Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Olav K »

Her er det mange gode innlegg, en av de mer interessante trådene på lenge faktisk :prf

Jeg synes Lordshaft drar fram et godt poeng, mange unge går inn i voksenlivet med en gjeld som er skaffet fordi man ville ha "luksusting" som finere bil, stereoanlegg, diger TV, sydenturer etc etc..
Men selv inkludert, jeg begynte med hangglidning når jeg var 20 år, og det var ikke billig.
Men jeg har klart meg greit fordi jeg har en arbeidslyst, som ligger endel over snittet. Som håndtverker har det alltid vært mer arbeid å gjøre, enn tid som var tilgjengelig.
Men utifra min egen erfaring ville jeg vurdert å bli noe innen bygg/anlegg. Det er mer praktisk orientert enn en kontorjobb. Du får betalt under utdanningen (læretiden) Du kan få reisejobber, det er ofte mulig å få jobbe ekstra om man vil/orker, man kan ta videreutdannelse i forskjellige retninger (om man liker å selge, kan man det, ledelse er en annen ting, prosjektering, logistikk osv osv.)
Man kan jobbe både ute og inne, og på mine 16 år som fulltidsrørlegger har jeg vært på de underligste steder å jobbet.
Videre gav rørlegger-bakgrunnen meg innpass til olje og gass sektoren, der jeg nå jobber fulltid, og har en rørleggervirksomhet ved siden.
Det å føle seg nyttig gir de fleste mennesker en indre glede, og det er lett å utgjøre en forskjell i et firma der det ikke jobber 100vis av mennesker. Det å gå hjem, kjenne seg litt sliten og vite at man har gjort et godt dagsverk er ren terapi..... iallefall for meg.

Det var vel mine tanker omkring dette temaet... jeg kan bare ønske deg lykke til :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av mortenolb »

Det er klart at det kan være dumt å jobbe med det man har som hobby. Ser den. Jeg velger å ikke fokusere på å endre jobb jobb nå i første omgang, og heller prøve å få alle andre sider ved livet litt bedre.

Det som kanskje gjør at jeg ikke er helt tilfreds med jobben min er at det står på stedet hvil. Det er ikke, og kommer aldri til å bli, noen utsikter for å stige i grader og få mer ansvar. Nå er ikke jeg i utgangspunktet en person som er glad i ansvar på den måten, men det er litt det med å vite at man ikke kommer noen vei. Det eneste som forandres på er hvor mye jeg har å gjøre. Det blir innimellom bestemt at siden jeg kjører modulvogntog(vanlig lastebil+semitralle), og "har masse plass", så blir mer og mer varer flyttet over på min bil, for det har jo jeg plass til. Til en viss grad stemmer det. På en gjennomsnittlig dag har jeg gått fra å ha en del plass igjen til å ha lite plass igjen etter siste flytting av ruter. Problemet oppstår på en ikke-gjennomsnittlig dag, hvor jeg nå plutselig kan ende opp med mye mer varer enn jeg ikke har plass til. Det forårsaker en del stress, en del å grue seg til å ringe sjefen og si at jeg ikke har plass(dere skjønner, jeg har en sjef som ikke alltid er like forståelsesfull for at jeg bare har så mye plass, og ikke kjører rundt med narnia i lastebilversjon). Det hører jo også forøvrig med at mer jobb ikke på noen som helst måte betyr mer lønn. Dette blir gjort for å spare penger, og oppdragsgiveren vår ser vel helst at vi går ned i lønn snart, da det virker som de tror transport er en særdeles uviktig del av det de driver med. Kan forøvrig meddele at uten transporten hadde rørleggere og entrepenører/anleggsarbeidere over hele landet stått uten varene sine.
I tillegg har jeg en sjef som har som visjon at "vi skal være best", og jeg er usikker på om han er inneforstått med at det skaper press. Jeg går sjelden hjem fra jobb og tenker at "i dag er jeg fornøyd med arbeidet", jeg går oftest hjem og lurer på om jeg skal våkne til en sms/telefon om etellerannet jeg har gjort galt. Det skjer sjelden, men tanken ligger der uansett. Han er også veldig pågående på at ting kan gjøres raskere, og har mange idéer.
Eksempel: Jeg laster hengeren full med rør av diverse størrelse og vekt.
Istad, da jeg holdt på å losse disse, og sortere det etter hvilken bil som skal levere det til kunde, kom han bort og spurte hvorfor jeg ikke bare flyttet disse rett over på bilene, isteden for å legge det på bakken. Tydeligvis totalt blokkert for tanken om at det som i utgangspunktet ligger øverst ligger nettopp øverst fordi hvis det ligger i bunnen blir det ødelagt. Igjen er han veldig flink til å klage hvis han ser noen rør som blir lett ødelagt ligger under noe som kan ødelegge de.
(Han kjører selv og burde vite dette veldig godt, men det er tidvis bare plass til én tanke av gangen, virker det som)

Et annet problem er at vi er på full fart inn i en årstid hvor jeg hater å kjøre lastebil. Ikke fordi det er vanskelig å kjøre når det er glatt, det er bare den konstante irritasjonen om at det er en viss fare for at jeg må bruke masse tid på å ta av og på kjettinger for å komme frem. Virker simpelt i seg selv, men det er bare en av disse små tingene som bare blir mer og mer slitsomt. For ikke å snakke om å forholde seg til andre trafikanter som synes at å være på veien når det ligger hvitt på sidene er det farligste som finnes.

Jeg tenker at det smarteste jeg kan gjøre nå er å gjøre mitt beste for å betale ned på lån, og glede meg til jeg er ferdig med de. Så fort jeg er ferdig å betale ned på bilen har jeg i overkant av 3000kr mer i måneden. Det er ting som er med på å gjøre det vanskelig å betale ned fortere, men siden jeg velger å tenke positivt på det så skal jeg ikke svartmale med diverse mer eller mindre dårlige grunner til at det er vanskelig. Først skal riktignok kredittkortet betales ned, men det har jeg full kontroll på, og var noe jeg brukte rett og slett for å ha møbler i leiligheten jeg flyttet til.
I verste fall er uansett bilen betalt ned om 4 år. Motorsykkelen har jeg vel 5 år igjen på, men det lånet er ikke så stort uansett.


Jeg har vel egentlig kommet frem til at det jeg trenger er noe å gjøre på fritiden. Om jeg skal prøve å finne noe nytt, eller om jeg skal legge mer tid i eksisterende hobby er jeg usikker på. Gitar og foto har vært noe jeg har drevet med på vinterstid etter jeg begynte med motorsykkel, og kan fortsette med. Fotoutstyret jeg har trenger riktignok en oppgradering, og det er mildt sagt dyrt, men når det kommer til gitar har jeg allerede "det beste", og det er et godt utgangspunkt. Jeg er delvis på leit etter band, men problemet som oppstår med bokstavlig talt alle forespørsler er at folk har bandøving når jeg er på jobb. Gir ikke opp, riktignok, og det er vel et og annet band der ute som øver til en tid hvor jeg kan være med. Eller så er det ikke utenkelig å starte noe selv, men igjen er det ikke alle som er interessert i å øve i helgene. Sitte og spille hjemme alene har jeg gjort i et par år for lenge, så motivasjonen til å drive på den måten er like liten som noe annet akkurat nå.

Kawagutten sitt forslag om å jobbe inn en fridag i uka går ikke i mitt yrke. Man kan bare kjøre så og så lenge. Igjen er det ikke nødvendigvis det jeg trenger, og da kommer vi inn på dette med venner. Det er også en grunn til at jeg trenger en hobby, for jeg har strengt tatt ikke noen venner jeg er med i det daglige. Jeg har en kamerat som jeg ser i ny og ne, men han er opptatt med å jobbe med hobbyen sin for det meste, og bruker veldig mye tid på det. Ellers har alle de andre enten flyttet vekk, eller så har vi "vokst fra hverandre". Det begynner å bli et par-tre år siden jeg hadde en vennegjeng på den måten, men jeg har vel forstått at det er sånn som skjer i løpet av livet. Folk blir opptatt med sine egne liv. Med et fritidssyssel treffer jeg kanskje nye folk. Dette var så mye lettere da man gikk på skole og traff 30 nye folk hvert år. :P :p

Jeg tror kontrastene mellom sommer og vinter er noe som er med på å forsterke inntrykket av håpløshet her. I år har jeg hatt den beste sommeren siden ungdomsskoletida, og når det tar slutt er det lett for meg å havne inn på den verste vinteren så lenge jeg kan huske.
Jeg har forøvrig alltid vært glad i vinteren, helt frem til jeg ble lastebilsjåfør.

Jeg tror detta innlegget ble rimelig depressivt, selv om jeg bruker å se objektivt på det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes du har fått mange gode forslag her, og jeg mener man noen ganger på stikke fingeren i jorda og ikke sikte for høyt. Du har som du sier en fast jobb som sjafør og sier du tjener bra, vertfall i forhold til andre. Så vidt meg bekjent så trives du greit med jobben og uansett hva man gjør for å tjene til livets opphold så er det bare et ytterst fåtall av oss som faktisk gleder seg til å dra på jobb. Det som kanskje har gjort ting mer vanskelig for deg økonomisk er at du nå har flyttet for deg selv og i dagens Norge så er det ikke lagt opp til at man skal etablere seg helt alene. Man lever litt på sparebluss når man ikke har noen å dele utgiftene med.

Det fører meg brått over til neste emne som jo da gjelder å kanskje se seg om etter en dame eller evt. dele utgiftene med en kamerat som kanskje vil bo litt hos deg. Det vil gjøre økonomien litt mer levelig vil jeg tro.

Angående kredittkortgjeld så aner jeg ikke hvor dypt nede du er, men prøv og bli kvitt denne med en gang. Rentene er ofte høye etc. Lån penger av dine foreldre og betal heller tilbake til dem rentefritt etc. slik at du blit kvitt denne kredittkortgjelden.

Jeg har hatt mange sure jobber i løpet av livet og noen har jeg så klart likt bedre enn andre. Men jo mer dritt jobben er jo bedre blir fritiden når den først kommer. Men man skal som sagt trives i en viss grad. Det er nok medaljen bakside når man ikke har noen utdannelse eller andre ting som gir deg mulighet til å velge og vrake.

Jeg har vert i dine sko, ikke med tanke på økonomien, men med tanke på jobb. Jeg har vert arbeidsledig i nesten 4 år for en del år tilbake. NAV (den gang Aetat) har ikke akkurat vert behjelpelige og siden jeg hadde nada utdannelse så kunne jeg heller ikke velge å vrake. Men jeg hadde god kunnskap og erfaring med data da jeg har drevet med dette siden jeg var 12 år gammel. (når jeg var 12 år så var det slett ikke allemannseie og ha en pc). Dette fikk meg til slutt inn i et fiorma som trengte slik hjelp og siden den gang har jeg jobbet som IT-mann og er i dag IT ansvarlig. Jeg driver også bittelitt for meg selv på si for å spe på inntekten, men det skal sies at det her bare er snakk om lommepenger.

Jeg synes uansett det er sterkt at du tar opp dette da jeg mistenker at det er mange i samme situasjon, så det skal du ha! :thumleft

jeg håper uansett at det ordner seg for deg, slik at jeg/vi kan se flere MC sprell fra deg på nyåret :lol

EDIT:
Hvis du feks. betaler 6.000,- pr.mnd. men slipper unna med 3.000,- hvis du finner en å dele utgiftene med så kan du bruke de 3.000,- pr. mnd til å betale ned kredittkortgjeld. Da skulle en kredittkortgjeld på 40.000,- være så godt som borte på ett år, hvis du får til å betale dette rentefritt.

Alternativt hvis ikke du har mulighet til å få hjelp økonomisk, så ta kontakt med banken. Sett opp en plan for hvordan du vil rydde opp i økonomien og presenter dette for banken. Om ikke foreldrene dine har pengene, så kanskje dem i det minste kan stå kausjonist på et lån som setter deler av huset dems i pant. Ikke noe problem det så lenge du betaler. Du kan enten bestemme å betale et mindre beløp pr. mnd over lenger tid, eller evt. å slite deg gjennom noen harde måneder med et litt høyere beløp for å bli fort ferdig.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Orion »

Vil sterkt anbefale å laste ned ett kurs som ligger på nett. Søk Depresculinity på siden du laster ned ting, så finner du det der. Forklarer en type depresjon mange menn faller i når de føler de ikke har ett fast mål eller mening med livet. Og hvordan komme seg ut av den.


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Sist redigert av Orion den 03 nov 2014, 08:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av RuneMC »

Lønn under utdanning:
http://www.dinepenger.no/bruke/her-faar ... e/10072635

Ad jobb vs hobby - jeg pleier å tenke på det en kollega sa på min første arbeidsplass:
"Hvis jobben hadde vært morsom så hadde jo ingen villet betale oss for å gjøre den."
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av evike »

DERSOM du finner ut at du vil slå inn på en utdannelse som kommer til å koste i form av studielån osv.: Tenk på om noen av de yrkene som hittil har vært typiske "dame-yrker" kan være noe for deg. En del av disse kommer nemlig med en hel masse ekstra i stipendier for å få flere menn inn.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Flanker »

evike skrev:DERSOM du finner ut at du vil slå inn på en utdannelse som kommer til å koste i form av studielån osv.: Tenk på om noen av de yrkene som hittil har vært typiske "dame-yrker" kan være noe for deg. En del av disse kommer nemlig med en hel masse ekstra i stipendier for å få flere menn inn.
Har du noen eksempler på det? Mulig jeg har sovet kraftig i timen, men jeg er selv mann utdannet i et typisk "dame-yrke". Og jeg har tilgode å se noe som likner på saftige stipender for å rekruttere flere menn. Sånne ordninger, samt kvotering til div. utdanninger, er såvidt meg bekjent kun virkemidler som tas i bruk for å få flere kvinner inn i mannsdominerte yrker. Ikke omvendt, dessverre. Det er likestillingen sin det... :scratch

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av SuperMorten »

RuneMC skrev: Ad jobb vs hobby - jeg pleier å tenke på det en kollega sa på min første arbeidsplass:
"Hvis jobben hadde vært morsom så hadde jo ingen villet betale oss for å gjøre den."
Jeg har snekret hele det voksne livet. Først jobb, så hobby, og nå jobb igjen. Det har aldri vært så gøy som nå. Nå sender jeg ut fakturaer, og det er en deilig følelse når det kommer penger inn :knegg :yeyeye
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Kawagutten »

Å begynne på et treningssenter kan være nøkkelen til mer energi og kanskje få et annet synspunkt på ting.
Ellers så fant jeg et morsomt kurs her,gratis er det også :-) : http://www.thisispickup.com/events/grat ... -november/" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

evo16v
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2013, 11:14
Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
Sted: Rennebu, Sør-Trøndelag

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av evo16v »

Å ha hobby som er det samme som jobben anbefaler jeg ihvertfall ikke. Jeg er utdannet bilmekanikker, men var ikke mye ivrig etter å skru bil på fritiden mens jeg jobbet med bil. Nå jobber jeg i industrien og det er mye mer trivelig å gå ut i garasjen å mekke litt. Ellers er det vel gjerne sånn at en blir lei av jobben inimellom uansett hva en driver med.

Hvilken hobby du skal ha er vel vanskelig for andre å finne ut av, men når jeg leser det du skriver, tenker jeg at det kan være lurt å ha en hobby som krever litt fysisk aktivitet og som foregår utendørs. Mye stillesitting i jobb og fritid tror jeg ikke er bra for psyken. Kan være nok å fortsette med foto, men sørg for å gå langt for å ta bildene :D
Knut Erik Halgunset

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av mortenolb »

Såklart hadde det vært greit å ha dame, Bjerknez, men dét er lettere sagt enn gjort :P jeg er ikke av typen kvinnfolk flokker seg rundt. Jeg er mer av typen som må snike seg innpå og være jævlig ålreit for å ikke skremme livet av stakkaren.

Jeg nevnte vel også at jeg har full kontroll over kredittkortgjelda. Det er noe jeg brukte med vilje, ikke noe jeg havna uti. Har et kredittkort med relativt lav rente også, så jeg blir ikke flådd!

Sjekkekurs er antageligvis en av de mer patetiske ting man kan begi seg ut på i mine øyne. Det hjelper vel ikke for noe annet enn å bli et rasshøl av rang.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Såklart hadde det vært greit å ha dame, Bjerknez, men dét er lettere sagt enn gjort :P jeg er ikke av typen kvinnfolk flokker seg rundt. Jeg er mer av typen som må snike seg innpå og være jævlig ålreit for å ikke skremme livet av stakkaren.
Uten at jeg skal virke veldig belærende her, så kan jeg heller ikke se (ut fra hva du skriver) at du har prøvd så veldig heller? Mulig du kanskje har gitt opp eller mistet interessen av andre grunner?

Uansett så er min ærlige mening at du virker som en snill og omgjengelig person som har en del morsomme innspill. Enten på grunn av væremåten din eller evt. noe du sier eller måten du sier det på. Hadde du vert sur og grinete og eller innadvendt etc. så skjønner jeg at det er vanskelig. Er vel bare å prate med kvinnfolk på samme måte som du prater med meg eller kompiser?

Sett til side gitaren og evt. motorsykkelen (er jo vinter) og prøv og finn på noe som gjør at du treffer andre mennesker. Bør ikke koste så veldig mye det, og det lille det evt. koster kan du jo kanskje se på som en fremtidig invistering? (Les: samboer og dele utgifter med)

Har du ikke en eller flere kompiser som kunne tenke seg å bo for seg selv da som kanskje vil flytte inn til deg en kort periode?

Skulle det knipe ekstra hardt, så kanskje det er lettere og finne seg en mann? :lol :-)å

Uffda... stygt å spøke om dette.. men jeg kunne ikke dy meg. Ikke ta det så alvorlig. Jeg har stor respekt for at du skriver som du gjør :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av mortenolb »

Haha! Tja, kanskje en mann ikke hadde vært så dumt. Markedet er vel mer åpent for sånne "bjørner" som meg der :lol
Neida, jeg er vel egentlig konstant "på let" etter kjæreste, men det går trått. Dét også hadde jo vært en god grunn til å spille i band, for da får damene et grunnlag for å være interessert, om enn ekstremt overfladisk. :prop: Band ville jo også vært en flott måte å få mosjon på. Jeg er ikke av typen som ikke går på scenen for å bli svett under første låta.
Tror ikke jeg har noen venner som kunne tenkt seg det, dessuten har jeg allerede brukt opp mer plass enn jeg har her. :scratch

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av mortenolb »

Trening er også noe jeg burde ha begynt med, som kawagutten nevner, men problemet mitt er at det har jeg prøvd før. På egenhånd klarer jeg ikke å faktisk dra på treningssenter. Jeg burde hatt en PT både fordi jeg ikke aner hva jeg driver med når jeg trener, og for motivasjonen. Det å ha en slags lærer som forventer at jeg møter opp gjør at jeg faktisk gjør det. Det igjen er alt for dyrt for en med gjennomsnittlig lønn.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Finne ut hva jeg skal gjøre med livet - Jobb

Legg inn av Bjerknez »

Uffda...

Jaja, men helt seriøst så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle få deg dame. En vakker dag skjer det, men at hun kommer og banker på døra di tviler jeg nok på. Er uansett ikke noen ekspert på området, men kom deg litt ut. På pub'er og i barer etc. finner man fort damer å snakke med. Du liker jo og spille gitar og er du flink nok til å ta en trall på en fest så er nok dette noe damer flest setter pris på. Kanskje dem også har lyst til å sitte på en tur med sykkelen i ny og ne?

Du er rett og slett en omgjengelig og hyggelig person samt morsom. Jada..du er også litt sær, men det er vi vel alle til en viss grad. Sær er bare en forkortelse for særegenhet og det i seg selv tilsier bare at man ikke er lik alle andre og derfor så skiller man seg litt ut på godt og vondt.

Hvis kjærringa forlater meg så deler jeg gjerne heimen min med deg, (frem til jeg finner meg ei ny ei) samt utgiftene. Men tror vel ikke det skjer med det første... får'n håpe... :-k

Svar