Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Kjøreklær fra Pakistan & UK Ebay

Legg inn av DrGreve »

jonnykr skrev:Nå er vi litt tilbake til diskusjonen om gul vest. Folk må da få kjøre i hva de vil?
Ja, kjære vene, men da har vel han ikke trengt å spørre om råd? :)
Og vi må vel plassere denne og noen andre tråder i potten for PMS-kasuser..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Nå er vi litt tilbake til diskusjonen om gul vest. Folk må da få kjøre i hva de vil?
Ja, kjære vene, men da har vel han ikke trengt å spørre om råd? :)
Og vi må vel plassere denne og noen andre tråder i potten for PMS-kasuser..
Jaha og hvilken råd ber han om? Når han i sitt første innlegg skriver: "er ikke all verdens viktig hvis de ikke er helt ekte, eller har den beste beskyttelsen",

da gir du ham "råd" han faktisk spesifiserer ikke er så viktig for ham.

Og når du i en annen post skriver:

"Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er mitt poeng at man er på ville veier hvis man først prioritere pris, så prioriterer man smak og til slutt sikkerhet.
CE er en norm og produsentene bruker den normen i sin beskrivelse av produktet.
Og man kan jo dra dette enda lengre.. Jeg kjøper jakken fordi den tiltaler meg på utseende og pris, men tar jeg på meg ryggskinne, ødelegger jeg en av premissene for at jeg kjøpte jakken(utseende), så da dropper jeg å ta på meg skinnen..
Jeg holdt å si, da skjønner jeg hvorfor du kjører Ducati :lol"

Så er vi LANGT forbi å gi "råd" og over på å kritisere andres bevisste valg. Og da er vi tilbake til det jeg viste om til gul vest debatten, nemlig at folk må selv få velge hva de vil kjøre med.

Jeg mener folk må få kjøre i det de selv vil så lenge det er bevisste valg. Om det så måtte være gul vest, eller T-Skjorte.
Sist redigert av jonnykr den 14 apr 2013, 00:53, redigert 2 ganger totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

jonnykr skrev: Nå er vi litt tilbake til diskusjonen om gul vest. Folk må da få kjøre i hva de vil? Eller uten hva de vil i hvertfall så lenge det ikke er påbudt?
Nja, en stund kanskje ... hvis man ikke strekker det for langt ... før eller siden kommer man vel i konflikt med sedelighetsloven

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Johnnykr skrev: eg mener folk må få kjøre i det de selv vil så lenge det er bevisste valg. Om det så måtte være gul vest, eller T-Skjorte

For å være helt konkret, så er din mening totalt uinteressant for meg :)
For meg kan du gjerne kjøre i en polkagrisuniform. :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:For å være helt konkret, så er din mening totalt uinteressant for meg :)
For meg kan du gjerne kjøre i en polkagrisuniform. :lol
Du må selvfølgelig mene hva du vil, jeg bare påpeker fakta, nemlig at du møter deg sjøl i døra her. Personlig bruker jeg sikkerhetsutstyr, men det kunne ikke falle meg inn å kritisere andres valg.

I motsetning til deg, som ikke bare kritiserer det, men med en formulering som lett kan tolkes som spydig. Om det ikke var en dårlig spøk da.
Sist redigert av jonnykr den 14 apr 2013, 01:05, redigert 1 gang totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:
jonnykr skrev: Nå er vi litt tilbake til diskusjonen om gul vest. Folk må da få kjøre i hva de vil? Eller uten hva de vil i hvertfall så lenge det ikke er påbudt?
Nja, en stund kanskje ... hvis man ikke strekker det for langt ... før eller siden kommer man vel i konflikt med sedelighetsloven
Kjøresusp og hjelm da? Da beskytter man de 2 viktigste kroppsdelene. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr

Legg inn av jonnykr »

For øvrig fikk jeg meg en relativt heftig aketur på rumpe og rygg på grusen i fjor høst iført kjøreklær fra Well Done. Det er vel made in Pakistan/India eller noe sånt men har innlagt beskyttelser og det funka som hakka møkk det. :thumleft

Jakka har vært med på det meste og blitt SKIKKELIG brukt i 3 år nå og er like hel. Alle sømmer er hele, glidelåser, .o.s.v. Jeg er rett og slett kjempefornøyd med billigmerket fra Well Done. :D
Tut & Kjør!

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Folket får vel kjøre med det antrekket de vil, ønsker man å se bra ut bør man kanskje droppe ryggskinna også, den gjør jo at en fin skinnjakke ikke sitter så fint som den vil gjøre uten skinne. :knegg
Jeg begynner på min 34. mc-sesong og kjører med Dainese-dress og Arai RX7R. Beskyttelsen som en god dress gir er like mye verdt i et fall i 140 som fra et velt i stillestående, blir man slengt i bakken i lav fart er albu og skulder veldig utsatt. Har man en skikkelig dress reiser man sykkelen opp og kan kjøre videre, uten en god skulder- og albubeskyttelse blir det nok en tur til legevakten

Brukeravatar
jonnykr

Legg inn av jonnykr »

pelsen skrev:Folket får vel kjøre med det antrekket de vil, ønsker man å se bra ut bør man kanskje droppe ryggskinna også, den gjør jo at en fin skinnjakke ikke sitter så fint som den vil gjøre uten skinne. :knegg
Jeg begynner på min 34. mc-sesong og kjører med Dainese-dress og Arai RX7R. Beskyttelsen som en god dress gir er like mye verdt i et fall i 140 som fra et velt i stillestående, blir man slengt i bakken i lav fart er albu og skulder veldig utsatt. Har man en skikkelig dress reiser man sykkelen opp og kan kjøre videre, uten en god skulder- og albubeskyttelse blir det nok en tur til legevakten
Dett tror jeg nok de fleste vet. Poenget mitt er at så lenge det er bevisste valg, så har ingen andre noe som helst med det å gjøre. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Moby skrev:På enkelte produkter kan det virke som produsenten bare har klistret på et CE merke. Man kan jo noen ganger lure på hva den er verdt. Skinndressen min er hvertfall CE godkjent og følger Cat-1 89/686/EEC standarden

http://www.county-safety-services.com/_ ... 86-EEC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har jo ikke skjønt det enda. Dressen din er ikke CE godkjent siden det ikke er noe som heter CE godkjent, men kun er merking om at fabrikken erklærer at produktet oppfyller kravene ihenhold til Communauté Européenne. Dette betyr at CE-merking er myndighetspålagt. Produktet skal ikke være til skade for menneskers sikkerhet og helse eller for miljøet.
Så dressen din er laget av materialer som ikke er halsefarlige for deg, ikke være farlig å bruke sånn at du kan skade deg og er produsert av materiealer som skader miljøet. Altså er ikke CE merking noe som helst godkjenning for sikkerheten.
Hadde du kjøpt dressen utenfor EU så hadde den ikke hatt CE merking uansett. Og den standaren din dress er produsert etter gjelder for ALT av personlig verneutsyr som vernebriller, støvmasker, kjeledresser osv. og jeg håper ikke du tror at din dress er sikrere enn enn dress uten CE merking.
Det finnes ikke noen som godkjenner kjøreutstyr for motosykkelister.
Sist redigert av simpson den 14 apr 2013, 08:58, redigert 1 gang totalt.

Vagabond60
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Legg inn av Vagabond60 »

Moby skrev:På enkelte produkter kan det virke som produsenten bare har klistret på et CE merke. Man kan jo noen ganger lure på hva den er verdt. Skinndressen min er hvertfall CE godkjent og følger Cat-1 89/686/EEC standarden

http://www.county-safety-services.com/_ ... 86-EEC.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne standarden setter ingen krav til f.eks holdbarhet/styrke ved en ulykke hvor du sklir bortover asfalten.
Den inneholder kun 1 punkt om fall fra høyde, men ingen krav om minimumshøyde.

Dette er typisk for disse standardene og utgangspunktet er at det skal være godt nok. Hva som er godt nok fremkommer først i en ulykke etc og da vil en produsent som har fulgt standarden henvise til f.eks at det ikke er noen krav i standarden til holdbarhet/beskyttelse mot sklitur på asfalten.

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Hva som er rett og ikke, vet ikke jeg. Men her står det en del om CE og de diverse EN-testmetodene for MC-klær:

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/te ... ang=4&id=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Om man vil se på det som et kvalitetsstempel eller ikke, får nå være opp til en og en hver...

Også til trådstarter som bare vil ha en softisturjakke; jeg kjenner til det der. Man skal BARE kjøre ned til sentrum med noen venner å spise is. Men så blir det fort til at det blir en omvei hjem igjen, med snitt en del over 50 ;-) :P :p

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:Hva som er rett og ikke, vet ikke jeg. Men her står det en del om CE og de diverse EN-testmetodene for MC-klær:

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/te ... ang=4&id=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Om man vil se på det som et kvalitetsstempel eller ikke, får nå være opp til en og en hver...

Også til trådstarter som bare vil ha en softisturjakke; jeg kjenner til det der. Man skal BARE kjøre ned til sentrum med noen venner å spise is. Men så blir det fort til at det blir en omvei hjem igjen, med snitt en del over 50 ;-) :P :p
Dette er salgsreklame fra Jofama.
Sjekk hva de standardene betyr og se om du føler deg tryggere når du kjører sykkel...
Det er samme krav til alt av verneutstyr som skal selges i EU/EØS.

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

:vs :vs
showman skrev:
DrGreve skrev:
showman skrev: Så virker jo du ganske så prippen og forsiktig også. Ikke rart du kjører en 1000kubikk riskoker. Du må definetivt være av den typen som kjører mc for det sosiale og ikke det risikosøkende/spennings segmentet. Bare får å sette det litt på spissen.
Nå tror jeg du skal være forsiktig med å generalisere siden man forandrer seg med alderen og vurderer forskjellig i en alder av 50 pluss enn det man gjør når man var 20.
Jeg kjørte roadracing i Nordland før jeg var 19, jeg var med å bygge forløperen av ACR, Røssvoll Motorstadion. Generalen for prosjektet på ACR og primus motor for ACR, Øysten Bentsen er en av mine barndomskamerater og vi har fremdeles daglig kontakt. Naboen min, Steinbakk er bestandig løpsleder når noe skjer på banen og vi prater mye sykkel sammen.
Jeg har hatt alle typer sykler, til og med en Ariel 500 med utvendige støtstenger og en blodtrimmet GSXR som banesykkel, pluss andre såkalte R-sykler. At jeg kjører en lett modifisert riskoker på ca. 120 hk har med å gjøre at jeg elsker motorkarakteristikken og liker å skru på vinteren. Det kan jeg ikke gjøre med en ny sykkel uten å komme i konflikt med garantier og diverse.
Men tilbake til jakken, det er ditt valg, I give a damn :)

Oioi, traff vist ett sårt punkt der :) Du trenger ikke forklare deg for meg gammer´n!

Yess, det er mitt valg, i utgangspunktet så var jo det aller første jeg spurte om om noen hadde erfaring med å kjøpe billige skinn jakker på ebay.. kun 1 her inne så langt som har svart, og faktisk _har_ erfaring med det.
I disse PMS tider, syns eg jaggu du var heldig som fikk 1 svar om det du spurte om.
Har ingen erfaring med billigjakker fra østen, så det får du visst vurdere sjøl. Kos deg med sykkelen, og spis mye softis

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
Andreas skrev:Hva som er rett og ikke, vet ikke jeg. Men her står det en del om CE og de diverse EN-testmetodene for MC-klær:

Dette er salgsreklame fra Jofama.
Sjekk hva de standardene betyr og se om du føler deg tryggere når du kjører sykkel...
Det er samme krav til alt av verneutstyr som skal selges i EU/EØS.
Salgsreklame ... ja mulig det, men det står jo hvilke krav som stilles ... på disse umerkede jakkene vet vi jo ingenting, annet enn egenskryt.
Jeg antar at disse EN-standardene er korrekt beskrevet ... jeg tviler på at et anerkjent merke som Jofama dikter opp dette.
Mulig det også ligger et element av HMS til de ansatte i CE-merkingen, det er jo også verdt noe ..... for noen

Svar