Sprint skrev:Har egen fartvarsler som følger med på fartsgrense ved bilkjøring.Har vært gift med a i 25 år
Ang fotobokser og motorsykkel
- fs650e
- Innlegg: 171
- Registrert: 13 apr 2013, 15:15
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
- Sted: Wherever the road takes me
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Fullt mulig å skyte på MCer tydeligvis ja.
MC med passasjer målt til 100 i 60 sone.
http://www.budstikka.no/nyheter/32-tatt ... -1.7974291" onclick="window.open(this.href);return false;
MC med passasjer målt til 100 i 60 sone.
http://www.budstikka.no/nyheter/32-tatt ... -1.7974291" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Det er manuell fartsmåling. Er noe annet med fotobokser. De kan oppfatte deg som i for stor hastighet, men bildet blir bare i fronten, ikke av skiltet. Om jeg har skjønt det riktig..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Nja, det blir vel ikke tatt bilde i det hele tatt fordi sensorene ikke oppfatter et så lett kjøretøy. Mener sensorene går på vekt eller metallmasse.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Ja jeg tror det er metalmasse, sitter vel noen sløyfer i bakken som brytes slik som i noen trafikklys/kryss som ikke gir grønt for MCer.
Men det var noen som mente at det var vanskelig å skyte på MCer med laser. Virker ikke som det er noe problem, ihvertfall ikke de nye laserne som har stativ.
Men det var noen som mente at det var vanskelig å skyte på MCer med laser. Virker ikke som det er noe problem, ihvertfall ikke de nye laserne som har stativ.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
De på stativ blir jo nøyaktige. Var verre med de gamle håndholdte, skal ikke mye skjelvingen til før du bommer på en MC.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Det er veldig mye synsing når det kommer til dette med mc og laser. Jeg vet kjenner et par folk som er politi i Bergen.
De sier at det er veldig vanskelig å skyte på motorsyklistene med laser, men det er ikke umulig.
Noen er helt klart verre enn andre sykler.
De sier at det er veldig vanskelig å skyte på motorsyklistene med laser, men det er ikke umulig.
Noen er helt klart verre enn andre sykler.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Moral of the day: Hold så høy fart som mulig forbi fartskontrollen
Neida :o
Neida :o
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7011
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Stealth-sykkel ?LordShaft skrev:Det er veldig mye synsing når det kommer til dette med mc og laser. Jeg vet kjenner et par folk som er politi i Bergen.
De sier at det er veldig vanskelig å skyte på motorsyklistene med laser, men det er ikke umulig.
Noen er helt klart verre enn andre sykler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Ja, jeg venter stadig på at noen på forumet skal teste denne "stealth"-malingen:Jompa skrev:Stealth-sykkel ?
http://www.youtube.com/watch?v=p_s3pA__1lI
...og rapportere tilbake om det funket :-)
Well, tipper laser måler MC'er helt fint hvis de får refleksjoner fra lykt eller annet. Målepunktet er jo ikke større eller mindre på bil heller, bare støre flater som kan reflektere lys - og lyktene er vel blant det som reflekterer best der også...
Selv om den "stealth"-malingen skulle fungere, så er det neppe aktuelt for de fleste å kjøre med noe sånt malt over fronten og lyktene...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Fordelen her i bygda er at kontrollstedene er temmelig forutsigbare. De rett og slett elsker å ligge nedi den grøfta på Griniveien etter heste-senteret retning Haslum, der avisbildet bildet er tatt, året rundt, og noen ganger med "camo-presenning" over seg. Så er det Bærumsveien ved Jarmyra reting Jar, også er det oppi skauen ved Steinshøgda hvor det tydeligvis har skjedd så mange tragiske ulykker grunnet høy fart at de liker å stå begge veier.ega16 skrev:Fullt mulig å skyte på MCer tydeligvis ja.
MC med passasjer målt til 100 i 60 sone.
http://www.budstikka.no/nyheter/32-tatt ... -1.7974291" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Er fra de traktene selv :) Ja virker som det er ganske forutsigbart hvor de står i Bærum. Har sett dem flere ganger med Jarmyra og Steinshøgda. Og på vei hjem fra jobb idag så stod de faktisk her http://goo.gl/maps/eTQfw" onclick="window.open(this.href);return false; rett over dumpa i Vækerøveien fra Røa.PCP skrev:Fordelen her i bygda er at kontrollstedene er temmelig forutsigbare. De rett og slett elsker å ligge nedi den grøfta på Griniveien etter heste-senteret retning Haslum, der avisbildet bildet er tatt, året rundt, og noen ganger med "camo-presenning" over seg. Så er det Bærumsveien ved Jarmyra reting Jar, også er det oppi skauen ved Steinshøgda hvor det tydeligvis har skjedd så mange tragiske ulykker grunnet høy fart at de liker å stå begge veier.ega16 skrev:Fullt mulig å skyte på MCer tydeligvis ja.
MC med passasjer målt til 100 i 60 sone.
http://www.budstikka.no/nyheter/32-tatt ... -1.7974291" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg vinka pent til dem når jeg kjørte forbi men fikk ikke noe vink tilbake
Mener også å huske at de har stått her noen ganger:
http://goo.gl/maps/HBhlS" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror man er ganske trygg om man tar det rolig på de fleste rette strekninger hvor det typisk "syndes".
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Det er på ingen måte eiers oppgave å bevise noe som helst.Crinos skrev:Det er helt klart vanskeligere å ta motorsyklister enn bilister, nettopp pga manglende skilt fremme og hjelm som skjuler ansikt.
Dog, får man snappshot av skiltet bak, og dette er leselig, så går bot til eier av sykkel med krav om å eventuelt motbevise hendelse.
Det er del av viktige prinsipp for hva vi kaller en rettstat.
Han/hun kan få saken ut av verden ved å peke på en annen, innrømme det selv eller slippe misstanke mot seg selv ved å bevise at man ikke kan ha kjørt (vært i utlandet f.eks.) men men har ingen som helst krav til å bevise noe som helst. Det er påtalemyndighetens jobb. Nekter man må myndighetene bevise det. At politi presser på, juger og kjefter for å få unge, redde folk til å innrømme lovbruddet der og da, det er jo slik det alltid har vært. Men det betyr ikke at det de sier er sant.
Finnes det overhode farts-kamera der bilder tas bakfra i Norge? Jeg tviler. Man leser jo også i media at omtrent 50% av bildene/målte biler som kjører for fort går rett i søppelkurven fordi bildet er for dårlig på en eller annen måte. Et av de absolutte kriteriene er at fører er synlig. Så jeg skal like å se ett eneste eksempel på at noen er tatt på mc skutt bakfra.
Som andre sier så har det vært separate etterforskninger, særlig knyttet til bomringer og falske eller tildekte skilt men det blir litt annerledes.
Bomringer er noe helt annet. Der er det eier av kjøretøyet som automatisk får regningen som med offentlige p-bøter. En god grunn til at selger sørger for å levere salgsmelding/del2. Men det er da svært få steder MC betaler i bomringer. Har hørt om enkelte spesielle strekninger som atlanterhavsveien og i Bergen men ellers er det vel lite?I nye bomringer har de jo kamera i begge retninger, så der får man etter hvert en faktura i posten om skiltet er lesbart.
Mitt skilt vibrerer så mye at det garantert ikke er leselig, men det er jo en helt anna sak.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Der er ingen bomringer i Bergen eller andre plasser her på vestlandet vi må betale som motorsyklister. Kan hende det blir noe du må betale på nye hardangerbroen, men det skal jeg ikke si sikkert
Når det kommer til laser er det visst veldig vanskelig å skyte i lykten, da reflektorene i lykten sender laseren til alle andre kanter enn rett tilbake. (har jeg blitt fortalt) Om dette stemmer vet jeg ikke. Har en lasermåler som jeg kan prøve å skyte i lykten, se hvordan den treffer.
Når det kommer til laser er det visst veldig vanskelig å skyte i lykten, da reflektorene i lykten sender laseren til alle andre kanter enn rett tilbake. (har jeg blitt fortalt) Om dette stemmer vet jeg ikke. Har en lasermåler som jeg kan prøve å skyte i lykten, se hvordan den treffer.
Re: Ang fotobokser og motorsykkel
Kan ikke alle på mcsiden gå sammen å spleise på en traffipatrol xr? Så kan vi forske litt Står relativt lite om laser og mc'er rundt på nettet