Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av omaas »

Hva med disse2 italienerne?

Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013

Bilde

Moto Morini Scrambler MY 2013
Bilde
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

OMAAS skrev:Hva med disse2 italienerne?

Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013

Bilde

Moto Morini Scrambler MY 2013
Bilde

Den første så jo spennende ut , litt små sidevesker så det ut som, men det ordner f,eks Touratech.
Blir spennende å se tester om den er så bra som den ser ut eller om det bare er design.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

OMAAS skrev:Hva med disse2 italienerne?

Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013

Bilde

Moto Morini Scrambler MY 2013
Bilde
Er det noen som vet noe om de her da? Produsent, tester, forhandler, garanti, reservedeler, ekstrautstyr...hva finns? For min del er de totalt uinteressante, kort og godt forrdi jeg ikke liker "det uvisse".

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: Moto Morini Granpasso 1200 MY 2013

Bilde

Er det noen som vet noe om de her da? Produsent, tester, forhandler, garanti, reservedeler, ekstrautstyr...hva finns? For min del er de totalt uinteressante, kort og godt forrdi jeg ikke liker "det uvisse".
Her er spesifikasjonene i hvert fall...:
http://www.motomorinimotorcycles.eu/ima ... n_2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Utmerker seg ikke spesielt i så måte, synes jeg. Bra med HK, men overraskende lave momentverdier... :-k

Moto Morini var å få kjøpt i Danmark tidligere, men er usikker på om forhandlernettverket er opprettholdt etter at fabrikken gikk konkurs for et par-tre år siden...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ojda »

Den overrasker ivertfall mht bakdekkdimmensjon :P :p
180x17 er ikke hverdagskost i denne klassen. :-k
Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe :lol
Hva sier du til det A.J. :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe :lol
Minner meir om ei snus leppe

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426

Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe :lol
Hva sier du til det A.J. :scratch
:knegg
Vel...
Liker denne Moto Morini'en uansett, jeg. Og nebbet er langt fra så framtredende som på nye GS'en...
Stas med nisjeprodusenter som dette.

Men stusser fortsatt litt over at det er tatt ut såpass lite momenteffekt i denne fine V-motoren... :-k
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av AJ »

kz1300 skrev:Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Hvit italiener?
Passer utmerket, spør du meg :prf
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av omaas »

AJ skrev:
ojda skrev: Åsså har den ikke "nebb", men veranda-overleppe :lol
Hva sier du til det A.J. :scratch
:knegg
Vel...
Liker denne Moto Morini'en uansett, jeg. Og nebbet er langt fra så framtredende som på nye GS'en...
Stas med nisjeprodusenter som dette.

Men stusser fortsatt litt over at det er tatt ut såpass lite momenteffekt i denne fine V-motoren :-k
Den har en tørrvekt på 210 Kg, som er ganske lavt for en 1200 adventure sykkel så den er nok ikke noen sinke,
27 liters tank er heller ikke å forakte.

Når det gjelder nebb, er det vel noen som blir som sykkelen sin.... :-k nebbete :lol
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426

Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?

Det er et par småforskjeller mellom 11` og 12`.

-Nye og forbedrede brytere på styret. Noen av de første utgavene er plaget med vanninntrengning
-Bedre "hardware" til varmeholkene. Slepering til den på gassen i stedet for stor ledningsloop
-Kortere passasjersal og lengre førersal. Gir bedre plass til føreren. Ble ofte bemerket på de første utgavene at de var litt trange.
-Ellers noen små software oppdateringer, men dette skal være gjort på 10` og 11` modellene når de har vært på service.

Også har jeg merket at Ducati ikke har vært like ivrige med rød locktite på 12`modellene. Så der går det faktisk å demontere deksel og kåpedeler uten å ødelegge skruer og klipps :P :p

Ellers så er det nå vell bare en smaksak når det kommer til farge og alt det karbonutstyret som er på den til Eker. Åsså er det nå ivertfal 1 år med garanti igjen på den til Løvaas :vs

Edit: Når jeg kikker nærmere på bildene av den røde til Løvaas, så ser det ut som en 10` eller 11`modell.. Den har de gamle varmeholkene og setene ser heller ikke ut som 12`modell. Ser det også på motorkutt bryteren. Den er knallrød på 10` og 11`, på 12` er den mørkerød. Men de prøver nok ikke å lure noen, det er sikkert en overligger som er førstegangsregistret i år.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426

Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?

Det er et par småforskjeller mellom 11` og 12`.

-Nye og forbedrede brytere på styret. Noen av de første utgavene er plaget med vanninntrengning
-Bedre "hardware" til varmeholkene. Slepering til den på gassen i stedet for stor ledningsloop
-Kortere passasjersal og lengre førersal. Gir bedre plass til føreren. Ble ofte bemerket på de første utgavene at de var litt trange.
-Ellers noen små software oppdateringer, men dette skal være gjort på 10` og 11` modellene når de har vært på service.

Også har jeg merket at Ducati ikke har vært like ivrige med rød locktite på 12`modellene. Så der går det faktisk å demontere deksel og kåpedeler uten å ødelegge skruer og klipps :P :p

Ellers så er det nå vell bare en smaksak når det kommer til farge og alt det karbonutstyret som er på den til Eker. Åsså er det nå ivertfal 1 år med garanti igjen på den til Løvaas :vs

Edit: Når jeg kikker nærmere på bildene av den røde til Løvaas, så ser det ut som en 10` eller 11`modell.. Den har de gamle varmeholkene og setene ser heller ikke ut som 12`modell. Ser det også på motorkutt bryteren. Den er knallrød på 10` og 11`, på 12` er den mørkerød. Men de prøver nok ikke å lure noen, det er sikkert en overligger som er førstegangsregistret i år.
Takk for grundige og gode svar Andreas, er ikke noe problem å være Adventure kjøper når forumet har slik en ekspertise. Så du mener at Løvaas sykkelen er bedre, rett med riktig farge. Og alt av karbondeler på Eker sykkelen er kun staffasje og har ingen reel nytte. Du sa det ikke men jeg tolkte svaret ditt slikt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

kz1300 skrev:
Andreas skrev:
kz1300 skrev:Da var en annen MTS lagt ut på Finn, en 2012 modell gått 4 000 km. til 245 000, - http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=38909426

Andreas, dette er vel en helt standard sykkel, 1 år nyere og 5 000 billigere enn den hvite i Fredrikstad. Vurderer du fremdeles den hvite Fr.stad som et bedre kjøp grunnet alt ekstra utstyret? Var det noen forskjell på 2011 kontra 2012 modellen?
Den sykkelen på bildene i annonsen til Løvaas har toppboksbraketten montert og festet til orginal GPS. Men står ingenting om det medfølger?

Det er et par småforskjeller mellom 11` og 12`.

-Nye og forbedrede brytere på styret. Noen av de første utgavene er plaget med vanninntrengning
-Bedre "hardware" til varmeholkene. Slepering til den på gassen i stedet for stor ledningsloop
-Kortere passasjersal og lengre førersal. Gir bedre plass til føreren. Ble ofte bemerket på de første utgavene at de var litt trange.
-Ellers noen små software oppdateringer, men dette skal være gjort på 10` og 11` modellene når de har vært på service.

Også har jeg merket at Ducati ikke har vært like ivrige med rød locktite på 12`modellene. Så der går det faktisk å demontere deksel og kåpedeler uten å ødelegge skruer og klipps :P :p

Ellers så er det nå vell bare en smaksak når det kommer til farge og alt det karbonutstyret som er på den til Eker. Åsså er det nå ivertfal 1 år med garanti igjen på den til Løvaas :vs

Edit: Når jeg kikker nærmere på bildene av den røde til Løvaas, så ser det ut som en 10` eller 11`modell.. Den har de gamle varmeholkene og setene ser heller ikke ut som 12`modell. Ser det også på motorkutt bryteren. Den er knallrød på 10` og 11`, på 12` er den mørkerød. Men de prøver nok ikke å lure noen, det er sikkert en overligger som er førstegangsregistret i år.
Takk for grundige og gode svar Andreas, er ikke noe problem å være Adventure kjøper når forumet har slik en ekspertise. Så du mener at Løvaas sykkelen er bedre, rett med riktig farge. Og alt av karbondeler på Eker sykkelen er kun staffasje og har ingen reel nytte. Du sa det ikke men jeg tolkte svaret ditt slikt.
Ordla meg kanskje litt dårlig der :vs Det jeg mente var at valget kommer ann på vilken farge man selv liker best!

1år lengre garanti kontra masse karbondeler er jo et annet valg man bør vurdere selv. Karbondeler på en slik sykkel er 100% kosmetisk, man slanker kanskje sykkelen med 300gram :P :p

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:
Ordla meg kanskje litt dårlig der :vs Det jeg mente var at valget kommer ann på vilken farge man selv liker best!

1år lengre garanti kontra masse karbondeler er jo et annet valg man bør vurdere selv. Karbondeler på en slik sykkel er 100% kosmetisk, man slanker kanskje sykkelen med 300gram :P :p
Nei da du ordla deg ikke dårlig, jeg står for tolkningen selv :prf . Så nå blir det en liten rundtur like etter nyttår, for å prøvesitte og sjekke ut disse 2 Multistradaene. Så fram mot vår blir det utsjekk av Tiger Explorer og BMW GS også, så jeg kommer til å ta en beslutning i god tid før de varme solstrålene i mars vil varme opp veiene igjen og ny sykkel kan tas ut for sesongen 2013.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ojda »

Sier du at du skal vurdere disse syklene opp mot hverandre,
og ta valget uten å få prøvekjørt de først :scratch
I såfall, har du ikke litt dårlig tid :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar