BMW'en er sikkert ikke dårlig den heller, men KTM'en hadde blitt mitt valg hvis en slik sykkeltype hadde stått på taptetet

Avensis er jo noe av det vanligste men treffer langs veiene. På samme måte som GS er den vanligste sykkelen man ser langs veien.poulet_cavalier skrev:Avensis?????JohnnyTh skrev:Største fordelen med KTM må vel være at de ikke er så utrolig vanlige. Hvis man liker å ha no spesiellt. En GS har jo blitt mcverdens svar på Toyota Avensis.
Men selv om jeg hater Toyota då hadde jeg nok tatt GS her, og da kun basert på utseende.
Har du falt og slått deg?
Om du drar til Monte Carlo er vel Ferrari noe av det vanligste man treffer langs veiene. Den sammenligningen går jeg med påJohnnyTh skrev:Avensis er jo noe av det vanligste men treffer langs veiene. På samme måte som GS er den vanligste sykkelen man ser langs veien.poulet_cavalier skrev:Avensis?????JohnnyTh skrev:Største fordelen med KTM må vel være at de ikke er så utrolig vanlige. Hvis man liker å ha no spesiellt. En GS har jo blitt mcverdens svar på Toyota Avensis.
Men selv om jeg hater Toyota då hadde jeg nok tatt GS her, og da kun basert på utseende.
Monte Carlos mc svar på en Ferraripoulet_cavalier skrev:Om du drar til Monte Carlo er vel Ferrari noe av det vanligste man treffer langs veiene. Den sammenligningen går jeg med påJohnnyTh skrev:Avensis er jo noe av det vanligste men treffer langs veiene. På samme måte som GS er den vanligste sykkelen man ser langs veien.poulet_cavalier skrev:Avensis?????JohnnyTh skrev:Største fordelen med KTM må vel være at de ikke er så utrolig vanlige. Hvis man liker å ha no spesiellt. En GS har jo blitt mcverdens svar på Toyota Avensis.
Ser poenget ditt. Man kjøper ikke GS for å ha noe unikt eller sjeldent. For min egen del gir jeg ganske blaffen i akkurat det aspektet - GS passer mine behov best av det som finnes akkurat nå. KTM 1290'en sikter seg mer mot GSA slik jeg ser det. For min del blir det for digert.JohnnyTh skrev:Monte Carlos mc svar på en Ferraripoulet_cavalier skrev:Om du drar til Monte Carlo er vel Ferrari noe av det vanligste man treffer langs veiene. Den sammenligningen går jeg med påJohnnyTh skrev:Avensis er jo noe av det vanligste men treffer langs veiene. På samme måte som GS er den vanligste sykkelen man ser langs veien.poulet_cavalier skrev:Avensis?????JohnnyTh skrev:Største fordelen med KTM må vel være at de ikke er så utrolig vanlige. Hvis man liker å ha no spesiellt. En GS har jo blitt mcverdens svar på Toyota Avensis.
Har du falt og slått deg?greit nok
men er jo kjedelig å ha Ferrari når alle andre og har det. Og på samme måte som en Avrnsis er god på alt og et veldig fornuftig kjøp, så er den ikke best på noe
Er selv spent på hvor diger 1290'en er, ja...poulet_cavalier skrev: Ser poenget ditt. Man kjøper ikke GS for å ha noe unikt eller sjeldent. For min egen del gir jeg ganske blaffen i akkurat det aspektet - GS passer mine behov best av det som finnes akkurat nå. KTM 1290'en sikter seg mer mot GSA slik jeg ser det. For min del blir det for digert.
Har ca. en halv km. med grusvei hjem der jeg bor.ATWindsor skrev:Dere som har større adventure-sykler som dette, kjører dere mye på grusveier og sånn? Kan ikke så mye om denne sykkeltypen, så jeg har aldri helt skjønt meg på de, er det ikke greiere med noe lettere om man kjører i terrenget?
Jo lettere jo bedre... I terrenget. Men snakker vi om noenlunde greit vedlikeholdte grusveier så funker det helt utmerket med ADV-sykler på 1200 kubikk. Har ingen hemninger med å ta min 1200GS innover en grusvei, selv om jeg på ingen måter er voldsomt bekvem med å kjøre på det underlaget. Men når grusveien blir til en sti e.l. så lønner det seg med noe mindre og lettere. Den ultimate adventure-sykkelen er vel sånn sett en 1-2 sylindret sak på ca. 600 kubikk, med lav vekt, høy komfort og stor tank. Ingen har lagd noe som ligner siden KTM 640 Adventure gikk ut av produksjon for en del år siden. Det nærmeste du kommer av produksjonssykler i dag er vel Yamaha 660 Tenere (for tung) og KTM 690 Enduro (for liten tank og for dårlig komfort).ATWindsor skrev:Dere som har større adventure-sykler som dette, kjører dere mye på grusveier og sånn? Kan ikke så mye om denne sykkeltypen, så jeg har aldri helt skjønt meg på de, er det ikke greiere med noe lettere om man kjører i terrenget?
I terrenget er en trail bike mer egnet ja. I lett terreng er de perfekte (som på bildet under). Pluss at de fungerer som touring og pendler sykler.ATWindsor skrev:Dere som har større adventure-sykler som dette, kjører dere mye på grusveier og sånn? Kan ikke så mye om denne sykkeltypen, så jeg har aldri helt skjønt meg på de, er det ikke greiere med noe lettere om man kjører i terrenget?
Viser til det jeg har merket med rødt i statet:ATWindsor skrev:Dere som har større adventure-sykler som dette, kjører dere mye på grusveier og sånn? Kan ikke så mye om denne sykkeltypen, så jeg har aldri helt skjønt meg på de, er det ikke greiere med noe lettere om man kjører i terrenget?
Kjør en slik vei med KTM'en. Tipper det blir en ganske anderledes opplevelse.AJ skrev: Husker jeg kjørte opp til Dalsnibba da det var grusvei opp dit. Kjørte med Tiger 1050'en. Likte meg ikke spesielt godt i svingene med en god del rullegrus...
Det der ser ikke ut som noe lett terreng! Ser jo ut som skikkelig gaupeterreng utenfor den veien der :) Veien så jo flott ut. Kan vel kjøre det aller meste på sånne veier.poulet_cavalier skrev:I terrenget er en trail bike mer egnet ja. I lett terreng er de perfekte (som på bildet under). Pluss at de fungerer som touring og pendler sykler.ATWindsor skrev:Dere som har større adventure-sykler som dette, kjører dere mye på grusveier og sånn? Kan ikke så mye om denne sykkeltypen, så jeg har aldri helt skjønt meg på de, er det ikke greiere med noe lettere om man kjører i terrenget?
Har gjort det med Stelvio'en.poulet_cavalier skrev:Kjør en slik vei med KTM'en. Tipper det blir en ganske anderledes opplevelse.AJ skrev: Husker jeg kjørte opp til Dalsnibba da det var grusvei opp dit. Kjørte med Tiger 1050'en. Likte meg ikke spesielt godt i svingene med en god del rullegrus...
Jeg synes det er moro å ha noe som er litt spesielt. Men En 1200GS står nok øverst på ønskelisten hvis jeg tar skrittet over på den type sykkel.poulet_cavalier skrev:Ser poenget ditt. Man kjøper ikke GS for å ha noe unikt eller sjeldent. For min egen del gir jeg ganske blaffen i akkurat det aspektet - GS passer mine behov best av det som finnes akkurat nå. KTM 1290'en sikter seg mer mot GSA slik jeg ser det. For min del blir det for digert.