Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av ojda »

Gratulerer :thumleft
Sendte deg en tanke da jeg kjørte forbi biltilsynet i 08.30 tia i dag.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Kawagutten »

Null feil Gratulerer :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Olav K »

Grattis :thumleft :prf
Snart kan du kjøre døgnet rundt om du vil.
Når er siste del av oppkjøringen?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Takker og bukker allihopa :)

Siste del av oppkjøring blir i juni en gang. Har igjen 8 timers landeveikjøring (disse taes i strekk) og 4 timer på bane før jeg kan kjøre opp. :)

Nå gleder jeg meg bare til oppkjøring. Den værste delen er nå over synes jeg :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Det hele startet med at jeg var litt nervøs (okey da... VELDIG nervøs) og spesielt grunent denne krypkjøringsøvelsen. Første runde gikk faktisk utrolig bra. Full kontroll hele veien. Den andre runden var mer shabby, men sensor syntes vist ikke dette, så full pott her altså :)

Da tenkte jeg... nå er det verste over, nå skal jeg bare leke meg gjennom resten. Noe jeg faktisk også gjorde. Rett og slett en fantastisk oppkjøring, og den gode starten reddet meg nok. Fikk masse selvtillitt etter krypkjøringsøvelsen. Har alltid klart denne greit, men er det ikek typisk å drite seg ut når det først gjelder da? :)

Uansett... nå er jeg veldig lettet.

jeg skal ikke skryte på meg å si at det var lett, for slikt er lett å si i etterkant etter man nermest har pisset ut salen, men det hele handler om å ta det med ro og PRØVE og legge bort nervøsiteten. Sensor var også veldig grei. Smilte og lo hele tiden. i det hele tatt en utmerket dag!

Fikk et veldig godt inntrykk av sensorene i her i Østfold... :)

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Bosted: Stange
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Epylypzon »

Gratulerer!
Men, spør igjen.
Dette med oppkjøring del 1 og del 2, er dette en praksis som ikke blir fulgt likt over hele landet?
En kammerat av meg har oppkjøring 20. mai. Da er alt med engang. Slik var det også for meg og alle andre jeg kjenner som har tatt lappen de siste 5-6 åra.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Bosted: Østfold

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av MKH88 »

Epylypzon skrev:Gratulerer!
Men, spør igjen.
Dette med oppkjøring del 1 og del 2, er dette en praksis som ikke blir fulgt likt over hele landet?
En kammerat av meg har oppkjøring 20. mai. Da er alt med engang. Slik var det også for meg og alle andre jeg kjenner som har tatt lappen de siste 5-6 åra.
Dette er visst et prøveprosjekt i b.l.a Østfold, hvis jeg forstod svv rett.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er faktisk usikker, men kan være at MKH88 har rett i det med prøveprosjekt... ?

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av katana_king »

Ja, nå lurte jeg på om jeg hadde hoppet over noe eller gått glipp av noe :) Med meg gikk det veldig fort og gæli med å ta lappen. Brukte noen få uker fra jeg starta til jeg hadde (en) oppkjøring på Risløkka, først ca 30 minutter på kjøregård 4 øvelser - hver av de gjennomføres to ganger.

a) Nødbrems fra 60 kmt
b) Unnamanøver, sensor satt ned hastigheten fra 50 til 40 kmt grunnet lett regn
c) Garasjeøvelsen / krypkjøring innenfor ramme med innledende trilling av sykkel til startpunkt
d) Brems i sving (denne misforstod jeg trolig litt, fikk litt kommentar på dette - tror jeg kjørte utenfor to kjegler istedet for innafor, skjønte lite av at hun pekte ut i intet til å begynne med)

Alt i alt var hun svært fornøyd med håndtering av sykkel - og det var jo bra

Så 40 minutter kjøring i variert bymiljø rundt Østre akervei, Risløkka, Linderud og Kallbakken. Testet meg 2-3 ganger på på- og avkjøring på "motorvei" RV163 og RV4.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Som sagt, nå er det verste over i mine øyne med tanke på kjøregårdsprøven (som jeg dog klarte med glans). Selve oppkjøringen på veien ser jeg for meg blir mer avslappet og jeg føler jeg takler kjøring med motorsykkel ganske bra egentlig.

Nå skal jeg snart på et 4 timers sikkerhetskurs på bane (hvor to av timene er kjøring på bane) og et par dager etter er det 8 timers landeveiskjøring (inkl.teori). Så bærer det av sted rett på selve oppkjøringen etter dette, så i løpet av en måneds tid kan det hende jeg har lappen i hånd, forutsatt at det ikke er voldsom kø hos biltilsynet. Jeg har vertfall blitt fortalt av kjørelærer at jeg var den første i Fredrikstad som tok kjøregårdsprøven i år så jeg tror jeg er tidlig ute. Men så har jeg mast på dem siden fjor sommer og jeg har også sendt kjørelæreren noen SMS'er i løpet av vinteren for å holde henne varm :lol

Jeg gleder meg som en liten drittunge til å bli ferdig med dette nå, slik at jeg kan fortsette planleggingen av vestlandsturen i juli hvor jeg skal kjøre fra Fredrikstad til Molde (for å få med meg Moldejazz'en og livet rundt dette, samt besøke familien som bor der) med Geiranger og Trollstigen som mellomsted. Jeg har planer om å overnatte på hytte i Geiranger.

Ellers så blir det daglige turer i Molde, hvor Eikesdalsvatnet og Atlanterhavsveien er to av stedene som skal besøkes :)

Må ha meg tankveske også, med plastlomme øverst til ipad (GPS) og har sett at Givi har noen flotte. jeg skal også ha en Givi vanntett salsekk på 80L som skal stroppes fast bak på sykkelen. Jada, jeg har sidevesker, men synes ikek dem rommer så mye og dessuten så synes jeg sykkelen blir litt døll med disse sideveskene. Vindskjermen kommer heller ikke til å monteres. Fulgte jo med en gigantisk vindskjerm, men jeg foretrekker heller å sitte ubeskyttet mot vinden da jeg føler dette er mer "fritt".

har ikke helt skjønt poenget med å kjøre motorsykkel, for så og "bure" seg inne bak en stor vindskjerm. Jeg vil føle på kroppen hver eneste kilometer jeg kjører og skulle jeg bli sliten, så er det jo bare å stoppe og ta seg en kaffe :)

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Bosted: Grimstad

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Myst »

Høres ganske fornuftig egentlig, gjøre seg ferdig med banedelen selv om man ikke har tatt sikkerhetskurset på vei enda. Kanskje jeg burde også bestille time i Østfold? :P :p

Du sier noe der ang bruk av vindskjerm eller ikke. I lave hastigheter (50-60) er det ganske fint å føle vinden mot seg, men i høyere hastigheter kan den kanskje virke forstyrrende og gi motstand? Med vindskjerm blir vinden jevnet ut til sidene så man ikke får den rett på kroppen, spørs selvsagt hvor mye aerodynamikk man vil ha. Tillegg også beskytte fra steinsprut og andre ting.
Kommer og går..

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
har ikke helt skjønt poenget med å kjøre motorsykkel, for så og "bure" seg inne bak en stor vindskjerm. Jeg vil føle på kroppen hver eneste kilometer jeg kjører og skulle jeg bli sliten, så er det jo bare å stoppe og ta seg en kaffe :)
Nå har det seg vel slik at det er enda flere typer mennesker som kjører sykkel, en det finnes sykkeltyper (Veloverveid påstand) :-k I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
3/4 av årets månter. Det er mulig du ikke fårstår vitsen med å mildne litt på naturpåvirkningene der det er mulig,
men det er det veldig mange andre som forstår ;-) Kjør gjerne med skjerm/uten skjerm, lav eller høy, sotet eller blank.
Men ikke blås av andres ønsker basert på erfaringer over hundretusenvis av kilometer :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Myst skrev:Høres ganske fornuftig egentlig, gjøre seg ferdig med banedelen selv om man ikke har tatt sikkerhetskurset på vei enda. Kanskje jeg burde også bestille time i Østfold? :P :p

Du sier noe der ang bruk av vindskjerm eller ikke. I lave hastigheter (50-60) er det ganske fint å føle vinden mot seg, men i høyere hastigheter kan den kanskje virke forstyrrende og gi motstand? Med vindskjerm blir vinden jevnet ut til sidene så man ikke får den rett på kroppen, spørs selvsagt hvor mye aerodynamikk man vil ha. Tillegg også beskytte fra steinsprut og andre ting.
Hva man setter pris p¨å selv er jo en smakssak, og selv om jeg ikek har kjørt voldsomt langt selv, så har jeg vertfall ligget i ca. 30 minutter på E6 i Østfold i hastigheter mellom 100-120km/t og selv om man kjenner en relativt massiv luftmotstand (med min sykkel vertfall) så synes jeg ikke det gjør noe, da jeg faktisk liker det.

Har også kjørt Honda Hornet 600 som jo er en såkalt naked bike/streetbike eller hva det nå enn kalles og her får man jo også vinden midt i fleisen og denne får man så vidt jeg vet ikke kåper til heller, som ser noenlunde ok ut...?

Såkalte racing sykler eller R-sykler ligger man jo litt mer over tanken på når man kjører og her er det vel faktisk en teoretisk mulighet for at man kan skjule seg for luftmotstanden også, noe som vel er litt av poenget med slike sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
har ikke helt skjønt poenget med å kjøre motorsykkel, for så og "bure" seg inne bak en stor vindskjerm. Jeg vil føle på kroppen hver eneste kilometer jeg kjører og skulle jeg bli sliten, så er det jo bare å stoppe og ta seg en kaffe :)
Nå har det seg vel slik at det er enda flere typer mennesker som kjører sykkel, en det finnes sykkeltyper (Veloverveid påstand) :-k I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
3/4 av årets månter. Det er mulig du ikke fårstår vitsen med å mildne litt på naturpåvirkningene der det er mulig,
men det er det veldig mange andre som forstår ;-) Kjør gjerne med skjerm/uten skjerm, lav eller høy, sotet eller blank.
Men ikke blås av andres ønsker basert på erfaringer over hundretusenvis av kilometer :[-X
Hei hei... ikke missforstå meg her nå da... :)
Jeg "blåser" ikke av noen som kjører rundt med vindskjerm etc. Jeg sier bare at JEG ikke forstår vitsen. At andre ikke vil ha vind i ansiktet kan jeg så absolutt respektere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

lenge siden det har blitt postet noen bilder her nå, så jeg slenger inn noen bilder av sykkelen etter siste vask:
5.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Olav K »

:thumleft
flotte og kule bilder!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev::thumleft
flotte og kule bilder!
Takk for det :)

PS! "I ride a Triumph" er fire ord og ikke tre :)
Se signaturen din :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.
Forøvrig så har jeg kjørt naken custom på motorveien i 2 timer, Tønsberg - Oslo tur/retur. Jeg var så sliten at jeg gruet meg til neste gang. Det var ikke noe gøy. Men som du sier, så er dette smak og behag. Folk får bestemme selv og gjøre seg opp sin egen mening :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av ojda »

SuperMorten skrev:
ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.
Jeg glemte ingenting :[-X :lol
fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring er ikke "to typer"
men et spekter SuperMorten, du havner mitt inni der :thumleft
Det som egentlig er saken er vel at jeg får litt "fnatt" når jeg leser om en som har
tilbragt 30 min på motorveien + litt prøvekjøring,, har gjort seg opp en klar
mening for hva som er riktig for han :scratch For egen del hadde jeg vel ikke landet
før min 2.-3. sykkel eller så. Det er ikke meningen å "drite deg ut" Bjerksnes,
men jeg synes vel du har veldig klare meninger med lite fartstid.
Noe positivt på slutten, du tar jævlig mye bra bilder,, vi gleder oss :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1008
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av jongsanim »

SuperMorten skrev:
ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig. Kos og såkalt frihetsfølelese og all annen moro blir en bonus, men 1.pri er altså komfortabel nyttekjøring.
Forøvrig så har jeg kjørt naken custom på motorveien i 2 timer, Tønsberg - Oslo tur/retur. Jeg var så sliten at jeg gruet meg til neste gang. Det var ikke noe gøy. Men som du sier, så er dette smak og behag. Folk får bestemme selv og gjøre seg opp sin egen mening :prf
Tønsberg - Oslo på Bolten får meg til å vurdere vindskjerm :P

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev::thumleft
flotte og kule bilder!
Takk for det :)

PS! "I ride a Triumph" er fire ord og ikke tre :)
Se signaturen din :)
Jeg lærte i sin tid på skolen at "a" ikke regnes som et ord på engelsk, derfor tre ord.
Mulig det er feil, isåfall er jeg vranglært- men inntil noen med omfattende kompetanse på området har uttalt seg, blir det stående slik det gjør :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
SuperMorten skrev:
ojda skrev: I tillegg kommer vidt forskjellig bruksområder, fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring
Du glemte at for mange er MC rett og slett et fremkomstmiddel. For meg handler det om å komme seg fra A til B på en så komfortabel måte som mulig.
Jeg glemte ingenting :[-X :lol
fra selvexponering ved pølsekiosken til sport og turkjøring er ikke "to typer"
men et spekter SuperMorten, du havner mitt inni der :thumleft
Det som egentlig er saken er vel at jeg får litt "fnatt" når jeg leser om en som har
tilbragt 30 min på motorveien + litt prøvekjøring,, har gjort seg opp en klar
mening for hva som er riktig for han :scratch For egen del hadde jeg vel ikke landet
før min 2.-3. sykkel eller så. Det er ikke meningen å "drite deg ut" Bjerksnes,
men jeg synes vel du har veldig klare meninger med lite fartstid.
Noe positivt på slutten, du tar jævlig mye bra bilder,, vi gleder oss :P :p
Regner med at du legger til grunn at det jeg sier er det "rette" for alle ut fra den lille erfaringen jeg har og da tror jeg du missforstår i stor grad. Dette er min blogg og her tilpasser jeg meg hele tiden til erfaringene jeg har. SYnspunktene jeg kommer med er ikke "riktig" for andre enn meg selv ut fra dagens erfaring og det er det jeg mener her.

Skulle det over all formodning bli for vindfullt så slenger jeg på en vindskjerm. SKulle jeg få vannblemmer i ræva av å kjøre cruiseren min over lengre strekninger så kanskje jeg finner ut at sykkelen jeg har kjøpt er feil og dermed blir det da salg og også kjøp av en annen sykkel. Jeg tilpasser meg hele tiden til de erfaringene jeg har.

Så ikke glem at dette er MINE meninger. Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)

Når det er sagt, så kommer jeg om få minutter til å laste opp en ny kjørevideo fra i dag. Tråden vil bli oppdatert :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av ojda »

[quote="Bjerknez"] Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)

/quote]

Skal nok klare å komme meg igjennom "fnatten" uten å ta for mye skade av den.
:cheers

PS: Nei, jeg legger til grunn at jeg mener du konkluderer for egen del på
veldig tynt grunnlag. Jeg sier derimot ikke at naken sykkel ikke kan være det rette
for deg eller andre :vs
Kos deg med sykkelen din i måntene som kommer du, så tar vi vind og regn og hastighet på hver vår måte :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev: Er ikke meningen å gi deg "fnatt" her og jeg håper ikke du har fått varige men av dette for da tar du nok dette litt for seriøst :)
Skal nok klare å komme meg igjennom "fnatten" uten å ta for mye skade av den.
:cheers

PS: Nei, jeg legger til grunn at jeg mener du konkluderer for egen del på
veldig tynt grunnlag. Jeg sier derimot ikke at naken sykkel ikke kan være det rette
for deg eller andre :vs
Kos deg med sykkelen din i måntene som kommer du, så tar vi vind og regn og hastighet på hver vår måte :vs
Vel... du kan vel egentlig kalle det en slags foreløpig konklusjon ut fra erfaringen jeg har der og da. Det er hele tiden mine meninger som legges til grunn og det gjelder alle postene her i forumet som jeg skulle finne på og driste meg inn på. Når jeg spør andre om råd så får jeg jo råd ut fra andres erfaringer. Mest sannsynlig vil da garvede motorsyklister med lang fartstid få den største "poengscoren", men det betyr ikke at jeg ikke vil ha erfaringer fra mer uerfarne også. Jeg vil ha erfaringer fra et stort spekter av mennesker og det er nettopp det som er så fint med slike forum.

Noen fasitsvar vil man uansett aldri få fra noen. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24628
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Da var dagens kjørevideo publisert:

Beklager litt dårlig lyd, men driver og utforsker litt med lydopptakeren (Zoom H1) men har så langt ikke funnet en optimal plass for denne. Så langt så fungerer den innebyggede mikrofonen i GoPro bedre...
Må prøve å finne et sted det ikke blåser og som jeg lett kan feste den...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2TKtyaXi ... YMpPgurqYc[/video]

Svar