l tenker jeg kan ordnes!


Håper dette kan hjelpe litt :D
Hei Andreas, takk for en god og kompetent vurdering av de 2 syklene. Har du noen ide om hva som kunne vært ny prisen på den hvite 2011 modellen. Tenker mye på verdifall og har alltid tenkt at der er fornuftig å kjøpe 1 til 2 år gammel sykkel med lav km og hvor det største verdifallet er tatt.
I 2011 kostet en MTS S Touring 273.000,- før ekstrautstyr. Av det jeg ser på bildene så har denne dette ekstrautstyret:

-Toppboks 4500,-
-Termignoni slip-on 6600,-
-Carbondeksel oppe på tanken 3100,-
-Carbonhugger 1800,-
-Carbonskvettlapp 2400,-
-Carbontank pad`s 600,-
-Touring vindskjerm 1300,-
-Ducati/Garmin GPS 5200,-
-Komfort førersete 1700,-
-Komfort passasjersete 1100,-

Det blir jo utstyr for 28300,- Men regner med han som kjøpte den ny fikk en god rabatt på dette. Så denne sykkelen kostet vell rundt regnet ca. 300.000,- :D Så det har nå vært noen dyre 1200km på han første eieren...
Hei Andreas, har vært i kontakt med selger og dette er lista over utstyr som er på sykkelen. Er vurderingen din fremdeles riktig med hensyn på pris.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

I følge den lista så er det jo enda mer karbondeler til den. Det står jo i annonsen også at alt ikke er montert.. Hele "nesen" med luftinntakene, registerreimdekslene, framskjerm og skiltholder i karbon.
Da snakker vi vell ivertfall rundt 15.000,- ekstra i deler :D Må være noen som har vært ivrig i bestillinga av ekstra-stash til den Multistradaen der :thumleft

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JanK »

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

Jeg linker til denne igjen; min yndlingstest av Multistrada :thumleft God porsjon humor ispedd litt seriøs testing :prop:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zyZ64Ef-yaY[/video]

Godtvoksen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Godtvoksen »

kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?

Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?

Må føye til at det går nok ikke å få pant slettet før han har betalt det han skylder. Det er vel grunn til å tro at det du betaler for sykkelen skal dekke noe av det. Det er vel tvilsomt at han har liggende kapital til å dekke dette før betaling, da hadde han neppe behøvd noe pant i sykelen.
Sist redigert av Godtvoksen den 26 nov 2012, 20:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

Godtvoksen skrev:
kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?

Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?
Regner med det med pant i sykkelen er bekymringsløst uansett når sykkelen selges via en forhandler... :thumleft

Brukeravatar
henry
Innlegg: 40
Registrert: 03 jun 2011, 11:13
Motorsykkelen din: Triumph
Sted: Sandefjord

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av henry »

Ms er en rå sykkel, men personlig synes jeg den hører til i klassen sport turer sammen med f.eks tiger 1050 Enn i klassen adventure. Men i det segmentet dominerer den, har kjørt den og den er helt rå. Lykke til :-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
Godtvoksen skrev:
kz1300 skrev: Forresten så klikket jeg på linken i annonsen angående heftelser på sykkelen, det er en pant i sykkelen på 277k. Hvordan gjør dere for å slette det tinglyste pantet før dere kjøper. Regner med at ingen penger blir betalt før pantet er slettet?

Du gjør ingen ting annet en at du betaler penger direkte til hans finansinstitusjon og de betaler det han må ha tilgode, etter det han har nedbetalt av gjelden. At det står pant på 277 k betyr ikke at det er det han i dag skylder på sykkelen. Du bør kanskje undersøke om hvor mye han skylder på sykkelen pr. dato og om det du skal gi for den ikke er mindre en at det løser ut all gjeld han måtte ha på sykkelen. Jeg vet ikke om dette var forståelig?
Regner med det med pant i sykkelen er bekymringsløst uansett når sykkelen selges via en forhandler... :thumleft
Bekymringsløst eller ikke dette er ihvertfall hva Sparebank1 skriver på sine nettsider.

Heftelser
Som kjøper kan du risikere at en kreditor med tinglyst pant i motorsykkelen holder deg ansvarlig for eventuell gjeld uavhengig av hva som er avtalt mellom deg og selger i kjøpekontrakten. Det er derfor veldig viktig å sjekke om det hefter tinglyst pant i motorsykkelen.

Her er jeg svært skeptisk, slik jeg har sjekket på nettet så uansett hva som skrives i kjøpekontrakt blir ikke heftelsen innløst følger den registreringsnummeret og hvis mislighold er eier av registreringsnummreret ansvarlig ikke personen som opptok lånet. Og ihenhold til informasjon på Brønnøysund registrene tar det 14 dager å slette pantet. Så ja her har jeg mange spørsmål jeg må ha svar på før jeg går videre.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ArcticTiger »

Det er vel bare å kontakte de som har pantet direkte, og spørre hvordan dette kan ordnes på en grei måte?
Antakelig er framgangsmåten denne: Selger skriver under på vognkort del 2 og leverer det til panthaver, hvorpå du betaler den avtalte sum til panthaver, som så sletter pantet og gir deg vognkort del 2.
Selger og panthaver ordner så opp seg imellom.

Godtvoksen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Godtvoksen »

Når jeg kjøpte Silkesvarten så var det pant i den på 200K og det ble ordnet slik jeg har beskrevet lengre opp. Det er ganske vanlig at det er pant i sykler i dag. Du får nok greie svar på det fra selger... :thumleft

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Verdt å lese?
50 000km test:
http://www.motorradonline.de/dauertests ... 0-s/414119" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekk det de skriver om kjede i kontakt med svingarm...hmmm...villle bare si det...dog har jeg truffet flere som ikke har fått dette problemet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av jhn »

Due, det står jo på tysk :eh

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Due, det står jo på tysk :eh
Ja, men jeg har lest denne i Svenske Motorrad også. Tenker spesielt på:

"Angeschliffene Schwinge
Gleich zweimal schliff die verschlissene Kette dermaßen an der Schwinge, dass es nicht nur den dort befindlichen Schleifklotz binnen kürzester Zeit zerbröselte, sondern auch die Schwinge arg angeschliffen wurde. Ein Schaden, der bereits an anderen Dauertest-Ducatis passiert war."

Google translate :knegg :
sanded rocker
Twice the worn chain cut to the swingarm so that it not only located there sanding block crumbled in no time, but the rocker was badly abraded. A damage that had already happened in other duration test Ducatis.


Det som står er at kjedet slet seg to ggr på 50 000km gjennom beskytelsen på svingarmen, og inn i denne, lite gunstig! De måtte da selvf bytte to svingarmer. :sk?

Svar