Top 10 pointless motorcycle innovations

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ZZR-Erling

Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

Enig?

http://www.visordown.com/motorcycle-top ... 25963.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av Dykkeren »

Enig i flere av punktene. Veldig uenig i pkt. 8. Alle biler leveres med et slikt system, at det veier mer tviler jeg på !

ZZR-Erling

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

Dykkeren skrev:Enig i flere av punktene. Veldig uenig i pkt. 8. Alle biler leveres med et slikt system, at det veier mer tviler jeg på !
Det skal vist veie ganske mye mere..en slik "asymetrisk konstruksjon" må dimensjoneres for en litt uheldig kostruksjon..

Keyless er jo noe herk, ja, samme er self canseling indicators!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: samme er self canseling indicators!
Husker jeg hadde selvkansellerende blinklys på den gamle GSX'en ('85 mod.) jeg eide en sesong for lenge, lenge siden - i 1991.
Var en mekanisk løsning som plutselig gikk i "oppløsning" slik at ingenting virket lenger. Fikk satt sammen greia igjen og fikk til og med bryteren til å funke igjen. Men uten fungerende kanselleringsfunskjon.
Husker godt at greia var et irritasjonsmoment... Litt sånn 'funkar - funkar inte'. Dvs. tidvis veldig tilfeldig om blinklysene i det hele tatt fungerte/slo seg på :sk?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av Snikendeugle »

Hva er det man skal spam-trykke på om press inn ikke lenger er kanseller blinklys? :<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Om det er nødvendig kan diskuteres, men jeg ser ingen ulemper med det.
Nøkkelen min ligger alltid i kjørejakka. Har jeg den med så har jeg nøkkelen og. Jeg har fått slipt en reservenøkkel som passer i bensintanklåsen og sideveskene. Den kan kun brukes der og kan ikke brukes til å starte sykkelen med.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

JohnnyTh skrev:Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Om det er nødvendig kan diskuteres, men jeg ser ingen ulemper med det.
Nøkkelen min ligger alltid i kjørejakka. Har jeg den med så har jeg nøkkelen og. Jeg har fått slipt en reservenøkkel som passer i bensintanklåsen og sideveskene. Den kan kun brukes der og kan ikke brukes til å starte sykkelen med.
..men på GTR er det vist problemer med denne i parkeringshus, stemmer ikke det?

ZZR-Erling

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

Min K1300S har self canceling, og når jeg har lange forbikjøringer må jeg aktivere på nytt...øhhhh.


Your own brain, which is a tad more capable, does know when to cancel the indicators. So it still works better :prf

Lego
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2011, 12:07
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av Lego »

Enkel svingarm ser MYE bedre ut! Men det/utseende er vel alt... :D

Ellers skulle jeg gjerne hatt keyless start. Jeg visste faktisk ikke at det fantes til sykler en gang :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av LordShaft »

Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet

Note 4

Toven

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av Toven »

Må bli enkel svingarm på neste sykkel :-)å

ZZR-Erling

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

Lego skrev:Enkel svingarm ser MYE bedre ut! Men det/utseende er vel alt... :D

Ellers skulle jeg gjerne hatt keyless start. Jeg visste faktisk ikke at det fantes til sykler en gang :-k
Det ser bedre ut ja :)
Og det funker mer enn bra nok, men er kind of overengineered..men who cares?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet

Note 4
På min er det ihvertfall mye lettere å bytte dekk, enn på en klassisk dobbel svingarm.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av ZZR-Erling »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Enkel svingarm ser ikke bare bedre ut, men det er så forbanna mye mer praktisk enn vanlig. Så helt uenig med det punktet

Note 4
På min er det ihvertfall mye lettere å bytte dekk, enn på en klassisk dobbel svingarm.
Joa, er ikke "dårligere" på min :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Top 10 pointless motorcycle innovations

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg har blitt veldig glad i min keyless tenningsnøkkel. Trenger ikke tenke på om jeg glemte nøklene i tenningen. Den er alltid ute. Skulle nøkkelen ligge igjen på benken hjemme så kommer det opp en advarsel etter noen få meter.
Om det er nødvendig kan diskuteres, men jeg ser ingen ulemper med det.
Nøkkelen min ligger alltid i kjørejakka. Har jeg den med så har jeg nøkkelen og. Jeg har fått slipt en reservenøkkel som passer i bensintanklåsen og sideveskene. Den kan kun brukes der og kan ikke brukes til å starte sykkelen med.
..men på GTR er det vist problemer med denne i parkeringshus, stemmer ikke det?
Jeg har nok aldri vært på det parkeringshuset. :-) Ingen av de parkeringshusene jeg har vært på har jeg hatt noe problemer med dette. Faktisk ikke hørt om det før nå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar