Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Epylypzon »

Bringisen skrev:Hehe, morsomt og se hva som kan komme ut av diskusjoner når man poster at man har investert i ny sykkel :P :p

Så klart er det helt andre egenskaper enn 0-100 og toppfart man er ute etter når man velger en slik sykkel. Og for min del, så vet sikkert mange etter diskusjoner angående dette, at jeg var mer enn nok fornøyd med ressursene som fantes i min F800GS. Med R1200GS blir selvfølgelig disse ressursene i overkant av hva jeg trenger, slik at diskusjonen ikke er så reel for min del.

Men.......når dette likevel er et diskusjonsforum kan jeg jo ikke la være :lol

Når det gjelder 0-100 tester med helt nye maskiner så vil ikke tallene være rettferdige, det er det første. For det andre, så husker jeg fra min 2006 mod R1200GS, som jeg hadde før min F800GS. At denne boxermotoren ikke "løsnet" før etter 7000km !!! Forhandler fortalte også at på denne boxermotoren brukte de mineral olje helt frem til 10000km før de gikk over til syntetisk. Dette hadde med friksjon og tilkjøring og gjøre. Hvordan dette er med den nye vannavkjølte boxeren vet jeg ikke.
Tilslutt er det vel også svært vanskelig å telle sekunder og tiendeler ved å kikke på en video. Tror man har behov for fine instrumenter for å få avgjort skillene mellom syklene.

Nå har ikke jeg studert dette nøye men jeg leser i nummer 5 av Bike , der de tester BMW R1200GS, Ducati MS S, Ktm 1190 og Triumph Tiger. Alle har mer effekt enn BMW, men tallene er som følger.

BMW R1200GS , 125hk, 113nm målt , 0-100 = 3,91s målt, 60-140 = 5,31s målt , toppfart 212,14 ,målt
Ducati MS S , 150hk, 112,3nm målt , 0-100 = 3,69s målt, 60-140 = 5,44s målt, toppfart 231,03 målt
KTM 1190 , 150hk, 119,7nm målt , 0-100 = 3,85s målt, 60-140 = 3,95s målt, toppfart 238,68 målt
Triumph Tiger 1200, 135hk, 111,4nm målt, 0-100 = 3,76s målt, 60-140 = 5,98s målt, toppfart 215,33 målt.

Som man ser er tallene for diskusjonen knapt målbare, og i den viktige mellom akselerasjonen er den med minst effekt den nest raskeste. Dreiemoment gir også pussige resultater med hensyn på effekt. KTM utmerker seg spesielt i mellomakselerasjonen.
Før jeg prøvde nye R1200 kjørte jeg noen "tester" med min 800, på samme strekket klarte 1200 ca 10km/t mer. Ikke samme strekk som nevnt tidligere i posten.
Men du verden for et drag i den, på 1. og 2. gir vil den bare opp på hjulet med TCA av og Dynamic modus. På 3. i 100 km/t var det bare å "lugge" litt med clutchen så reiste den seg !! :=) Gud så artig det var!!
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av LoneRider »

Jeg antar at BMW har laget motoren slik at man får best mulig nytte av kreftene i praktisk bruk, og rekorder på 0-100 er neppe hva de som kjøper denne sykkelen fokuserer på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

LoneRider skrev:Jeg antar at BMW har laget motoren slik at man får best mulig nytte av kreftene i praktisk bruk, og rekorder på 0-100 er neppe hva de som kjøper denne sykkelen fokuserer på.
Det er nettopp detjeg lurte på, og det var overhodet ikke meningen å disse noen her i tråden. Det er en mening med alt :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av AJ »

Enda godt man har en sykkel hvor disse rekord-tallene ikke betyr noe... ;-).
Kanskje fordi den alltid er "dårligst" i klassen :-k ?

Men Stelvio'en kom greit ut når effekt og moment ble målt i en test sammen med andre adventure sykler i svenske Motorrad i fjor, mener jeg å huske det var...?
Målt effekt: 106 Hk - moment 113 Nm. Så nær opptil fabrikkens egne tall som der mulig å komme (en opp på HK, for øvrig ;-) )
For øvrig høyere momentverdier enn Tiger Explorer og Super Ténéré'en i den testen...

Så det så! :knegg

Ja, ja...
vi får håpe at kjøreopplevelsen ikke ødelegges av fokusering på specs, som i det store og hele ikke betyr allverdens.
En 1200 kubikker er, eller bør være (?) både rask og sterk nok for de fleste av oss med de behovene vi har, vil jeg tro...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg tror nok at med mindre vi snakker Supersport sykler over 1liter, så er det nok akuratt det samme hvilken som går fortest opp til 100, Spesielt når det er kanskje det minste "selling pointet" for type syklene det diskuteres her. Det meste over 600cc går utrolig nok fremover det også. :thumleft
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av poulet_cavalier »

Erfaring og lengden på sykkelen (moment til å holde framhjulet nede) er ikke helt uvesentlig:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vjFeC7g6_40[/video]
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:Enda godt man har en sykkel hvor disse rekord-tallene ikke betyr noe... ;-).
Kanskje fordi den alltid er "dårligst" i klassen :-k ?

Men Stelvio'en kom greit ut når effekt og moment ble målt i en test sammen med andre adventure sykler i svenske Motorrad i fjor, mener jeg å huske det var...?
Målt effekt: 106 Hk - moment 113 Nm. Så nær opptil fabrikkens egne tall som der mulig å komme (en opp på HK, for øvrig ;-) )
For øvrig høyere momentverdier enn Tiger Explorer og Super Ténéré'en i den testen...

Så det så! :knegg

Ja, ja...
vi får håpe at kjøreopplevelsen ikke ødelegges av fokusering på specs, som i det store og hele ikke betyr allverdens.
En 1200 kubikker er, eller bør være (?) både rask og sterk nok for de fleste av oss med de behovene vi har, vil jeg tro...
Du er inne på noe vesentlig :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av simpson »

poulet_cavalier skrev:
Bjerknez skrev:Gratulerer med flott sykkel! :)

Driver å kikker litt rundt selv på en nummer to sykkel, og selv om jeg kanskje er ute etter en litt "morsommere" sykkel med tanke på fart, så beit jeg meg merke i en ting med den BMW 1200GS. Jeg søkte nemlig på Youtube og der så jeg at BMW 1200GS slett ikke hadde de fartsressursene jeg hadde forestilt meg. Ikke for at dette er noe big deal i seg selv, men 0-100km/t på over 5sek. for en 1200cc i den klassen...?

Eller har dem prioritert høyere giring for komfort?
Ja.. det er jo bare direkte feil. Du bør sjekke litt nøyere før du poster.

2013 r1200gs gjør 0 - 100 på 3 sekunder blank.

Edit: 0-60mph på 3.0 sec - litt mer på 0-100km/h (3,5?)

http://www.cycleworld.com/2013/06/27/20 ... ew-photos/
Dette tror jeg ikke på da superbike som BMW, Ducati osv ligger på ca 3.2 på tester av bla Bike.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av simpson »

Epylypzon skrev:Min forrige 2002 r6 gjorde + - 200 der.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
De råeste superbike klarer ca 200 på 7-8 sek, og over 100 er det STOR forskjell på 600 og 1000

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av simpson »

poulet_cavalier skrev: Skal det gå noe særlig raskere IRL må du over på RR sykler eller supersports tourere (ZZR1400/Hayabusa)
Nå er ikke Hayabusa eller ZZR 1400 spesielt raske her heller men helst fra 150+

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av AJ »

Jeg fant i hvert fall ut at Stelvio'en duger helt fint med passasjer og bagasje på lengre tur i Europa, både ved høyfartkjøring (200 + litt til km/t...) og i høyden (Stelvio og Grossglockner).
Savnet aldri mer krefter enn det jeg hadde til rådighet .
Men selvfølgelig... skulle jeg hatt ønske og behov for å kjøre i eksempelvis 280 km/t ville den hvite italieneren kommet til kort...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:Jeg fant i hvert fall ut at Stelvio'en duger helt fint med passasjer og bagasje på lengre tur i Europa, både ved høyfartkjøring (200 + litt til km/t...) og i høyden (Stelvio og Grossglockner).
Savnet aldri mer krefter enn det jeg hadde til rådighet .
Men selvfølgelig... skulle jeg hatt ønske og behov for å kjøre i eksempelvis 280 km/t ville den hvite italieneren kommet til kort...

Ja jeg tror deg så gjerne. Jeg testet KTM 1190 Adventure før jeg bestemte meg for min nye sykkel. Etter min mening var den motoren for "rå" for min del. Det var selvfølgelig gøy, men jeg merket at hornene presset på i pannen min og jeg kjørte hele tiden for fort. Hadde selvfølgelig roet meg hadde jeg kjøpt en slik, men kjørefølelse er så mye mer. Kvalitetsfølelsen på BMW R1200GS var så mye høyere, ikke sikkert at den er det i virkeligheten, men følelsen har så mye å si.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av poulet_cavalier »

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

poulet_cavalier skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

'nuff said ;-)
Jeg er nok enig i at man ikke gjør noe bomkjøp med BMW'en...

Men slike sykler som dette er i mitt hode litt "gubbete" på en rar måte. Sier HAN tenker dere, som kjører rundt i en cruiser, men sannheten er at jeg har vert på Trollstigen og Geiranger opp til flere ganger i året (med bil i jobbsammenheng) de siste 6 årene og der vrimler det av slike sykler som dette. Oppå syklene sitter det stort sett kun middelaldrende menn. Ikke for at det gjør noe i seg selv, for all del, men jeg tror jeg trives langt bedre på min nåværende cruiser buldrende opp romsdalen :)

Men som sagt, jeg tviler ikke på at dette er kjøremaskiner og er man ofte på veldig lange turer så forstår jeg nok valget, men jeg føler mange har slike sykler til kun hverdagsbruk og da synes jeg kanskje det blir litt kjedelig. Det går nok mye på utseende for min del og sykkelene i seg selv er sikkert veldig bra til sitt bruk.

Det blir litt som heise en Ferarri, sette på sorte plastskjermer og bytte ut recaro setene med plysjseter. På toppen av dette gir man motoren en annen karakter, bare for å gi kunden en følelse av at han får i pose og sekk. Nå blir jeg sikkert nedstemt og hengt til ulvene en gang for alle, men jeg sier det jeg mener her og nå og jeg sier ikke dette for at jeg er bitter eller har hatt en dårlig dag. Gjør gjerne narr av sykkelen min også, det gjør meg ingen ting, og grunnen er at jeg ikke trenger aksept for mitt valg. Jeg har valgt med hjertet og det holder for meg :)

PEACE! :)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
poulet_cavalier skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

'nuff said ;-)
Jeg er nok enig i at man ikke gjør noe bomkjøp med BMW'en...

Men slike sykler som dette er i mitt hode litt "gubbete" på en rar måte. Sier HAN tenker dere, som kjører rundt i en cruiser, men sannheten er at jeg har vert på Trollstigen og Geiranger opp til flere ganger i året (med bil i jobbsammenheng) de siste 6 årene og der vrimler det av slike sykler som dette. Oppå syklene sitter det stort sett kun middelaldrende menn. Ikke for at det gjør noe i seg selv, for all del, men jeg tror jeg trives langt bedre på min nåværende cruiser buldrende opp romsdalen :)

Men som sagt, jeg tviler ikke på at dette er kjøremaskiner og er man ofte på veldig lange turer så forstår jeg nok valget, men jeg føler mange har slike sykler til kun hverdagsbruk og da synes jeg kanskje det blir litt kjedelig. Det går nok mye på utseende for min del og sykkelene i seg selv er sikkert veldig bra til sitt bruk.

Det blir litt som heise en Ferarri, sette på sorte plastskjermer og bytte ut recaro setene med plysjseter. På toppen av dette gir man motoren en annen karakter, bare for å gi kunden en følelse av at han får i pose og sekk. Nå blir jeg sikkert nedstemt og hengt til ulvene en gang for alle, men jeg sier det jeg mener her og nå og jeg sier ikke dette for at jeg er bitter eller har hatt en dårlig dag. Gjør gjerne narr av sykkelen min også, det gjør meg ingen ting, og grunnen er at jeg ikke trenger aksept for mitt valg. Jeg har valgt med hjertet og det holder for meg :)

PEACE! :)
Hehe, hva som lurer seg oppe i hodene våre er en gåte mange ganger :scratch

Når du snakker sier at du ser mest gubbete menn på disse syklene så er jeg i utgangspunktet enig, men paradokset er at det gjelder hele MC miljøet dessverre. Og at du ser mange av disse mennene på nettopp GS er at i mc miljøet i dag er flertallet godt voksne menn. Den andre årsaken er at det finnes mange GSer. Den tredje årsaken er at mange av de som kjører GSer ikke er uerfarne motorsyklister. Så å bakgrunn av dette tviler jeg ikke på at din konklusjon oppe i hodet ditt er reel, så bare slapp av , ingen grunn til legebesøk :P :p

Når det er sagt så kan jeg love deg at det finnes mange gubber i cruicermiljøet som du så rett antar. Da jeg kjøpte en ny HD for en del år siden, ble jeg innmeldt i denne Harleyklubben. Og jeg kan love deg at der var det mange som var klar for rullatoren ;-) Men det trenger ikke være negativt, det er flott at man kan holde på lenge.
Eneste forskjellen på de to miljøene BMW kontra HD som jeg la merke til, er at i BMW miljøet fant jeg som oftest voksne karer som hadde gått skolen og hadde hatt sykkel siden tidlig ungdom. Mens i Harleymiljøet var det overraskende mange godt voksne menn og kvinner som endelig hadde fullført sin gutte/jentedrøm.

Og tilslutt kan jeg love deg at disse GSene er blitt kjøremaskiner, og man finner nok ingen ting på to hjul i dag som er mer allsidige og brukervennlige. Teknikken ligger lang fremme, med de ulemper det kan medføre, komforten er på topp, fremkommeligheten i forhold til vekten er fantastisk, lastemuligheter er mange og man har en stor mulighet til å personalisere sykkelen sin nesten som man ønsker.
Ingen Ferrari kan noen gang måle seg med dette, en Ferrari blir kjedelig i forhold til disse egenskapene :vs Dette synes jeg som har hatt mange forskjellige sykkeltyper helt tilbake til min ungdom.
Og ikke vær redd for å bli mat for ulvene Bjerknez, vi forsvarer selvfølgelig vår valg og vi velger jo ingen en sykkel vi ikke ønsker oss ;-) Og for guds skyld , ingen skal vel gjøre narr av syklene våre. Alle er jo smykker i våre hoder. :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

'nuff said ;-)
:prop: Det blir ikke akkurat mindre kjekt å se frem til neste sesong etter å ha sett denne videoen :P :p
Men konklusjonen de har på slutten av videoen er jo ganske synonymt med det jeg hittil har lest av tester foreløpig.
En virkelig multikunstner som bekrefter sin posisjon enda et hakk.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Da fikk jeg solgt min "gamle" F800GS i dag :P :p
Lå ute på finn.no og stod i butikken i en dag :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Gratulerer med salget :vs
Da er det bare å vente inn våren og nysykkelen :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

Takk for det :-) Blir sikkert et laaaang vinter , men håper den går fort :[-o<
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av AJ »

poulet_cavalier skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

'nuff said ;-)
Flott video :prf .
Kjente meg igjen mange steder fra turen i samme området i sommer :-) .
Vi var heldige og hadde samme bra været også på vår tur.

Meeen... å gjøre en adventuresykkel-test i Stelvio-passet uten å ha med Moto Guzzi Stelvio?
Ikke bra... :[-X

;-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
poulet_cavalier skrev:[video]http://www.youtube.com/watch?v=2oIbu6q84D8[/video]

'nuff said ;-)
Flott video :prf .
Kjente meg igjen mange steder fra turen i samme området i sommer :-) .
Vi var heldige og hadde samme bra været også på vår tur.

Meeen... å gjøre en adventuresykkel-test i Stelvio-passet uten å ha med Moto Guzzi Stelvio?
Ikke bra... :[-X

;-)
Enig i det AJ. Jeg synes også at Stelvio burde vært med når testen ble utført i nettop Stelvio. Av og til lurer jeg litt på hvorfor ikke testerne bestreber seg mer på å få med alle.
Da kan man få kåret kongen en gang for alle :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ZZR-Erling »

"Kongen" er jo den sykkelen som for hver og en er "Kongen", eller?
For meg er K1300S Kongen, fordi det er den jeg har nu :knegg ...selv om den ikke alltid vinner i tester, men har nu sett den knuse VFR1200F i test :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Snikendeugle »

ZZR-Erling skrev:"Kongen" er jo den sykkelen som for hver og en er "Kongen", eller?
Så sant, så sant : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev:
ZZR-Erling skrev:"Kongen" er jo den sykkelen som for hver og en er "Kongen", eller?
Så sant, så sant : )
Stelvio'en min er selvfølglig kongen over alle sykler :P :p
At den aldri når opp i tester endrer ikke på den statusen.
Det som betyr noe er kongeopplevelsen den gir - for meg - når jeg setter meg i salen og lar V-maskineriet virkelig få pulsere ut all den godvibrerende italienske kraftenergien akompagnert av vellyd fra den høyreiste trompeten - være seg Zard eller originalen. Det går langt på vei ut på det samme.

Sykkel med karakter, særpreg og sjel? Sku' mene det, ja... :prop:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

KawaKjetil

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:"Kongen" er jo den sykkelen som for hver og en er "Kongen", eller?
Så sant. Har man vanskelig å finne en erstatter, ja da eier man "Kongen" :knegg

Svar