
Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Gratulerer så mye! 

- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Gratulasjoner til bessen og resten av familien 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Grattis!


Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Jo, mange takk for gratulasjonene.
Æ e sånn passelig blåst i skallen etter å ha vært barnevakt for storesøster i to dager.
Det er helt utrolig hva en treåring finner på av morsomme ting som bestefar må være med på.
Som f eks sitte under ett ullteppe og leke telttur. Op utfor "teltet" er det krokodiller.
Og alt det skal spørres om.........
Det må ha vært en lang vinter og en slitsom PMS-periode for flere her.
Leser at dere både kjefter, viser fingern og sparker i bildører...... hvor i all verden er det blitt av toleransen ?
Æ e sånn passelig blåst i skallen etter å ha vært barnevakt for storesøster i to dager.
Det er helt utrolig hva en treåring finner på av morsomme ting som bestefar må være med på.
Som f eks sitte under ett ullteppe og leke telttur. Op utfor "teltet" er det krokodiller.
Og alt det skal spørres om.........
Det må ha vært en lang vinter og en slitsom PMS-periode for flere her.
Leser at dere både kjefter, viser fingern og sparker i bildører...... hvor i all verden er det blitt av toleransen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Gratulerer an mass med livets dessert
Forøvrig, så går det flere år mellom hver gang jeg lar meg irritere når jeg kjører mc siden jeg aldri har det travelt.

Forøvrig, så går det flere år mellom hver gang jeg lar meg irritere når jeg kjører mc siden jeg aldri har det travelt.

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Staven
- Innlegg: 174
- Registrert: 02 apr 2014, 21:36
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
- Bosted: Hadeland
Re: GYLLENE TIDER, snart på veien.
Gratulerer :)
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006
2014 - 8800km
2015 - venter!!
2014 - 8800km
2015 - venter!!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
I dag kjørte fruen og jeg, den ene av mine håpefulle svigersønner, og broren min med samboer på fisketur til
Stabbursdalen.
Ca 3 mil å kjøre, vidda var slett som et stuegulv, så det gikk radig innover fjellet.
Og med steinhård skare med 5 cm nysne oppå var det ingen fare for svidde sleider.
Det er ikke ofte jeg kan kjøre med fruen på baksetet i over 80 uten å få klørne hennes i sidene.
Været var perfekt og vel så det, omtrent skyfritt og vindstille, og noen få kuldegrader.
Det la seg is i fiskehullene og isperler på snøret. Allikevel ikke verre enn at vi var 6 timer ute uten å trenge votter.
For en gangs skyld var det min tur å trekke opp den første fisken.
Røye, ca 200 gram.
Fisk nummer to ble tatt av "lillebror".
Når sant skal sies er han både større og sterkere enn meg. Og han fikk større og flere fisk enn meg......
Han skal ihvertfall aldri mer få være med.
Scooterne.
Min er den røde med den digre stygge vindskjermen som aldri kommer til å bli byttet med noe mindre.
Det er helt vindstille bakom "seilet", men passasjeren ( i det her tilfellet fruen) får noe baktrekk opp i nakken under hjelmen.
Rypespor.
Litt av vidda.
Man blir liten på vidda.
Dette var siste scootertur denne sesongen.
De fleste løypene stenges fra 5.mai selv om det er veldig mye vinter på fjellet fremdeles.
Litt synd, men skal det det bli sommer, må vel vintern gi seg først ?
Stabbursdalen.
Ca 3 mil å kjøre, vidda var slett som et stuegulv, så det gikk radig innover fjellet.
Og med steinhård skare med 5 cm nysne oppå var det ingen fare for svidde sleider.
Det er ikke ofte jeg kan kjøre med fruen på baksetet i over 80 uten å få klørne hennes i sidene.
Været var perfekt og vel så det, omtrent skyfritt og vindstille, og noen få kuldegrader.
Det la seg is i fiskehullene og isperler på snøret. Allikevel ikke verre enn at vi var 6 timer ute uten å trenge votter.
For en gangs skyld var det min tur å trekke opp den første fisken.
Røye, ca 200 gram.
Fisk nummer to ble tatt av "lillebror".
Når sant skal sies er han både større og sterkere enn meg. Og han fikk større og flere fisk enn meg......
Han skal ihvertfall aldri mer få være med.
Scooterne.
Min er den røde med den digre stygge vindskjermen som aldri kommer til å bli byttet med noe mindre.
Det er helt vindstille bakom "seilet", men passasjeren ( i det her tilfellet fruen) får noe baktrekk opp i nakken under hjelmen.
Rypespor.
Litt av vidda.
Man blir liten på vidda.
Dette var siste scootertur denne sesongen.
De fleste løypene stenges fra 5.mai selv om det er veldig mye vinter på fjellet fremdeles.
Litt synd, men skal det det bli sommer, må vel vintern gi seg først ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Farsken, nå savnet jeg plutselig fjell-livet jeg hadde som familiemann. Vi hadde campingvogn, spikertelt og snøscooter i Junkerdalen og hadde den svenske fjellheimen over grensen som tumleplass.
Ett par år etter samlivsbruddet solgte jeg alt, inkludert en A-C Tripple Touring 600 og valgte å beholde motorsykkelen istedet.
Valget er gjort, men når jeg ser slike bilder så kommer litt savn tilbake...
Ja, ja :)
Ett par år etter samlivsbruddet solgte jeg alt, inkludert en A-C Tripple Touring 600 og valgte å beholde motorsykkelen istedet.
Valget er gjort, men når jeg ser slike bilder så kommer litt savn tilbake...
Ja, ja :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Han er tyngre og har "bare " 1000 ccm mot mine 1050.ZZR-Erling skrev:Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
Til gjengjeld har RXen hans fire cylyndre, æ har bare tre på Venturen, og så har han ettermontert turbo.
Over 200 hk........så æ e sjanseløs.
På toppen av alt så får han større fisk enn meg


Og æ mangla ikke haill i dag..........

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Du mene bror din har bedre haill enn dæ?
... du må ikke si det høyt
Irriterende fyr den der lillebrorn din.
Storebrorn min har også en sånn lillebror

Irriterende fyr den der lillebrorn din.
Storebrorn min har også en sånn lillebror

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Jaja... Du kan jo prøve deg med at du er smartere enn bror. Sånt er jo vanskelig å bevise..Jompa skrev:Han er tyngre og har "bare " 1000 ccm mot mine 1050.ZZR-Erling skrev:Flotte bilder! Siden lillebror e tyngre, kjøre du vel fra han! :-)
Til gjengjeld har RXen hans fire cylyndre, æ har bare tre på Venturen, og så har han ettermontert turbo.
Over 200 hk........så æ e sjanseløs.
På toppen av alt så får han større fisk enn meg![]()
![]()
Og æ mangla ikke haill i dag..........

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongavslutning
Skulle ha kommet meg på jobb.
I dag blir det tidlig kveld, sette oss på flyet til Gardermoen og hente sneglehuset.
Så bærer det straka vegen til Karlstad, med overnatting i oppkjørselen og besøk hos svigerbror med frue i morra.
Noen formiddagstimer med lange foredrag om fortreffelige veger i Sverige og umenneskelig avgiftsnivå i Norge før vi sjøl skal erfare de svenske veiene i vel 1700 km.
Vi må vel fylle opp bagasjerommet med øl og sigaretter også, kan jo selge til russen når vi kommer hjem, så har vi til første og andre avdrag på bilen.
Jeg skal en snartur innom yrkesskolen på morran og høre om geardekslet er ferdig.
De skal sette inn ei lagehylse der skifteakslingen går gjennom dekslet.
Nye tettinger til samme aksling er bestilt fra CMSnl i lag med etpar skruer til tenningsdekslet og
noe annet krims.
Delene er underveis, levering mandag iflg UPS, og hvis alt stemmer og gradestokken kreker seg over 5 grader blir det sesongstart i neste uke.
Fikk godkjenning på ferieønsket i går, så Norgestreffet begynner å bli en realitet.
Er det flere som skal dit ?
Og blir det egen "mc-siden-camp" ?
I dag blir det tidlig kveld, sette oss på flyet til Gardermoen og hente sneglehuset.
Så bærer det straka vegen til Karlstad, med overnatting i oppkjørselen og besøk hos svigerbror med frue i morra.
Noen formiddagstimer med lange foredrag om fortreffelige veger i Sverige og umenneskelig avgiftsnivå i Norge før vi sjøl skal erfare de svenske veiene i vel 1700 km.
Vi må vel fylle opp bagasjerommet med øl og sigaretter også, kan jo selge til russen når vi kommer hjem, så har vi til første og andre avdrag på bilen.
Jeg skal en snartur innom yrkesskolen på morran og høre om geardekslet er ferdig.
De skal sette inn ei lagehylse der skifteakslingen går gjennom dekslet.
Nye tettinger til samme aksling er bestilt fra CMSnl i lag med etpar skruer til tenningsdekslet og
noe annet krims.
Delene er underveis, levering mandag iflg UPS, og hvis alt stemmer og gradestokken kreker seg over 5 grader blir det sesongstart i neste uke.
Fikk godkjenning på ferieønsket i går, så Norgestreffet begynner å bli en realitet.
Er det flere som skal dit ?
Og blir det egen "mc-siden-camp" ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, klar for ny sesong
Helga blei tilbrakt i bil, nærmere bestemt bobil. Vel 2000 km.
Vi henta bilen på Gardermoen torsdag kveld og kjørte til Karlstad. Overnatting hos svigerbrodern og starta nordover fredag ettermiddag.
Fiaten var overraskende sterk, 6. gear og cruisecontroll fungerte stort sett overalt langs de svenske veiene. Lite motorstøy, desto mere hjulstøy og noe innvendig skrammel.
Det ligg an til noen timer med utbedring av skapdører m.m.
Turen gikk fint, men kunne ha endt brått og brutalt.
Æ lå bakom en trailer med bred last, byggeelement så det ut til. Etter ei mil fant æ det for godt å kjøre forbi. Da æ va sånn omtrent halvveis forbi blei det plutselig jævlig trangt.
Trailern til høyre og wirerekkverket til venstre.
Æ va såvidt borti rekkverket med sida av bilen, men hadde flaks. Kun et knust sidemarkeringslys og noen små riper i lakken. Lyset stikk kanskje to cm ut fra bilen, så æ hadde flaksen og millimetrene på min side.
Det kunne ha endt på både den ene og den andre måten.
Vel, æ skal ikke starte på noen "bobilblogg".
I går fikk æ geardekslet tilbake fra yrkesskolen, og i dag kom deler fra CMSnl.
Lagerhylsa var pressa på plass i dekslet, inn med to nye simmeringer og på plass med hele greia.
Har ikke prøvd sykkelen på veien enda, 4 varmegrader og snerusk i lufta frista ikke, men gearskiftet virke ihvertfall veldig tight og fint.
Her er dekslet med ny foring og simring kun minutter før montering.
Og dekslet på plass:
Gearpedalen var også litt slakk på akslingen.
Æ har funnet løsning på det for lenge siden, ei remse aluminium fra en øl/brusboks rundt akslingen.
Ikke særlig holdbart, aluminiumremsa spises opp ganske fort, men billig og enkel å skifte ut.
Og da er sykkelen klar for ny sesong, det må bare bli litt mere sommer først.
Vi henta bilen på Gardermoen torsdag kveld og kjørte til Karlstad. Overnatting hos svigerbrodern og starta nordover fredag ettermiddag.
Fiaten var overraskende sterk, 6. gear og cruisecontroll fungerte stort sett overalt langs de svenske veiene. Lite motorstøy, desto mere hjulstøy og noe innvendig skrammel.
Det ligg an til noen timer med utbedring av skapdører m.m.
Turen gikk fint, men kunne ha endt brått og brutalt.
Æ lå bakom en trailer med bred last, byggeelement så det ut til. Etter ei mil fant æ det for godt å kjøre forbi. Da æ va sånn omtrent halvveis forbi blei det plutselig jævlig trangt.
Trailern til høyre og wirerekkverket til venstre.
Æ va såvidt borti rekkverket med sida av bilen, men hadde flaks. Kun et knust sidemarkeringslys og noen små riper i lakken. Lyset stikk kanskje to cm ut fra bilen, så æ hadde flaksen og millimetrene på min side.
Det kunne ha endt på både den ene og den andre måten.
Vel, æ skal ikke starte på noen "bobilblogg".
I går fikk æ geardekslet tilbake fra yrkesskolen, og i dag kom deler fra CMSnl.
Lagerhylsa var pressa på plass i dekslet, inn med to nye simmeringer og på plass med hele greia.
Har ikke prøvd sykkelen på veien enda, 4 varmegrader og snerusk i lufta frista ikke, men gearskiftet virke ihvertfall veldig tight og fint.
Her er dekslet med ny foring og simring kun minutter før montering.
Og dekslet på plass:
Gearpedalen var også litt slakk på akslingen.
Æ har funnet løsning på det for lenge siden, ei remse aluminium fra en øl/brusboks rundt akslingen.
Ikke særlig holdbart, aluminiumremsa spises opp ganske fort, men billig og enkel å skifte ut.
Og da er sykkelen klar for ny sesong, det må bare bli litt mere sommer først.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart ka dag som helst
Fredag 16.mai fikk æ endelig sykkeln ut på veien for første gang i år.
Var tidlig ferdig på jobb, og været var fint, over 5 grader og tørre veier.
Rett hjem, opp på mørkeloftet og hente ned dressen, stillongs og ullgenser og vaske visiret som skulle vært vaska i fjor høst.
Æ cruisa gjennom Alta og tok nye E& til Kåfjord.
Var spent på om sykkelen endelig skulle fungere skikkelig, og det gjør den ikke.
Mens den i fjor begynte å fuske og miste kraft på ca 7000 rpm, skjer det nå fra 5000. Artig.......
Motoren kutter og kommer litt igjen, skyter av og til. Kan ihverrtfall konstatere at nye pluggledninger ikke hjalp.
Og ledningene er helt sikkert ikke årsak til faenskapet heller.
Vel, det er bare å prøve og ressonere seg frem til årsaken.
Hva kan bli verre av seg sjøl på en sykkel som står parkert ?
Æ e ganske sikker på at det e noe galt med bensintilførselen, for fuskinga kom konsekvent over 5000 rpm uavhengig av stillinga på gasspjeldene.
Gassen var forresten blitt velddig lett og fin med ny wire, hadde enda responsen vært like bra.
Får begynne med det enkleste, det kan jo være så latterlig enkelt som at bensinkrana e grodd igjen.
Var tidlig ferdig på jobb, og været var fint, over 5 grader og tørre veier.
Rett hjem, opp på mørkeloftet og hente ned dressen, stillongs og ullgenser og vaske visiret som skulle vært vaska i fjor høst.
Æ cruisa gjennom Alta og tok nye E& til Kåfjord.
Var spent på om sykkelen endelig skulle fungere skikkelig, og det gjør den ikke.
Mens den i fjor begynte å fuske og miste kraft på ca 7000 rpm, skjer det nå fra 5000. Artig.......
Motoren kutter og kommer litt igjen, skyter av og til. Kan ihverrtfall konstatere at nye pluggledninger ikke hjalp.
Og ledningene er helt sikkert ikke årsak til faenskapet heller.
Vel, det er bare å prøve og ressonere seg frem til årsaken.
Hva kan bli verre av seg sjøl på en sykkel som står parkert ?
Æ e ganske sikker på at det e noe galt med bensintilførselen, for fuskinga kom konsekvent over 5000 rpm uavhengig av stillinga på gasspjeldene.
Gassen var forresten blitt velddig lett og fin med ny wire, hadde enda responsen vært like bra.
Får begynne med det enkleste, det kan jo være så latterlig enkelt som at bensinkrana e grodd igjen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Her er et bilde fra fredagens tur.
Kåfjordbrua på nye E6 inn mot Alta. Det var denne veien den forrige regjeringa vedtok å finasiere med bompenger, og den første bomstasjonen
Solvik Olsen fikk lagt ned. Før den blei åpna..
Vel, ingen har klaga over det vedtaket, så langt.
Kåfjordbrua på nye E6 inn mot Alta. Det var denne veien den forrige regjeringa vedtok å finasiere med bompenger, og den første bomstasjonen
Solvik Olsen fikk lagt ned. Før den blei åpna..
Vel, ingen har klaga over det vedtaket, så langt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Fy faen for et dårlig bilde !
Bildet i mitt forrige innlegg må være absolutt lavmål, æ burde egentlig sletta det, men da kan jo ingen se bildet og være enig i at det er dårlig. Riktig tenkt ?
Sykkelen har stått urørt siden 16.mai.
Både pga været, 0-5 grader er ikke sykkelvær for meg, og at mopeden ikke går som den skal.
Får vel kreke meg ut å gjøre noe med det i løpet av uka, det er motorsykkelens dag førskommende lørdag, og der kan æ ikke stille opp med et vrak........
Hvis æ ikke bare legg den ut for salg til høystbydende, burde klare å få minst 20tusen.
Får vel vente med å bestemme meg til en dag humøret e litt bedre.
Helt sikkert er det uansett at Norgestreffet går i dass for min del
Og humøret blir ikke bedre av den grunn.....
Nei, på tide å komme meg i seng, det hjelper ikke å sitte her å lire av meg negativt skitprat.
Bildet i mitt forrige innlegg må være absolutt lavmål, æ burde egentlig sletta det, men da kan jo ingen se bildet og være enig i at det er dårlig. Riktig tenkt ?
Sykkelen har stått urørt siden 16.mai.
Både pga været, 0-5 grader er ikke sykkelvær for meg, og at mopeden ikke går som den skal.
Får vel kreke meg ut å gjøre noe med det i løpet av uka, det er motorsykkelens dag førskommende lørdag, og der kan æ ikke stille opp med et vrak........
Hvis æ ikke bare legg den ut for salg til høystbydende, burde klare å få minst 20tusen.
Får vel vente med å bestemme meg til en dag humøret e litt bedre.
Helt sikkert er det uansett at Norgestreffet går i dass for min del


Og humøret blir ikke bedre av den grunn.....
Nei, på tide å komme meg i seng, det hjelper ikke å sitte her å lire av meg negativt skitprat.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Om du ser bort fra at du kuttet litt av bakhjulet, at skyggen ikke ble med noe som hadde skapt litt dybde så er det eneste å utsette på bildet broen ikke kommer skikkelig frem, at du selv ikke er med i ett av speilene og at farvene er litt blasse.Jompa skrev:Fy faen for et dårlig bilde !
Bildet i mitt forrige innlegg må være absolutt lavmål, æ burde egentlig sletta det, men da kan jo ingen se bildet og være enig i at det er dårlig. Riktig tenkt ?
Men at sykkelen ikke går skikkelig, dét er ergelig!
Hele Norge, for å si det slik, håper du finner feilen!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Et dårlig bilde kan man leve med,men at man ikke finner feilen på kawaen er kjipt.Håper på en snarlig løsning. 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Jepp. Vel, æ får prøve å gjøre en innsats for landet, å finne den forbanna feilen. Det passe fint i dag når det er helligdag.tagesk skrev:
Men at sykkelen ikke går skikkelig, dét er ergelig!
Hele Norge, for å si det slik, håper du finner feilen!
[TaSK]
Så sant som det er sagt, den bør bare være klar til lørdag, for da er det motorsykkelens dag.Sprint skrev:Et dårlig bilde kan man leve med,men at man ikke finner feilen på kawaen er kjipt.Håper på en snarlig løsning.
Må huske å lade batteriet til fotoapparatet også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen

Funker bryteren til sidestøtta ordentlig?
På en GPz750 jeg hadde for mange år siden, virket den som en turtallsperre.
Vibrasjoner over et bestemt turtall utløste dette.
Kortsluttet ledningene og da funket sykkelen ordentlig

If it ain't broke, I'll break it.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
På min Z1000 hadde jeg hull i membranet i bensinkrana. Da fikk sykkelen bensin direkte inn på nr 3, der vacuumet blei tatt fra.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Oj, det ble mye å svare på.
Bryteren til støtta fugerer som den skal. Kjøpte den ny i fjor, og sykelen fuska før bryteren ble montert.
Det er manuell bensinkan på GPz,en.
Når man skrur på tenninga starter bensinpumpa og går i ca 5 sek for å lade opp trykk i innsprøytingssystemet.
Med vakumkran hadde det ikke fungert.
Æ kjørte en prøvetur i kveld og motoren fuska og småkutta hele tida. Umulig å få over 5000 omdr.
Og det ble bare verre ettersom æ kjørte.
Måtte en tur innom Statoilbenken, der det satt en hel gjeng.
"Du ser så deppa ut, har du enda feil på sykkelen ?'
Var det en som spurte, med et digert glis.
"E det nokka du vil snakke om ?"
Æ satt ikke der så lenge.
På hjemturen gikk sykkelen som ræva, så da æ kom hjem bar det rett i garasjen.
Æ mistenkte bensinpumpa/ trykkregulatorn, tilbakslagsventilen i tanken eller TPS-innstillinga.
Tappa tanken tom, tok ut tilbakeslagsventilen som virka helt i orden, kobla manometer mellom pumpa og regulatorn.
Trykket er 2,2 bar og nærmere 2,5 med full gass. Nå kan det hende at trykket når 2,5 bar, men manometeret var litt tregt i bevegelse og æ like ikke å ruse motoren på tomgang.
Iflg boka skulle bensintrykket vært 2,3 bar, men det er nok ikke der feilen ligger
Sjekka plugger, kolsvart av sot, og begynte å stille TPS som så mange gang før.
Kjørte motoren på ca 2500 mens æ vred forsiktig på TPSen, både mot magrere og feitere blanding.
Det ble ganske varmt etterhvert, og med veldig gjerrig blanding begynte motoren å protestere for alvor.
Det smalt så kraftig i eksospotta at æ fikk øresus og trodde først at motoren va havarert.
Det var bare såvidt æ torde å starte den etterpå.
Mulig at det var noe sot som var begynt å gløde. Fant til slutt ei innstilling som kan fungere.
Ser at æ har begynt tre linjer på rad med "Det".
I morra blir det ny prøvekjøring, og skikkelig vask til motorsykkelens dag på lørdag.
Bryteren til støtta fugerer som den skal. Kjøpte den ny i fjor, og sykelen fuska før bryteren ble montert.
Det er manuell bensinkan på GPz,en.
Når man skrur på tenninga starter bensinpumpa og går i ca 5 sek for å lade opp trykk i innsprøytingssystemet.
Med vakumkran hadde det ikke fungert.
Æ kjørte en prøvetur i kveld og motoren fuska og småkutta hele tida. Umulig å få over 5000 omdr.
Og det ble bare verre ettersom æ kjørte.
Måtte en tur innom Statoilbenken, der det satt en hel gjeng.
"Du ser så deppa ut, har du enda feil på sykkelen ?'
Var det en som spurte, med et digert glis.

Æ satt ikke der så lenge.
På hjemturen gikk sykkelen som ræva, så da æ kom hjem bar det rett i garasjen.
Æ mistenkte bensinpumpa/ trykkregulatorn, tilbakslagsventilen i tanken eller TPS-innstillinga.
Tappa tanken tom, tok ut tilbakeslagsventilen som virka helt i orden, kobla manometer mellom pumpa og regulatorn.
Trykket er 2,2 bar og nærmere 2,5 med full gass. Nå kan det hende at trykket når 2,5 bar, men manometeret var litt tregt i bevegelse og æ like ikke å ruse motoren på tomgang.
Iflg boka skulle bensintrykket vært 2,3 bar, men det er nok ikke der feilen ligger

Sjekka plugger, kolsvart av sot, og begynte å stille TPS som så mange gang før.
Kjørte motoren på ca 2500 mens æ vred forsiktig på TPSen, både mot magrere og feitere blanding.
Det ble ganske varmt etterhvert, og med veldig gjerrig blanding begynte motoren å protestere for alvor.
Det smalt så kraftig i eksospotta at æ fikk øresus og trodde først at motoren va havarert.
Det var bare såvidt æ torde å starte den etterpå.
Mulig at det var noe sot som var begynt å gløde. Fant til slutt ei innstilling som kan fungere.
Ser at æ har begynt tre linjer på rad med "Det".
I morra blir det ny prøvekjøring, og skikkelig vask til motorsykkelens dag på lørdag.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
The King of superbikes, the 11-second bike er tilbake
Æ starta veldig optimistisk ut i 7-tida i kveld, 21 grader og flott vær. Trudde sykkelen fungerte i nesten 10 minutt, helt til motoren var skikkelig varm.
Da starta fuskinga igjen. Men som den framsynte of godt forberedte fyren æ e, hadde æ med meg skrujern.
Stoppa på en utkjørsel og skulle stille TPSen på litt feitere blanding og oppdage at det renner bensin fra returslangen. Eller tilbakeslagsventilen.
Ganske mye også. Æ va omtrent 2 mil hjemmefra og trivdes mildt sagt ikke.
Nåvel, det va ikke annet å gjøre enn å lure meg forsiktig hjem, æ regna med at det skulle bli full fyr under tanken ka øyeblikk som helst, men det gikk bra.
Vel hjemme var det bare å få tømt tanken og tetta lekkasjen. En kobberring gjorde susen. Den gamle pakninga så forresten mistenkelig ut som de man finner
i div. vannrørskoblinger. Lure på hvilken gjøk som har satt den dit
Æ tok ikke sjansen på å kjøre inn i garasjen. parkerte ute.
Siden æ først oppdaga at sykkelen ikke tålte turtall, har æ trudd at den fikk for lite bensin.
I går gikk det opp for meg at det kanskje var motsatt. Æ har ikke sett så svarte plugger siden en kompis fylte en halv tank diesel på mopeden.
Vridde TPSen enda ørlite grann lenger mot magrere blanding og var klar for testing.
Æ kom ikke mer enn noen hundre meter før rødlampa og dfi-lampa begynte å blinke. Kom meg såvidt hjem og fikk lest av feilkoden og sjekka mot
boka. Tempsensor for motortemperatur. Kabelskoen hadde løsna fra sensoren.
Enda en tur utpå veien, og nå så det det ut som det begynte å skje ting. Æ kunne kjøre helt til 6000 omdr uten fusking.
Kneip inn enda litt til på bensina, og da skjedde det som må kunne kalles " Jompas månelanding" .
Tja, landing og landing.. Æ tok helt av.
Æ hadde nesten glemt det herlige skyvet fra 5000 omdr og det syke kicket fra 8000 til rødstreken.
Raste rett forbi rødstreken på 2 gear, heldigvis er det turtallsperre på 10500.
9500 omdr på 3. gear var null problem, samme voldsomme skyv på toppen av skalaen. Fy faen.
Hvem trenger vel lineær effektkurve?
Som bonus kan æ nå slippe turtallet helt ned på 1600 omdr i femte gear, det blir 50 km/h, vri full rulle og akselerere helt uten rykk og napp.
Det blei ikke bare råkjøring i kveld, æ tok meg tid til å stoppe å knipse litt bilder også.
Her er er ett nytt bilde av Kåfjordbrua, tatt i kveld.
Og litt av Altafjorden i midnattsol.
Oi, på tide å komme meg i seng.
Må tidlig opp i morra å vaske sykkelen til motorsykkelens dag. Kan ikke stille opp der med skitten sykkel.

Æ starta veldig optimistisk ut i 7-tida i kveld, 21 grader og flott vær. Trudde sykkelen fungerte i nesten 10 minutt, helt til motoren var skikkelig varm.
Da starta fuskinga igjen. Men som den framsynte of godt forberedte fyren æ e, hadde æ med meg skrujern.
Stoppa på en utkjørsel og skulle stille TPSen på litt feitere blanding og oppdage at det renner bensin fra returslangen. Eller tilbakeslagsventilen.
Ganske mye også. Æ va omtrent 2 mil hjemmefra og trivdes mildt sagt ikke.
Nåvel, det va ikke annet å gjøre enn å lure meg forsiktig hjem, æ regna med at det skulle bli full fyr under tanken ka øyeblikk som helst, men det gikk bra.
Vel hjemme var det bare å få tømt tanken og tetta lekkasjen. En kobberring gjorde susen. Den gamle pakninga så forresten mistenkelig ut som de man finner
i div. vannrørskoblinger. Lure på hvilken gjøk som har satt den dit

Æ tok ikke sjansen på å kjøre inn i garasjen. parkerte ute.
Siden æ først oppdaga at sykkelen ikke tålte turtall, har æ trudd at den fikk for lite bensin.
I går gikk det opp for meg at det kanskje var motsatt. Æ har ikke sett så svarte plugger siden en kompis fylte en halv tank diesel på mopeden.
Vridde TPSen enda ørlite grann lenger mot magrere blanding og var klar for testing.
Æ kom ikke mer enn noen hundre meter før rødlampa og dfi-lampa begynte å blinke. Kom meg såvidt hjem og fikk lest av feilkoden og sjekka mot
boka. Tempsensor for motortemperatur. Kabelskoen hadde løsna fra sensoren.
Enda en tur utpå veien, og nå så det det ut som det begynte å skje ting. Æ kunne kjøre helt til 6000 omdr uten fusking.
Kneip inn enda litt til på bensina, og da skjedde det som må kunne kalles " Jompas månelanding" .
Tja, landing og landing.. Æ tok helt av.
Æ hadde nesten glemt det herlige skyvet fra 5000 omdr og det syke kicket fra 8000 til rødstreken.
Raste rett forbi rødstreken på 2 gear, heldigvis er det turtallsperre på 10500.
9500 omdr på 3. gear var null problem, samme voldsomme skyv på toppen av skalaen. Fy faen.
Hvem trenger vel lineær effektkurve?
Som bonus kan æ nå slippe turtallet helt ned på 1600 omdr i femte gear, det blir 50 km/h, vri full rulle og akselerere helt uten rykk og napp.
Det blei ikke bare råkjøring i kveld, æ tok meg tid til å stoppe å knipse litt bilder også.
Her er er ett nytt bilde av Kåfjordbrua, tatt i kveld.
Og litt av Altafjorden i midnattsol.
Oi, på tide å komme meg i seng.
Må tidlig opp i morra å vaske sykkelen til motorsykkelens dag. Kan ikke stille opp der med skitten sykkel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Olav K
- Innlegg: 2669
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: GYLLENE TIDER, sesongstart og rett tilbake til garagen
Fantastisk, endelig får du orden på sykkelen... blir vel ikke å selge den nå?Jompa skrev:The King of superbikes, the 11-second bike er tilbake![]()
Æ starta veldig optimistisk ut i 7-tida i kveld, 21 grader og flott vær. Trudde sykkelen fungerte i nesten 10 minutt, helt til motoren var skikkelig varm.
Da starta fuskinga igjen. Men som den framsynte of godt forberedte fyren æ e, hadde æ med meg skrujern.
Stoppa på en utkjørsel og skulle stille TPSen på litt feitere blanding og oppdage at det renner bensin fra returslangen. Eller tilbakeslagsventilen.
Ganske mye også. Æ va omtrent 2 mil hjemmefra og trivdes mildt sagt ikke.
Nåvel, det va ikke annet å gjøre enn å lure meg forsiktig hjem, æ regna med at det skulle bli full fyr under tanken ka øyeblikk som helst, men det gikk bra.
Vel hjemme var det bare å få tømt tanken og tetta lekkasjen. En kobberring gjorde susen. Den gamle pakninga så forresten mistenkelig ut som de man finner
i div. vannrørskoblinger. Lure på hvilken gjøk som har satt den dit![]()
Æ tok ikke sjansen på å kjøre inn i garasjen. parkerte ute.
Siden æ først oppdaga at sykkelen ikke tålte turtall, har æ trudd at den fikk for lite bensin.
I går gikk det opp for meg at det kanskje var motsatt. Æ har ikke sett så svarte plugger siden en kompis fylte en halv tank diesel på mopeden.
Vridde TPSen enda ørlite grann lenger mot magrere blanding og var klar for testing.
Æ kom ikke mer enn noen hundre meter før rødlampa og dfi-lampa begynte å blinke. Kom meg såvidt hjem og fikk lest av feilkoden og sjekka mot
boka. Tempsensor for motortemperatur. Kabelskoen hadde løsna fra sensoren.
Enda en tur utpå veien, og nå så det det ut som det begynte å skje ting. Æ kunne kjøre helt til 6000 omdr uten fusking.
Kneip inn enda litt til på bensina, og da skjedde det som må kunne kalles " Jompas månelanding" .
Tja, landing og landing.. Æ tok helt av.
Æ hadde nesten glemt det herlige skyvet fra 5000 omdr og det syke kicket fra 8000 til rødstreken.
Raste rett forbi rødstreken på 2 gear, heldigvis er det turtallsperre på 10500.
9500 omdr på 3. gear var null problem, samme voldsomme skyv på toppen av skalaen. Fy faen.
Hvem trenger vel lineær effektkurve?
Som bonus kan æ nå slippe turtallet helt ned på 1600 omdr i femte gear, det blir 50 km/h, vri full rulle og akselerere helt uten rykk og napp.
Det blei ikke bare råkjøring i kveld, æ tok meg tid til å stoppe å knipse litt bilder også.
Her er er ett nytt bilde av Kåfjordbrua, tatt i kveld.
Og litt av Altafjorden i midnattsol.
Oi, på tide å komme meg i seng.
Må tidlig opp i morra å vaske sykkelen til motorsykkelens dag. Kan ikke stille opp der med skitten sykkel.
Grattis med friskmeldt sykkel, håper å lese flere innlegg fra deg på tur, og se bilder fra Finnmark:)
Har jobba i Hammerfest i ett par år, elsket det om sommeren og "hatet" om vinteren

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;