Da klarte jeg ikke vente lenger.

Selv om PMS'n har vert kort i år, og jeg ikke parkerte Stelvio'n før i begynnelsen av Desember, ja så riv den godt allerede. Men i dag kjøpte jeg billett med Norwegian ned til Alicante for å kjøre Stelvio'n hjem den 13 Mars.
Håper det ikke er for tidlig, men regner i ihvertfall med at det skal gå greit opp igjennom Europa, og frem til Hirtshals.
Kyst veien fra Kr.Sand og opp til Bømlo får jeg heller ta den på en tilhenger om føre skulle bli problem.
Når jeg skulle hente den hjem, hadde egentlig tenkt å ta det rolig oppover , og planla turen via de Grande Alps, inn i Italia, Stelvio passet og så hjem. Men, det blir nok for lenge å vente til snøen er smeltet i disse områdene.
Så nå blir det heller høythastighet fra Albir til Bømlo. :-) Jeg kjørte samme turen med bil 17 Desember 2012, og brukte 3 dager. Gjennomsnitt fart på ca 100km/t, og regner/håper på det samme fart med sykkel. 3106 Km, på telleren da jeg sto parkert i garasjen på Bømlo. Planlegger ca 1400 km hver av de to første dagene, slik at jeg tredje dagen kjører rett ombord på Ferga til Kr. Sand. Men får jeg problemer med å nå frem, så har jeg 4-5 timer på morgenen den tredje dagen, før avreise fra Danmark.
Så nå leser jeg denne tråden med stor interesse, plukker opp mange gode tips, planlegger reiserute på min Tomtom rider og skriver huskeliste til jeg kommer hjem.... også shopper litt "MC duppeditter" på nettet.

:-)