Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Relax skrev:
Jompa skrev:Æ risikere å avslutte tråden her og nå, men tar sjansen.
For her kommer faciten:

Den beste sykkelen er den som gir føreren den beste følelsen. nemlig :yeahright

Yepp !
Og dette vet selvfølgelig markedsførerne også og legger opp reklame osv deretter.....spiller på våre følelser..
Så de syklene som selgers mest, er det fordi de er bedre eller er det fordi de er markedsført bedre...det vil si...bedre på å spille på våre følelser... :-)
Markedsføring er en av mange årsaker, det tror jeg. Hvor mange kjøper ikke en R-sykkel fordi den har mange meritter på banen ?
Til og med gratis markedsføring drar produsentene nytte av, YouTube er en av disse kanalene , jeg er sikker på at noen til og med kjøper en sykkel på grunn av meritter fra You Tube videoer. Det kan være seg toppfartsvideoer , akselerasjonen videoer osv.
Men at dette er avgjørende saker , tror jeg ikke . I allefall om jeg skal snakke for min egen del , og ingen kan vel egentlig snakke for andres del ;-)
For min del vekker egne tanker mine følelser , hva andre sier ( ja seriøse da :P :p ) har også litt og si. Det kan være seg historier om sykkelen , lange testreportasjer fra erfarne journalister, venner osv. Til slutt er det avgjørende at sykkelen passer behov og personlige preferanser. Dette kommer fra egne tester og sammenligninger eller erfaringer fra sykkelen/merket. Tullete og useriøse betraktninger rundt en sykkel/merke styrker bare det motsatte, det er ofte en grunn til tullete bemerkninger rundt en sykkel/merke. Og de er som oftest tvetydig ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Klart at markedsføring og reklame spiller inn.
Men holder ikke sykkelen det reklamen lover, har det bare en kortvarig effekt.
Tror vel at eldre erfarne mc-folk handler mer etter hjerte og lommeboka enn youtube fenomener, racingresultater osv. Men tror nok som Bringisen sier at dette spiller helt klart inn på valget for enkelte.

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Når jeg kjøper sykkel, så ser jeg kun etter det beste. Handler fra øverste hylle....men det vet Dere vel allerede.. ;-)

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:Når jeg kjøper sykkel, så ser jeg kun etter det beste. Handler fra øverste hylle....men det vet Dere vel allerede.. ;-)
Det var det jeg trodde du gjorde også, så hvorfor kjører du Guzzi?
Fordelen med den er at kjøreturen fra Spania til Norge ikke blir så lang som på andre sykler :prf

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

L-NA skrev:Når jeg kjøper sykkel, så ser jeg kun etter det beste. Handler fra øverste hylle....men det vet Dere vel allerede.. ;-)
Det gjør vi alle, men forskjellen er at vi har forskjellig høyde, noen av oss rekker opp til høyere hyller :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Og for de vertikalt utfordrede finnes det stiger og gardintrapper. :prf
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
Fordelen med den er at kjøreturen fra Spania til Norge ikke blir så lang som på andre sykler :prf
Oki, oki...Jeg gir meg på tap....du tok meg der..... selv om en ellers perfekt mekanisk innretting - dessverre ikke er bedre en hva en totalt ubrukelig mekaniker kan kludre det til...det skulle jo du vite...og så vet du hvem man ikke kan slå i en diskusjon... :-) :-)

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Virker som om stormen har lagt seg i denne tråden. Folk har vel lest siste nummer av Svenske Motorrad (10) og Bike Katalogen 2014, og kommet til riktig konklusjon :thumleft

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:
simpson skrev:
Oki, oki...Jeg gir meg på tap....du tok meg der..... selv om en ellers perfekt mekanisk innretting - dessverre ikke er bedre en hva en totalt ubrukelig mekaniker kan kludre det til...det skulle jo du vite...og så vet du hvem man ikke kan slå i en diskusjon... :-) :-)
Mekaniske sammenbrudd ser jeg ofte ja, til og med på utstyr i 100 mil. klassen.
Men det er jo derfor jeg har jobb :prf

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Bringisen skrev:Virker som om stormen har lagt seg i denne tråden. Folk har vel lest siste nummer av Svenske Motorrad (10) og Bike Katalogen 2014, og kommet til riktig konklusjon :thumleft
Har ikke lest selv, men skjønner nok hvor du vil :knegg
Men uansett har det mye underholdning i julestria.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

:mk

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
Bringisen skrev:Virker som om stormen har lagt seg i denne tråden. Folk har vel lest siste nummer av Svenske Motorrad (10) og Bike Katalogen 2014, og kommet til riktig konklusjon :thumleft
Har ikke lest selv, men skjønner nok hvor du vil :knegg
Men uansett har det mye underholdning i julestria.
Det var så inni granskauen mange magasin som dumpet ned i postkassen siste 14 dager, men ja, kjekt er det å lese i vintermørket :-) Særlig når lesningen er så treffende og underholdende, en skikkelig godfølelse :D
Tar for ordens skyld med et par sitat fra ettermiddagens lesning ;

Bike katalogen 2014; "Da testsyklenes egenskaper var oppsummert dro BMW det lengste strået, takket å være gode allroundegenskaper og fantastisk komfort. Tyskeren har et utrolig gjennomarbeidet førermiljø og sikkerhetsnivå."

Motorrad nr 10; AlpenMasters Finalen. "Syv førere, syv disipliner, og tilslutt en tydelig vinner. Utenom en fører som hadde R1200GS på andre plass, hadde samtlige førere R1200GS på første plass. Seierherren BMW R1200GS. Det her er dens hjemmebane, her er den uslåelig i år, høyest oppe på Europas tak kan R1200GS nyte sin overlegne seier. Den overbeviser med et utrolig brett andvendingsområde. En balansegang behersker den mellom touring og sport, mellom glede og plikt til og alltid å oppføre seg perfekt. Etter testen får artikkelskriveren kjøre tilbake vinnermaskinen til hotellet. Samtidig blir det så mørkt at veibanen knapt er synlig i skumringen. Framfor alt ved den øvre delen av Col de la Bonette kreves det masse konsentrasjon for å kjøre på den skitne og våte veien. Det er for eksempel her GS er i høyform. Litt for hard på gassen, så fanges bakhjulet opp av sykkelens ASC. Litt for sent på bremsen, så sørger telelevergaffelen for å forankre sykkelen på veibanen gjennom hele svingen. Og i nødsfall tar ABS bremsene over. En strekning som igjen demonstrerer hvorfor ingen av dens sterkeste konkurrenter var sterke nok til å slå BMW R1200GS."

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Verdens FINESTE sykkel har i allefall fått litt nye klær i julegave. Er man vakker, så må man holde på imaget :)
New old stock-part fra 1985 er skjeldent å få tak på.
Skjermbilde.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Bringisen skrev: Motorrad nr 10; AlpenMasters Finalen. "Syv førere, syv disipliner, og tilslutt en tydelig vinner. Utenom en fører som hadde R1200GS på andre plass, hadde samtlige førere R1200GS på første plass. Seierherren BMW R1200GS. Det her er dens hjemmebane, her er den uslåelig i år, høyest oppe på Europas tak kan R1200GS nyte sin overlegne seier. Den overbeviser med et utrolig brett andvendingsområde. En balansegang behersker den mellom touring og sport, mellom glede og plikt til og alltid å oppføre seg perfekt. Etter testen får artikkelskriveren kjøre tilbake vinnermaskinen til hotellet. Samtidig blir det så mørkt at veibanen knapt er synlig i skumringen. Framfor alt ved den øvre delen av Col de la Bonette kreves det masse konsentrasjon for å kjøre på den skitne og våte veien. Det er for eksempel her GS er i høyform. Litt for hard på gassen, så fanges bakhjulet opp av sykkelens ASC. Litt for sent på bremsen, så sørger telelevergaffelen for å forankre sykkelen på veibanen gjennom hele svingen. Og i nødsfall tar ABS bremsene over. En strekning som igjen demonstrerer hvorfor ingen av dens sterkeste konkurrenter var sterke nok til å slå BMW R1200GS."
For vel dra opp tempen i tråden igjen.... :vs

Men dette er skrevet av en kjøpt journalist eller en som er ansatt hos BMW markedsavdeling. Å skrive slikt er subjektivt vrøvl :lol :lol :lol

Men helt seriøst...når en journalist skriver slik så er han enten uten erfaring, eller undervurderer sine egne lesere. Greit å være fornøyd....

Men kjørte både Stelvio og Timmelsjoch i sommer sammen med 5 andre, begge stedene med 5 cm snø og slaps mye av veien( dekket slo gjennom heldigvis)

Og jeg har da en 12 år gammal Honda, og ikke var det den eldste biken heller

Ikke telelever, ikke abs, ikke traction control....
Memento mori

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Ja, dette var lyrisk søtsuppe og man lurer vel litt på om journalisten skriver for et mc-blad eller en tysk utgave av Romantikk? :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar