poulet_cavalier skrev: Det "ironbutt" skiltet til JohnnyTh deler de ikke ut til amatører..

Takk for den. Jeg tror alle kan klare det, men det krever litt forberedelser og planlegning.
poulet_cavalier skrev: Det "ironbutt" skiltet til JohnnyTh deler de ikke ut til amatører..
Hva var kravet igjen? 180 mil på 24-timer?JohnnyTh skrev:poulet_cavalier skrev: Det "ironbutt" skiltet til JohnnyTh deler de ikke ut til amatører..![]()
Takk for den. Jeg tror alle kan klare det, men det krever litt forberedelser og planlegning.
1000 miles (1609.34km) på 24 timer. Behagelig er det ikke. Det er sikkert ikke behagelig å løpe New York maraton heller. Man gjør det vel for å ha gjort det.Bjerknez skrev:Hva var kravet igjen? 180 mil på 24-timer?JohnnyTh skrev:poulet_cavalier skrev: Det "ironbutt" skiltet til JohnnyTh deler de ikke ut til amatører..![]()
Er veldig usikker på om jeg hadde klart det, men tror neppe det hadde blitt noen behagelig opplevelse og da skjønner jeg ikke lenger greia![]()
Men all ære til dem som har klart dette :-)å
Hvis 1609.34km var innenfor 24 timer så ja. Og at du kan dokumentere det.mortenolb skrev:Jeg tok da i praksis iron butt med mine 200 mil på 27 timer, eller?
Det var det nok, med mindre veiarbeid-ventinga før Kiruna ødela. Var uansett bare ment i praksis, og tenkte ikke over det da jeg kjørte, da jeg ikke dokumenterte det. Har nesten litt lyst til å få det dokumentert ogsåJohnnyTh skrev:Hvis 1609.34km var innenfor 24 timer så ja. Og at du kan dokumentere det.mortenolb skrev:Jeg tok da i praksis iron butt med mine 200 mil på 27 timer, eller?
Enig. Og jeg har sikkert bidratt.hakhap skrev:Dette begynner å ligne en "dick waving" konkurranse om vem som klarer mest.
Det høres omtrent riktig ut!SuperMorten skrev:Enig. Og jeg har sikkert bidratt.hakhap skrev:Dette begynner å ligne en "dick waving" konkurranse om vem som klarer mest.
Men nå skal jeg prøve på det motsatte.
Prehøstturen 2013 bestod av 5 dager mener jeg, hvor vi lå på sånn ca 40 mil pr dag. På stort sett svingete vestlandsveier var dette mer enn nok. En grei dagsetappe med passe lange og mange nok pauser. Men fortsatt var man sliten når kvelden kom.
Så konklusjonen er at noe et sted mellom 40 og 200 mil er passe dagsetappe
Enig. Ikke bare blir man sliten til tider, men noen ganger kald og.JohnnyTh skrev:Min erfaring er at ved å senke farten litt så kan man kjøre lengre. Man blir mye mer sliten av å kjøre fort. Når jeg kjørte ironbutt hadde jeg snittfart på 107km/t de første 100 milene. Høyeste hastighet var riktig nok 213km/t men dette var ikke lenge. Det er alt for slitsomt å kjøre så fort og man bruker for mye bensin, slik at man kaster bort tid på å tanke. Sjeldent jeg var over 170km/t.gsx750_80 skrev:Flere som har forsøkt å kjøre lange dagsetapper over mange dager nevner det som i
snitt tilsvarer 40 - 60 mil per dag.
Selv kjørte jeg 50 mil i snitt per dag, og synes i ettertid det var for mye. I etterkant
har jeg følelsen av at jeg nesten ikke gjorde annet enn å sitte på sykkelen, i den ferien.
Lengste dagsetappe var på ca 100 mil, fra Paris til langt nord i Tyskland. Brukte hele dagen.
Til tider gikk det i 160 km/t i speedometerfart, og det sammen med en Suzuki GS 750
og en Kawasaki SR 650. De må ha ligget på 8-9000 omdr. / min.
Syntes det var alt annet enn lett. Mye å følge med på..
Man kjører vel som regel litt lengre etapper hvis man er alene og ikke i en gruppe.SuperMorten skrev:Enig. Og jeg har sikkert bidratt.hakhap skrev:Dette begynner å ligne en "dick waving" konkurranse om vem som klarer mest.
Men nå skal jeg prøve på det motsatte.
Prehøstturen 2013 bestod av 5 dager mener jeg, hvor vi lå på sånn ca 40 mil pr dag. På stort sett svingete vestlandsveier var dette mer enn nok. En grei dagsetappe med passe lange og mange nok pauser. Men fortsatt var man sliten når kvelden kom.
Så konklusjonen er at noe et sted mellom 40 og 200 mil er passe dagsetappe
JeppJohnnyTh skrev: Man kjører vel som regel litt lengre etapper hvis man er alene og ikke i en gruppe.
Tror ikke det var en konkurranse. Er vel en diskusjon om hvor langt en kan kjøre ut fra tidligere erfaringer.Elruts84 skrev:Hehe..Her ble det mye diskusjon hvem som har kjørt hvor fort så lenge. Hvem vant?![]()
![]()
Hehe..Ja..Jeg bare tuller.. Lurt å dele erfaringer. Selv tror jeg det er veldig individuelt hva folk klarer. Alt fra helse, sykkel, tid og alt.JohnnyTh skrev:Tror ikke det var en konkurranse. Er vel en diskusjon om hvor langt en kan kjøre ut fra tidligere erfaringer.Elruts84 skrev:Hehe..Her ble det mye diskusjon hvem som har kjørt hvor fort så lenge. Hvem vant?![]()
![]()
Hvor har denne BMW eieren gjemt stokken?poulet_cavalier skrev:Kanskje man kan kjøre litt lengre om man pakker sånn:
Med "kystruta" tror jeg de fleste mener Kystriksveien. Og den går ikke hele veien til Nordkapp...:mammut89 skrev:jeg er interessert i å se en full google maps rute hele veien opp. Jeg hører stadig vekk folk som nevner "kjør kystruta" men hva som menes med det har jeg aldri funnet ut av. Hvis jeg skal kjøre "kysten" hele veien opp fører det til ca 40 korte fergeturer. Det kan da ikke være det det refereres til.
Jepp - "Kystriksveien" FV17 går fra Steinkjer til Saltstraumen og er en utmerket mc-vei. Fra Bodø anbefaler jeg at du tar ferge til Moskenes og kjører Lofoten - Andøya og ferger over til Senja før du plukker opp E6 igjen for å kjøre videre nordover.AJ skrev:Med "kystruta" tror jeg de fleste mener Kystriksveien. Og den går ikke hele veien til Nordkapp...:mammut89 skrev:jeg er interessert i å se en full google maps rute hele veien opp. Jeg hører stadig vekk folk som nevner "kjør kystruta" men hva som menes med det har jeg aldri funnet ut av. Hvis jeg skal kjøre "kysten" hele veien opp fører det til ca 40 korte fergeturer. Det kan da ikke være det det refereres til.
http://www.kystriksveien.no/" onclick="window.open(this.href);return false;