Er flere grunner til at vi ikke kjører dem i dag ja, ikke bare oljesila...simpson skrev:Hehe mekkern, du vet at bobler har varmeapparat.....mn de hadde sine svakheter også
![Knegg :knegg](./images/smilies/knegg.gif)
Er flere grunner til at vi ikke kjører dem i dag ja, ikke bare oljesila...simpson skrev:Hehe mekkern, du vet at bobler har varmeapparat.....mn de hadde sine svakheter også
jhn skrev:Nei, det er vel heller sånn at superenkel forskning basert på ukvalifisert synsing blandt mc-sidens lesere, kan konkludere med at BT-filtere er bare drittMrPitlane skrev:Er det slik at superenkel forskning basert på antall motorhavari blant Mcsidens lesere som har kjøpt Biltemaprodukter, kan konkludere med at Biltemaprodukter er like bra som orginaldeler / deler solgt fra forhandler?MrPitlane skrev:Er det noen herinne som har fått motorhavari som beviselig skyldes filter og olje fra Biltema?![]()
Det jeg da tenker på er at man har brukt olje med de rette spesifikasjonene iht mc leverandør, og at mc var i en slik teknisk stand før oljebytte at den ikke hadde havarert uavhengig av oljetype.
Ikke bare drit, men det er ingen slags form for dokumentasjon el på hvor bra det er. Det er vel heller ikke noe slilkt på OEM, men jeg går utfra at produsenten, feks Honda, ikke kjøper "OEM" fra dårlige underleverandører. Å få levere til et kjent merke, forplikter jo også. BT er "uspesifisert", men har ingen problemer med å forstå at BT kan være helt ok.MrPitlane skrev:jhn skrev:Nei, det er vel heller sånn at superenkel forskning basert på ukvalifisert synsing blandt mc-sidens lesere, kan konkludere med at BT-filtere er bare drittMrPitlane skrev:Er det slik at superenkel forskning basert på antall motorhavari blant Mcsidens lesere som har kjøpt Biltemaprodukter, kan konkludere med at Biltemaprodukter er like bra som orginaldeler / deler solgt fra forhandler?MrPitlane skrev:Er det noen herinne som har fått motorhavari som beviselig skyldes filter og olje fra Biltema?![]()
Det jeg da tenker på er at man har brukt olje med de rette spesifikasjonene iht mc leverandør, og at mc var i en slik teknisk stand før oljebytte at den ikke hadde havarert uavhengig av oljetype.![]()
MrPitlane skrev:Koste meg i garasjen idag, og fant ut at je ville sjekke kvaliteten på kompaktkameraet mitt. Ønska å se på bildebrikken og se om den var på angitt størrelse.
Enkel forskning. Se foto http://www.mcsiden.no/gallery/album.php?album_id=360
Lurer bare på om je får det sammen igjen. Hvis ikke har je deler til kamera til salgs.![]()
Monterte det sammen etter hvert bildeArcticTiger skrev:MrPitlane skrev:Koste meg i garasjen idag, og fant ut at je ville sjekke kvaliteten på kompaktkameraet mitt. Ønska å se på bildebrikken og se om den var på angitt størrelse.
Enkel forskning. Se foto http://www.mcsiden.no/gallery/album.php?album_id=360
Lurer bare på om je får det sammen igjen. Hvis ikke har je deler til kamera til salgs.![]()
Åssen i all væra greide du å ta de bildene når du hadde skrudd fra hverandre kamerae ditt a
![]()
![]()
Men mellom linjene kan det se ut som om du mener du unngår havari med orginalfilter. Gamblingen ligger i filtervalget virker det som.simpson skrev:Greit at du har billig sykkel og sparer der du kan. Men hvis du skulle uheldigvis få motorhavari pga eks billig oljefilter, så er sykkelen din ferdig hvis du ikke finner en billig delesykkel.
Det vil koste deg mye penger å fikse en skjært motor.
Hvis du er villig til å gamble på sånne ting pga 50lapp så har vi forskjellig syn på det.
Men jeg sier ikke at Biltema er garantert havari.
Jeg har også litt tro på denne forklaringen ... jeg tror man skal lete lenge for å finne et motorhavari som skyldes et billig filter ... forutsatt at det er montert riktig og alt ellers er i orden.beckern skrev: ...
PS! Det blåste oljefilteret det var snakk om tidlig i tråden er temmelig sikkert at "noen" ikke fjernet den gamle o-ringen som satt igjen på motoren. Når man så skrur på nytt med egen o-ring går det aldri bra. En veldig vanlig tabbe etter diverse forum å dømme, men det skyldes ikke filteret.
Det er jo som andre nevner tilfelle av havari pga (fram)filter som går i oppløsning men det spørs om ikke det er oftere forkommer med gammelt fremfor nytt filter, gjerne påvirket av ting som bensin og vann. Det er bla noe av mitt resonnement for å føle meg tryggere med bytte hvert 6000 fremfor bytte av rett merke.jhn skrev:Jeg har også litt tro på denne forklaringen ... jeg tror man skal lete lenge for å finne et motorhavari som skyldes et billig filter ... forutsatt at det er montert riktig og alt ellers er i orden.beckern skrev: ...
PS! Det blåste oljefilteret det var snakk om tidlig i tråden er temmelig sikkert at "noen" ikke fjernet den gamle o-ringen som satt igjen på motoren. Når man så skrur på nytt med egen o-ring går det aldri bra. En veldig vanlig tabbe etter diverse forum å dømme, men det skyldes ikke filteret.
.. slår ikke kjøpsloven inn om et havari skyldes et dårlig filter ... uavhengig av produsent skal vel et filter funke som et filter?
Dette skjedde en kamerat av meg i sist sesong.beckern skrev: PS!
Det blåste oljefilteret det var snakk om tidlig i tråden er temmelig sikkert at "noen" ikke fjernet den gamle o-ringen som satt igjen på motoren. Når man så skrur på nytt med egen o-ring går det aldri bra. En veldig vanlig tabbe etter diverse forum å dømme, men det skyldes ikke filteret.
Hvordan i himmelens navn får det fra? At ikke havari skjer med orginalt filter?beckern skrev:Men mellom linjene kan det se ut som om du mener du unngår havari med orginalfilter. Gamblingen ligger i filtervalget virker det som.simpson skrev:Greit at du har billig sykkel og sparer der du kan. Men hvis du skulle uheldigvis få motorhavari pga eks billig oljefilter, så er sykkelen din ferdig hvis du ikke finner en billig delesykkel.
Det vil koste deg mye penger å fikse en skjært motor.
Hvis du er villig til å gamble på sånne ting pga 50lapp så har vi forskjellig syn på det.
Men jeg sier ikke at Biltema er garantert havari.
For meg ligger "gamblingen" i å bruke samme olje og til dels samme filter i opptil 15 000km som produsenten ofte foreskriver i dag.
Har ikke fått snakket med Asbjørn som opplevde "sprengt filter", men han driver til daglig å monterer, kalibrerer, reparerer og feilsøker på CNC-maskiner og den slags. Noen er digre og går over flere etasjer. Jeg kan ikke tenke meg til at han har montert oljefilter med "dobbel pakning".jhn skrev:Jeg har også litt tro på denne forklaringen ... jeg tror man skal lete lenge for å finne et motorhavari som skyldes et billig filter ... forutsatt at det er montert riktig og alt ellers er i orden.beckern skrev: ...
PS! Det blåste oljefilteret det var snakk om tidlig i tråden er temmelig sikkert at "noen" ikke fjernet den gamle o-ringen som satt igjen på motoren. Når man så skrur på nytt med egen o-ring går det aldri bra. En veldig vanlig tabbe etter diverse forum å dømme, men det skyldes ikke filteret.
.. slår ikke kjøpsloven inn om et havari skyldes et dårlig filter ... uavhengig av produsent skal vel et filter funke som et filter?