Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013

Moto Morini Scrambler MY 2013

OMAAS skrev:Hva med disse2 italienerne?
Er det noen som vet noe om de her da? Produsent, tester, forhandler, garanti, reservedeler, ekstrautstyr...hva finns? For min del er de totalt uinteressante, kort og godt forrdi jeg ikke liker "det uvisse".OMAAS skrev:Hva med disse2 italienerne?
Her er spesifikasjonene i hvert fall...:ZZR-Erling skrev: Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013
Er det noen som vet noe om de her da? Produsent, tester, forhandler, garanti, reservedeler, ekstrautstyr...hva finns? For min del er de totalt uinteressante, kort og godt forrdi jeg ikke liker "det uvisse".
Minner meir om ei snus leppeojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe
ojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe![]()
Hva sier du til det A.J.
Hvit italiener?kz1300 skrev:Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Den har en tørrvekt på 210 Kg, som er ganske lavt for en 1200 adventure sykkel så den er nok ikke noen sinke,AJ skrev:ojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe![]()
Hva sier du til det A.J.![]()
Vel...
Liker denne Moto Morini'en uansett, jeg. Og nebbet er langt fra så framtredende som på nye GS'en...
Stas med nisjeprodusenter som dette.
Men stusser fortsatt litt over at det er tatt ut såpass lite momenteffekt i denne fine V-motoren
Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426
Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Takk for grundige og gode svar Andreas, er ikke noe problem å være Adventure kjøper når forumet har slik en ekspertise. Så du mener at Løvaas sykkelen er bedre, rett med riktig farge. Og alt av karbondeler på Eker sykkelen er kun staffasje og har ingen reel nytte. Du sa det ikke men jeg tolkte svaret ditt slikt.Andreas skrev:Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426
Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Det er et par småforskjeller mellom 11` og 12`.
-Nye og forbedrede brytere på styret. Noen av de første utgavene er plaget med vanninntrengning
-Bedre "hardware" til varmeholkene. Slepering til den på gassen i stedet for stor ledningsloop
-Kortere passasjersal og lengre førersal. Gir bedre plass til føreren. Ble ofte bemerket på de første utgavene at de var litt trange.
-Ellers noen små software oppdateringer, men dette skal være gjort på 10` og 11` modellene når de har vært på service.
Også har jeg merket at Ducati ikke har vært like ivrige med rød locktite på 12`modellene. Så der går det faktisk å demontere deksel og kåpedeler uten å ødelegge skruer og klipps![]()
![]()
Ellers så er det nå vell bare en smaksak når det kommer til farge og alt det karbonutstyret som er på den til Eker. Åsså er det nå ivertfal 1 år med garanti igjen på den til Løvaas
Edit: Når jeg kikker nærmere på bildene av den røde til Løvaas, så ser det ut som en 10` eller 11`modell.. Den har de gamle varmeholkene og setene ser heller ikke ut som 12`modell. Ser det også på motorkutt bryteren. Den er knallrød på 10` og 11`, på 12` er den mørkerød. Men de prøver nok ikke å lure noen, det er sikkert en overligger som er førstegangsregistret i år.
Ordla meg kanskje litt dårlig derkz1300 skrev:Takk for grundige og gode svar Andreas, er ikke noe problem å være Adventure kjøper når forumet har slik en ekspertise. Så du mener at Løvaas sykkelen er bedre, rett med riktig farge. Og alt av karbondeler på Eker sykkelen er kun staffasje og har ingen reel nytte. Du sa det ikke men jeg tolkte svaret ditt slikt.Andreas skrev:Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426
Det er et par småforskjeller mellom 11` og 12`.
-Nye og forbedrede brytere på styret. Noen av de første utgavene er plaget med vanninntrengning
-Bedre "hardware" til varmeholkene. Slepering til den på gassen i stedet for stor ledningsloop
-Kortere passasjersal og lengre førersal. Gir bedre plass til føreren. Ble ofte bemerket på de første utgavene at de var litt trange.
-Ellers noen små software oppdateringer, men dette skal være gjort på 10` og 11` modellene når de har vært på service.
Også har jeg merket at Ducati ikke har vært like ivrige med rød locktite på 12`modellene. Så der går det faktisk å demontere deksel og kåpedeler uten å ødelegge skruer og klipps![]()
![]()
Ellers så er det nå vell bare en smaksak når det kommer til farge og alt det karbonutstyret som er på den til Eker. Åsså er det nå ivertfal 1 år med garanti igjen på den til Løvaas
Edit: Når jeg kikker nærmere på bildene av den røde til Løvaas, så ser det ut som en 10` eller 11`modell.. Den har de gamle varmeholkene og setene ser heller ikke ut som 12`modell. Ser det også på motorkutt bryteren. Den er knallrød på 10` og 11`, på 12` er den mørkerød. Men de prøver nok ikke å lure noen, det er sikkert en overligger som er førstegangsregistret i år.
Nei da du ordla deg ikke dårlig, jeg står for tolkningen selvAndreas skrev:
Ordla meg kanskje litt dårlig derDet jeg mente var at valget kommer ann på vilken farge man selv liker best!
1år lengre garanti kontra masse karbondeler er jo et annet valg man bør vurdere selv. Karbondeler på en slik sykkel er 100% kosmetisk, man slanker kanskje sykkelen med 300gram![]()