Top 10 pointless motorcycle innovations
Top 10 pointless motorcycle innovations
Enig?
http://www.visordown.com/motorcycle-top ... 25963.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.visordown.com/motorcycle-top ... 25963.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Top 10 pointless motorcycle innovations
Enig i flere av punktene. Veldig uenig i pkt. 8. Alle biler leveres med et slikt system, at det veier mer tviler jeg på !
Det skal vist veie ganske mye mere..en slik "asymetrisk konstruksjon" må dimensjoneres for en litt uheldig kostruksjon..Dykkeren skrev:Enig i flere av punktene. Veldig uenig i pkt. 8. Alle biler leveres med et slikt system, at det veier mer tviler jeg på !
Keyless er jo noe herk, ja, samme er self canseling indicators!
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Husker jeg hadde selvkansellerende blinklys på den gamle GSX'en ('85 mod.) jeg eide en sesong for lenge, lenge siden - i 1991.ZZR-Erling skrev: samme er self canseling indicators!
Var en mekanisk løsning som plutselig gikk i "oppløsning" slik at ingenting virket lenger. Fikk satt sammen greia igjen og fikk til og med bryteren til å funke igjen. Men uten fungerende kanselleringsfunskjon.
Husker godt at greia var et irritasjonsmoment... Litt sånn 'funkar - funkar inte'. Dvs. tidvis veldig tilfeldig om blinklysene i det hele tatt fungerte/slo seg på

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Hva er det man skal spam-trykke på om press inn ikke lenger er kanseller blinklys? :<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Om det er nødvendig kan diskuteres, men jeg ser ingen ulemper med det.
Nøkkelen min ligger alltid i kjørejakka. Har jeg den med så har jeg nøkkelen og. Jeg har fått slipt en reservenøkkel som passer i bensintanklåsen og sideveskene. Den kan kun brukes der og kan ikke brukes til å starte sykkelen med.
Nøkkelen min ligger alltid i kjørejakka. Har jeg den med så har jeg nøkkelen og. Jeg har fått slipt en reservenøkkel som passer i bensintanklåsen og sideveskene. Den kan kun brukes der og kan ikke brukes til å starte sykkelen med.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
..men på GTR er det vist problemer med denne i parkeringshus, stemmer ikke det?JohnnyTh skrev:Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Min K1300S har self canceling, og når jeg har lange forbikjøringer må jeg aktivere på nytt...øhhhh.
Your own brain, which is a tad more capable, does know when to cancel the indicators. So it still works better
Your own brain, which is a tad more capable, does know when to cancel the indicators. So it still works better

Enkel svingarm ser MYE bedre ut! Men det/utseende er vel alt...
Ellers skulle jeg gjerne hatt keyless start. Jeg visste faktisk ikke at det fantes til sykler en gang

Ellers skulle jeg gjerne hatt keyless start. Jeg visste faktisk ikke at det fantes til sykler en gang

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet
Note 4
Note 4
Det ser bedre ut ja :)Lego skrev:Enkel svingarm ser MYE bedre ut! Men det/utseende er vel alt...![]()
Og det funker mer enn bra nok, men er kind of overengineered..men who cares?
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
På min er det ihvertfall mye lettere å bytte dekk, enn på en klassisk dobbel svingarm.LordShaft skrev:Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet
Note 4
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Joa, er ikke "dårligere" på minSuperMorten skrev:På min er det ihvertfall mye lettere å bytte dekk, enn på en klassisk dobbel svingarm.LordShaft skrev:Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet
Note 4

Jeg har nok aldri vært på det parkeringshuset. :-) Ingen av de parkeringshusene jeg har vært på har jeg hatt noe problemer med dette. Faktisk ikke hørt om det før nå.ZZR-Erling skrev:..men på GTR er det vist problemer med denne i parkeringshus, stemmer ikke det?JohnnyTh skrev:Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.