Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Olav K »

:thumleft
flotte og kule bilder!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev::thumleft
flotte og kule bilder!
Takk for det :)

PS! "I ride a Triumph" er fire ord og ikke tre :)
Se signaturen din :)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.
Forøvrig så har jeg kjørt naken custom på motorveien i 2 timer, Tønsberg - Oslo tur/retur. Jeg var så sliten at jeg gruet meg til neste gang. Det var ikke noe gøy. Men som du sier, så er dette smak og behag. Folk får bestemme selv og gjøre seg opp sin egen mening :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

SuperMorten skrev:
ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.
Jeg glemte ingenting :[-X :lol
fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring er ikke "to typer"
men et spekter SuperMorten, du havner mitt inni der :thumleft
Det som egentlig er saken er vel at jeg får litt "fnatt" når jeg leser om en som har
tilbragt 30 min på motorveien + litt prøvekjøring,, har gjort seg opp en klar
mening for hva som er riktig for han :scratch For egen del hadde jeg vel ikke landet
før min 2.-3. sykkel eller så. Det er ikke meningen å "drite deg ut" Bjerksnes,
men jeg synes vel du har veldig klare meninger med lite fartstid.
Noe positivt på slutten, du tar jævlig mye bra bilder,, vi gleder oss :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jongsanim
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Legg inn av jongsanim »

SuperMorten skrev:
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.
Forøvrig så har jeg kjørt naken custom på motorveien i 2 timer, Tønsberg - Oslo tur/retur. Jeg var så sliten at jeg gruet meg til neste gang. Det var ikke noe gøy. Men som du sier, så er dette smak og behag. Folk får bestemme selv og gjøre seg opp sin egen mening :prf
Tønsberg - Oslo på Bolten får meg til å vurdere vindskjerm :P

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev::thumleft
flotte og kule bilder!
Takk for det :)

PS! "I ride a Triumph" er fire ord og ikke tre :)
Se signaturen din :)
Jeg lærte i sin tid på skolen at "a" ikke regnes som et ord på engelsk, derfor tre ord.
Mulig det er feil, isåfall er jeg vranglært- men inntil noen med omfattende kompetanse på området har uttalt seg, blir det stående slik det gjør :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
SuperMorten skrev:
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.
Jeg glemte ingenting :[-X :lol
fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring er ikke "to typer"
men et spekter SuperMorten, du havner mitt inni der :thumleft
Det som egentlig er saken er vel at jeg får litt "fnatt" når jeg leser om en som har
tilbragt 30 min på motorveien + litt prøvekjøring,, har gjort seg opp en klar
mening for hva som er riktig for han :scratch For egen del hadde jeg vel ikke landet
før min 2.-3. sykkel eller så. Det er ikke meningen å "drite deg ut" Bjerksnes,
men jeg synes vel du har veldig klare meninger med lite fartstid.
Noe positivt på slutten, du tar jævlig mye bra bilder,, vi gleder oss :P :p
Regner med at du legger til grunn at det jeg sier er det "rette" for alle ut fra den lille erfaringen jeg har og da tror jeg du missforstår i stor grad. Dette er min blogg og her tilpasser jeg meg hele tiden til erfaringene jeg har. SYnspunktene jeg kommer med er ikke "riktig" for andre enn meg selv ut fra dagens erfaring og det er det jeg mener her.

Skulle det over all formodning bli for vindfullt så slenger jeg på en vindskjerm. SKulle jeg få vannblemmer i ræva av å kjøre cruiseren min over lengre strekninger så kanskje jeg finner ut at sykkelen jeg har kjøpt er feil og dermed blir det da salg og også kjøp av en annen sykkel. Jeg tilpasser meg hele tiden til de erfaringene jeg har.

Så ikke glem at dette er MINE meninger. Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)

Når det er sagt, så kommer jeg om få minutter til å laste opp en ny kjørevideo fra i dag. Tråden vil bli oppdatert :)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

[quote="Bjerknez"] Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)

/quote]

Skal nok klare å komme meg igjennom "fnatten" uten å ta for mye skade av den.
:cheers

PS: Nei, jeg legger til grunn at jeg mener du konkluderer for egen del på
veldig tynt grunnlag. Jeg sier derimot ikke at naken sykkel ikke kan være det rette
for deg eller andre :vs
Kos deg med sykkelen din i måntene som kommer du, så tar vi vind og regn og hastighet på hver vår måte :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev: Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)
Skal nok klare å komme meg igjennom "fnatten" uten å ta for mye skade av den.
:cheers

PS: Nei, jeg legger til grunn at jeg mener du konkluderer for egen del på
veldig tynt grunnlag. Jeg sier derimot ikke at naken sykkel ikke kan være det rette
for deg eller andre :vs
Kos deg med sykkelen din i måntene som kommer du, så tar vi vind og regn og hastighet på hver vår måte :vs
Vel... du kan vel egentlig kalle det en slags foreløpig konklusjon ut fra erfaringen jeg har der og da. Det er hele tiden mine meninger som legges til grunn og det gjelder alle postene her i forumet som jeg skulle finne på og driste meg inn på. Når jeg spør andre om råd så får jeg jo råd ut fra andres erfaringer. Mest sannsynlig vil da garvede motorsyklister med lang fartstid få den største "poengscoren", men det betyr ikke at jeg ikke vil ha erfaringer fra mer uerfarne også. Jeg vil ha erfaringer fra et stort spekter av mennesker og det er nettopp det som er så fint med slike forum.

Noen fasitsvar vil man uansett aldri få fra noen. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da var dagens kjørevideo publisert:

Beklager litt dårlig lyd, men driver og utforsker litt med lydopptakeren (Zoom H1) men har så langt ikke funnet en optimal plass for denne. Så langt så fungerer den innebyggede mikrofonen i GoPro bedre...
Må prøve å finne et sted det ikke blåser og som jeg lett kan feste den...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2TKtyaXi ... YMpPgurqYc[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ble vist en bitteliten tur i dag også :)

Et lite bilde fra turen:
bevo.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.

Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)

Her er noen bilder av løsningen jeg kom opp med:
mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

Gjorde en liten test nettopp men ble ikke helt fornøyd. Feilen ligger nok i at jeg har på "auto level" på denne mikrofonen. Sykkelen går ganske stille uten gasspådrag, men når jeg drar på er dte rene infernoet av lyd. Dette gjør at denne auto innstillingen går berserk, så denne må jeg stille inn på et manuelt nivå tror jeg. Dette krever dog ytterligere testing.

Selve luftmotstanden og problemene rundt dette er dog løst. Jeg nermer meg vertfall:)

mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg

Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)

Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:Kommer i skrivende stund fra Biltema hvor jeg kjøpte en liten skinntaske til å ha bak på sykkelen som mikrofonen kan være i. Jeg kjøpte også skugummi som jeg har kuttet til samt stripset slik at jeg kan dytte mikrofonen inn i skumgummien for så og legge den ned i vesken.

mic4.jpg
mic3.jpg
mic2.jpg
mic1.jpg

Selve mikrofon biten bør ligge "fritt". Skumgummien vil du jo heller bruke for at mikrofonene ikke skal komme borti alt mulige greier inne i vesken. Hvis ikke kan lyden fort bli "innestengt". I den vesken bør det være gode muligheter for det ihvertfall :)

Jeg brukte auto level før, men det blir som du sier veldig rar lydbalanse ved litt pådrag. Har den manuelt nå på 28. Nå tipper jeg at sykkelen min bråker hakket mer, så en får finne "sitt nivå" eventuelt.
Hvordan har du festet mikrofonen da?

Skal prøve 28 i level neste gang samt slå på low cut filteret. Ble litt mye "rumling" og det manglet liksom litt diskant.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tok nettopp en liten runde for å teste level 28 på Zoom H1 og selv om selve plasseringen av mikrofonen har mye å si her, så sprengte jeg vertfall alle skalaer med mikrofonen innstillt på 28. Så jeg vil annta at min bråker vesentlig mer enn din, hehe.

Ikke mye vakkert og høre på, men her er vertfall lydfilen.
Den finnes ikke redigert av noe slag og kommer rett fra enheten:
http://www.bjerknez.no/sound/sound.MP3" onclick="window.open(this.href);return false;

PS! Spol til rundt 2min. Begynner ikke å kjøre før det...

Svar