

Helt enig at givi blir feil på din :)HaakonJarl skrev:Takk for gode bilder, Herr Greve. Bol D'oren er såpass gammel at jeg føler mye av det nye utstyret (design) krasjer med det gamle. Alt er jo subjektivt, altså. Jeg ser for meg buffalosko, dressbukse, skinnjakke og midtskill med for mye "forskjellig" utstyr..Det er innmari greit å kunne se forskjellige løsninger, og høre om andres erfaringer. Tips og triks fra dere her inne mottas med stor takk!
Hoho. Takk.DrGreve skrev: Helt enig at givi blir feil på din :)
H & B syns jeg blir mer tidsriktig for din flotte sykkel.
Lykke til
Hei Gratulerer med ny sykkel (?). Jeg har sett denne på finn.no, nylig. Selv kjøpte jeg også en CB 1100 F, nylig. Som du kanskje vet så er alle disseHaakonJarl skrev:Så absolutt noe annet enn en nyere MC, dog var jeg vel inneforstått med sykkelens alder. Heldigvis. Jeg håper det ligger mang en langtur igjen i den motoren. Telleren rundet nettopp 46.000km (om den stemmer). Fornøyd med 1.000km på to-tre uker.l-k-p skrev:Gratulerer og lykke til. Har selv en cb 900f -81. Og den har fungert kjempebra i alle år. Idag 78 000 km. Men, det er ikke, som å kjøre en moderne mc. Den er en meget god veteran. Dessuten er deler lett tilgjengelig. Mvh. Lars
![]()
Kløtsjen krever noe mer enn bare pekefingeren...Flott balansepunkt og igrunn veldig "lettkjørt" for nærmere 270kg tørrvekt.
![]()
![]()
Styredemperen sammen med noe nyere bakdempere gjør wobbled'Oren min ganske så medgjørlig. :-#
Jeg jukser litt med ett bilde fra salgsannonsen; når båten er på vannet kommer det noen nypolerte bilder av gliset.![]()
Har noen av dere erfaringer med kjøp (brukt som nytt) og montering av bagasjebærer/-e og kofferter?? Samboeren min fikk seg full kjøredress før helga, men å bruke henne som pakkesel er en nokså dårlig løsning har vi begge skjønt.Jeg prøvde å finne salgsannonsen fra blocket.se uten særlig hell. Mest sannsynlig solgt regner jeg med.
*Klarer ikke siden å nedskalere for store bilder?*
Gjelder ikke bare Honda, men er min erfaring fra Suzuki også :-)Kjellrf skrev:vi solgte Motul 5100 15W50 (delsyntetisk) som fungerte bra på disse CB'ene. Oljeforbruket sank med 2/3 i forhold til 10W40 olje fra en annen leverandør.
Er nok en blanding av de tre faktorene, men manglende stramming er nok hovedårsaken. En jeg kjenner hadde problemer etter 15.000 km (første året), den sykkelen blei kjørt hardt (bl.a. mye rykk og napp-kjøring). Så regner med at hard kjøring gir mer slitasje. De har også en tendens til å sote ned hvis de blir kjørt for pent. Det er tross alt en sportssykkelHaakonJarl skrev:![]()
Jeg leste forresten at du skrev tidligere Kjell, at kamkjedestrammerene kunne bukke under tidlig på disse. Er dette grunnet grisekjøring og slett vedlikehold, eller er det rett og slett en svakhet i motorkonstruksjonen?
Hei!HaakonJarl skrev:Hei GSX,
Helt riktig! Takk, og det samme til deg. Sykkelen fikk en lang togtur ned til Oslo. Jeg blir mer fornøyd for hver kilometer vi ruller. Ja, det kan jeg veldig gjerne tenke meg og setter stor pris på det. Forrige uke nå kom omreggen ('85) så en e-post er snart på vei til biltilsynet. Her lukter det refusjon lang vei.![]()
Dustespørsmål: Skal peilepinnen skrus helt ned ved peiling av olje, eller skal den bare føres rett ned og opp? Disse flotte fossiler drikker noen dråper olje virker det som.
Og, er det noen av dere som kan anbefale steder å bestille deler o.l. fra - hvor handler dere?
Har bare gode erfaringer med David Silver og en stor fordel med å handle der er at man betaler lite i frakt i forhold til csmnl.com, som konskvent bruker en flat rate på 20 euro eller mer på frakt. http://www.cmsnl.com/" onclick="window.open(this.href);return false; er også grei å handle fra, hvis man ser forbi fraktprisen :)gsx750_80 skrev:Hei!HaakonJarl skrev:Hei GSX,
Helt riktig! Takk, og det samme til deg. Sykkelen fikk en lang togtur ned til Oslo. Jeg blir mer fornøyd for hver kilometer vi ruller. Ja, det kan jeg veldig gjerne tenke meg og setter stor pris på det. Forrige uke nå kom omreggen ('85) så en e-post er snart på vei til biltilsynet. Her lukter det refusjon lang vei.![]()
Dustespørsmål: Skal peilepinnen skrus helt ned ved peiling av olje, eller skal den bare føres rett ned og opp? Disse flotte fossiler drikker noen dråper olje virker det som.
Og, er det noen av dere som kan anbefale steder å bestille deler o.l. fra - hvor handler dere?
Jeg har vært fraværende fra mcsiden en stund. Det er et par-tre stykker som har spurt om denne dokumentasjonen. Send meg en epost-adresse,
evt som personlig melding, så skal jeg gi informasjon.
Jeg søkte 15.mai, og har nylig mottatt et brev Tollregion Oslo og Akershus, datert 4/7, der det opplyses om lang saksbehandlingstid.
Svar kan forventes innen 4 måneder.
Skulle tro at dette skulle gå mye raskere, men den gang ei..
En annen sak: Oljeforbruket på en CB 1100 F jeg hadde for lenge siden var høyt, muligens mer enn 0.5 liter per 100 mil.
På en 5500 km rundtur i Europa fylte jeg flere liter.. (sykkelen hadde 7000 - 20000 km på telleren, i mitt eie (CV 3287).)
Deler har jeg i liten grad handlet, foreløpig. Det virker som Ebay er et sted mange benytter. Likeledes har jeg sett henvisninger til dette firmaet:
http://www.davidsilverspares.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;