Sony Z2
Du mener alle de smale bygdeveiene som før var 50, som når har blitt breie og fine, med fortau fotgjengeroverganger, fartsdumper og blitt 30...?mortenolb skrev:Det med å senke alle fartsgrenser med 10 er vel noe forrige samferdselsminister fant på?
Her i Vestfold har det skjedd parallelt med å forbedre kvaliteten på veien.
Det der har jeg også lurt litt på, når den nye veien etterhvert blir 110, så burde det være mulig å gjeninnføre 70, men den som lever får se...mortenolb skrev:Evt. Strekningene langs gamle e18 hvor det var 70, hvor dem fiksa veien mens nye e18 ble ferdigstilt, og fartsgrensa ble satt ned til 50.
Jeg er spent på hva resultatet blir på Sem. Jeg tror motivet dems er å bruke så lang tid som mulig på utbedringa, sånn at folk glemmer hva fartsgrensa var før. De vil jo klart ha ned fartsgrensa sånn at det blir mindre attraktivt for folk å kjøre utenom bommen.
Kjenner til problemet, uten at jeg har dårlig tid i lastebilen jeg sitter i. Flere av dumpene i 40sonene i Sandefjord må jeg faktisk ned i rundt 20 for at det skal være nogenlunde behagelig å kjøre over.LordShaft skrev:De fartsdumpene der er du helt nødt til å slakke ned til 40 - 50 med lastebil... Personbil klarer du 60 men det er ikke å anbefale for komforten. Det er faen meg hinsides all fornuft... Hva er poenget med disse humpene og senke fartsgrensen? Er ikke akkurat som det er noen alternativ vei å kjøre heller
Sony Z2