Den ble solgt sammen med 748'en.LordShaft skrev:Er det mulig at jeg har solgt sjelen min??!! Det høres skummelt ut
Sendt med Note2
BMW K1300S..testet nok?
Re: BMW K1300S..testet nok?
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: BMW K1300S..testet nok?
Seigliva sykdom det der.ojda skrev: Nyt det så lenge det varer
Selv fikk jeg sykdommen for 37 år siden.
Like kraftig nå som da, og ingen medisin tilgjenglig
Det fine med en slik diagnose er at man blir overøset av omtanke og bekymringer, hvor alle skal fortelle en hvor håpløs diagnosen er, samtidig som man selv nyter den i fulle drag og ikke skjønner hvor de er så bekymret.
Man forteller meg om den håpløse kvaliteten, samtidig som jeg prøver å komme på hva de snakker om.
For egen del har reperasjoner for mine samtlige BMW-er kostet meg tilsammen under 2000 i deler og arbeid- diverse simmerringer og bytting av disse- (ser bort ifra service og oljeskift).
Så jeg har det ganske bra i min ulykkelige uvitenhet, men takk alle mann for deres store omtanke
Re: BMW K1300S..testet nok?
knutk skrev:Seigliva sykdom det der.ojda skrev: Nyt det så lenge det varer
Selv fikk jeg sykdommen for 37 år siden.
Like kraftig nå som da, og ingen medisin tilgjenglig
Det fine med en slik diagnose er at man blir overøset av omtanke og bekymringer, hvor alle skal fortelle en hvor håpløs diagnosen er, samtidig som man selv nyter den i fulle drag og ikke skjønner hvor de er så bekymret.
Man forteller meg om den håpløse kvaliteten, samtidig som jeg prøver å komme på hva de snakker om.
For egen del har reperasjoner for mine samtlige BMW-er kostet meg tilsammen under 2000 i deler og arbeid- diverse simmerringer og bytting av disse- (ser bort ifra service og oljeskift).
Så jeg har det ganske bra i min ulykkelige uvitenhet, men takk alle mann for deres store omtanke
Ikke noe å takke for, vi skal passe godt på deg også i fremtiden
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: BMW K1300S..testet nok?
knutk skrev:Seigliva sykdom det der.ojda skrev: Nyt det så lenge det varer
Selv fikk jeg sykdommen for 37 år siden.
Like kraftig nå som da, og ingen medisin tilgjenglig
Det fine med en slik diagnose er at man blir overøset av omtanke og bekymringer, hvor alle skal fortelle en hvor håpløs diagnosen er, samtidig som man selv nyter den i fulle drag og ikke skjønner hvor de er så bekymret.
Man forteller meg om den håpløse kvaliteten, samtidig som jeg prøver å komme på hva de snakker om.
For egen del har reperasjoner for mine samtlige BMW-er kostet meg tilsammen under 2000 i deler og arbeid- diverse simmerringer og bytting av disse- (ser bort ifra service og oljeskift).
Så jeg har det ganske bra i min ulykkelige uvitenhet, men takk alle mann for deres store omtanke
Nå er ikke jeg bekymret for kvaliteten på BMW-sykkler generelt,
men kommenterer heller de enormt store skylappene "mange/veldig mange"
BMW eiere får levert sammen med den første nysykkelen av omtalte merke
Det er deri fanatismen ligger. BMW har produsert masse bra sykkler de
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: BMW K1300S..testet nok?
Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: BMW K1300S..testet nok?
Nei, ikke unikt, men sykdommen er mye alvorligere for denne gruppen
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: BMW K1300S..testet nok?
Takk takk.EasyRider skrev:
Ikke noe å takke for, vi skal passe godt på deg også i fremtiden
Re: BMW K1300S..testet nok?
Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: BMW K1300S..testet nok?
Tja, Honda-eiere er veldig hårsåre hvis du nevner at en Honda er lite spennende, og mer som en kjedelig symaskin å regne...simpson skrev:Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
Re: BMW K1300S..testet nok?
Joda det er fantaster i japsemiljøet også, men tror de er mer vanlig blant oss særinger som kjører noe annet.ArcticTiger skrev:Tja, Honda-eiere er veldig hårsåre hvis du nevner at en Honda er lite spennende, og mer som en kjedelig symaskin å regne...simpson skrev:Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: BMW K1300S..testet nok?
Har vel også inntrykk av at det er mere vanlig blandt eiere av europere og HD-eiere.simpson skrev:Joda det er fantaster i japsemiljøet også, men tror de er mer vanlig blant oss særinger som kjører noe annet.ArcticTiger skrev:Tja, Honda-eiere er veldig hårsåre hvis du nevner at en Honda er lite spennende, og mer som en kjedelig symaskin å regne...simpson skrev:Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
Sjøl er jeg fullstendig troløs mot både sykkel- og bil-merke ... jeg driter i hvilket merke jeg kjører, jeg finner en modell som passer mine behov .. så får den hete hva den vil
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: BMW K1300S..testet nok?
Ja, det merket jeg de to sesongene jeg kjørte XX. Etter at jeg bytta til Kawasaki har jeg ikke hørt et negativt ord. Det må jo være en bekreftelse på at jeg har tatt det perfekte valgArcticTiger skrev:Tja, Honda-eiere er veldig hårsåre hvis du nevner at en Honda er lite spennende, og mer som en kjedelig symaskin å regne...simpson skrev:Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
Re: BMW K1300S..testet nok?
yeah right......dag-zzr skrev:Ja, det merket jeg de to sesongene jeg kjørte XX. Etter at jeg bytta til Kawasaki har jeg ikke hørt et negativt ord. Det må jo være en bekreftelse på at jeg har tatt det perfekte valgArcticTiger skrev:Tja, Honda-eiere er veldig hårsåre hvis du nevner at en Honda er lite spennende, og mer som en kjedelig symaskin å regne...simpson skrev:Det er vel mest utbredt blant" ikke japse" merker tror jeg.Jompa skrev:Merkefanatisme er vel ikke akkurat unikt for BMWeiere ?
Mener å ha vært borti noen med andre merker også.
Re: BMW K1300S..testet nok?
Tja, nå er vel denne tråden, som de fleste her i forumet, på vei rett i skogen. Men skitt au...
Ang merkefantast så vil vel sikkert mange her tillegge undertegnede til den kategorien, selv om jeg ikke føler det slik selv.
Selv om jeg må medgi at det ville sitte langt inne å kjøpe en brukssykkel som ikke var laget av BMW.
Men jeg føler ikke at det er pga av en binding til fabrikken med hvit og blå logo. Ingen av mine biler har hvit/blå logo.
Derimot synes jeg at til mitt behov er det ingen som dekker det bedre enn produktet fra vår nabo i sør.
Undertegnede begynte med motoriserte tohjulinger mens jeg gikk i folkeskolen.
Etter hvert ble syklene tyngre. Jeg hadde ikke så god råd, men var flink å skru, så kompisene mine med Norton benyttet seg av min kunnskap i bytte for lån av sykkel.
Ferdig med gymnaset var det dags å handle sykkel.
På den tiden (midten på 70-tallet) kjørte vi ca 50% på grusveier, og mye i regnvær. Således var jeg helt klar på at jeg ville ha en sykkel uten kjede. Og engelsk sykkel stod helt klart ikke på ønskelista.
Ved en tilfeldighet dukket der opp en 2 år gammel BMW 750, og jeg ble BMW-eiger, 19 år gammel.
Sykkelen ble kjøpt med åpent sinn, men jeg lært fort å sette pris dens egenskaper i forhold til andre merker.
Mens engelske sykler måtte mekkes og mekkes var det bare å fylle bensin og peile olje på BMW’n.
Den hadde årntlig generator. Så strøm var aldri et problem.
Etter hvert dukket der opp Vannbusser, CB750 og rekkefirere fra andre produsenter fra Japan. Japsene var også ganske pålitelige, men når vi kjørte i lag merket man jo at selv om BMW’n låg under på hester slet Japsene med å henge på svingete dårlige Vestlandsveier. Dårligere bremser og myk ramme var nok hovedårsaken.
Så kom en sykkelløs periode med utdannelse, etablering og småbarn.
Skinndressen hadde krympet, men sykkel skulle jeg ha igjen.
En vakker dag stod der en K100RS i garasjen.
Nå hadde Japsene lært å bygge ramme og bremser, men nå brydde jeg meg ikke om det.
ABS bremser, varmehandtak samt mange svært gjennomtenkte løsninger gjorde at valget atter medførte sykkel med blå/hvit logo.
Etter flere K-modeller sitter jeg nå med en 1300GT, og det er i min bok den beste jeg har hatt så langt. Dønn pålitelig og rimelig i drift.
Veier ca 20 kg mer enn 1300S, men det gir en kjørestilling og ekstra komfort jeg ikke vil være foruten.
Jeg kjøpte GT’n fordi der for meg ikke finnes noen sykkel som tilbyr en bedre kombinasjon av komfort, motorstyrke og kjøre-egenskaper for min kjørestil og preferanse. Kunne skrive en hel avhandling om alt jeg liker på GT'n og som ingen andre tilbyr.
Er jeg da fanatiker?
Synes ikke det selv, men det blir jo ikke lett å argumentere i mot når jeg nå har kjøpt en 700GS til jentungen….
Men den ble valgt fordi jeg syntes….. osv
”Og slik går jo dagan”….
Ang merkefantast så vil vel sikkert mange her tillegge undertegnede til den kategorien, selv om jeg ikke føler det slik selv.
Selv om jeg må medgi at det ville sitte langt inne å kjøpe en brukssykkel som ikke var laget av BMW.
Men jeg føler ikke at det er pga av en binding til fabrikken med hvit og blå logo. Ingen av mine biler har hvit/blå logo.
Derimot synes jeg at til mitt behov er det ingen som dekker det bedre enn produktet fra vår nabo i sør.
Undertegnede begynte med motoriserte tohjulinger mens jeg gikk i folkeskolen.
Etter hvert ble syklene tyngre. Jeg hadde ikke så god råd, men var flink å skru, så kompisene mine med Norton benyttet seg av min kunnskap i bytte for lån av sykkel.
Ferdig med gymnaset var det dags å handle sykkel.
På den tiden (midten på 70-tallet) kjørte vi ca 50% på grusveier, og mye i regnvær. Således var jeg helt klar på at jeg ville ha en sykkel uten kjede. Og engelsk sykkel stod helt klart ikke på ønskelista.
Ved en tilfeldighet dukket der opp en 2 år gammel BMW 750, og jeg ble BMW-eiger, 19 år gammel.
Sykkelen ble kjøpt med åpent sinn, men jeg lært fort å sette pris dens egenskaper i forhold til andre merker.
Mens engelske sykler måtte mekkes og mekkes var det bare å fylle bensin og peile olje på BMW’n.
Den hadde årntlig generator. Så strøm var aldri et problem.
Etter hvert dukket der opp Vannbusser, CB750 og rekkefirere fra andre produsenter fra Japan. Japsene var også ganske pålitelige, men når vi kjørte i lag merket man jo at selv om BMW’n låg under på hester slet Japsene med å henge på svingete dårlige Vestlandsveier. Dårligere bremser og myk ramme var nok hovedårsaken.
Så kom en sykkelløs periode med utdannelse, etablering og småbarn.
Skinndressen hadde krympet, men sykkel skulle jeg ha igjen.
En vakker dag stod der en K100RS i garasjen.
Nå hadde Japsene lært å bygge ramme og bremser, men nå brydde jeg meg ikke om det.
ABS bremser, varmehandtak samt mange svært gjennomtenkte løsninger gjorde at valget atter medførte sykkel med blå/hvit logo.
Etter flere K-modeller sitter jeg nå med en 1300GT, og det er i min bok den beste jeg har hatt så langt. Dønn pålitelig og rimelig i drift.
Veier ca 20 kg mer enn 1300S, men det gir en kjørestilling og ekstra komfort jeg ikke vil være foruten.
Jeg kjøpte GT’n fordi der for meg ikke finnes noen sykkel som tilbyr en bedre kombinasjon av komfort, motorstyrke og kjøre-egenskaper for min kjørestil og preferanse. Kunne skrive en hel avhandling om alt jeg liker på GT'n og som ingen andre tilbyr.
Er jeg da fanatiker?
Synes ikke det selv, men det blir jo ikke lett å argumentere i mot når jeg nå har kjøpt en 700GS til jentungen….
Men den ble valgt fordi jeg syntes….. osv
”Og slik går jo dagan”….
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x