planlegger neste års ferie

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Re: planlegger neste års ferie

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:Jeg har endelig lært meg å lage et bilde av google maps så her kan dere se hvordan jeg har tenkt meg turen nedover.
Bilde

Returen er fremdeles helt blank
4 uker?

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

MrPitlane skrev: Er det ikke jævlig varmt der på sommerstid?
øh - jeg bor "her" så, nei, det er ikke varmt på Korsika sommerstid.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

4 uker er planen. mer hvis jobben sammarbeider, mindre hvis de blir vanskelige. men mindre en 3 uker så blir det ikke noe
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

tagesk skrev:

[TaSK]
Vil tro at det er ganske jevn tempratur året rundt på Korsika eller?
Og det setter meg på en lite tanke, hvorfor i all verden drar ikke dere som har lappen på sykkel til slike steder når det er vinter i Norge?

Når jeg får litt kjøretrening kommer jeg definitivt til å prøve å få til det. Norge på sommerstid og sydligere breddegrader på vinterstid.

Hvordan er trafikken på Korsika?

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

4 uker holder i massevis, det er ikke så djevelsk langt, går på 3 uker også, 2 om nødvendig siden du bruker maks 8 dager på kjøring

Med det tempoet han legger opp til så vil han greie det på 4 dager en vei, Jeg er stort sett nede 2 dag i Budapest hvis jeg kjører det er innafor 90-100 mil pr dag, Budapest Bucharest er ca 1 dag pga dårlige veier, og dag 4 er han på grensa til Tyrkia

Samme tilbake

Hirtshals-Budapest er under 170 mil, Budapest-Bucharest er omtrent 85 mil- Bucharest -Tyrkia Istandbul er 63 mil men det spørs jo hvor han skal i Tyrkia, forøvrig har jeg hørt at veiene er meget bra i Tyrkia uten at jeg kan verifisere det :knegg
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:4 uker holder i massevis, det er ikke så djevelsk langt, går på 3 uker også, 2 om nødvendig siden du bruker maks 8 dager på kjøring

Med det tempoet han legger opp til så vil han greie det på 4 dager en vei, Jeg er stort sett nede 2 dag i Budapest hvis jeg kjører det er innafor 90-100 mil pr dag, Budapest Bucharest er ca 1 dag pga dårlige veier, og dag 4 er han på grensa til Tyrkia

Samme tilbake

Hirtshals-Budapest er under 170 mil, Budapest-Bucharest er omtrent 85 mil- Bucharest -Tyrkia Istandbul er 63 mil men det spørs jo hvor han skal i Tyrkia, forøvrig har jeg hørt at veiene er meget bra i Tyrkia uten at jeg kan verifisere det :knegg
Det du sier stemmer ganske bra med mine beregninger. Betyr at jeg har 2 dager tilgjengelig til sightsing på vei ned. skal til Alanya så det er nok en god dag å kjøre dit fra Istanbull. Goggle sier 83 mil og 11 timer.

Veiene i tyrkia er generelt veldig bra, så lenge man holder seg borte fra de mest avsides veiene.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Carpa skrev:
tagesk skrev:

[TaSK]
Vil tro at det er ganske jevn tempratur året rundt på Korsika eller?
Og det setter meg på en lite tanke, hvorfor i all verden drar ikke dere som har lappen på sykkel til slike steder når det er vinter i Norge?

Når jeg får litt kjøretrening kommer jeg definitivt til å prøve å få til det. Norge på sommerstid og sydligere breddegrader på vinterstid.

Hvordan er trafikken på Korsika?

Sent from my Galaxy using Tapatalk
tar jeg ikke helt feil, er det både bjørk og skianlegg der.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Da fikk jeg bekreftetelse fra jobben. Ferie fra 3 mai til 31. Bare helsa holder da så blir dette noe. Kona har lyst på Italia tur på mc. kanskje vi får ta den i juli :D

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Har fått sjekket hvordan kjølingen fungerer på sykkelen i varme forhold. En gtr eier i australia opplever nærmere 50 grader ofte og ikke hatt noen problemer med kjølingen, så da kan jeg slappe av på den kanten.
Har bestemt meg for Å ta returen via Hellas og kysten av tidligere Juguslavia oppover, så sparer jeg italia til senere.

Svar