


AJ skrev:Trekker fram KTM Duke 690 igjen, jeg![]()
68-70 HK og ditto dreiemoment (Nm) fordel på under 150 kg i et lettsvingt og lettforflyttet sykkel med flott fagverkramme-chassis, kjentes tilstrekkelig ut for meg...![]()
![]()
Nok til å få sykkelen på bakhjulet - om det er målet.
TomB skrev:AJ skrev:Trekker fram KTM Duke 690 igjen, jeg![]()
68-70 HK og ditto dreiemoment (Nm) fordel på under 150 kg i et lettsvingt og lettforflyttet sykkel med flott fagverkramme-chassis, kjentes tilstrekkelig ut for meg...![]()
![]()
Nok til å få sykkelen på bakhjulet - om det er målet.
Mas på deg da :-)å
Denne MÅ prøves neste sesongen, virker spennende
Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Går det an å sitte to på en Hayabusa daBusa Trond skrev:Hadde ikke Bike en uformel test på Karlskoga. FS570 mot S1000, S1000 vant med kun med få sek. Men kjører man ned Trollstigen helper det nok ikke hvor mye kubikk man har for Thor Hushovd tar deg med tråsykkelen uansett
![]()
. Kjører man opp Lyngnabakka med to på, er det nok ikke mye som tar en Hayabusa med turbo :-)å . Ser også i crossverdenen at dem gjerne kjører raskere med 250 en 450. Alt til sitt bruk, men effekt er morro selv om man ikke er raskest, best eller hva det skulle være.
Jeg gikk fra Hayabusa til 1200 Tiger og trives masse med det i dag. Om man har det ene eller det andre spiller ingen rolle bare man trives på det man har![]()
Boss Hoss har jo litt pulver da, men blir kansje ikke best på noe sett bort fra på papiret. Ørkenracer
Da jeg gikk fra XX til Hayabusa, så var kona veldig fornøyd. Hun satt bedre på den, ikke minst det som har med vind og støy. Siden vi er inne på effekt her, og hun elsker litt futtBringisen skrev:Går det an å sitte to på en Hayabusa da
Sykkel eller kone?Busa Trond skrev:Men nå vil Busa Trond ha rolige dager, så han byttet han
Hadde kona vært en sykkel, så hadde hun vært veteran nå. Da tror jeg at jeg må beholde henneBergen skrev:Sykkel eller kone?Busa Trond skrev:Men nå vil Busa Trond ha rolige dager, så han byttet han
Jeg synes det høres merkelig ut at man skal kunne kjøre fortere på en 250 en på en 1400. Skal vi prøve? Første mann til Roma for eksempel :-) med mindre du igjen snakker om smale svingete krøtterstier.TomB skrev:Fins det egentlig noe som er for lite, tenker da på minimunn 125, siden dette er mc-forum.
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
På veldig svingete småveier må vel nesten 250 være midt i blinken
Tror faktisk vi kunne dratt på tur sammen Erling, virker som vi tenker helt likt. Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.ZZR-Erling skrev:Spørs hva en skal bruke biken til, og hvordan man liker effekten presentert. Man kan lett bli litt "bortskjemt" med 1352ccm. Min kone Hege og jeg fløy til Bodø en gang og var på vår hytte der. Etter noen dager fant vi ut å skulle leie en VFR800 VTEC. Bare en ting å si, det var jævlig dødt! Selv om man pisket den og banna i hjelmen, var det lite guff. Så for min del, slik jeg kjører nu, er 1000ccm grensa. Jeg mener, jeg ligger i 80-90 og skulle kjapt forbi, men, det hendte jo nesten ingenting..
Jeg/vi liker å kjøre i alpene og til/fra, dvs tar toget ene veien, og da vil jeg ha en bike som også duger på autobahn, ikke det at vi kjører så veeeeldig fort, hvilket det virker som de fleste her trur, men jeg liker ikke at biken ikke henger med, at den føles å være "presset". Har man mye kubikk og bra med effekt, føles det ganske så macho å ligge i 180 med last og kjenne at her er den ikke anstrengt i det hele tatt![]()
Så er det mange som er opptatt av at man kunne kjørt fortere med ditt og datt, javel, og det er nok riktig, en 1352 veier endel, noe man kan merke i de knapeste svinger, men det går liksom fort nok..og kjører noen fra meg, så javel..det gjør ikke meg noe.
Hvis du så slår sammen en 1100 med over 125 nm som er ganske mye og har en vekt på 172 kg som er MEGET lite, hva får du da?JohnnyTh skrev:Tror faktisk vi kunne dratt på tur sammen Erling, virker som vi tenker helt likt. Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.ZZR-Erling skrev:Spørs hva en skal bruke biken til, og hvordan man liker effekten presentert. Man kan lett bli litt "bortskjemt" med 1352ccm. Min kone Hege og jeg fløy til Bodø en gang og var på vår hytte der. Etter noen dager fant vi ut å skulle leie en VFR800 VTEC. Bare en ting å si, det var jævlig dødt! Selv om man pisket den og banna i hjelmen, var det lite guff. Så for min del, slik jeg kjører nu, er 1000ccm grensa. Jeg mener, jeg ligger i 80-90 og skulle kjapt forbi, men, det hendte jo nesten ingenting..
Jeg/vi liker å kjøre i alpene og til/fra, dvs tar toget ene veien, og da vil jeg ha en bike som også duger på autobahn, ikke det at vi kjører så veeeeldig fort, hvilket det virker som de fleste her trur, men jeg liker ikke at biken ikke henger med, at den føles å være "presset". Har man mye kubikk og bra med effekt, føles det ganske så macho å ligge i 180 med last og kjenne at her er den ikke anstrengt i det hele tatt![]()
Så er det mange som er opptatt av at man kunne kjørt fortere med ditt og datt, javel, og det er nok riktig, en 1352 veier endel, noe man kan merke i de knapeste svinger, men det går liksom fort nok..og kjører noen fra meg, så javel..det gjør ikke meg noe.
Spiller da ingen rolle om noen kan kjøre ifra meg. Har blitt frakjørt mange ganger jeg. men skjeldent mer imponert en den gangen en på Goldwing paserte meg i langt over fartsgrensa. Senere på samme turen kjørte jeg forbi en R1. Kommer vel mye ann på sjåføren.
Jeg kaller meg jo Lonleyrider så har ingen jeg må forsøke å holde følge med så da går det greit med en 1352. Det er jo mulig å hente ut de siste hestene fra motoren min slik at den matcher zzr1400, men føler ikke det er nødvendig. Til mitt bruk har jeg nok
En steinhard og slitsom bike?simpson skrev:Hvis du så slår sammen en 1100 med over 125 nm som er ganske mye og har en vekt på 172 kg som er MEGET lite, hva får du da?JohnnyTh skrev:Tror faktisk vi kunne dratt på tur sammen Erling, virker som vi tenker helt likt. Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.ZZR-Erling skrev:Spørs hva en skal bruke biken til, og hvordan man liker effekten presentert. Man kan lett bli litt "bortskjemt" med 1352ccm. Min kone Hege og jeg fløy til Bodø en gang og var på vår hytte der. Etter noen dager fant vi ut å skulle leie en VFR800 VTEC. Bare en ting å si, det var jævlig dødt! Selv om man pisket den og banna i hjelmen, var det lite guff. Så for min del, slik jeg kjører nu, er 1000ccm grensa. Jeg mener, jeg ligger i 80-90 og skulle kjapt forbi, men, det hendte jo nesten ingenting..
Jeg/vi liker å kjøre i alpene og til/fra, dvs tar toget ene veien, og da vil jeg ha en bike som også duger på autobahn, ikke det at vi kjører så veeeeldig fort, hvilket det virker som de fleste her trur, men jeg liker ikke at biken ikke henger med, at den føles å være "presset". Har man mye kubikk og bra med effekt, føles det ganske så macho å ligge i 180 med last og kjenne at her er den ikke anstrengt i det hele tatt![]()
Så er det mange som er opptatt av at man kunne kjørt fortere med ditt og datt, javel, og det er nok riktig, en 1352 veier endel, noe man kan merke i de knapeste svinger, men det går liksom fort nok..og kjører noen fra meg, så javel..det gjør ikke meg noe.
Spiller da ingen rolle om noen kan kjøre ifra meg. Har blitt frakjørt mange ganger jeg. men skjeldent mer imponert en den gangen en på Goldwing paserte meg i langt over fartsgrensa. Senere på samme turen kjørte jeg forbi en R1. Kommer vel mye ann på sjåføren.
Jeg kaller meg jo Lonleyrider så har ingen jeg må forsøke å holde følge med så da går det greit med en 1352. Det er jo mulig å hente ut de siste hestene fra motoren min slik at den matcher zzr1400, men føler ikke det er nødvendig. Til mitt bruk har jeg nok
Den bken din er jo nedtuna for å tilpasses det resten av biken er bygd for, og nok er jo nokJohnnyTh skrev:Tror faktisk vi kunne dratt på tur sammen Erling, virker som vi tenker helt likt. Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.ZZR-Erling skrev:Spørs hva en skal bruke biken til, og hvordan man liker effekten presentert. Man kan lett bli litt "bortskjemt" med 1352ccm. Min kone Hege og jeg fløy til Bodø en gang og var på vår hytte der. Etter noen dager fant vi ut å skulle leie en VFR800 VTEC. Bare en ting å si, det var jævlig dødt! Selv om man pisket den og banna i hjelmen, var det lite guff. Så for min del, slik jeg kjører nu, er 1000ccm grensa. Jeg mener, jeg ligger i 80-90 og skulle kjapt forbi, men, det hendte jo nesten ingenting..
Jeg/vi liker å kjøre i alpene og til/fra, dvs tar toget ene veien, og da vil jeg ha en bike som også duger på autobahn, ikke det at vi kjører så veeeeldig fort, hvilket det virker som de fleste her trur, men jeg liker ikke at biken ikke henger med, at den føles å være "presset". Har man mye kubikk og bra med effekt, føles det ganske så macho å ligge i 180 med last og kjenne at her er den ikke anstrengt i det hele tatt![]()
Så er det mange som er opptatt av at man kunne kjørt fortere med ditt og datt, javel, og det er nok riktig, en 1352 veier endel, noe man kan merke i de knapeste svinger, men det går liksom fort nok..og kjører noen fra meg, så javel..det gjør ikke meg noe.
Spiller da ingen rolle om noen kan kjøre ifra meg. Har blitt frakjørt mange ganger jeg. men skjeldent mer imponert en den gangen en på Goldwing paserte meg i langt over fartsgrensa. Senere på samme turen kjørte jeg forbi en R1. Kommer vel mye ann på sjåføren.
Jeg kaller meg jo Lonleyrider så har ingen jeg må forsøke å holde følge med så da går det greit med en 1352. Det er jo mulig å hente ut de siste hestene fra motoren min slik at den matcher zzr1400, men føler ikke det er nødvendig. Til mitt bruk har jeg nok
Hehehe, mulig steinhard men ikke slitsom. Spørs litt på innstilling du har til sykkelen, men du får uansett en rød rakettZZR-Erling skrev:En steinhard og slitsom bike?simpson skrev:Hvis du så slår sammen en 1100 med over 125 nm som er ganske mye og har en vekt på 172 kg som er MEGET lite, hva får du da?JohnnyTh skrev:Tror faktisk vi kunne dratt på tur sammen Erling, virker som vi tenker helt likt. Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.ZZR-Erling skrev:Spørs hva en skal bruke biken til, og hvordan man liker effekten presentert. Man kan lett bli litt "bortskjemt" med 1352ccm. Min kone Hege og jeg fløy til Bodø en gang og var på vår hytte der. Etter noen dager fant vi ut å skulle leie en VFR800 VTEC. Bare en ting å si, det var jævlig dødt! Selv om man pisket den og banna i hjelmen, var det lite guff. Så for min del, slik jeg kjører nu, er 1000ccm grensa. Jeg mener, jeg ligger i 80-90 og skulle kjapt forbi, men, det hendte jo nesten ingenting..
Jeg/vi liker å kjøre i alpene og til/fra, dvs tar toget ene veien, og da vil jeg ha en bike som også duger på autobahn, ikke det at vi kjører så veeeeldig fort, hvilket det virker som de fleste her trur, men jeg liker ikke at biken ikke henger med, at den føles å være "presset". Har man mye kubikk og bra med effekt, føles det ganske så macho å ligge i 180 med last og kjenne at her er den ikke anstrengt i det hele tatt![]()
Så er det mange som er opptatt av at man kunne kjørt fortere med ditt og datt, javel, og det er nok riktig, en 1352 veier endel, noe man kan merke i de knapeste svinger, men det går liksom fort nok..og kjører noen fra meg, så javel..det gjør ikke meg noe.
Spiller da ingen rolle om noen kan kjøre ifra meg. Har blitt frakjørt mange ganger jeg. men skjeldent mer imponert en den gangen en på Goldwing paserte meg i langt over fartsgrensa. Senere på samme turen kjørte jeg forbi en R1. Kommer vel mye ann på sjåføren.
Jeg kaller meg jo Lonleyrider så har ingen jeg må forsøke å holde følge med så da går det greit med en 1352. Det er jo mulig å hente ut de siste hestene fra motoren min slik at den matcher zzr1400, men føler ikke det er nødvendig. Til mitt bruk har jeg nok
Ikke min oppfatning av saken, jeg får ofte høre at det kan da ikke være noe morro med en 750/800.simpson skrev:
Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.
Vet ikke hvordan du har fått det derre der til mitt sistat, mn det er johnnyth som sier det, ikke meg.TomB skrev:Ikke min oppfatning av saken, jeg får ofte høre at det kan da ikke være noe morro med en 750/800.simpson skrev:
Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.![]()
Jeg er lite opptatt av fart rett fram, selv om jeg savner litt hk, på slettene på Rudskogen![]()
Kjører ikke langtur i Europa med opplasting heller, kjører heller svinger på koseveiene i nærområdet
simpson skrev:Vet ikke hvordan du har fått det derre der til mitt sistat, mn det er johnnyth som sier det, ikke meg.TomB skrev:Ikke min oppfatning av saken, jeg får ofte høre at det kan da ikke være noe morro med en 750/800.simpson skrev:
Av en eller annen grunn virker det som de som liker mindre kubikk og letter sykkler er mer opptatt av å bevise fordelene med det en de som har 1000+ er opptatt med å bevise hvor mye bedre det er.![]()
Jeg er lite opptatt av fart rett fram, selv om jeg savner litt hk, på slettene på Rudskogen![]()
Kjører ikke langtur i Europa med opplasting heller, kjører heller svinger på koseveiene i nærområdet