Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Re: Cutless sin blogg *Kjøpt MT-09 !"

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol
Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tet :thumleft

Ja, blir spennende å sitte oppå sykkelen istedet for i sykkelen. Første langturen er jeg også spent på ja :)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Gratulerer masse med valget! Fargen også. Jeg har ikke syntes den var så fin på bilder, men da jeg fikk se denne fargekomboen live ombestemte jeg meg tvert!
Når du blir kjent med denne kommer du til å kjøre 8-tall rundt en felles venn av oss med en ganske ny Triumph som også har 3 sylindre :prf
8-tall faktisk :lol

Men med 100-kubikk, 10HK'er og rundt 20NM. mer og tilnærmet samme vekt så forventer jeg å bli frakjørt på sletta. Så får jeg heller kanskje ta igjen i svingene. :thumleft
Vi har et fint industriområde her i Fredrikstad hvor vi kan ta en liten uformell dragrace så hvis dette skal bli uavgjort, så må han vinne neste gang :prop:

Siden du har solgt GSX'en Cutless så kan man vel si at du hadde lite og stille opp med ovenfor Street'en med denne. Allerede 2-3 sykkel lengder (i følge deg) bak før andregiret var dratt ut :mk

Neste gang blir det mer spennende for nå har du vesentlig mer krefter i bunn. Men jeg har jo litt mer turtallsregister og spille på da... tror jeg...

Men jeg skal inrømme at jeg liker MT09'en mer og mer jo mer jeg ser den. Jeg tror den salen på Street Rally'en får sykkelen til å se skikkelig bøllete ut og jeg tror også du kommer til å like denne sykkelen langt bedre på langturer da du sitter mer oppreist enn på den du hadde. Vi fpr ta noen ØL og skravle videre om dette i morgen. Prat om nysykkelen din, og diverse mods til min som jeg ikke helt har bestemt meg for ennå. Hvem vet.. kanskje jeg drar frem Visakortet etter et par ØL og låner pc'en din :lol
Du snakker selvfølgelig om den kontrollerte akselerasjonen opp til den lovlige fartsgrensen på den aktuelle strekningen der vi fant ut at avstanden mellom oss økte noe med deg i tet :thumleft

Ja, blir spennende å sitte oppå sykkelen istedet for i sykkelen. Første langturen er jeg også spent på ja :)
Jaja... vi var jo aldri over 60km/t som var fartsgrensen på det aktuelle stedet :lol

60km/t-merket tarff vi vel etter rundt 1sek... :prop:

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Drama

Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).

Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..

Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Drama

Fikk en telefon nå om at Yamaha har vrangstilt seg og nekter å levere sykkelen jeg har bestilt. Det var snakk om at de måtte kjøre TUV godkjenning på 2015 modellen av MT-09 Street Rally, og siden Yamaha skandinavia ikke offisielt tar inn sykkelen så ble det for dyrt å gjøre for de 5 sykklene som var bestilt til Norge. Jeg fikk 2 alternativer;
1: Få en 2014 modell Street Rally (Den hvite med røde striper - som blir registrert som 2015 modell) 5% billigere.
2: Kjøpe MT-09 Race Blu og ettermontere SR plastikk bitene (DVS ikke original Street Rally, men blir seende helt lik ut).

Umiddelbart skeptisk. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går jeg for alternativ 1 så kjøper jeg jo praktisk talt en overligger til nesten full pris + at jeg har slått meg til ro med fargene (Racing blu). Går jeg for alternativ 2 så er det jo ikke en original Street Rally..

Så nå må jeg gå en ny runde med meg selv på hvilken sykkel jeg vil ha - Hypermotard er jo igjen aktuel.
Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.

Alternativt ville jeg så absolutt vurdert Ducati igjen... Jeg ville vertfall sett nærmere på samt vurdert Ducati på nytt...

Evt. En Street Triple! :lol
Der får du alt du trenger med en gang.

Sorry... klarte ikke dy meg... :-# :x

EDIT:
Må rette meg selv litt her. Her snakker vi vel bare om noen fargeforskjeller... så jeg mener du bør velge det alternativet som har den fargen du liker best. Prut litt på den overliggeren og kjøp Akrapovic for det du sparer :thumleft

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Haha, ja din luring.

Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".

Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Cutless skrev:Haha, ja din luring.

Fra spøk til alvor. En av grunnene til at Ducatien ikke ble valgt i forrige omgang var jo usikkerheten rundt statsbudsjettet. Nå er jo alle korta på bordet, så nå må jeg ta en ny vurdering. Jeg har avtalt kaffe med Ducati forhandleren etter jobb i dag, så får jeg se om han prøver å sko seg på Yamaha sin "ulykke".

Angående alternativ 2 så er jo det logisk å gå den veien. Kall meg sær, men jeg kommer garrantert til å la meg plage av at rammenr ikke viser at sykkelen er en original Street Rally.
La ikke rammenummeret plage deg :[-(
Men bruk det for alt det er værdt for å få den sykkelen du helst vil ha (inkludert andre merker) :twisted
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Haha, ja din luring.

Jeg begynner jo å kjenne deg litt nå etter en del kaffekopper, og jeg tror kanskje du kommer til å angre på at ikke rammenummeret sier det er en Street Rally. Da synes jeg du skal droppe det. Du kommer til å ha dette i bakhodet hele tiden.

Jeg er enig med deg at du har havnet i en litt vanskelig situasjon (for din del) da du er ganske sær (noe jeg annser som positivt). Jeg synes du har brukt veldig mye tid og penger på denne MT09'en nå for å få den som du vil, med dempere og det hele. Så kanskje det er på sin plass og vurdere noe annet?

Ducati'en du kjørte følte du deg trygg på, den er litt mer "gjennomført" i mine øyne og lyden er helt konge. Skikkelig bøllete. Jeg ville vurdert denne igjen....

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Drama

Hvis jeg måtte velge så ville jeg nok valgt (i følge MIN smak) alternativ 2. Den blir jo seende helt lik ut som du sier en Street Rally.

Alternativt ville jeg så absolutt vurdert Ducati igjen... Jeg ville vertfall sett nærmere på samt vurdert Ducati på nytt...

Evt. En Street Triple! :lol
Der får du alt du trenger med en gang.

Sorry... klarte ikke dy meg... :-# :x

EDIT:
Må rette meg selv litt her. Her snakker vi vel bare om noen fargeforskjeller... så jeg mener du bør velge det alternativet som har den fargen du liker best. Prut litt på den overliggeren og kjøp Akrapovic for det du sparer :thumleft
Må sitere meg selv her etter at jeg har tenkt litt ut fra hvordan jeg kjenner deg så langt. Å kjøre rundt med en sykkel med "feil" farger (alternativ 1) er nok værre enn å kjøre rundt med en sykkel som ser klin lik ut den du skal ha, så jeg endrer mening og sier du da kanskje bør vurdere Alternativ 2. Selv om ikke det er en Street Rally i følge rammenummeret. Er uansett ingen som bryr seg om det. Men du bør prute på prisen, siden det ikke er en "ekte" Street Rally. Kanskje du får med Akrapovic som plaster på såret?

Er du fortsatt litt usikker på om du vil ha MT09, så tror jeg du gjør lurt i å se på noe annet. Ikke noe er værre enn å kjøre rundt med en sykkel du ikke kan stå 100% inne for. Det vil gnage deg langt inn i hjernebarken, særlig når du legger deg på kvelden, hehe.

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Det var like før jeg bestilte bakdemper til MT'n i går, takk og lov for at jeg ikke gjorde det. Jeg får ta meg en prat med Ducati, og komme med noen drøftinger etter det. Kanskje lage en klassisk for og mot liste :-k
5% av ca. 150.000,- er 7.500,-. Jeg tror nok du bør klare og forhandle deg frem til Akrapovic ferdig montert som vel koster rundt 10-11.000.... Si at det enten blir det eller Ducati så tror jeg nok kanskje dem føyer seg.

Jeg vet jo ikke helt hva du tenker rent fargemessif, men du vet jo hva JEG synes om det hvite juggelet :lol
Hva DU synes er så klart en helt annen sak.

Racing Blu som ser ut som en Street Rally MED Akrapovic og demperen du bestiller blir en knall sykkel, hvis du kan leve med at det ikke er en EKTE Street Rally. Vet ikke helt hvilke praktiske bakdeler det får for deg med tanke på at det ikke er en EKTE Street Rally i følge rammenummer, men siden vi kun snakker om noen plastdeler så kan du nok bare drite i den biten.

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Muligens kjøpt MT-09..."

Legg inn av LordShaft »

Her er igrunn saken relativt enkel.... Gå for ducati. Du kommer aldri til å angre!

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Her er igrunn saken relativt enkel.... Gå for ducati. Du kommer aldri til å angre!

Note 4
Kunne ikke vært mer enig :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Kjipt, når man har bestemt seg og så skjer slikt. Men siden sesongen er over kan du vel like godt gå med åpent sinn på mc messa i mars og starte en ny prosess? Kanskje blir det Ducati som anbefalt, men du valgte vel bort denne tidligere?
Men det er bare deg som skal kjøre og ikke minst betale den nye sykkelen. Da hjelper det lite å gjøre det andre ville ha gjort. For kanskje skuffer Ducati akkurat deg?
Lykke til uansett.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Cutless skrev:Hehe, ja både du og jeg vet at det rammenummeret ville gnagd litt på meg. Vi får se, jeg får se på hele greia som en mulighet - nå kan jeg dobbeltsjekke og gjøre valget på nytt igjen - så da burde det være enda lettere å gjøre et riktig og gjennomtenkt valg. Angående pruting så prøvde jeg på det nå når jeg hadde de på tråden, og de fikk ikke mer enn 5 % på overliggeren. Muligens det hadde gått an å prøvd seg på Akra på kjøpet, men har mine tvil.

Ta det heeeelt med ro nå.
Ingen ser av rammenummeret om det er en SR eller ikke! De forlater samlebåndet som MT-09A på andre siden av jorda alle sammen, SR-utstyret blir montert i Europa.

TOH
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Legg inn av TOH »

Kjedelig for deg når du hadde bestemt deg ang. farge og modell.
Du har jo fått noen tips og her kommer mitt:
Kjøp MT-09 og sett på komfort sete.

Ser at prisen på finn er kr 123.000,- med nye avgifter.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Svar