Du sier nå: "...Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det."Bjerknez skrev:Selv om jeg ikke kjørte 80 mil pr. dag i strekk i snitt så betyr jo ikke det at jeg ikke klarer å kjøre 80 mil pr. dag i 2-3 dager. Dere får jo tro meg eller ikke på det jeg sier, men personlig ser jeg ikke problemet med å kjøre slike strekninger over 2-3 dager. Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det. jeg skriver at jeg ut fra denne erfaringen og den lengden jeg kjørte så kunne jeg klart mye mer og demred også 80 mil pr dag i 2-3 dager. Om dere vil tro meg på dette eller ikke er jo en annen sak, men det bryr meg ikke så myegsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor![]()
Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.
men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.
35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt.
Du legger opp til diskusjonen selv.Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.![]()
jeg kjenner meg selv best
Der kom det.
Flere som har forsøkt å kjøre lange dagsetapper over mange dager nevner det som i
snitt tilsvarer 40 - 60 mil per dag.
Selv kjørte jeg 50 mil i snitt per dag, og synes i ettertid det var for mye. I etterkant
har jeg følelsen av at jeg nesten ikke gjorde annet enn å sitte på sykkelen, i den ferien.
Lengste dagsetappe var på ca 100 mil, fra Paris til langt nord i Tyskland. Brukte hele dagen.
Til tider gikk det i 160 km/t i speedometerfart, og det sammen med en Suzuki GS 750
og en Kawasaki SR 650. De må ha ligget på 8-9000 omdr. / min.
Syntes det var alt annet enn lett. Mye å følge med på..