Hva er din favorittmotor?
Re: Hva er din favorittmotor?
Er glad i VFR1200'en min sin V4. Spesielt med Akrapovic. Skikkelig grom brumlelyd på lavt turtall, samtidig som den snerrer og brøler skikkelig dersom man drar på.
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Sent fra min C6903 via Tapatalk
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hva er din favorittmotor?
Er vældig gla i Intrudermottorn,nå ha n ført meg trygt fram 40 000 km uten problemer ta nåå slag,itte bruke`n olje overhodet !!
Men je sjifte framdækk nyss,nåå amrikansk ræl je itte veit navn på..

Men je sjifte framdækk nyss,nåå amrikansk ræl je itte veit navn på..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Hva er din favorittmotor?
Bergen Diesel B32:40-L9 medium speed dieselmotor...
4500kW, 750rpm
Men dette er vel kanskje om motorsykler, så da må d bli Triumph sin triple. Har thumper, men liker bedre triplen...
Sent from my Galaxy S3

Men dette er vel kanskje om motorsykler, så da må d bli Triumph sin triple. Har thumper, men liker bedre triplen...
Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
Det medfører riktighet.... men med tanke på hvor lett den er å skru på, serve, ytelse og pålitlighet er dette beste motoren jeg har vært bortiKawagutten skrev:Ja på en ...gummibåt så går jo den braLordShaft skrev:Yamaha 9,9![]()

- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Hva er din favorittmotor?
Min favoritt motor er den som aldri går i stykker og yter masse akkurat der og når jeg trenger det
Men så langt har jeg likt V-Twin, Trippel, Tuono RSV4 sin 4-cyl motor og endunkere
Blir sikkert noen favoritter ettervert som jeg blir mer erfaren

Men så langt har jeg likt V-Twin, Trippel, Tuono RSV4 sin 4-cyl motor og endunkere
Blir sikkert noen favoritter ettervert som jeg blir mer erfaren

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hva er din favorittmotor?
Siden vi er på viddene her, er min absolutte favoritt Ford sin 6,8 liters V10 motor. Har hatt flere, og får tårer i øya når jeg tenker på de.. 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
Hvorfor er vi på viddene, jada....er et mcforum og tråd i mc aktuelt, men motor er motor 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hva er din favorittmotor?
Kunne jo sagt dieselversjonen 7,3 liters V8, men det får da være måte på...LordShaft skrev:Hvorfor er vi på viddene, jada....er et mcforum og tråd i mc aktuelt, men motor er motor

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er din favorittmotor?
Volvo sin B-22. Kunne skru på den i blinde :)
Men når det kommer til Mc, Honda V4 så klart, men det er vel ikke noen stor hemmelighet.
Men når det kommer til Mc, Honda V4 så klart, men det er vel ikke noen stor hemmelighet.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39755
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er din favorittmotor?
Et par artige V-motor konsept for oss som har sans for slike motorer.
Den ene funker rimelig greit, virker det som, dømt ut fra hva man ser på video'en.
Den andre med kun to sylindre er kanskje noe mer tvilsom...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ANwiN2jAa3s[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ND4EA0dnAM8[/video]
Den ene funker rimelig greit, virker det som, dømt ut fra hva man ser på video'en.
Den andre med kun to sylindre er kanskje noe mer tvilsom...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ANwiN2jAa3s[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ND4EA0dnAM8[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er din favorittmotor?
Om det er snakk om LYD, og bare det, så blir det nok 2 Takt 60 hk Rubb. :-)
Og siden det er så mye snakk om lyd her, så har vel det fleste hørt om Harley Davidson sin patent på lyd'n.....
En versjon her: http://www.straightdope.com/columns/rea ... otorcycles" onclick="window.open(this.href);return false;
Men som tittelen her sier så er det "favoritt Motor" den spør etter. Og siden dette er ett MC forum, så blir det nok V-Twin som gjelder for min del.
Og da er det høyt dreiemoment på lave turtall som gjelder. Noe som gir ordentlig fra spark ut av svingene i bratte oppoverbakker, bekreftende "dunking" når man drar på, behagelig lyd bilde på langtur og minimalt med giring, stilig og solid konstruksjon og dersom den da også er luftkjølt, ja så blir jo lyden bare enda bedre. Må ha det, bare MÅ HA DET

Og siden det er så mye snakk om lyd her, så har vel det fleste hørt om Harley Davidson sin patent på lyd'n.....
En versjon her: http://www.straightdope.com/columns/rea ... otorcycles" onclick="window.open(this.href);return false;
Men som tittelen her sier så er det "favoritt Motor" den spør etter. Og siden dette er ett MC forum, så blir det nok V-Twin som gjelder for min del.
Og da er det høyt dreiemoment på lave turtall som gjelder. Noe som gir ordentlig fra spark ut av svingene i bratte oppoverbakker, bekreftende "dunking" når man drar på, behagelig lyd bilde på langtur og minimalt med giring, stilig og solid konstruksjon og dersom den da også er luftkjølt, ja så blir jo lyden bare enda bedre. Må ha det, bare MÅ HA DET


- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Hva er din favorittmotor?
Sist redigert av Voodoodoo den 06 jun 2014, 00:36, redigert 1 gang totalt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hva er din favorittmotor?
Har alltid hatt sans for Alfa Romeo motorer, min første bil vare en 2+2 Berlina 1750 69 modell
Den hadde doble overliggende kamaksler, 2 doble weberforgassere, 5 trinns girkasse, skivebremser på alle hjul, servo selvsagt, videre hadde den løse sylinderforinger, motoren var av aluminium osv I tillegg hadde den en eksosmanifold du kun så på sportsbiler
1750 (1779 ccm) var i utgangspunktet bygget på samme lest som 1290 motoren til Alfa som kom i 1953\54 og var omtrent helt lik bortsett fra størrelse..1300 var utrolig fin, hadde over 100 gamp... den også
Var en Italiener i Oslo som synka gasserne ....men det var sånn jeg lærte å synke sjøl...og ikke minst skru...Hadde en Lancia også, samme greia, du måtte skru....men de gikk fælt..
Lancian var såpass moderne at den hadde 1 forgasser fra Solex...
Når det gjelder MC må jeg dra fram Honda... RC166..
250 CCM og 6 sylindre, en masterpiece av ingeniørkunst, hver sylinder med volum på 41 ccm...og når vi snakker lyd...
....fantastisk liten motor...
Bare hør:
https://www.youtube.com/watch?v=o57JwibqCb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Den hadde doble overliggende kamaksler, 2 doble weberforgassere, 5 trinns girkasse, skivebremser på alle hjul, servo selvsagt, videre hadde den løse sylinderforinger, motoren var av aluminium osv I tillegg hadde den en eksosmanifold du kun så på sportsbiler
1750 (1779 ccm) var i utgangspunktet bygget på samme lest som 1290 motoren til Alfa som kom i 1953\54 og var omtrent helt lik bortsett fra størrelse..1300 var utrolig fin, hadde over 100 gamp... den også
Var en Italiener i Oslo som synka gasserne ....men det var sånn jeg lærte å synke sjøl...og ikke minst skru...Hadde en Lancia også, samme greia, du måtte skru....men de gikk fælt..

Når det gjelder MC må jeg dra fram Honda... RC166..
250 CCM og 6 sylindre, en masterpiece av ingeniørkunst, hver sylinder med volum på 41 ccm...og når vi snakker lyd...

Bare hør:
https://www.youtube.com/watch?v=o57JwibqCb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori
Re: Hva er din favorittmotor?
Hva med
The BRM V16 Mk2.
The stats alone for this car make for awesome reading:
• 16 cylinders
• 1.5 litres
• Twin superchargers
• Methanol fueled
• Disc brakes front and rear
• Fully independent suspension
• Weighing in at less than 650kg
All of this equating to as near as makes no difference 600hp.
Read that again -- 600hp. Through tyres barely 5 inches wide.
You have to wonder how it was possible to produce a car like this in 1953.
http://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8
Hør på lydklippet.... Hvis du er mann og ikke får kløe etter å ha hørt på denne motoren så kan du bare bytte kjønn.
Men tilbake til motorsykkel motor.
Min erfaring ut i fra sykler jeg har/hatt og testet.
1 dunker,rap i starten. Men rister mye i lav turtall.
90 graders twin har nice lyd, del vibrasjoner i bunn. Men godt dreimoment.
paralell twin mindre vibrasjoner ellers mye likt som over.
rekke4, nesten uten vibrasjon dårligere bunndrag men eksploderer når vi passerer 9000 rpm
Så hva synes jeg er best? det kommer helt ann på dagsformen :) da er det bare å komme seg ut å vri rulla til det ikke går mer
The BRM V16 Mk2.
The stats alone for this car make for awesome reading:
• 16 cylinders
• 1.5 litres
• Twin superchargers
• Methanol fueled
• Disc brakes front and rear
• Fully independent suspension
• Weighing in at less than 650kg
All of this equating to as near as makes no difference 600hp.
Read that again -- 600hp. Through tyres barely 5 inches wide.
You have to wonder how it was possible to produce a car like this in 1953.
http://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8
Hør på lydklippet.... Hvis du er mann og ikke får kløe etter å ha hørt på denne motoren så kan du bare bytte kjønn.


Men tilbake til motorsykkel motor.
Min erfaring ut i fra sykler jeg har/hatt og testet.
1 dunker,rap i starten. Men rister mye i lav turtall.
90 graders twin har nice lyd, del vibrasjoner i bunn. Men godt dreimoment.

paralell twin mindre vibrasjoner ellers mye likt som over.
rekke4, nesten uten vibrasjon dårligere bunndrag men eksploderer når vi passerer 9000 rpm

Så hva synes jeg er best? det kommer helt ann på dagsformen :) da er det bare å komme seg ut å vri rulla til det ikke går mer

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Hva er din favorittmotor?
RC166 er en klar 2-hjulsfavoritt ja. Hårete 250 6-er som varvet 18' i 66'
Vant 10 av 10 løp i 66'
Her har dere en time og førti min med mcporno... på Japansk:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=7d3hdDgFMrQ[/video]
Kjønner ikke heeelt språket men
BRM V-16 ja.. Sto i pitboksen på Nurburgring en sommerdag i 09 og hørte de fyre opp Nick Mason sin.. Liker Pink Floyd jeg men musikken fra en kompressormata V16 på 1,5l og over 500 hk i fin flyt på banen topper det lett.
Å sitte på tribunen og se&høre pådraget ut av bitkurve og gjennom Harzenbechts-bogen gjorde iallefall meg "comfortably numb"
[video]https://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8[/video]
Vant 10 av 10 løp i 66'
Her har dere en time og førti min med mcporno... på Japansk:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=7d3hdDgFMrQ[/video]
Kjønner ikke heeelt språket men

BRM V-16 ja.. Sto i pitboksen på Nurburgring en sommerdag i 09 og hørte de fyre opp Nick Mason sin.. Liker Pink Floyd jeg men musikken fra en kompressormata V16 på 1,5l og over 500 hk i fin flyt på banen topper det lett.
Å sitte på tribunen og se&høre pådraget ut av bitkurve og gjennom Harzenbechts-bogen gjorde iallefall meg "comfortably numb"
[video]https://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8[/video]
Artificial intelligence is no match for natural stupidity