jhn skrev:jhn skrev:
Du sa f.eks at DL 650 er en av de "STORE adventure" og ikke i mellomstørrelsen.
jonnykr skrev:
1. Nei et er ikke det jeg sier. Jeg sier at den av mange regnes som en stor reisenduro fordi den er storvokst. At andre plasserer den i mellomklassen forandrer ikke det.
Her er et knippe uttalelser fra deg ... her bruker du alle betegnelsene som om de betyr det samme.
Og det ser unektelig ut som om du mener DL 650 er en reiseenduro, og tilhører den store klassen.
"...man kan få em meget god reiseenduro til en rimelig penge..."
"...Så det trenger ikke å koste skjorta for en god Adventure sykkel..."
"...Det vi snakker om er det som betegnes som store reisenduroer eller adventuresykler og i det segmentet hører DL650 V-Strom hjemme."
"...for det ER en stor MC og en GOD adventuresykkel til en fornuftig pris"
"...En GOD adventure, flerbruks, allrounder, reisenduro, til en meget konkurransedyktig pris. "
Alle disse uttalelsene gjaldt DL 650
Du var ikke like nøye med å skille begrepene tidligere i diskusjonen, så det kan se ut som om du ved et eller annet tidspunkt plutselig fikk veldig lyst til å spikke fliser
Resten av innlegget gidder jeg ikke å kommentere
Nå er poenget om du hadde fulgt med at Suzuki DL650 LEVERES også som en Adventure versjon jeg la til om med inn bilde av den 2 ganger. Og når jeg skriver "adventure, flerbruks, allrounder, reisenduro" så er det fordi folk i starten her blander kortene her og bruker alle disse begrepene om de sammen syklene og derfor valgte jeg å formulere meg sånn for å være helt sikker på at folk skjønte hva jeg skrev om.
Men det forandrer uansett ingenting.
Når jeg etter hvert begrunnet hvor de ulike modellene hører hjemme og hvorfor, altså når jeg mente at begrepsforvirringene var avklart, så har jeg aldri kalt DL650 for noe annet enn en reisenduro, jeg skriver også DualSport. Dette hadde du også visst om du hadde vært mer opptatt av å følge debatten, enn å "arrestere" meg for uklarheter. Og for øvrig, å klippe enkeltord og trestavelsesord ut av sine opprinnelige setninger og sammenheng gjør begrepene helt meningsløse, noe et oppegående menneske vil forstå.
Jeg har også flere ganger skrevet at jeg mener den tilhører der grunnet sin STØRRELSE og at motor og hk aldri har vært noen mal for det. En Suzuki DL650 er en stor og omfangsrik reisenduro for å bruke testerens ord på den og selv har jeg flere ganger skrevet at den hører hjemme i reiseenduroklassen om det hadde vært noe sånt.
Her er for øvrig Adventureutgaven av Suzuki DL650 V-Strom: