
flotte og kule bilder!
Takk for det :)Olav K skrev:![]()
flotte og kule bilder!
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Jeg glemte ingentingSuperMorten skrev:Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Tønsberg - Oslo på Bolten får meg til å vurdere vindskjermSuperMorten skrev:Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Forøvrig så har jeg kjørt naken custom på motorveien i 2 timer, Tønsberg - Oslo tur/retur. Jeg var så sliten at jeg gruet meg til neste gang. Det var ikke noe gøy. Men som du sier, så er dette smak og behag. Folk får bestemme selv og gjøre seg opp sin egen mening
Jeg lærte i sin tid på skolen at "a" ikke regnes som et ord på engelsk, derfor tre ord.Bjerknez skrev:Takk for det :)Olav K skrev:![]()
flotte og kule bilder!
PS! "I ride a Triumph" er fire ord og ikke tre :)
Se signaturen din :)
Regner med at du legger til grunn at det jeg sier er det "rette" for alle ut fra den lille erfaringen jeg har og da tror jeg du missforstår i stor grad. Dette er min blogg og her tilpasser jeg meg hele tiden til erfaringene jeg har. SYnspunktene jeg kommer med er ikke "riktig" for andre enn meg selv ut fra dagens erfaring og det er det jeg mener her.ojda skrev:Jeg glemte ingentingSuperMorten skrev:Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring![]()
![]()
fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring er ikke "to typer"
men et spekter SuperMorten, du havner mitt inni der![]()
Det som egentlig er saken er vel at jeg får litt "fnatt" når jeg leser om en som har
tilbragt 30 min på motorveien + litt prøvekjøring,, har gjort seg opp en klar
mening for hva som er riktig for hanFor egen del hadde jeg vel ikke landet
før min 2.-3. sykkel eller så. Det er ikke meningen å "drite deg ut" Bjerksnes,
men jeg synes vel du har veldig klare meninger med lite fartstid.
Noe positivt på slutten, du tar jævlig mye bra bilder,, vi gleder oss![]()
Vel... du kan vel egentlig kalle det en slags foreløpig konklusjon ut fra erfaringen jeg har der og da. Det er hele tiden mine meninger som legges til grunn og det gjelder alle postene her i forumet som jeg skulle finne på og driste meg inn på. Når jeg spør andre om råd så får jeg jo råd ut fra andres erfaringer. Mest sannsynlig vil da garvede motorsyklister med lang fartstid få den største "poengscoren", men det betyr ikke at jeg ikke vil ha erfaringer fra mer uerfarne også. Jeg vil ha erfaringer fra et stort spekter av mennesker og det er nettopp det som er så fint med slike forum.ojda skrev:Skal nok klare å komme meg igjennom "fnatten" uten å ta for mye skade av den.Bjerknez skrev: Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)
PS: Nei, jeg legger til grunn at jeg mener du konkluderer for egen del på
veldig tynt grunnlag. Jeg sier derimot ikke at naken sykkel ikke kan være det rette
for deg eller andre![]()
Kos deg med sykkelen din i måntene som kommer du, så tar vi vind og regn og hastighet på hver vår måte
Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Hvordan har du festet mikrofonen da?Snikendeugle skrev:Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.
Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.
Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)
Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)
Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.