Min første nestenulykke med et rasshøl!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Min første nestenulykke med et rasshøl!

Legg inn av Bjerknez »

I dag starter jeg sykkelen kl. 06:15 for å kjøre på jobb og alt gikk utmerket som vanlig helt til jeg kom til den store rundkjøringen ved broa i Fredrikstad. Jeg blinket meg ut og der ser jeg det kommer en bil i stor fart som ganske sikkert ikke har sett meg som skal inn i rundkjøringen. Jeg bestemmer meg for å gi gass da bremsing i sving på våt asfalt ikke ville gjort saken bedre der og da. Han bråbremset akkurat i det jeg dro på og jeg gikk klar av han med kun en halvmeter.

Jaja tenkte jeg, slikt kan jo skje så jeg bare kjørte videre opp broe med han bak meg. Så begynte han å ligge ufyselig nærme meg. Jeg tenkte..okay..han er sikkert irritert for at jeg dro på etc. så jeg valgte å kjøre på litt for å riste han av meg men han hang på klin oppi meg. Jeg måtte stoppe ved neste rundkjøring over broa og da stoppet han så nære meg at jeg mistenker at han toutshet borti meg. Jeg klarte ikke å dy meg og viste en håndbevegelse med trykkende hånd om at han skulle holde avstand.

Dette gjorde han tydeligvis enda mer provosert og neste rundkjøring så kjørte han så nerme at jeg kjente han toutchet borti sykkelen.

Da forsvant ALT jeg hadde av tolmodighet og mind control. Rett forran rundkjøringen der han kom borti meg satt jeg sykkelen på støtta jeg kløyv av sykkelen i bestemt tempo og gikk bestemt bort til førervinduet og banket på ruten med knoken. Da viftet han med hendene og viste meg tommelen opp som om alt skulle liksom være bra. Jeg ba han rulle ned vinduet og sa bestemt til han at jeg krevde en real unskyldning, hvis ikke ble det anmeldelse på stedet da jeg hadde skiltnummeret hans etc. Da beklaget han på det sterkeste og at han hadde vert litt kjapp på labben.

Jeg var fortsatt skjelven av sinne og sa at unskyldningen mottas. Jeg fortalte han før jeg kjørte hvor idiot han egentlig var og og han ble helt spak og unskyldte seg nok en gang. Da var han tydeligvis ganske spak og det virket nesten som om han fikk tårer i øynene.

Jeg sa at jeg annslo saken som "oppklart" og at jeg skulle sette meg på sykkelen å kjøre. Da kom han plutselig ut av bilen mens jeg gikk mot sykkelen (midt i krysset) og da tenkte jeg at nå gjelder det bare å gi fra seg et svingslag med MC hanskene på, men han satte seg bare på huk bak sykkelen for å se om det ble skader. Det var ingen skader overhodet og mens han satt der så så jeg en helt annen fyr. Han var plutselig ikke drittsekk lenger, men en angrende og lei seg bilist som ville gjøre opp for seg.

Fortsatt var jeg sjelven av sinne, men prøvde og holde meg på matta. Jeg sa at det beste han kunne gjøre der og da var å sette seg i bilen og kjøre pent av gårde og holde seg langt unna meg. Det gjorde han. Han gikk mot bilen og kjørte VELDIG pent av gårde. Han hilset på meg når han kjørte og det virket faktisk ut som at jeg hadde klart å gi han en lærepenge.

Jeg sitter fortsatt her i litt sinne, men det jobber jeg nok av meg ganske fort får vi håpe :thumleft

Ahh... må ta meg en kaffe nå...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Min første nestenulykke med et rasshøl!

Legg inn av Intruder »

Har vært borti slike....og er av og til der selv også...Har faktisk vært det da jeg skulle ut av en parkeringsplass og så en bil med påslått blinklys ca femti meter unna,og kjørte ut i veien...Plutselig tuta gullhøna som f...,hu skulle ikke svinge av før neste kryss hu... :prop:

Opplyste henne om at du setter ikke på blinklyset i Brumunddal om du skal svinge av E 6 på Nordkinnhalvøya...

Og PS Bjerknez,tenk om gubben hadde kjørt litt fortere.... :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Intruder skrev: Og PS Bjerknez,tenk om gubben hadde kjørt litt fortere.... :lol
Blir mye "tenk om" etter en slik episode, men hadde jeg bråbremset så hadde jeg kanskje fått bilen bak meg opp i hekken og ved en evt. velt midt i østfolds største og mest trafikkerte rundkjøring er ikke noe jeg prioriterte der og da... Så jeg valgte å helle dra på, noe som kaaaanskje reddet meg.

Men blir mye synsing i etterkant uansett.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Det er den del slike der ute dessverre. Antakelig et økende antall.

Noen entrer trafikken som en bokser entrer bokseringen. Full av adrenalin, her skal det vinnes!
Du gjorde en bra jobb der Bjerknez! Han kommer nok til å legge seg denne opplevelsen på minnet. Han var nok ikke vant til at noen kunne finne på å stoppe for å ta ham fatt.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Å bråbremse med gærningen helt oppi hekken ville vært lite klokt...godt det gikk bra....
...og han viste vel ihvertfall anger...men det hadde hjulpet lite hvis..såfall...dersom..om... :gk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kunne fort ha blitt en ulykke av det jeg opplevde 1. mai i år på rv. 4.
Når jeg leser din reaksjon, Bjerknez, hadde jeg en av det samme slaget ved denne hendelsen.
Og det som skjedde hendte på vei hjem fra Mjøsa Rundt turen. Mellom Gran og Lunner på rv. 4, akkurat der det er noen slake svinger, sto det en Mercedes på en bussholdeplass med blinklys på til venstre, med fronten retning sør. Dvs. mot Lunner/Oslo, samme kjøreretning som den jeg hadde.
Jeg tolket dette signalet som at bilføreren skulle videre sørover, og slakket litt av på farten for å la ham komme utpå.
Det fyren gjorde var å sette bilen i bevegelse og gjorde en bråsving mot venstre - i ferd med å ta en U-sving!
Og hadde det kommet biler imot ville det helt klart endt med en kollisjon.
Men helkdigvis sviktet ikke Brembo og hodet ble holdt kaldt. Så det endte med at jeg stoppet en halv meter foran en bilfører med vidåpne øyne da han endelig fikk øye på meg.

Sykkelen ble satt på støtta, og bestemt gange i sort skinndress og sort hjelm på hodet mot bilføreren som hadde funnet ut at det var lurt å rygge tilbake i busslomma. Og der ble vedkommende voksenopplært på en svært tydelig måte. For å si det sånn...
En godt voksen mann som unnskyldte seg så det holdt og som ble mindre og minsdre i førersetet i løpet av voksenopplæringen.

Av og til og kanskje ikke så rent sjeldent er det helt på sin plass med noen slike pedagogiske "stunts" ute i den praktiske trafikkhverdagen.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En ting er liksom å være uheldig og gjøre en feil som man selv er bevisst på i etterkant. Når man gjør dette så blir man automatisk litt "forsiktig" etterpå for å vise andre trafikanter at man gjorde noe dumt.

I mitt tillfelle skjedde det stikk motsatte og det var DET som satte sinnet mitt i kok. Jeg gjør feil i trafikken selv til tider og hvis jeg feks. skulle holde på og kjøre ned en fotgjenger ved et uhell så blir jeg ikke sint for at han/hun var der og begynner å forfølge personen.

Mannen jeg fikk et bekjentskap med hadde en oppførsel som ga meg mistanke om at han var noe ustabil og det var derfor jeg var klar for å veive til han med harde GoreTex knoker. Jeg er ikke noen slåsskjempe i det hele tatt, men man gjør dumt i å starte bråk med noen som har kroppen full av adrenalin, hjelm på hodet, og ellers fullt MC utstyr. :lol

Sånn... nå er jeg blid igjen :prf

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg har bare fått gratis visirvask i dag jeg... :prf I form av spylervæske fra bil foran som syns jeg kjørte for fort.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Jeg har bare fått gratis visirvask i dag jeg... :prf I form av spylervæske fra bil foran som syns jeg kjørte for fort.
Takket du han etterpå?

Spylerveske er jo ikke akkurat gratis så det hadde jeg tatt som et kompliment :lol

Brukeravatar
Snikendeugle

Bjerknez skrev:
Snikendeugle skrev:Jeg har bare fått gratis visirvask i dag jeg... :prf I form av spylervæske fra bil foran som syns jeg kjørte for fort.
Takket du han etterpå?

Spylerveske er jo ikke akkurat gratis så det hadde jeg tatt som et kompliment :lol
Jeg ga en tommel opp :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:
Takket du han etterpå?

Jeg ga en tommel opp :vs
Ta skiltnummeret på bilen neste gang. Søk opp eieren av bilen og send han en refillpose med spylerveske i posten. Så klart sender du den i oppkrav :lol

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Kjente aggresjonen bygge seg opp da jeg leste historien din. Glad det endte godt til tross :)

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Toven

Legg inn av Toven »

På tide med ækksen-cæm nå? :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har slikt kamera, men jeg er sløv til å bruke det. Blir liksom så mye styr på morgenkvisten :-)å

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Velkommen i klubben - er ikke alltid det hjelper med bråkete eksos, ref svar på min nesten ulykke tråd :)

Beundringsverdig at du turte å konfrontere han - takk for at du har gjort veien bittelitt tryggere for oss motorsyklister!

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Spylevæske fungerer utmerket mot mopeder ( og mc) som kliner seg opp i ræva når man kjører bil.
Har hørt at det svir som f...i øyan.
Og om ei passe dose med væske ikke gjør susen, har æ to kraftige halogenarbeidslys bak som kan brukes mot alle kjøretøy som prøve å snylte på dragsuget etter servicebilen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikendeugle

Jompa skrev:
Spylevæske fungerer utmerket mot mopeder ( og mc) som kliner seg opp i ræva når man kjører bil.
Har hørt at det svir som f...i øyan.
Og om ei passe dose med væske ikke gjør susen, har æ to kraftige halogenarbeidslys bak som kan brukes mot alle kjøretøy som prøve å snylte på dragsuget etter servicebilen.

Jeg mente faktisk at det var positivt med visirvask :thumleft . Kjører med visir, så det er lite som havner i øynene desverre :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Velkommen i klubben - er ikke alltid det hjelper med bråkete eksos, ref svar på min nesten ulykke tråd :)

Beundringsverdig at du turte å konfrontere han - takk for at du har gjort veien bittelitt tryggere for oss motorsyklister!
Glemte å svare på denne, så jeg tar det nå, hehe.

Det hjelper nok med bråkete eksos generelt sett, men man hører ikke denne så godt forfra når jeg ikke har noe gasspådrag. Når jeg først dro på så hørte han meg og da bremset han (selv om det var i seineste laget). Spørsmålet er hvordan det hadde gått hvis jeg IKKE hadde bråkete eksos... grøss og gru...

Dette er en erfaring som er viktig å ta med seg over på en ny sykkel som ikke bråker på langt nær så mye. :-)å

Jeg er egentlig en meget tolmodig mann som svært sjelden tyr til nevene. Men når noen direkte "truer" deg i trafikken og toutcher borti deg TO ganger med full viten, så forsvinner alt av hemninger hos meg vertfall. Der og da så hadde jeg ikke engang nølt med å gitt han tidenes svingslag og full av adrenalin og sint som jeg var kunne jeg også funnet på og sparket han mens han lå nede. Det strider mot all fornuft, men såpass vred var jeg faktisk. Han satt bak sykkelen min og nærmest gråt (hadde sjelvende stemme) og selv da syntes jeg ikke synd på fyren. I hodet mitt tenkte jeg liksom bare "nå sitter han på huk så nå er han et lett bytte".

Tror aldri jeg har vert så sint før og hadde han kjørt meg over ende og jeg hadde kunnet reist meg opp igjen så skal jeg love deg at fyren hadde fått tidenes lærepenge. merker nesten sinnet kommer tilbake når jeg skriver dette, men dette er min ærlige skildring av hendelsen. :-)å

Brukeravatar
Snikendeugle

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Velkommen i klubben - er ikke alltid det hjelper med bråkete eksos, ref svar på min nesten ulykke tråd :)

Det hjelper nok med bråkete eksos generelt sett, men man hører ikke denne så godt forfra når jeg ikke har noe gasspådrag. Når jeg først dro på så hørte han meg og da bremset han (selv om det var i seineste laget). Spørsmålet er hvordan det hadde gått hvis jeg IKKE hadde bråkete eksos... grøss og gru...

Dette er en erfaring som er viktig å ta med seg over på en ny sykkel som ikke bråker på langt nær så mye. :-)å

Som en vis mann på KTM forumet sa:

"Loud pipes don't save lives. Loud pipes just sound cool to egotistical riders like me.

Drivers will squash anything they are annoyed by including slow egotistical riders IF YOU LET THEM!"

:hallo

Brukeravatar
ErikVHThorup
Motorsykkelen din: VF750c 1998
Kontakt:

Legg inn av ErikVHThorup »

Veldig bra gjort, både af dig og af han. I lærte begge noget som I begge husker. Det der gjordes tæller, det der tæønktes tæller ikke, kun resultatet af tænkningen har reel værdi. :prf

Han har sikkert fået sig en lærestreg og du har kansje lært at ikke alle er idioter der kører som han. :thumleft
(Det mangler jeg selv stadig at lære).
- ET.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:

Som en vis mann på KTM forumet sa:

"Loud pipes don't save lives. Loud pipes just sound cool to egotistical riders like me.

Drivers will squash anything they are annoyed by including slow egotistical riders IF YOU LET THEM!"

:hallo
Jeg er overbevist om at bråkete eksos gjør at man lettere blir lagt merke til i trafikken, selv om dette ikek ALLTID stemmer. Dog er det primært ikke derfor jeg i utgangspunktet skaffet meg bråkerør :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

ErikVHThorup skrev:Veldig bra gjort, både af dig og af han. I lærte begge noget som I begge husker. Det der gjordes tæller, det der tæønktes tæller ikke, kun resultatet af tænkningen har reel værdi. :prf

Han har sikkert fået sig en lærestreg og du har kansje lært at ikke alle er idioter der kører som han. :thumleft
(Det mangler jeg selv stadig at lære).
Hadde han kommet borti meg ved et faktisk uhell så hadde saken vært helt en annen. Alle kan være uheldig eller uoppmerksom til tider. Men når han aktivt var ute etter å gjøre livet surt for meg så satt jeg ut piggene og etter min mening med veldig god grunn. I ettertid er jeg ikke akkurat atolt av tankene jeg hadde i hodet der og da, men slik jeg oppførte meg i praksis står jeg helt inne for.

Det mest geniale ved å stoppe der jeg gjorde var at han ikke hadde mulighet til å "stikke av". Bilene hopet seg opp bak han og jeg sto forran han igjen. Bank i bordet... det var ikke EN bil som tutet. Dem viste jo ikke helt hendelsesforløpet så i dems øyne var jeg vel bare en biker som ville drive inn pengegjeld og slikt vil jo ingen blande seg borti :lol

man ser jo litt ekstra skummel ut med MC utstyret på, hehe.
Inni bekledningen min så finner man bare en varm og god gutt med tynt hår og sprudlende humør :lol :lol

Svar