Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg: Vinterlagring neste =(

Legg inn av lasse_hansen »

Kjapt spørsmål, er det å få forhandler til å montere powercommander og, få forhandler til å justere den i benk. Er det skadelig for motor og ha en slik boks montert?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

PC/powercommander er i seg sjølv trygt og vist det er en som kan sakene sine så mapper han PC`n slik at motoren går bedre/finare en orginalt. Det seiast at på grunn av avgassings krav så er motorane juster for å opnå krava og dermed er ikkje luft/bensin blandinga optimal. Det finnest sjølvsagt muligheter for at en med null peiling lager et MAP til PC`n som er hinsides men då merker en nok det fort.

Sjølvaste monteringa av PC er plug and play, det som tar tid er å ta av det som trengst for å komme til der en skal plugge den til.
På Dynojet sine sider finner en instukser for montering, der kan en og laste ned MAP for dit oppsett, men det aller beste er å få benket den siden ingen Z1000SX er 100% identiske, men det er inn nødvendighet.

Skulle du finne på å montere PC sjølv så husk å slå av kill switchen før du strater den igjen, kan spare masse hodebry og bekymringa ikkje sant Globe? :erte

Brukeravatar
lasse_hansen

Oki, takk for kjapt og utfyllende svar :thumleft

Leverte sykkelen på vinterlagring idag, og i morra skulle han ene som jobber hos forhandleren ringe meg. Og da blir det muligens montering av power commmander, og justering i benk i løpet av vinteren..

Han skulle bare sjekke litt opp i om garantien på sykkelen ryker eller ikke ved montering av en slik boks. Han som hadde mest peil var ikke der idag, men kom på jobb i morra, så da skulle han kontakte meg =)

Blir også utført oljeskift og filter skift til jeg tar ut sykkelen neste år =)

Oppdatering på om det blir powercommander eller ikke kommer i morra :P :p

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Garanti ja, då er det spørst om det er best å vente. Er sykkelen din orginal eller det er kun monter slip on`s så kan det kansje vere like greit å la det vere. Muligens du kan jamne ut registeret spesielt på lavt turtall og mellom men det er ikkje sikkert at du kjem til å merke noke som helst og vist du merke så kan det vere minimalt. Effekt er det ikkje poeng i å montere på, kan hente litt meir men sikkert ikkje nok til at det er verdt å kødde med garantien.

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei det blir ikke montert noe powercommander hvis det går ut over garantien. Så det får jeg svar på i morra ;-) nu er det natti natti her :-)
Takk for svar forresten ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Snakket idag med kawasaki Norge, og gud for en god service dem har :thumleft
Snakket med en utrolig hyggelig mann, som kunne forklare meg at den tikkelyden jeg hører i sykkelen mest sannsynlig er ventilene, og at lyden vil mest sannsynelig gå vekk av seg selv, men har jeg forsatt tikking etter å ha kjørt 12.000km så kan jeg få forhandler til å ta en ventiljustering for meg :D

Og ang power commanderen, så var det nesten unødvendig å montere en slik, var som å kaste penger ut av vinduet sa han. Garantien ville også ryke ved montering av en slik. Det var mere hvis jeg skulle kjøre på bane sa han. Kunne kanskje klare å hente ut 2-3hester ekstra, ikke noe mer.. Og den styringsenheten som sitter på sxèn, den justerer seg fint inn med dem slip-on pottene jeg hadde på nå sa han.. Så da blir det ikke noe power commander.

Men det blir kanskje montert mindre skiltholder på sykkelen, og nytt baklys med intrigert blinklys. Får mere info om det blir bestilling og montering av dette iløpet av imorra.. Muligens blir det montert på en gear indicator å :P :p

Oppdatering kommer når jeg vet mer :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: Lasse`s logg: Sykkel på vinterlagring =(

Da var det avklart, jeg skal bytte inn sykkelen :thumleft NEI DA! :knegg hehe..

Men det er ihvertfall avklart, forhandler skal ordne ny skilt holder, til kun skiltet. Altså fjerne blinklysa som står ut på siden, og så blir baklykta byttet ut med en baklykt som har intrigrert blinklys :yeyeye

Gleder meg alt til å få sykkelen tilbake.. ;-) MEN, det er leeeenge igjen føles det ut som :-k Måtte vinteren bli kort :prf

Ps. Bilde av den nye skiltholderen kommer muligens en av dagene, muligens forhandler sender meg bilde av hvordan den ser ut.
Blir forresten led baklys med led blinklys :thumleft Synes det var jålat, men men :[-o<

Mvh
Lasse Hansen

Brukeravatar
lasse_hansen

Titter bare innom for å si at savnet etter sommeren og få henta sykkelen ut er veldig stort!
Skal skjerpe meg å prøve å få vært litt mere her på mcsiden selv om sykkelen er på vinterlagring. Imens, god helg folkens ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Titter bare innom for å si at savnet etter sommeren og få henta sykkelen ut er veldig stort!
Skal skjerpe meg å prøve å få vært litt mere her på mcsiden selv om sykkelen er på vinterlagring. Imens, god helg folkens ;-)
God tid til å planlegge fine turer i inn og utland. Har lovet med selv at det skal bli mer kjøring og lengre turer neste år! Gleder meg stort allerede!! \:D/ :yahoo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det blir en laaang vinter detta Lasse, helt uten Kawa-tikking i mååånedsvis :8-[
Men, du har vel kanskje noen andre ting du kan bekymre deg over fram til Vår-sola varmer i bakkene igjen, sånn at vente-tida går litt fortere :-k

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja dette blir nok en lang vinter. Men når sykkelen blir tatt ut igjen, ja da skal det som Aj sier, bli mange flere og lengre turer enn iår. Hmm, jeg har ikke stort annet å fylle dagene med enn jobb, jobb, og jobb. Hehe. Resten av fritiden blir brukt på sykkel venting, kona og bikkja ;-)
Men gleder meg seriøst til å få sykkelen ut igjen, fikk jo bare hatt sykkelen en halv sesong så det blir spennende å få den tilbake tidlig på året :-P

Men nå er det natti natti. Er Trøtt nu

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei folkens!!!

Da var jeg endelig tilbake på mcsiden.no, og gud jeg må si jeg har savnet dere alle :thumleft Spesielt er savnet etter sykkelen stort, men den har jo fått en rompe-modifikasjon når jeg henter den ut igjen da :P :p

Grunnen for at jeg ikke har vært tilstede her på en stund er grunnet MASSE jobb, og når jeg har kommet hjem etter arbeid, så har mye av tiden gått til opp pussing av leiligheten våres. Men nå begynner ting å roe seg, virker det ihvertfall som... Så vi får se.
Idag har jeg tatt meg fri ifra jobben, for å være hjemme når alarm selskapet skal komme å installere alarm her. Så sitter nå å venter på de.. Imens så tenkte jeg å ta meg en runde her på forumet, og lese litt diverse poster og slikt.. Er nok myyye her jeg ikke har lest nå.

Har det skjedd noe spesielt siden jeg har her sist? Noen som har byttet sykler? Bil? Eller kone for den saks skyld :lol

Ahhh, godt å være tilbake på kjente trakter/nettside, eller hva jeg skal si :-k

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

bare vanlige vinterdeppingen nå... :mk :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg liker at ventilene tikker littegrann nu og da, typisk når det er varmt. Er jo et sikkert tegn på at de ikke brenner seg, noe som kan skje om de ligger på hele tiden..eller sågar ikke lukker helt...da skyves eksosen over ventilstanga, da blir det varmt da. :mk

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

ZZR-Erling skrev:Jeg liker at ventilene tikker littegrann nu og da, typisk når det er varmt. Er jo et sikkert tegn på at de ikke brenner seg, noe som kan skje om de ligger på hele tiden..eller sågar ikke lukker helt...da skyves eksosen over ventilstanga, da blir det varmt da. :mk
Må ikke dytte enda mer bekymringer inn på han nå :[-X :P :p

Svar