Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Forum for fulleffekt tung-MC
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av EasyRider »

Jeg trodde når biltilsynet/tollvesenet skulle godkjenne og avgiftberegne en motorsykkel så gikk de etter årstallet sykkelen var registert første gang.
Dette var nytt for meg at du kan søke om å få godkjent produksjonsåret. :thumleft :-k Men gjelder det bare sykkler som aldri har vært registert?
Z 550 jeg har er en 82 modell, men skiltet først i 83 (Sverige) så forventer vel at de bruker året 83 som utangspunkt?
Skal godkjenne den denne måneden. Håper det går smertefritt. :-)å
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av SuperMorten »

EasyRider skrev:Jeg trodde når biltilsynet/tollvesenet skulle godkjenne og avgiftberegne en motorsykkel så gikk de etter årstallet sykkelen var registert første gang.
Dette var nytt for meg at du kan søke om å få godkjent produksjonsåret. :thumleft :-k Men gjelder det bare sykkler som aldri har vært registert?
Z 550 jeg har er en 82 modell, men skiltet først i 83 (Sverige) så forventer vel at de bruker året 83 som utangspunkt?
Skal godkjenne den denne måneden. Håper det går smertefritt. :-)å
Tror det er forskjellige regler her. For når det gjelder veteran er det førstegangs registrering som gjelder. Skal du f.eks sette inn seter i en vare bil, er det førstegang reg i Norge som gjelder.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

30 års regelen, altså veteranregelen, går etter når sykkelen er produsert, ikke når den er registrert.
Men biltilsyn og tollvesen vil gå etter førstegangsregistrering, så lenge annen dokumentasjon ikke finns. Og selv med dokumentasjon kan de være litt trasige.

Hvis du vil ha skilt av gamle typen (tjukk aluminium), er det første gangs registrering som gjelder...

For ombygging av varebil gjelder andre regler.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Kom over en annonse som kanskje kan være av interesse for de med Bol`dorsykler.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Kapa ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Og ett veskesett med monteringbraketter.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Denf ... m?ca=2&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Helt supert med denne tråden. Gøy å se at også andre er begeistret for disse syklene. :thumleft

Jeg er i ferd med å bli eier av disse flotte syklene. Min kommer med toget i morgen og jeg klarer nesten ikke vente med å bryte den ut av MC-pallen!
\:D/

Ettersom den eneste erfaringen jeg har med denne sykkelen hittil er en grov avstandsforelskelse, er jeg mildt sagt spent. Håper på gromlyden.
:redface

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av omaas »

HaakonJarl skrev:Helt supert med denne tråden. Gøy å se at også andre er begeistret for disse syklene. :thumleft

Jeg er i ferd med å bli eier av disse flotte syklene. Min kommer med toget i morgen og jeg klarer nesten ikke vente med å bryte den ut av MC-pallen!
\:D/

Ettersom den eneste erfaringen jeg har med denne sykkelen hittil er en grov avstandsforelskelse, er jeg mildt sagt spent. Håper på gromlyden.
:redface
Gratulerer med sykkel :thumleft
Bilder kommer? :yeyeye
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Tusen takk! :jada:

Jeg fikk hentet sykkelen i dag, begynner såvidt å bli kjent med den. Fylte nettopp på ny olje i sted. :prf

Bilder kommer etterhvert, for jeg har ikke fått vasket og polert gliset enda!
:roll

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

HaakonJarl skrev:Tusen takk! :jada:

Jeg fikk hentet sykkelen i dag, begynner såvidt å bli kjent med den. Fylte nettopp på ny olje i sted. :prf

Bilder kommer etterhvert, for jeg har ikke fått vasket og polert gliset enda!
:roll
Gleder meg til bilder :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av l-k-p »

:D Gratulerer og lykke til. Har selv en cb 900f -81. Og den har fungert kjempebra i alle år. Idag 78 000 km. Men, det er ikke, som å kjøre en moderne mc. Den er en meget god veteran. Dessuten er deler lett tilgjengelig. Mvh. Lars

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Kjellrf skrev:
gsx750_80 skrev:
Kjellrf skrev:Det er Stortinget som har bestemt at kjøretøy som er 30 år eller eldre, skal ha lav årsavgift. Dette avhenger altså av alderen til kjøretøyet, ikke når den er registrert. Og Trafikkstasjonen har plikt til å følge stortingets bestemmelser, så lenge alderen kan dokumenteres.
Søker man toll og avgift, kan man få avslag første gangen (det gjorde jeg), tydelig at da er det vanlige saksbehandlere/byråkrater som avgjør. Ved anke er det juristene som avgjør, de kan reglene bedre.
Jeg håper perhjalmar, DrGreve og Kjellrf har rett i sin konklusjon. I alle fall kan http://www.toll.no" onclick="window.open(this.href);return false; tyde på det.

http://www.toll.no" onclick="window.open(this.href);return false; , nærmere bestemt http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196391" onclick="window.open(this.href);return false; står det:

"Veteranbiler og veteranmotorsykler er bil/motorsykkel som er produsert for mer enn 30 år siden. "

"Produsert" er uthevet i fete typer på tollvesenets webside..
Jeg veit jeg har rett, har vedtaket på min anke i en perm her :)
I dag har jeg fått epost fra Kellox, som sier klart og tydelig at samtlige CB 1100 F
("Super Bol D'Or") er produsert i 1983.
I tillegg fikk jeg tilsendt et dokument som sier at samtlige SC11 med rammenummer
som starter fra 2000000 er produsert i 1983.
Sammenholdt med mitt vognkort dokumenterer dette at sykkelen er produsert i 1983,
og dermed har krav på veteranstatus fra og med 2013.

Vegvesenet undersøker om de kan foreta seg noe i forhold til denne sykkelens status
før jeg sender en henvendelse til "toll.no" .
Konsekvensene av ikke å få sykkelen klassifisert som veteran til riktig tid koster jo penger,
hva gjelder årsavgift, omregistrering og i form av dyrere forsikring.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

Tror jeg skreiv det før, men andre har fått Trafikkstasjonen til å legge inn "produsert i 1983(riktig år)" i kommentarfeltet, da vil Toll & avgift tilbakebetale/frita for årsavgift. Men det er ingen kolonne for produksjonsår i registeret, så dette må gjøres manuelt. Og er den reg. i 85, er jeg usikker på hvordan de løser det.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

l-k-p skrev::D Gratulerer og lykke til. Har selv en cb 900f -81. Og den har fungert kjempebra i alle år. Idag 78 000 km. Men, det er ikke, som å kjøre en moderne mc. Den er en meget god veteran. Dessuten er deler lett tilgjengelig. Mvh. Lars
Så absolutt noe annet enn en nyere MC, dog var jeg vel inneforstått med sykkelens alder. Heldigvis. Jeg håper det ligger mang en langtur igjen i den motoren. Telleren rundet nettopp 46.000km (om den stemmer). Fornøyd med 1.000km på to-tre uker. :prf
Kløtsjen krever noe mer enn bare pekefingeren... :sk? Flott balansepunkt og igrunn veldig "lettkjørt" for nærmere 270kg tørrvekt. :P :p
Styredemperen sammen med noe nyere bakdempere gjør wobbled'Oren min ganske så medgjørlig. :-#

Jeg jukser litt med ett bilde fra salgsannonsen; når båten er på vannet kommer det noen nypolerte bilder av gliset. :redface :roll

Har noen av dere erfaringer med kjøp (brukt som nytt) og montering av bagasjebærer/-e og kofferter?? Samboeren min fikk seg full kjøredress før helga, men å bruke henne som pakkesel er en nokså dårlig løsning har vi begge skjønt. :-k Jeg prøvde å finne salgsannonsen fra blocket.se uten særlig hell. Mest sannsynlig solgt regner jeg med.


*Klarer ikke siden å nedskalere for store bilder?*
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av HaakonJarl den 27 mai 2013, 18:04, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Flott fargekombo.
Jeg stror du skal få slite med å finne ett monteringssett som er laget eksklusift for den modellen men det finnes universiale sett å få kjøpt hvor du setter festene hvor det passer best på sykkelen. Du må også kjøpe wingrack i tillegg og selvfølgelig vesker..
Jeg kan legge ut bilder i løpet av dagen for å illustrere hvordan jeg har gjort det med ett universalsett.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

Hepco & Becker lager ett brett spesielt til den modellen, men du må nok regne med bestillingstid. H & B er det eneste brettet jeg ville montert, fordi det har en egen "ramme" i stål, noe som gjør det svært stabilt (testet i 200+ på Autobahn på andre sykler...). Dette i motsetning til de fleste andre typer, som har ett brett + monteringssett til den enkelte sykkel. H & B produserte Krauservesker for Krauser før, og eldre Krauser-vesker passer på dette brettet. Mer stabilt = mindre fare for wobbel.

Link:
http://neu.hepco-becker.de/Montageanlei ... 5.0001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


H & B blir importert til Norge av SPS (Spare Part Service), som er en grossist. De fleste mc-butikker i Norge selger varer derfra.

I 85 solgte Kellox Nonfang-veskesett med i en pakkepris, de har jeg hørt litt ymse om, når det gjelder wobbling.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Satt faktisk og tenkte på H&B etter at jeg så en CB Bol`dor på mobile.de med Givirack. Så direkte stygt ut etter min mening :)
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

DrGreve skrev:Satt faktisk og tenkte på H&B etter at jeg så en CB Bol`dor på mobile.de med Givirack. Så direkte stygt ut etter min mening :)
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Enig. H & B har klassiske stålrør, alle andre bruker plast i dag.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Takk, jeg mener å huske det var broren (forrige, forrige eier) til forrige eier som lakkerte opp/om hele sykkelen, med ramme og alt ;-)
Helt supert å få se noen bilder! :thumleft

Jeg fant to greie sett fra en engelsk side:

Stativ:
http://www.moto24.co.uk/hepco-becker-co ... 100-f.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Junior:
http://www.moto24.co.uk/hepco-becker-mo ... sh-40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moto24.co.uk/hepco-becker-to ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Journey:
http://www.moto24.co.uk/hepco-becker-mo ... ey-42.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moto24.co.uk/hepco-becker-to ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvordan er dette på pris o.l. Synes dere? Jeg lurer jo på hvor enkelt/vanskelig det er å finne brukt.. :eh

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Jeg legger ut bilder for å vise hvordan jeg har løst det med ett universalsett. Men som jeg så på mobile.de, så syns jeg personlig at ett givirack ikke var estetisk pent på din sykkel.

Her ser du at jeg har montert 2 avstivere for å gjøre det så stabilt som mulig.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... ba1d5d.jpg[/img]

I tillegg har jeg en gjennomgangsbolt i underskinnen og ett stabilisatorstag fra eksospottefestet og opp til wingracken.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 1103cf.jpg[/img]

Slik ser det ut på avstand og nå ser jeg at jeg må tilte hele greia litt mer plant :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 07927a.jpg[/img]

Her er det sett bakfra.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... c35170.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

Jeg hadde H & B på min VF1000F2. Stod en Krauser K2 bærer på da jeg kjøpte den, var noe av det første jeg skrudde av. K2 ligner litt på Givi, men med litt dårligere støtte.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Oi. Det Givi-stativet, eller noe som ligner, skal IKKE på min sykkel. Det så faktisk fælt ut. Jeg synes i utgangspunktet ikke stativ og bokser er noe særlig, men jeg merker virkelig hvor mye mer brukervennlig sykkelen vil bli. På bil "må" man jo ikke ha takboks akkurat. :P :p

Interresant info, Kjell. Det gjorde at jeg fikk enda mer lyst på H&B-stativ. At stativet er stivt, solid og helst fint i samme slengen er jo viktig. :thumleft
Nonfang styrer jeg altså helt unna. Spare Parts Service skal jeg søke litt på. Jeg er spent på hva jeg finner i Norge/norske forhandlere. Jeg kjenner det ikke hadde vært feil med krommede stålrør fra H&B.. :roll

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Takk for gode bilder, Herr Greve. Bol D'oren er såpass gammel at jeg føler mye av det nye utstyret (design) krasjer med det gamle. Alt er jo subjektivt, altså. Jeg ser for meg buffalosko, dressbukse, skinnjakke og midtskill med for mye "forskjellig" utstyr.. :knegg Det er innmari greit å kunne se forskjellige løsninger, og høre om andres erfaringer. Tips og triks fra dere her inne mottas med stor takk! :notworthy:

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

HaakonJarl skrev:Takk for gode bilder, Herr Greve. Bol D'oren er såpass gammel at jeg føler mye av det nye utstyret (design) krasjer med det gamle. Alt er jo subjektivt, altså. Jeg ser for meg buffalosko, dressbukse, skinnjakke og midtskill med for mye "forskjellig" utstyr.. :knegg Det er innmari greit å kunne se forskjellige løsninger, og høre om andres erfaringer. Tips og triks fra dere her inne mottas med stor takk! :notworthy:
Helt enig at givi blir feil på din :)
H & B syns jeg blir mer tidsriktig for din flotte sykkel.
Lykke til :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

DrGreve skrev: Helt enig at givi blir feil på din :)
H & B syns jeg blir mer tidsriktig for din flotte sykkel.
Lykke til :thumleft
Hoho. Takk. :roll
Nå må det bli natta, samboeren begynner visst å miste tålmodigheten her. :mrb
Takk igjen for innspill - vi sees plutselig på veien. :mc2

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

HaakonJarl skrev:
l-k-p skrev::D Gratulerer og lykke til. Har selv en cb 900f -81. Og den har fungert kjempebra i alle år. Idag 78 000 km. Men, det er ikke, som å kjøre en moderne mc. Den er en meget god veteran. Dessuten er deler lett tilgjengelig. Mvh. Lars
Så absolutt noe annet enn en nyere MC, dog var jeg vel inneforstått med sykkelens alder. Heldigvis. Jeg håper det ligger mang en langtur igjen i den motoren. Telleren rundet nettopp 46.000km (om den stemmer). Fornøyd med 1.000km på to-tre uker. :prf
Kløtsjen krever noe mer enn bare pekefingeren... :sk? Flott balansepunkt og igrunn veldig "lettkjørt" for nærmere 270kg tørrvekt. :P :p
Styredemperen sammen med noe nyere bakdempere gjør wobbled'Oren min ganske så medgjørlig. :-#

Jeg jukser litt med ett bilde fra salgsannonsen; når båten er på vannet kommer det noen nypolerte bilder av gliset. :redface :roll

Har noen av dere erfaringer med kjøp (brukt som nytt) og montering av bagasjebærer/-e og kofferter?? Samboeren min fikk seg full kjøredress før helga, men å bruke henne som pakkesel er en nokså dårlig løsning har vi begge skjønt. :-k Jeg prøvde å finne salgsannonsen fra blocket.se uten særlig hell. Mest sannsynlig solgt regner jeg med.


*Klarer ikke siden å nedskalere for store bilder?*
Hei Gratulerer med ny sykkel (?). Jeg har sett denne på finn.no, nylig. Selv kjøpte jeg også en CB 1100 F, nylig. Som du kanskje vet så er alle disse
produsert i 1983 (senest). Siden det er produksjonsår som gjelder har du egentlig krav på avgift(er) som veteran. Du kan få dokumentasjon fra meg på dette,
om du vil.
mvh

-gsx750_80

HaakonJarl
Innlegg: 15
Registrert: 09 mai 2013, 10:52
Motorsykkelen din: Honda CB 1100 F - 1983

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av HaakonJarl »

Hei GSX,

Helt riktig! Takk, og det samme til deg. Sykkelen fikk en lang togtur ned til Oslo. Jeg blir mer fornøyd for hver kilometer vi ruller. Ja, det kan jeg veldig gjerne tenke meg og setter stor pris på det. Forrige uke nå kom omreggen ('85) så en e-post er snart på vei til biltilsynet. Her lukter det refusjon lang vei. :knegg

Dustespørsmål: Skal peilepinnen skrus helt ned ved peiling av olje, eller skal den bare føres rett ned og opp? Disse flotte fossiler drikker noen dråper olje virker det som.

Og, er det noen av dere som kan anbefale steder å bestille deler o.l. fra - hvor handler dere? :scratch

Svar