Og vinner Northug bæljer jeg litt for at han ikke ble nummer tjueni...

](./images/smilies/grrr.gif)
Forskjellen mellom DOT 3,4 og 5.1 er kun det garanterte kokepunktet.Jompa skrev:Der var bremsepumpa overhalt.
Bytta stempel med fjær og begge pakningene pluss støvtettinga ytterst. Alt i ett praktisk overhalingssett.
Det var ikke rart at klipa ikke ville komme helt ut igjen, for både stempelpakninga og o-ringen hadde svelt ut og blitt mye tykkere enn de nye delene.
I tilleg var den gamle returfjæra en cm kortere enn den nye, så stemplet ble stående sånn at det
ytterste hullet i væskebeholderen ble blokkert.
Får kjøpe bremsevæske i morra, skal se om æ får tak i dot4-væske, for æ e ikke helt sikker på at
dot5.1 e "kompatibel" med pakningene i kaliperne selv om det står på boksen at den kan blandes med
dot 3 og 4.
Det skal den være. Det er DOT 5 som er silicon-olje, og som ikke må blandes. :)Jompa skrev:
Får kjøpe bremsevæske i morra, skal se om æ får tak i dot4-væske, for æ e ikke helt sikker på at
dot5.1 e "kompatibel" med pakningene i kaliperne selv om det står på boksen at den kan blandes med
dot 3 og 4.
Ok, når æ tenke etter stod det noe om det i bemsevæsketråden for noen mnd siden.OMAAS skrev: Forskjellen mellom DOT 3,4 og 5.1 er kun det garanterte kokepunktet.
DOT 5.0 derimot, må i ikke brukes sammen med bremsesystem laget for DOT 3 og 4. Den er vel silikonbasert.
Bremseveske binde opp ganske mye vann for at vesken ikke skal koke. Vann har som kjent mye lavere kokepunkt.Jompa skrev: Men, hvorfor korroderer aluminiumet på yttersida av bremsevæskebeholderen, særlig rett under lokket
når det ikke blir korrosjon inne i beholderen ?
Nei, DFIHjernen skrev:Åååå.... Så du har en GTI!!![]()